زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، ریختن خون (قربانی) و غذا دادن به مردم و یاری کردن دادخواهان را دوست دارد . [امام باقر علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

بیشتر مردم مناطق زلزله زده هائیتی با همان لباس بر تن باقیمانده از زمان قبل از حادثه در زیر چادرها و یا بدون سر پناه در کنار خیابان با آب و غذای اهدایی کشورها زندگی می کنند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به پورتوپرنس، شماری از نیروهای پلیس هائیتی به سر کار بر گشته اند و تا حدودی امنیت در پایتخت بر قرار است اما مردم همچنان هر کجا آب و غذا یی بینند به طرف آن هجوم می برند و پلیس مجبور به دخالت می شود.

زندانیان فراری، باندهای قاچاق، افراد شرور و سارقان نظم و امنیت را در برخی مواقع تحت تاثیر قرار می دهند.

نظامیان امریکائی و نیروهای سازمان ملل در جای جای پورتوپرنس به چشم می خورند و بر امور جاری نظارت دارند.

برخی بانکها مانند بانک ملی و بانک فدرال در هائیتی به صورت نیمه باز فعالیت خود را آغاز کرده اند و صرافیها هم به مردم خدمات می دهند با ورود خارجیها دلار امریکا به جای گود واحد پول هائیتی رونق گرفته و هر دلار معادل 37 گود است.

تهیه آذوقه و کرایه هتل وحمل و نقل بسیار گران شده است.

جابجائی مسافر نخستین کار مردم از جمله پزشکان و متخصصان و تجاری است که خودرو در اختیار دارند کرایه یک مسیر ده دقیقه ای 20 دلار است.

بازار بزرگ میوه و سبزی در روبروی بندر پورتوپرنس تا حدودی رونق دارد اما قیمت میوه و سبزی بسیار گران است هر عدد نارنگی نیم دلار فروخته می شود.

بعد ازکسبه بازار میوه وخرده فروشان، ماهیگیران هم تور خود را در ساحل دریا به آب انداخته اند تا از این راه غذائی برای خوردن بدست آورند.

ساحل دریا در اختیار و نظارت کامل امریکائیهاست و کشتی کالاها و تجهیزات امدادی کشورها در بندر پورتوپرنس پهلو می گیرند.

سیستم مخابراتی از کار افتاده و فقط شرکت تلفن همراه دیجیسل به صورت مختل در حال کار است اما با همکاری شرکتهای خارجی در حال تجهیز است.

بنزین و دیگر سوختها در کشور کمیاب است و قیمت هر گالن چهار و نیم لیتری بنزین وارداتی از ونزوئلا شش دلار است.

ورود مردم به کلیساها بیشتر شده و برای بازماندگان زلزله و اموات دعا می کنند.

80 در صد مردم هائیتی کاتولیک 15 در صد پروتستان و بقیه مذهب دیگری دارند .

سطح معابر به ویژه در پورتوپرنس به دلیل نبود و یا کندی فعالیت معدود کارگران شهرداری بسیار کثیف است؛ بوی نامطبوع پسماندها ،فاضلاب و اجساد رها شده درشهر آزار دهنده است .

بازماندگان اتباع خارجی در هائیتی از طریق فردوگاه پایتخت، بندر و یا مرز زمینی دومنیکن همچنان در حال خروج از هائیتی هستند.

به دلیل آنکه فرودگاه پایتخت در اختیار کامل نظامیان امریکائی است خروج اتباع و نشست و برخاست هواپیماهای امریکایی بیشتر و راحتر صورت می گیرد.

ورود و خروج خارجیها به دلیل کمی پرواز و بیشتر روزها به دلیل نبود پرواز با مشکل مواجه است.

پس لرزه های زلزله همچنان ادامه دارد و مردم را وحشت زده کرده است به طوریکه مردم،امدادگران ،نظامیان و گروهای خبری به اجبار باید در محیطهای باز شب را به صبح برسانند هوا خوب است اما بوی بد، محیط غیر بهداشتی و پشه مانع خواب راحت است .

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=212801


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 9:18 عصر | نظرات دیگران()
لیگ برترفوتبال؛ تیم استقلال بابرتری مقابل ابومسلم به صدرجدول نزدیک شد
  

آخرین دیدار از هفته بیست و پنجم نهمین دوره مسابقات فوتبال باشگاه های برتر ایران ( جام خلیج فارس ) امشب بر گزار شد و تیم استقلال تهران با شکست تیم قعرجدولی ابو مسلم خراسان40 امتیازی شد وبا بازگشت به مکان سوم،خود را به صدرجدول رده بندی نزدیک کرد
به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این دیدار جذاب که در حضور 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام گرفت تیم استقلال توانست با نتیجه 3-1 میهمان خود تیم ابو مسلم را با شکست بدرقه کند .
نخستین گل تیم استقلال در این بازی را عبدالجبار مومویی مدافع ابومسلم در دقیقه دو به اشتباه وارد دروازه تیم خودی کرد، فرهاد مجیدی در دقیقه 78 و آرش برهانی هم در دقیقه
2+90 دو گل دیگر پیروزی بخش تیمشان را به ثمر رساندند .
تک گل تیم ابو مسلم را هم جواد ضیغمی در دقیقه 68 برای تیمش زد .
ضمن اینکه در این مسابقه و در دقیقه47 تیم استقلال تهران صاحب یک ضربه پنالتی شد که آن را کیانوش رحمتی به خارج فرستاد .
علی‌ حقدوست ، اشکان نامداری و محمد حسن رجب‌زاده از تیم ابومسلم و کیانوش رحمتی هم از تیم استقلال بازیکنانی بودند که از سعید بخشی زاده داور بازی کارت زرد گرفتند.
ضمن اینکه بازیکنان تیم استقلال تهران و ابو مسلم خراسان در این دیدار به تر تیب مر تکب 22 و 18 خطا شدند .
وحید طالب‌لو، هادی شکوری، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی، کیانوش رحمتی، خسرو حیدری، فابیو جانواریو، محسن یوسفی، سیاوش اکبر‌پور و فرهاد مجیدی
بازیکنان تیم استقلال بود ند که در بازی امروز در ترکیب این تیم قرار داشتند .
همچنین محسن یوسفی از دقیقه 61 ، فابیو جانواریو از دقیقه 80 و فرهاد مجیدی از دقیقه 87 جای خود را به تر تیب به سید مهدی سید صالحی ، آرش برهانی و پائولو رینالدو دادند
برای تیم ابو مسلم خراسان نیز در مسابقه امروز اشکان نامداری، داود سیدعباسی، عبدالجبار مومونی،مجتبی سرآسیابی، میثم حاجیان، سعید خانی، فرشاد بهادرانی، رضا ناصحی، علی حق دوست، داود دانش دوست و یونس شاکری بازی کردند .
ضمن اینکه محمد حسن رجب‌زاده از دقیقه 41 به جای علی حق دوست ، جواد ضیغمی از دقیقه 51 به جای عبدالجبار مومونی و سانتوس جونیور از دقیقه 82 به جای داود دانش دوست وارد میدان مسابقه شدند .
در فوتبال باشگاه های برتر و در پایان بازیهای هفته بیست و پنج تیم های اول تا پنجم به این تر تیب در جدول رده بندی قرار گرفته اند :
1- سپاهان اصفهان 49 امتیاز ( یک بازی کمتر )
2- ذوب آهن اصفهان 45 امتیاز
3- استقلال تهران 40 امتیاز
4- پیروزی تهران 40 امتیاز
5- استیل آذین تهران 39 امتیاز
دیدار های بیست و ششمین هفته این مسابقات 13 و 14 بهمن بر گزار می شودکه در مهمترین بازی شهرآورد پایتخت دو تیم پیروزی و استقلال تهران 14 بهمن به میدان خواهند رفت .

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 9:4 عصر | نظرات دیگران()
چاپی ]  
37 فقره پرونده متهمان روز عاشورا با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد

سرویس: فقه و حقوق
1388/11/09
01-29-2010
20:35:45
8811-04985: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق

دادستانی تهران، پرونده اتهامی 37 نفر از متهمان روز عاشورا را که تحقیقات آنان به پایان رسیده است با صدور کیفر خواست‌های جداگانه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهامات متهمان این پرونده‌ها در 5 مورد محاربه و افساد فی الارض و در سایر موارد اجتماع و تبانی علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام و قصد برهم زدن امنیت کشور از طریق تحریک افراد به شورش و آشوب است.

این کیفرخواست‌ها با استناد به گزارش مامورین، اقاریر صریح متهمان و تحقیقات تکمیلی در مورد متهمان یاد شده و سوابق آنان صادر شده است.

بر اساس این گزارش، روز شنبه دهم بهمن ماه سال جاری، دادگاه 16 نفر از متهمان پرونده‌های یاد شده بطورعلنی با حضور وکلای آنان و نماینده مدعی العموم در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: تمامی متهمان این پرونده‌ها در بازداشت بسر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران بار دیگر تاکید کرد: دستگاه قضایی به اتهامات اغتشاشگران و آشوب طلبان با سرعت، دقت و قاطعیت رسیدگی خواهد کرد.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1482685&Lang=P


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 8:50 عصر | نظرات دیگران()
تجلیل احمدی‌نژاد از فیلم‌های «ملک سلیمان» و «به رنگ ارغوان»

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در حاشیه اکران فیلم «ملک سلیمان» در وزارت ارشاد این فیلم را خوب توصیف کرد و گفت: فیلم «به رنگ اغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نیز فیلمی قوی و از نوع انتقادی خوب است.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 8:43 عصر | نظرات دیگران()
حجت‌الاسلام صالح در گفتگو با فارس:
آیت‌الله یزدی با رأی قاطبه اعضا در سمت ریاست جامعه مدرسین قم ابقا شد

خبرگزاری فارس: مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه این جامعه از انتخاب مجدد آیت‌الله محمد یزدی به عنوان رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رای قاطبه اعضا خبر داد.


حجت‌الاسلام سید محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر، گفت: در انتخابات امروز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت‌الله محمد یزدی با رأی قاطبه اعضای جامعه مجدداً به عنوان رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شد.
وی افزود: همچنین آیت‌الله محمد مؤمن و حجت‌الاسلام محمود عبداللهی نیز به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شدند.
صالح ادامه داد:‌ حجج اسلام جمشیدی، فیاضی و وافی نیز در انتخابات امروز به ترتیب به عنوان منشی‌ها و عضو هیئت رئیسه برگزیده شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر دو سال یکبار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارای شورای عالی و هیئت رئیسه است و مصوبات در هیئت رئیسه مقرر می‌شود.
مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه شورای عالی این جامعه بالغ بر 50 نفر عضو اسمی دارد، خاطرنشان کرد:‌ در شورای عالی برخی مراجع و نیز مسئولان ارشد نظام اسلامی عضو هستند که به دلیل مشغله و نیز بعضا استقرار آنان در شهرهای دیگر کمتر بصورت مستمر در جلسات جامعه شرکت می‌کنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811090765


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 8:39 عصر | نظرات دیگران()
حجت‌الاسلام روحانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه:
برخی از اطرافیان و آقازاده‌ها شخصیت مسئولان را بی‌اعتبار می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با بیان اینکه شخصیت‌های مملکت باید نسبت به توطئه برخی حساس باشند خطاب به آنان تاکید کرد که خطر برخی از اطرافیان و آقازادگان از خطر استکبار جهانی بیشتر است و این افراد هستند که مسئولان را بی‌آبرو و بی‌اعتبار می‌کنند.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید حمید روحانی مورخ و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهشی ایران معاصر که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران سخن می‌گفت به تشریح عوامل و دست‌آوردهای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.
وی گذرا به اقدامات رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: شاه و رژیم پهلوی گماشتگانی بودند که هدفشان تحقق ماموریت تحمیلی استعمارگران بود.
روحانی با یادآوری اینکه استعمارگران بودند که به رژیم ایران در پیش از انقلاب دیکته می‌کردند که با چه دولت‌هایی رابطه و با چه کشورهایی رابطه نداشته باشند خاطرنشان کرد: انتخاب نخست وزیر، مسئولان رژیم و نمایندگان مجلس شورای ملی از سوی سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا در ایران مشخص می‌شد ضمن اینکه صهیونیست‌ها در تمام شئونات رژیم پهلوی همچون مسائل اقتصادی، اجتماعی و نظامی نفوذ و تسلط داشتند.
وی یکی دیگر از اقدامات رژیم پهلوی را اسلام ‌زدایی از کشور دانست و متذکر شد: در این رژیم تلاش می‌شد تا جوانان از اسلام دور شده و فرهنگ غربی در میان آنان رسوخ پیدا کند و تمام تلاش رژیم پهلوی بر آن بود تا جوانان از علم و اندیشه ورزی دور شوند.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر به وابستگی سیاسیون و احزاب پیش از انقلاب به استکبار جهانی و بیگانگان اشاره کرد و گفت: در مقطعی که امام شدیدترین مبارزات را با قانون استعماری کاپیتولاسیون انجام داد سیاسیون و احزاب وابسته هیچ اعتراضی نکرده و بر این باور بودند که نمی‌شود در مقابل آمریکا ایستاد.
وی با اشاره به رواج فساد و فحشا در رژیم پهلوی آغازگر آن را در خود دربار شاه عنوان کرد و افزود: در رژیم پهلوی تقویت حزب صهیونیستی بهائیت دنبال شد تا جایی که این گروه وابسته به بیگانه در تمامی پست‌های حساس رژیم حضوری فعال داشتند.
روحانی در ادامه به واکاوی نهضت امام خمینی پرداخت و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی امام خمینی به یاری اسلام و ملت ایران آمد و نهضت خود را در راستای نابودی نظام پلید و ضد اسلام پهلوی بنا نهاد.
وی در ادامه با ذکر ویژگی‌های ملت ایران که موجب پیروزی آنان بر رژیم پهلوی شد، ایمان را نخستین عامل پیروزی انقلاب دانست و تاکید کرد: ایمانی که امام در بین ملت ایران ایجاد کرد همچون نفس مطمئنه بود و به این ملت اراده الهی داده شد.
این مورخ تاریخ معاصر حرکت مردم برای سرنگونی رژیم پهلوی را در راستای رسیدن به پست ندانست و گفت: هدف مردم چیزی جز خدا نبود و مردم برای دفاع از دین خدا بپا خواستند و این سلاح ایمان بود که رژیم پهلوی را از بین برد.
وی سلاح ایمان را که موجب پیروزی ملت ایران بر رژیم صهیونیستی دانست همان سلاحی عنوان کرد که حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم غزه در برابر رژیم خونخوار صهیونیستی پیروز کرد.
روحانی در ادامه دومین عامل پیروزی انقلاب را اطاعت مردم از رهبری امام خمینی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر چه ملت ایران همواره از مرجع و زعیم شیعه تقلید می‌کردند اما در آن مقطع اطاعت از رهبری امام خمینی از دل و جان آنان بود این امر موجب پیروزی انقلاب شد.
وی دیگر عامل پیروزی انقلاب را عامل وحدت در میان آحاد ملت دانست و متذکر شد: امام توانست در زمانیکه دشمن با رواج اندیشه ملی‌گرایی بین مردم تفرقه ایجاد کند وحدت اسلامی را حاکم کند ضمن آنکه امام تز استعماری وابستگی به شرق و غرب را از میان برد.
این تحلیل‌گر مسائل تاریخ معاصر هویت بخشی را عامل دیگر پیروزی ملت ایران علیه رژیم منحوس پهلوی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران با پیروی از امام خمینی خود را باور کرد و این موضوع را دریافت که باید در مقابل زورگویان بایستد و کنار مرجعیت در مقابل استعمارگران به پا خیزد.
روحانی عامل دیگر پیروزی ملت ایران در مقابل رژیم منحوس پهلوی شناخت همه ابعاد اسلام و بکار بردن آن عنوان کرد و افزود: یکی از توطئه‌هایی که در رژیم پهلوی دنبال می‌شد آن بود که اسلام را یک بعدی بشناسند و بعد از شهریور 1320 جریانی که به دنبال اسلام یک بعدی بود در کشور بوجود آمد.
وی در تشریح چنین جریانی خاطرنشان کرد: گروهی تلاش داشتند تا دین را از سیاست جدا عنوان کنند و در مقابل عده‌ای بودند که فقط اسلام را دین مبارزه اعلام می‌کردند اگرچه این دو جریان کاملا انحرافی تا به امروز ادامه دارد.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر رمز موفقیت امام را آگاهی بخشی به مردم برای بکارگیری از اسلام در تمامی شئون سیاسی، عبادی، اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: ملت ایران با رهبری امام اسلام را در تمامی ابعاد شناخت و آن را بکار بست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن دستاوردهای بزرگ انقلاب طی 30 سال گذشته استقلال و آزادی را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و افزود: امروز استقلال و آزادی که ملت ایران دارند قابل مقایسه با رژیم پهلوی و حتی برخی از کشورهای امروز نیست.
روحانی اختراعات و ابتکارات دانشمندان و اندیشمندان جوان ایرانی را پس از انقلاب یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: امروز به لطف خدا در بسیاری از مسائل خودکفا شده‌ایم و دنیا نسبت به اختراعات و ابتکارات جوانان ایرانی به شگفتی در‌ آمده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز جریانی با پشتیبانی و توطئه استکبار جهانی به کار افتاده تا کشور را به قهقرا ببرد خاطرنشان کرد: جریانات پس از انتخابات نشان داد که این جریان به دنبال بازگرداندن کشور به عقب است.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه عامل فساد را حربه‌ای از سوی دشمنان عنوان کرد که به دنبال جدایی جوانان کشور از اسلام است.
وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌شود ملت ما هر چه بیشتر به سوی بی‌دینی سوق پیدا کند هشدار داد که یکی دیگر از توطئه‌های استکبار جهانی این است که به جوانان و ملت اعلام کنند که نظام اسلامی تاکنون هیچ کاری نکرده و در برابر این همه پیشرفت این دستاوردها را بی‌اهمیت جلوه دهند.
وی با هشدار بر اینکه دشمن در تلاش است تا در کشور کاری انجام دهد تا ما به رژیم صهیونیستی نزدیک شویم متذکر شد خط زدن روی شعارهای ضد اسرائیلی کار جوانان ایرانی نیست بلکه از سوی عوامل استکبار جهانی انجام می‌شود.
روحانی در عین حال تاکید کرد: مسائلی مانند اینکه ما دوست مردم اسرائیل هستیم برای نزدیک کردن ما به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که این امر خیانت است و ملت ما هیچ‌گاه با اینگونه توطئه‌ها دست از انقلاب، امام و رهبری بر نخواهند داشت.
وی خطاب به استکبار جهانی تاکید کرد که اگر فکر می‌کنید که با به صحنه آوردن چند عامل فریب خورده خود می‌توانید به اغراض شیطانی خود برسید کاملا در اشتباهید چرا که همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ملت ما هیچ‌گاه باج نخواهد داد.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر ملت ایران را پیرو امام حسین و اندیشه‌های او دانست و خاطرنشان کرد: ما هرگز در مقابل توطئه سر تسلیم فرود نخواهیم آورد و با کمال افتخار و مقاومت راه امام، رهبری و ولایت فقیه را ادامه می‌دهیم.
روحانی در بخش پایانی سخنان خود مسئله عدم تشخیص حق و باطل در شرایط کنونی کشور را کم لطفی از سوی برخی دانست و گفت: امروز کاملا راه حق و باطل در کشور ما روشن است چرا که در یک طرف جریان مردم و رهبری ایستاد و در مقابل جریانی که پشتیبان آن صهیونیست‌ها، آمریکا، انگلیس، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و حزب صهیونیستی بهائیت قرار دارد.
وی خطاب به مدعیان خط امامی متذکر شد مگر امکان دارد جریان و افرادی خط امامی و به دنبال راه او باشند و در عین حال آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن حمایت کنند از این رو این امر نشان می‌دهد جریانی که به ظاهر برای فریب مردم دم از خط امام می‌زند در مقابل خط و راه امام قرار دارد.
این پژوهشگر مسائل تاریخی و سیاسی حضور ملت را در صحنه‌های انقلاب عامل ضربه زدن به استکبار جهانی عنوان کرد و با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 9 دی این حضور را موجب به لرزه انداختن استکبار جهانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان و مردم قدر حضور مردم را بدانند و مردم نیز با حضور با شکوه در روز 22 بهمن بار دیگر ضربه جبران ناپذیری به استکبار جهانی بزنند.
وی تاکید کرد که بزرگترین آرمان امام حضور مردم در صحنه است.
روحانی هوشیاری و آگاه بودن مردم را بزرگترین وظیفه آنان دانست و افزود: باید همگام مراقب توطئه‌ها و فریب دشمنان باشند.
وی با هشدار به برخی شخصیت‌ها خطاب به آنان تاکید کرد: برخی شخصیت‌های مملکت باید آگاه باشند چرا که امروز خطر برخی از اطرافیان و آقازاده‌های شخصیت‌ها از خطر استکبار جهانی و شیطان بزرگ بیشتر است چرا که این آقازاده و اطرافیان هستند که شخصیت‌ها را بی‌آبرو و بی‌‌اعتبار می‌کنند.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در خاتمه با بیان اینکه پیروی از ولایت و رهبری مهمترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد و افزود: ملت ما باید خود را آماده مقابله با جهانخواران کنند و به دنبال به خطر انداختن منافع آنان باشد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811090287


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 4:41 عصر | نظرات دیگران()
کمال الملک —–> محمد غفاری
مارک تواین —–> ساموئل لنگهورن کلمنس
میرزاده عشقی —–> سید محمدرضا کردستانی
سیمین بهبهانی —–> سیمین خلیلی
امیر کبیر —–> تقی فراهانی
ذبیح الله منصوری —–> ذبیح الله حکیم الهی دشتی
م. امید —–> مهدی اخوان ثالث
شهریار —–> محمدحسین بهجت تبریزی
حافظ  —–> شمس الدین محمد شیرازی
چارلی چاپلین —–> سِر چارلز اسپنسر چاپلین
پروین اعتصامی —–> رخشنده اعتصامی
صائب تبریزی —–> میرزا محمد علی
سلمان فارسی —–> روزبه
ستارخان —–> ستار قره‌داغی
میرداماد —–> میر برهان‌الدین محمدباقر استرآبادی
باقرخان —–> باقر تبریزی
نسیم شمال —–> سید اشرف‌الدین گیلانی
جبار باغچه بان —–> میرزا جبار عسگرزاده
بدیع الزمان فروزانفر —–> محمدحسین بشرویه‏ای
چه گوارا —–> ارنستو رافائل گوارا دلاسرنا
سعدی —–> مُصلِح الدین مُشرف بن عَبدُالله
عزیز نسین —–> مَحمَت نُصرَت
آتا تورک —–> مصطفی کمال پاشا
ولتر —–> فرانسوا ماری آروئ
بودا —–> سیدارتا گوتما
بیل کلینتون —–> ویلیام جفرسون بلایت سوم
سیمون بولیوار —–> سیمون لوسی ارنستین ماری
پله —–> ادسون آرانتس دوناسیمنتو
نیما یوشیج —–> علی اسفندیاری
افلاطون  —–> آریستو کلس
گلاب آدینه —–> گلاب مستعان
شیرین بینا —–> شیرین صدق گویا
مادر ترزا —–> آگنس گوک بژازین
بزرگ علوی —–> مجتبی علوی
نادره —–> حمیده خیر آبادی
تیتو —–> جوزپ بروز
ثریا قاسمی —–> مولود ملاقاسم
جان وین —–> ماریون موریسون
ایرج راد —–> اکبر حسنی راد
سیروس گرجستانی —–> علی اکبر محمدزاده گرجستانی
استالین —–> یوسف ویساریونوویچ ژوگاشویلی
سولات سار —–> پل پوت
فروزان —–> پروین خیر بخش
گوهر مراد —–> غلامحسین ساعدی
ر . اعتمادی —–> رجبعلی اعتمادی
م .. الف . به آذین —–> محمود اعتمادزاد
ملکه الیزابت —–> الیزابت الکساندرا مری ویندسور
ایرج —–> حسین خواجه امیری
پرویز یاحقی —–> پرویز صدیقی پارسی
ابوعمار —–> یاسر عرفات
ماکسیم گورکی —–> آلکسی ماکسیموویچ پِشکوف
ملک الشعرا —–> محمدتقی بهار
آریل شارون —–> آریل ساموئل مشرایبر
عبدالکریم سروش —–> حسین حاج فرج الله دبّاغ
کیتارو —–> ماسانورى تاکاهاشى
تروتسکی —–> لو داویدوویچ برونشتاین

ارسال شده توسط :Masoud88 نظرات نظر دهید!



منبع ما  : http://www.valatarin.net/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 10:56 صبح | نظرات دیگران()
 امیدوارسازی گروه سبز به شیوه خانم رهنورد !؟    

خانم رهنورد که از سوی آقای موسوی "روشنفکرترین زن ایران" خوانده شده، پس از انتخابات ریاست جهموری دهم نیز، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی تقلب در انتخابات شد.
در حالی که عقب نشینی میرحسین موسوی از "ادعای تقلب" موجب نارضایتی هوادارانش، بویژه محافل خارج نشین شد، زهرا رهنورد، همسر او و یار انتخاباتی‌اش، مدعی شد که گروه سبز و رهبران آن نه دولت 25 میلیونی دکتر احمدی‌نژاد را به رسمیت می‌شناسند و نه سازش می‌کنند.
او در گفتگویی با سایت ضد انقلابی "روزآنلاین"، همچنین گفته است که "ما صادقانه پیگیر حقوق و مطالبات مردم هستیم."
همسر آقای موسوی درباره برداشت فعالان سیاسی از بیانیه هفدهم آقای موسوی مبنی بر "عقب نشینی" هم عنوان کرده است که "برداشت شخصی من از بیانیه، این نیست، چون بندهای دیگر همین بیانیه تاکید دارد که تقلبی در کار بوده و انتخابات سالم نبوده است؛ وقتی در بیانیه بر این موضوع تاکید می شود، چگونه چنین برداشتی می شود؟ من فکر می‌کنم و برداشت من این است که از متن همین بیانیه به وضوح می‌توان فهمید که آقای موسوی، دولت برآمده از تقلب را به رسمیت نمی‌شناسد."
ادعای خانم رهنورد در حالی مطرح شده است که آقای موسوی در بیانیه هفدهم خود، تلویحا به دروغ بودن ادعای تقلب اذعان و حتی درباره دولت دهم هم پیشنهادی را ارائه کرد.
این موضوع که با عنوان "عقب نشینی میرحسین" از آن یاد شد، بلافاصله محافل بیگانه و خارج نشین را به واکنش و اعتراض واداشت. حتی سایت اصلی حامی آقای موسوی(جرس) میرحسین را به خیانت به جنبش سبز متهم کرد.
به دنبال عقب نشینی آقای موسوی، مهدی کروبی هم که تا پیش از این به اتخاذ مواضعی علیه مسئولان ارشد نظام و جمهوری اسلامی ترغیب می شد، در موضعی که گفته شد در اعتراض به اهمیت ندادن به نقش او گرفته شده، اعلام کرد که "رئیس جمهور را به رسمیت می‌شناسد."
البته خانم رهنورد در مصاحبه خود به هیچ یک از این موارد اشاره نکرده است. او پیش از این هم، اظهارات تامل برانگیز دیگری بیان کرده بود چنانچه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی تقلب در انتخابات شد.
او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است".
اقدام خانم رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد.
گفتنی است که آقای موسوی در مناظره تلویزیونی خود با دکتر احمدی‌نژاد، گفته بود که همسر من "روشنفکرترین زن ایران" است.
همسر آقای موسوی در شرایطی از سوی میرحسین "روشنفکرترین زن ایران" لقب گرفت که خلاف مقررات وزارت علوم، مدرک دکترای خود را طی 2 سال از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده و این در حالی است که او در هنگام گذراندن تحصیلات در مقطع دکترا،‌ همزمان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده هنر دانشگاه تهران نیز تحصیل می‏کرده و همزمان کارمند هم بوده است.
به گفته فعالان سیاسی، سخنان اخیر خانم رهنورد با هدف دادن اعتماد و روحیه به حامیان گروه سبز و کاستن از اعتراض های گسترده آنان به سران اصلاحات مطرح شده چرا که برخلاف آنچه همسر آقای موسوی گفته است، سران اصلاحات درصدند که با اتخاذ مواضعی متفاوت، همچون عقب نشینی از ادعای تقلب و اعلام برائت از گروه سبز، به کمک برخی شخصیت های مطرح، راه خود را برای بازگشت به صحنه سیاسی هموار کنند.

منبع ما :http://www.khademnews.com/fulltext_news.php?news_id=2835


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 10:50 صبح | نظرات دیگران()

 

دوستان عزیز میتوانند فایل صوتی کامل برنامه دیروز امروز فردا با حضور جناب آقای رسایی ،پخش شده از شبکه سوم سیمادر تاریخ 1388.11.08را در سه قسمت دریافت نمایند.

فایل های مورد نظر به صورت زیپ شده و با پسوند mp3 میباشند.که در سه قسمت آماده ی دریافت هستند.


"از سرور 4shared"

دانلود قسمت اول با حجم 3.4 مگابایت

(مدت زمان=45 دقیقه)
------------------------------------------------

دانلود قسمت دوم با حجم 2.9 مگابایت

(مدت زمان=28 دقیقه)
-------------------------------------------------

دانلود قسمت سوم با حجم 1.8 مگابایت

 

http://f.imagehost.org/0382/D_E_F.jpg

دوستان عزیز میتوانند فایل صوتی کامل برنامه دیروز امروز فردا ،پخش شده از شبکه سوم سیمادر تاریخ 1388.11.07را در دوقسمت دریافت نمایند.

فایل های مورد نظر به صورت زیپ شده و با پسوند mp3 میباشند.که در دوقسمت آماده ی دریافت هستند.


"از سرور 4shared"


دانلود قسمت اول با حجم تقریبی 2.7مگابایت

(مدت زمان=27 دقیقه)


دانلود قسمت دوم با حجم تقریبی4.4 مگابایت

(مدت زمان=47 دقیقه)

منبع ما :  http://mohafez.blogfa.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 10:42 صبح | نظرات دیگران()
توضیحات سید احمد خاتمی درباره برخی اخبار منتسب به وی

"برخی سایت‌ها مطالب نادرستی را از جانب من نقل کردند. مثلا اینکه من آیت الله یزدی را تخطئه کرده‌ام یا ایشان اعتراف به اشتباه کرده باشند."

به گزارش شبکه ایران، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ارائه توضیحاتی درباره اخبار منتسب به وی در برخی رسانه‌ها پرداخت.

بر اساس این خبر که در یک سایت اینترنتی و به دنبال آن در برخی دیگر از سایت‌ها منتشر شد، آمده بود که آقای خاتمی در تماسی با آقای هاشمی رفسنجانی از وی خواسته تا از انتشار نامه‌ای که اخیراً وعده داده بود طی آن به بیان مطالبی درباره آیت الله یزدی خواهد پرداخت خودداری کند که با مخالفت تلویحی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه شده است.

در این خبر همچنین آمده بود که آیت الله یزدی "اشتباه" خود را پذیرفته است و گفته که دیگر این موارد را تکرار نمی‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با شبکه ایران، با اشاره به ضرورت وحدت و همدلی افراد به ویژه مسئولان عالی نظام، گفت: "پس از اظهارات آیت الله یزدی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، من از هر دو بزرگوار خواستم که در شرایط فعلی به این نزاع رسانه‌ای خاتمه دهند و در فضایی آرام و صمیمی با هم در زمینه موارد اختلافی گفتگو کنند".

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره انتشار اخباری مبنی بر عذرخواهی آیت الله یزدی و رد پیشنهاد آشتی از سوی آقای هاشمی رفسنجانی در برخی سایت ها، این اخبار را تکذیب کرد و گفت: "برخی سایت‌ها مطالب نادرستی را از جانب من نقل کردند. مثلا اینکه من آیت الله یزدی را تخطئه کرده‌ام یا ایشان اعتراف به اشتباه کرده باشند."

آیت الله خاتمی، همچنین رد پذیرش آشتی از سوی آقای هاشمی را هم دروغ و خلاف واقع خواند و اعلام کرد که "ایشان به من قول داده‌اند نامه را منتشر نمی‌کنند."

منبع :

http://rajanews.com/detail.asp?id=43696

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 8:23 صبح | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا