زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش برای خدای همراه با نشان نیکو و عمل شایسته، بخشی از پیامبری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در برنامه دیروز، امروز، فردا
متفرعنانه نمی‌توانند تحمل کنند مردم به آن‌ها رأی ندهند/ به چه حقی بخود اجازه تحمیل موضوعاتی به امام را می‌دادید؟

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در خاطرات خود این گونه ادعا می کنند که هرچه سعی و اصرار می کردیم موضوعی را بر امام راحل تحمیل کنیم، نمی شد، در حالی که سوال ما این است که شما به چه حقی به خود اجازه می دادید موضوعاتی را به امام تحمیل کنید؟

به گزارش رجانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در برنامه "دیروز، امروز، فردا" که شب گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد، افزود: مردم در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری نشان دادند که از راست و چپ خسته شده اند و اگرچه منتخبشان به راست نزدیک تر بود اما نه چپ بود و نه راست.

پناهیان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: انقلاب ما در سال ‏1357‏ ضد استبداد بود و سپس ضداستکبار شد و اتفاقاتی که هم اکنون رخ می دهد، ضداستعلاء و ضدخودبزرگ طلبی های موهوم برخی خواص است.

وی افزود: اکنون برخی متفرعنانه وارد عرصه سیاسی شده اند و نمی توانند تحمل کنند که مردم به آنها رأی ندهند و به جوان ترها اقبال کنند، البته همین جوان ها هم اگر متفرعنانه عمل کنند، به زمین می خورند.

پناهیان گفت: استکبار هم اکنون به زمین خورده است و از استعلاء طلب‌ها استفاده می کند که برگردد.

وی استعلاء طلب‌ها را افرادی خواند که حب جاه و مقام و منفعت دارند و اضافه کرد: حضور حماسی مردم در ‏9‏ دی امسال بر ضد استعلاء طلب‌ها بود و اتفاقی که در عاشورای امسال افتاد، نتیجه خودبزرگ طلبی برخی‌ها بود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه باید متواضعانه برخورد کنند و هیچ کس نمی تواند بگوید من زنبیل گذاشته ام و جلوترم.

پناهیان افزود: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند همانطور که انقلاب مال جوان های ‏57‏ بود، به جوان های کنونی هم اختصاص دارد اما ظاهرا عده ای انقلاب را از آن خود می دانند.

وی گفت: یک روز، دوره دفاع مقدس از جسم انقلاب بود و اکنون دوره دفاع مقدس از روح انقلاب است.

پناهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه صداوسیما باید از دو سال پیش جلسات مناظره را برگزار می کرد، ادامه داد: اگر این اقدام صورت می گرفت، هم شفاف سازی و هم هزینه ها کم می شد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون حرکاتی از مصلحت به حقیقت داشتیم، عزل منتظری و افول بنی صدر و موضوع نهضت آزادی نمونه این حقیقت گرایی‌هاست اما متاسفانه برخی‌ها هم اکنون می خواهند موتور حقیقت گرایی انقلاب متوقف شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از ریزش‌های امروز انقلاب مسئله تازه ای نیست، اضافه کرد: مواضع سیاسی گذشته این افراد موضوع را روشن می کند و نشان می دهد که هیچ کس خطش تغییر نکرده است.

پناهیان با اشاره تلویحی به استعفای موسوی از نخست‌وزیری گفت: همان هایی که در زمان کنونی ریزش کردند، کسانی بودند که ‏3‏ روز مخفی شدند و استعفا کردند.

وی افزود: این آقا، همان آقاست اما آن زمان مصلحت نبود، راز از پرده برون افتد اما اکنون حقیقت برملا شده است.

پناهیان، نظام جمهوری اسلامی را نظامی ولایی خواند و اضافه کرد: جمهوری بدون ولایت معنا ندارد و نظام ولایی معنای دقیقی است برای حقیقت جمهوری اسلامی.

پناهیان در ادامه سخنان خود گفت: قصد ندارم به مظلومیت های اصل ولایت فقیه بپردازم اما برخی که در آن زمان موضوعاتی را به امام تحمیل می کردند، اکنون نیز قصد دارند تحمیل گری خود را به ولایت ادامه دهند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در خاطرات خود این گونه ادعا می کنند که هرچه سعی و اصرار می کردیم موضوعی را بر امام راحل تحمیل کنیم، نمی شد، در حالی که سوال ما این است که شما به چه حقی به خود اجازه می دادید موضوعاتی را به امام تحمیل کنید؟

وی با اشاره به اینکه بر حضرت علی(ع) نیز برخی تحمیل گری می کردند، گفت: مردم ما از تحمیل بر ولایت خوش‌شان نمی آید و اینکه برخی به مقام معظم رهبری نامه می نویسند و آن را علنی می کنند، از این اقدام بوی تحمیل به مشام می رسد. در هر حال، جریان تحمیل گری به ولایت رو به کاهش است

پناهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از آغاز انقلاب تاکنون روند جدایی ما از تمدن غرب آغاز شده است، افزود: هم اکنون غرب‌گرا به معنای واقعی کلمه نداریم اما در مناظره های انتخاباتی برخی می گفتند این خرافات است که برخی می گویند تمدن غرب رو به فروپاشی است.

پناهیان ادامه داد: اگر به تمدن غرب کاری هم نداشته باشیم، این تمدن رو به افول است.

در ادامه، گزارشگر این برنامه با موضوع مقایسه جوانان امروز و دیروز با مردم مصاحبه هایی داشت که پناهیان پس از این مصاحبه ها گفت: شما فکر می کنید همه جوانان گذشته ما به جبهه ها می رفتند؟ خیلی‌ها بودند یک بار رفتند و از ترس‌شان دیگر نرفتند اما آنهایی که رفتند، الگو شدند.

پناهیان گفت: یادم نمی رود وقتی که عده ای در حال اعزام به جبهه بودند، برخی فوتبال بازی می کردند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آن زمان در لشکر ‏27‏ روحانی گردان بودم و سخنرانی می کردم و اکنون هم در جمع دانشگاهیان هستم و به طور قطع می توانم بگویم که جوانان امروز هزاران برابر بهتر و عمیق ترند.

وی گفت: این جوانان در فضایی تربیت شده اند که متاسفانه ما خوب عمل نکردیم و یک سریال خوب درباره حجاب و یک سریال سیاسی خوب و یک سریال که اصل ولایت فقیه را جا بیاندازد، تولید نکردیم و برخی هنرمندان اصلاً جرأت نمی کنند وارد این عرصه شوند.

وی ادامه داد: اگرچه اندکی کارهای تبلیغاتی هم کرده ایم اما اگر این همه دانشجوی محجبه در دانشگاه ها وجود دارد، به سبب فطرت پاک آنهاست.

پناهیان در ادامه در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه مردم باید با نخبه ها چه کنند، گفت: مردم خودشان می دانند و در ‏9‏ دی نشان دادند اما صداوسیما فقط بخش هایی از خشم مردم و کیفیت فریادهای آنها را پخش کرد.

وی گفت: در روز ‏9‏ دی، دانشجویانی حضور یافتند که به افراد مختلفی رأی داده بودند اما در آن روز فریادهایی داشتند که رسانه ملی جزئیات آن را پخش نکرد و نباید مسائل ر ا جسته گریخته بیان می کردیم. در همان روز ‏9‏ دی، برخی نخبگان هم در تظاهرات شرکت کردند اما سپس نامه ای ضعیف نوشتند و به قول عوام ماست مالی کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی نخبگان مردم را درک نمی کنند و هنوز در حال و هوای ‏25‏ سال پیش هستند، گفت: سرعت جامعه فوق العاده بالاست.

پناهیان جوانان را پربصیرت خواند و گفت: گروهی از این جوانان به من می گفتند اگر برخی امسال در روز عاشورا امدند و پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند، سال اینده دیگر اشتباه نمی کنند و پرچم امام حسین(ع) را بر می دارند و در قالب عزاداری حرف های خود را می زنند. این دانشجویان تاکید می کردند که باید از اکنون آماده باشیم.

وی گفت: جوانان ما بسیار هوشیارند و به نخبگان پیام می دهند اما آنها به روی خود نمی آورند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در شرایط کنونی، رسانه ها باید نخبگانی را که در میان مردم می جوشند، برجسته کنند.

وی در ادامه به ارادت خود به شهید دیالمه و سخنرانی های جذاب این شهید اشاره کرد و گفت: اکنون امثال شهید دیالمه کم نداریم و رسانه ها باید آنها را مطرح کنند.

وی گفت: رسانه باید در ارتقای فرهنگ سیاسی جامعه تلاش کند تا بازار نقد و گفت‌وگو رونق پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، طرح موضوعات موهومی چون چپ و راست و محافظه کار را مربوط به عصر حجر خواند و گفت: محیط های مذهبی ما باید با شفافیت موضوعات سیاسی را تحلیل کند و بیشترین انحرافات سیاسی در جمع هایی رخ می دهد که مدعی می شوند باید از سیاست فاصله گرفت.

پناهیان ادامه داد: امروز هیچ کس نباید ساکت باشد و محیط غیرسیاسی نداریم اما متاسفانه برخی ها مانند ابوموسی اشعری ژست می گیرند که دخالت ما در مسائل سیاسی اختلافات را بیشتر می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های دوران فتنه گفت: یکی از ویژگی های این دوران دوپهلو و مبهم صحبت کردن برخی نخبگان است.

منبع ما : http://rajanews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/11/9 و ساعت 8:22 صبح | نظرات دیگران()
موافقت ایران با سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران
نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: شاید با سفر هیات پارلمان انگلیس موافقت کنیم /تا کنون هیچ جواب رسمی به این درخواست داده نشده است اما برخی نمایندگان نظراتی را مطرح کردند در مورد رد این درخواست.


حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص پاسخ مجلس به درخواست دیدار هیات پارلمانی انگلیس گفت: با توجه به نظر کارشناسی وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه این گروه از حزب رقیب گردون بران در پارلمان انگلیس هستند و با وجود احتمال پیروزی این حزب در انتخابات آینده پارلمانی این کشور، دیدار با این گروه مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است با آمدنشان موافقت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع درخواست دیدارهیات پارلمانی انگلیس هنوز در مرحله ایی نیست که در کمیسیون امنیت ملی مطرح شود گفت: این مسئله در کمیته سیاست خارجی بررسی شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد، روز یکشنبه هفته آینده کمیته سیاست خارجی مجددا موضوع سفر هیات پارلمانی انگلیس بررسی خواهد کرد.

وی در مورد برخی خبرها مبنی بر رد این درخواست از سوی مجلس ایران گفت: تا کنون هیچ جواب رسمی به این درخواست داده نشده است اما برخی نمایندگان نظراتی را مطرح کردند در مورد رد این درخواست.

سبحانی نیا با تایید اینکه سفرهای گروهای پارلمانی در انتقال دیدگاه های دو کشور موثر هستند گفت: در این دیدارها مواضع کشور بطور شفاف و روشن اعلام خواهد شد.
منبع ما : http://www.irandiplomacy.ir/modules/news/article.php?storyid=5375

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 8:37 عصر | نظرات دیگران()
باهنر: توبه، تنها راه بازگشت سران فتنه است
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، آقای موسوی و آقای کروبی را سران فتنه دانست و گفت که آنان برای بازگشت به نظام باید توبه کنند. او به فرزندان هاشمی رفسنجانی هم گفت که باید از راه ناصواب خود بازگردید.


به گزارش شبکه ایران، محمدرضا باهنر، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در جریان آشوب های اخیر بیشتر ترجیح داد که سکوت و یا به اتخاذ مواضع نرم اکتفا کند، پس از تاکید رهبر معظم انقلاب بر "پرهیز خواص از موضع گیری دو پهلو" نظر خود را درباره رویدادهای اخیر به صراحت بیان کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت و گوی با ایرنا گفت که " سران فتنه یعنی کروبی و موسوی مجرمند و اگر بخواهند به آغوش نظام بازگردند اولا باید توبه کنند دوم اینکه همه تلاش خود را برای جبران گذشته انجام دهند."

او همچنین به فرزندان هاشمی رفسنجانی توصیه کرد که از راه ناصواب خود بازگردند.

آقای باهنر با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف سازی خواص اظهار داشت: ملت ما باید به عنوان افرادی که سخنان مقام معظم رهبری را باور دارند و مدعی اند که همیشه پشت و همراه ایشان هستند طبیعی است که باید در اعمال خود دقت کرده و تلاش کنیم برخی رفتارهای خود را که در تضاد با سخنان رهبرمعظم انقلاب است اصلاح نماییم البته بنده به هیچ عنوان حداقل در خصوص خودم عقیده ندارم که همیشه صحیح عمل کرده ام.

*برخی خواص به سخنان مقام معظم رهبری، گزینشی عمل کردند

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا خود تاکنون موضع دوپهلو داشته اید یا خیر، تصریح کرد :سخنان مقام معظم رهبری طیف وسیعی از جامعه را در برمی گیرد و بنده هم بخشی از این گروه هستم و مشکل من و دوستانم و رقبایمان این است که آنها که ادعا دارند همراه مقام معظم رهبری هستند بخشی از صحبت ایشان را انتخابی عمل می کنند بنابراین این مسائل سیاه و سفید نیست و حتما همه باید در رفتارهایمان دقت بیشتری داشته باشیم.

*سران فتنه برای بازگشت به نظام باید توبه کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این که برخی سیاسیون عبارت سران فتنه را قبول ندارند خاطرنشان کرد: بصیرت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است عناصری مانند دوست شناسی و دشمن شناسی ،وظیفه شناسی و زمان شناسی را شامل می شود و بنده در عین حال که عده ای را قطعا جزو سران فتنه می دانم و تصور می کنم این افراد با فعالیت های خود هزینه های سنگینی را به نظام وارد کردند اما علی رغم فاصله آنها با نظام هنوز راه بازگشت برای آنها بسته نیست و سران فتنه یعنی کروبی و موسوی مجرمند و اگر بخواهند به آغوش نظام بازگردند اولا باید توبه کنند دوم اینکه همه تلاش خود را برای جبران گذشته انجام دهند.

*مسببین حوادث پس از انتخابات خواص بی بصیرت و پیش گو هستند

وی با انتقاد از افرادی که 2 ماه پس از انتخابات در روزنامه ها و مناظره های تلویزیونی خود اعلام کردند که ما می دانستیم این افراد سران فتنه هستند اظهارداشت :مسبب اصلی دامن زدن به حوادث پس از انتخابات همین افراد هستند حتی اگر این افراد خیلی باهوش هم باشند قطعا زمان شناس نیستند و اگرافرادی با پیشگویی مدعی باشند که از قبل می دانستیم که 3 نفر از این کاندیداها قصد راه اندازی انقلاب مخملی را دارند خواص بی بصیرت هستند و ما آن ها را قبول نداریم.

* همه با قدرت فتنه افروزی را محکوم کردند

باهنر در مورد نقش مجلس در برخورد با عوامل فتنه و اغتشاشگران تصریح کرد :هر یک از قوای سه گانه برای خود قوانینی دارند قوه مقننه نیز برحسب وظیفه خود بیانیه هایی را در محکوم کردن حوادث پس از انتخابات و عملکرد فتنه گران منتشر کرد.

وی با اشاره به نامه نمایندگان مجلس خطاب به رییس قوه قضائیه برای محاکمه سران فتنه خاطر نشان کرد:هر یک از قوا برای خود قوانینی دارند و قوه مقننه هم بر حسب وظایف خود در بیانیه های مختلف حوادث پس از انتخابات و سران فتنه را محکوم کرده اند.

*قوه قضاییه برای محاکمه سران فتنه به توان، قدرت و پشتوانه مردمی مجهز است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نامه نمایندگان مجلس خطاب به رییس قوه قضائیه در خصوص محاکمه سران فتنه خاطر نشان کرد: مجموعه نظام مدیریت فتنه را برعهده دارد و اگر روزی به این نتیجه برسد که سران فتنه را دستگیر و محاکمه کند سه کلید واژه توان ،قدرت و پشتوانه مردمی را دارا است و به عقیده من این مسئله باید در یک فضای توام با آرامش حل و فصل شود.

*شورای عالی امنیت ملی یکی از مراجع ذی صلاح برای محاکمه سران فتنه است

وی با تاکید بر این که یکی از مراجع ذی صلاح برای تصمیم گیری در مورد محاکمه سران فتنه شورای عالی امنیت ملی است اظهارداشت :با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند قوا باید به مسئولیت های خود عمل کنند و غیر مسئولین دخالتی در این امور نداشته باشند مردم دیگر نباید در کف خیابان ها داد بزنند که اعدام باید گردد یا اخراج باید گردد و ....

باهنر در مورد برخوردهای دوگانه که با معترضین انتخاباتی خصوصا فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی صورت می گیرد گفت: اگر فرزندان هاشمی مشکل قضایی و یا اقتصادی دارند باید مانند دیگر شهروندان با آنها برخورد شود ولی نگرانی من از این مسئله است که عده ای بخواهند با رسیدگی نکردن پرچم این مسئله را بالا نگاه دارند و در جهت منافع شخصی خود از آن استفاده کنند.

*در صورت مجرم بودن، فرزندان هاشمی باید حتما محاکمه شوند

وی با بیان این که در صورت اثبات متهم بودن فرزندان هاشمی و خصوصا مهدی هاشمی رفسنجانی امکان ندارد قوه قضائیه نتواند آنها را احضار کند تصریح کرد: این افراد چه به صورت قانونی و چه غیرقانونی از کشور خارج شده باشند اگر بنا به دستور قوه قضائیه به کشور مراجعت نکنند متهم هستند و قوه قضائیه در این مورد نباید از هیچ فردی ترسی داشته و از حیطه عدالت خارج شود.

*فرزندان هاشمی رفسنجانی باید از راه ناصواب خود بازگردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به فرزندان هاشمی رفسنجانی به آنها توصیه کرد :برخی از شما در حوادث پس از انتخابات بی محابا و با تندروی وارد شده اید و این راهی ناصواب است که باید ازاین راه بازگردید و خود را کنترل کنید.

*رسیدگی به یک پرونده فساد اقتصادی ظرف 6 ماه امکان پذیر است

وی با بیان این که قوه قضائیه اگر فرزندان هاشمی مشکلی دارند سریعا باید بررسی کند گفت :رسیدگی به یک پرونده فساد اقتصادی برای نظام ظرف 6 ماه حل شدنی است و اگر قرار است برای فرزندان هاشمی به دلیل مسائل اقتصادی پرونده تشکیل شود زودتر این کار را انجام دهید.

*موفقیت دولت احمدی نژاد پیروزی نظام است

وی در واکنش به سئوال خبرنگار ایرنا که برخی اصولگرایان باهنر را منتقد دولت دانستند نه حامی دولت، تصریح کرد: من موفقیت دولت نهم و دهم را موفقیت نظام می دانم و شکست دولت دهم را هم شکست نظام می دانم و فکر می کنم هزینه های زیادی را برای نظام در بر خواهد داشت و آن دسته از فعالیت های احمدی نژاد را که با قانون اساسی ، عقل و منطق همخوانی داشته از آن دفاع می کنم و در جایی که کردار دولت دهم با اشکال روبرو شود انتقادهایم را می گویم.

وی افزود: البته برخی مواقع مطرح کردن یک مسئله هزینه اش بیش از خود مسئله است برخی مواقع به ما می گویند مجلس هشتم چرا در مقابل دولت کوتاه می آید و ما می گوییم ما کوتاه نمی آییم تا زمانی که احساس کنیم هزینه کوتاه نیامدن کمتراز هزینه فعلی است بنابراین ما همواره در حال محاسبه و گفت و گو و سبک و سنگین کردن هستیم تا ببینیم چه گفتاری منافع نظام را تامین می کند ولی این مسئله جزو خطوط قرمز ما است که اصلا با شکست احمدی نژاد شاد و از پیروزی وی هم ناراحت نمی شویم .

*لایحه هدفمند کردن یارانه ها نباید سیاسی و جناحی شود

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که لایحه هدفمند کردن یارانه ها نباید سیاسی و جناحی شود اظهارداشت: لایحه هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت به مجلس داده شده و من تصورمی کنم این یک مقوله ملی است وبه هیچ عنوان نباید سیاسی و جناحی شود، همه دولت های گذشته آرزو داشتند این امر را انجام دهند واگر کار منطقی و درستی انجام شود همه جناح ها وافراد دلسوزباید موافق باشند.

وی افزود: بنده در مجلس گفتم که باید این لایحه را در مجلس طوری مدیریت کنیم که جناح ها بر سر هدفمند کردن یارانه ها اعتراض نکنند و کمیسیون ویژه ای را گذاشتیم که این لایحه را بررسی کند و کاندیداهایی که معرفی کردیم 3 الی 4 نفر از اصلاح طلبان و 10 الی 11 نفر از اصولگرایان بودند و اعلام کردیم اگر کسی ما را قبول دارد باید به این لیست رای دهد برخی دوستان تند اصولگرا گفتند که شما با آنها ساختید و من گفتم که این لازمه کار هدفمند کردن یارانه ها است که ما در مجلس ده ها تصمیم می گیریم که 70 الی 80 درصدش نیازی به جناحی شدن ندارد و دوستان می گفتند که شما دارید به اصلاح طلبان باج می دهید ولی اینطور نیست و نتیجه این شد که از 200 نفر نماینده 180 نفر به کلیات این لایحه رای دادند.
 
تبلیغات ما  :

آموزش اپراتوری و تعمیرات تجهیزات پزشکی     

 

                                                       http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=684

 

آموزش زبان Tell Me More 

 

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=69

 

مجموعه کتاب های الکترونیکی آموزش زبان

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=472

مجموعه آمادگی آزمون IELTS آمیتیدا (جدید)

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=326

tv card player

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=733

FM Player promate

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=732

تلویزیون دیجیتال DVB-T (جدید)

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=734

کیف کمک های اولیه آلمانی

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=695

ترانس جوش 300 آمپر چرخدار

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=241

بستنی ساز خانگی مونتیس

http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=224

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 8:36 عصر | نظرات دیگران()

کروبی: به چارچوب‌های نظام و اصل ولایت‌فقیه پایبندم

مهدی کروبی در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز گفت: "نیروهای دو جناح جمهوری اسلامی که دغدغه نظام اسلامی را دارند، به محض اینکه متوجه شوند، خدایی نکرده، انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی در خطر است، با هم متحد خواهند شد. "
کروبی همچنین اظهار داشته که این اتفاق به زودی روی خواهد داد.
وی با اشاره به سخنان چند روز پیش هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر لزوم همکاری نیروهای معتدل دو جناح برای یافتن راه حل، ضمن تائید این سخنان تصریح می‌کند که "آقای هاشمی رفسنجانی به درستی گفتند که بهترین کسی که می‌تواند موجب حل مشکلات شود، رهبر انقلاب هستند. با آقای هاشمی موافقم. "
مهدی کروبی در واکنش به شعارهای ساختارشکن و ضدانقلابی نیز می‌گوید: " به نظر من، این شعارها 100 درصد اشتباه است و هیچ فایده‌ای ندارد. "
وی تصریح کرد که شعارهای حامیان وی باید در چارچوب نظام و قانون اساسی باشد.
رئیس مجلس ششم تاکید می‌کند که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چارچوب‌های نظام و اصل ولایت‌فقیه پایبند است.

منبع ما :

http://www.jahannews.com/vdcaowno.49new15kk4.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 8:30 عصر | نظرات دیگران()
روایت فرمانده ناجا از دیدار با خاتمی

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نبود شدت عمل در برابر عوامل آشوب های اخیر تنها به دلیل روشن نبودن حقایق بود، گفت: امروز غبار فتنه خوابیده و نقاب از چهره فتنه گران افتاده است و به همین دلیل دیگر جای مدارا وجود ندارد.

 

به گزارش پارسانیوز NewsParsa به نقل از ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز پنج شنبه در همایش ائمه جماعات فجر آفرین، توطئه و براندازی را مستحق آزادی در نظام ندانست و اظهار داشت: امروز دیگر بحثی از 13 میلیون و 24 میلیون نفر نیست و آنچه مطرح است حفظ نظام است که هیچ جای مدارا ندارد.

 

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات، نخبگان به چند دسته تقسیم کرد و گفت: عده ای از نخبگان، مخالف نظام و همراه با دشمن هستند، عده ای دیگر طالب قدرت هستند و از هیچ ابزاری برای رسیدن به آن فروگذار نمی کنند که نماد این دسته می تواند آن کسی باشد که بدون در نظر گرفتن آبروی نظام مطالبی که به اثبات نرسیده بود را در مورد کهریزک و "عاطفه امام" و "ندا آقا سلطان" مطرح کرد.

 

احمدی مقدم تصریح کرد: عده ای از افراد هم مخالف دولت بودند زیرا با آن احساس اختلاف نظر می کردند، عده ای به دنبال نان و محبوبیت بودند و دسته آخر نیز ساده اندیشانی بودند که به دنبال سایرین حرکت می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه حوادث کهریزک برایش بسیار تلخ بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدا، بردن این بازداشت شدگان به کهریزک اشتباه بود ولی در آن شلوغی ها چند نفر مامور هم اشتباه کرده اند اما جوسازیهای رسانه ای که این مسایل و اشتباهات را بزرگ نمایی کرد، به طوری بود که اگر 10 سال بعد کتابی در این باره نوشته می شد، تصور براین می نمود که مردم به خاطر این موضوعات به خیابان آمده اند.

 

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از علما، خاطرنشان کرد: ایشان از من گله داشتند که چرا اطلاعات مرتبط با افراد و جریانات حاضر در فتنه اخیر را زودتر به اطلاع ایشان نرساندم که من هم در پاسخ گفتم فضا به حدی غبار آلود بود که اگر می گفتم هم کسی باور نمی کرد ولی امروز باور می کنید.

 

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با فعالیت شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی، اظهار داشت: اعضای یکی از نشریاتی که جشن شب یلدا را در سال های گذشته با حضور برخی افراد برگزار می کردند چند ماه قبل از انتخابات به این شبکه کوچ کرد و در چند ساعتی که پخش می شد، در ابتدای کار بسیار مرموزانه اعتماد سازی کرد به طوریکه در مناظرات دیده می شد که با پشتیبانی از ولی فقیه، همگان را به شبهه می انداخت.

 

وی ادامه داد: جالب است که از روز انتخابات، شبکه بی بی سی فارسی، به صورت 24 ساعته درآمد و به همراه صدای آمریکا ( VOA ) به اتاق جنگ روانی و هدایت عملیات به صورت عریان تبدیل شد و ما بعد از ظهر جمعه متوجه شدیم در این مکان، ستاد انتخاباتی تشکیل داده اند و بعد از ورود نیروها به منطقه متوجه شدیم که در این مکان نه تنها برنامه ضبط و ارسال می شود بلکه ارتباط مستقیم آن هم از همین تهران برقرار است.

 

احمدی مقدم به دیدار خود با خاتمی اشاره داشت و افزود: من در ابتدای فرماندهی در سعد آباد جلسه ای را با آقای خاتمی رییس جمهور وقت داشتم که وی در مورد علل شکست اصلاحات دو نکته را بیان کرد و معتقد بود یکی از علل شکست این جریان این بوده که برخی از دوستانشان اسلام را از جمهوری اسلامی جدا فرض کرده اند در حالیکه مردم، اسلام را طلب می کنند و علت دیگر آنکه آنها دست کمک به سوی بیگانگان دراز کرده اند و مردم از خارجی ها خوششان نمی آید.

 

وی با بیان اینکه بخشی از نخبگان سیاسی کشور، نسبتشان را با دشمن مشخص نکرده اند و از اصابت موشک کروز درصورت رای نیاوردن، صحبت می کنند، گفت: از ابتدای دولت نهم سخنانی مبنی بر ایجاد سازمان رای که شبیه شرکت های هرمی عمل می کند توسط عده ای مطرح شده و از ابزارهایی مانند فیس بوک در این راه، استفاده شد.

 

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه سخنانش تحلیل نیست و بر اساس اطلاعات، عنوان می شود، ابراز داشت: این سازمان رای هم برای انتخابات و هم به منظور هدایت اغتشاشات خیابانی پس از انتخابات طراحی شد.

 

وی با اشاره به بزرگنمایی برخی اشتباهات نیروی انتظامی در این مدت، اظهار داشت: این بزرگ نمایی ها سبب شد که آنها برخی تخلفات را مطرح کنند و این تخلفات ساختگی هم برای مردم باور پذیر شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: یکسال پیش وقتی از یکی از کسانی که در انقلابی بودن او شک ندارم در رابطه با ارائه طرحش با عنوان "وحدت ملی" سوال کردم توضیحاتی داد که در نهایت به او گفتم اسم این طرح را من "احمدی نژاد نه" می گذارم.

 

وی برخورد انتظامی در روزهای اول ناآرامی های پس از انتخابات را پرهزینه و کم نتیجه ارزیابی کرد و گفت: فتنه گران مرکز تجمع آرایی را تشکیل داده بودند و طبق اعترافات در همان روز انتخابات ساعت چهار بعداز ظهر متوجه شدند که به جز در اردبیل، شکست خورده اند اما تصمیم گرفتند به خانه آقای موسوی بروند و به او تبریک بگویند و ساعت 11 شب آقای موسوی اعلام پیروزی کرد و این احتمال وجود دارد که آقای موسوی فریب خورده باشد که اگر ایشان آن را بپذیرند باید از مردم عذرخواهی کند و مردم نیز خواهند پذیرفت.

 

وی ادامه داد : اما به نظر می رسد که برخلاف روشن شدن موضوعات هنوز هم اگر کسی مثل مخملباف مزخرفنامه ای را که برای خندیدن و گذران اوقات خواندنی است، می نویسد و خود را سخنگوی آقای میرحسین معرفی می کند و یا در بیانیه پس از عاشورا نام از مردم خداجو می برد هیچ اعلام برائتی از سوی وی انجام نمی گیرد.

 

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به گذاشتن مامور برای هر نفر نیست و فقط مبادی و منابع را حفاظت می کنند، اشکالاتی که به نیروی انتظامی در رابطه با شنود مکالمات تلفنی و نقض اصول قانون اساسی گرفته می شود را بی اساس دانست و گفت: از تمام کسانی که در عرصه فضای مجازی به ما در حفظ نظام کمک می کنند تشکر می کنم.

 

وی با اعلام صدر نشینی حوزه علمیه در فضای مجازی، خواستار گسترش و فعالیت بیشتر متدینین در این حوزه شد.

منبع ما :

http://www.newsparsa.com/fa/pages/?cid=1483


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 8:28 عصر | نظرات دیگران()
معاون وزیر اطلاعات خبر داد:
کشف وسایل جاسوسی از مشاور نزدیک میرحسین
پارسانیوز NewsParsa: وی از طریق یک سرشبکه با دستگاه اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی مرتبط شده بود و اطلاعات محرمانه ای به خارج منتقل می کرد...
معاون وزیر اطلاعات با تشریح بخشی از عوامل پشت صحنه و سازمان دهندگان اغتشاشات ظهر عاشورا گفت: در این اغتشاشات دو دیپلمات آلمانی به نام های مستعار یوگی و اینگو دستگیر شده اند.
 
به گزارش پارسانیوز NewsParsa، این مقام مسئول در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این اغتشاشات از قبل طراحی شده بود و در ان طرفداران جریان فتنه ضدانقلاب و شبکه های وابسته به دستگاه های اطلاعاتی غربی حضور داشتند.
 
وی همچنین از شناسایی و دستگیری یکی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی خبر داد و گفت: طبق اسناد موجود و اعترافات این شخص، وی از طریق یک سرشبکه با دستگاه اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی مرتبط شده بود و اطلاعات محرمانه ای به خارج منتقل می کرد.
 
معاون وزیر اطلاعات افزود: وسایل جاسوسی در اختیار این فرد نزدیک به میرحسین موسوی گذاشته شده بود و این وسایل هم اکنون ضبط شده است.
 
* خانمی با 200 فاکتور طلا و جواهر
 

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات گفت: دو نفر از دیپلمات‌های آلمانی که در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشتند و توسط پلیس دستگیر شدند دارای همان علائم و نشانه‌های سبزی بودند که از طریق آنها در اختیار جوانان مرتبط با این سفارتخانه - که دستگیر شدند و در روز عاشورا نیز در صحنه حضور داشتند- قرار گرفته بود.

 

به گزارش پارسانیوز ، این مقام مسوول در وزارت اطلاعات در ادامه با اعتراض نسبت به روابط خارج از شئون اخلاقی دیپلمات‌های آلمانی با جوانانی که با این سفارتخانه در جریان اغتشاشات اخیر همکاری داشتند، اظهار کرد: بنا داریم اعتراضات دیپلماتیک خود را توسط وزارت خارجه به سفارت آلمان در تهران اعلام کنیم.

 

وی در ادامه به دستگیری یکی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی اشاره کرد و با بیان این که این فرد خود به جرم جاسوسی اعتراف کرده، گفت: این فرد در یکی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص آقای موسوی حضور داشته و از مشاوران نزدیک موسوی محسوب می‌شده که به یکی از عوامل سرویس‌های اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی وصل است.

 

معاون وزیر اطلاعات اضافه کرد: فرد یادشده دستگیر شده و در بازداشتگاه به سر می‌برد و هنگام دستگیری وسایل جاسوسی به همراه داشته است که این وسایل کشف و ضبط شده و احتمال می‌دهیم پرونده‌اش طی هفته‌های آینده در دادگاه مطرح شود.

 

وی همچنین از دستگیری خانمی مجرد و ایرانی که دارای چند پاسپورت اروپایی است در جریان اغتشاشات روز عاشورا خبر داد و گفت: این خانم قبل از تمام اغتشاشات بعد از انتخابات وارد ایران می‌شده و تعدادی از اراذل و اوباشی را که با آنها دوست بوده به خانه خود می‌آورده و بعد در زمان اغتشاشات به همراه این افراد در صحنه حاضر می‌شده و درگیری و اغتشاش ایجاد می‌کرده است .

 

معاون وزیر اطلاعات ادامه داد: اکثر افرادی که با این خانم در اغتشاشات همراهی می‌کردند به همراه قمه‌ها و چاقوهای خیلی برنده دستگیر شده‌اند و در بازرسی از منزل این خانم نیز بیش از 200 فاکتور طلا و جواهر به دست آمده که معلوم شده آنها را می‌خریده و به کسانی که با او همراهی می‌کردند می‌داده است.

 

وی افزود: این خانم 44 ساله که مجرد است سفرهای زیادی به کشورهای مختلف داشته و خودش می‌گوید به گروه انجمن پادشاهی وابسته است؛ همان گروه تندر که در بمب‌گذاری‌های اخیر نقش داشته است. علاوه بر این نامبرده در زمینه مواد مخدر نیز دارای سوابقی است.

 
اختصاصی پارسا/
تولید تیزر‌های تبلیغی مبتذل در ایران
پارسانیوز NewsParsa: این تیزرها که در بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان از جمله شبکه مهاجر، شبکه‌های موزیک، دیدار و ... پخش می‌شود؛ همه در داخل ایران و توسط این شرکت‌های دارای مجوز فعالیت ساخته می‌شود.
به گزارش پارسانیوز NewsParsa،‌ چند شرکت تبلیغاتی داخلی که اقدام به ساخت و تهیه تیزر‌های تبلیغاتی برای شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌کنند از حدود یک سال پیش شروع به تهیه و ساخت تیزرهای تبیلیغاتی مبتذل برای شبکه‌های ماهواره‌ای کرده‌اند.





این شرکت‌های که از صدقه سر همکاری‌ با صدا و سیما بسیار سرمایه دار شده‌اند، به دنبال عدم نظارت کافی مسئولان ذیربط و همچنین نهادهای انتظامی وامنیتی برای شبکه‌های ماهواره‌‌ای خارجی و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اقدام به ساخت تیزرهای تبلیغاتی مبتذل، بی‌حجاب و سرشار از اختلاط‌های عجیب و کرده‌اند.

این تیزرهای تبلیغی که در همه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان از جمله شبکه مهاجر، شبکه‌های موزیک، دیدار و ... پخش می‌شود؛ همه در داخل ایران و توسط این شرکت‌های دارای مجوز فعالیت ساخته می‌شود.

جالبتر اینکه کاراکتر‌ها و افراد حاضر در تیزرهای خارجی و داخلی در مورد مشترک بوده اما با این تفاوت که در یکی محجبه اسلامی و در دیگری بد حجاب و غیر اسلامی هستند.

مانند تبلیغ شرکت انگلیسی کن ورود در شبکه‌‌های خارجی و تبلیغ یک مایع شتشو در شبکه‌های صدا و سیما. ناگفته نماند برخی برنامه‌های تبلیغاتی نیز که برای شبکه‌های خارجی ساخته شده با اندکی سانسور و حذف موارد غیر اسلامی، در برخی شبکه‌های داخلی نیز استفاده می‌‌شود. به گزاش پارسانیوز، این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که در سایه کم توجهی نهادهای نظارتی در داخل کشور، حاشیه امنی برای این شرکت‌های داخلی ایجاد شده است.
منبع ما : http://www.newsparsa.com

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 8:25 عصر | نظرات دیگران()
رسایی میهمان امشب برنامه امروز، دیروز فردا

حجت الاسلام حمید رسایی میهمان امشب برنامه تلویزیونی امروز، دیروز، فردا خواهد بود.

به گزارش فارس، برنامه تلویزیونی "امروز، دیروز، فردا " امشب با حضور حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از خبر سراسری 22 روی آنتن سیما می‌رود.

براساس این گزارش، موضوع برنامه امشب، بررسی نفاق بنی صدر و شناخت جریان فتنه در دهه اول انقلاب خواهد بود.

 

فرمانده‌ناجا:غبارفتنه خوابیده، دیگر جای‌مدارا نیست

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نبود شدت عمل در برابر عوامل آشوب های اخیر تنها به دلیل روشن نبودن حقایق بود، گفت: امروز غبار فتنه خوابیده و نقاب از چهره فتنه گران افتاده است و به همین دلیل دیگر جای مدارا وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سردار "اسماعیل احمدی مقدم" امروز پنج شنبه در همایش ائمه جماعات فجر آفرین، توطئه و براندازی را مستحق آزادی در نظام ندانست و اظهار داشت: امروز دیگر بحثی از 13 میلیون و 24 میلیون نفر نیست و آنچه مطرح است حفظ نظام است که هیچ جای مدارا ندارد.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات، نخبگان به چند دسته تقسیم کرد و گفت: عده ای از نخبگان، مخالف نظام و همراه با دشمن هستند، عده ای دیگر طالب قدرت هستند و از هیچ ابزاری برای رسیدن به آن فروگذار نمی کنند که نماد این دسته می تواند آن کسی باشد که بدون در نظر گرفتن آبروی نظام مطالبی که به اثبات نرسیده بود را در مورد کهریزک و "عاطفه امام" و "ندا آقا سلطان" مطرح کرد.

احمدی مقدم تصریح کرد: عده ای از افراد هم مخالف دولت بودند زیرا با آن احساس اختلاف نظر می کردند، عده ای به دنبال نان و محبوبیت بودند و دسته آخر نیز ساده اندیشانی بودند که به دنبال سایرین حرکت می کردند.

وی با اشاره به اینکه حوادث کهریزک برایش بسیار تلخ بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدا، بردن این بازداشت شدگان به کهریزک اشتباه بود ولی در آن شلوغی ها چند نفر مامور هم اشتباه کرده اند اما جوسازیهای رسانه ای که این مسایل و اشتباهات را بزرگ نمایی کرد، به طوری بود که اگر 10 سال بعد کتابی در این باره نوشته می شد، تصور براین می نمود که مردم به خاطر این موضوعات به خیابان آمده اند.

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از علما، خاطرنشان کرد: ایشان از من گله داشتند که چرا اطلاعات مرتبط با افراد و جریانات حاضر در فتنه اخیر را زودتر به اطلاع ایشان نرساندم که من هم در پاسخ گفتم فضا به حدی غبار آلود بود که اگر می گفتم هم کسی باور نمی کرد ولی امروز باور می کنید.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با فعالیت شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی، اظهار داشت: اعضای یکی از نشریاتی که جشن شب یلدا را در سال های گذشته با حضور برخی افراد برگزار می کردند چند ماه قبل از انتخابات به این شبکه کوچ کرد و در چند ساعتی که پخش می شد، در ابتدای کار بسیار مرموزانه اعتماد سازی کرد به طوریکه در مناظرات دیده می شد که با پشتیبانی از ولی فقیه، همگان را به شبهه می انداخت.

وی ادامه داد: جالب است که از روز انتخابات، شبکه بی بی سی فارسی، به صورت 24 ساعته درآمد و به همراه صدای آمریکا (VOA) به اتاق جنگ روانی و هدایت عملیات به صورت عریان تبدیل شد و ما بعد از ظهر جمعه متوجه شدیم در این مکان، ستاد انتخاباتی تشکیل داده اند و بعد از ورود نیروها به منطقه متوجه شدیم که در این مکان نه تنها برنامه ضبط و ارسال می شود بلکه ارتباط مستقیم آن هم از همین تهران برقرار است.

احمدی مقدم به دیدار خود با خاتمی اشاره داشت و افزود: من در ابتدای فرماندهی در سعد آباد جلسه ای را با آقای خاتمی رییس جمهور وقت داشتم که وی در مورد علل شکست اصلاحات دو نکته را بیان کرد و معتقد بود یکی از علل شکست این جریان این بوده که برخی از دوستانشان اسلام را از جمهوری اسلامی جدا فرض کرده اند در حالی‌که مردم، اسلام را طلب می کنند و علت دیگر آنکه آنها دست کمک به سوی بیگانگان دراز کرده اند و مردم از خارجی ها خوششان نمی آید.

وی با بیان اینکه بخشی از نخبگان سیاسی کشور، نسبتشان را با دشمن مشخص نکرده اند و از اصابت موشک کروز درصورت رای نیاوردن، صحبت می کنند، گفت: از ابتدای دولت نهم سخنانی مبنی بر ایجاد سازمان رای که شبیه شرکت های هرمی عمل می کند توسط عده ای مطرح شده و از ابزارهایی مانند فیس بوک در این راه، استفاده شد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه سخنانش تحلیل نیست و بر اساس اطلاعات، عنوان می شود، ابراز داشت: این سازمان رای هم برای انتخابات و هم به منظور هدایت اغتشاشات خیابانی پس از انتخابات طراحی شد.

وی با اشاره به بزرگنمایی برخی اشتباهات نیروی انتظامی در این مدت، اظهار داشت: این بزرگ نمایی ها سبب شد که آنها برخی تخلفات را مطرح کنند و این تخلفات ساختگی هم برای مردم باور پذیر شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: یکسال پیش وقتی از یکی از کسانی که در انقلابی بودن او شک ندارم در رابطه با ارائه طرحش با عنوان "وحدت ملی" سوال کردم توضیحاتی داد که در نهایت به او گفتم اسم این طرح را من "احمدی نژاد نه" می گذارم.

وی برخورد انتظامی در روزهای اول ناآرامی های پس از انتخابات را پرهزینه و کم نتیجه ارزیابی کرد و گفت: فتنه گران مرکز تجمع آرایی را تشکیل داده بودند و طبق اعترافات در همان روز انتخابات ساعت چهار بعداز ظهر متوجه شدند که به جز در اردبیل، شکست خورده اند اما تصمیم گرفتند به خانه آقای موسوی بروند و به او تبریک بگویند و ساعت 11 شب آقای موسوی اعلام پیروزی کرد و این احتمال وجود دارد که آقای موسوی فریب خورده باشد که اگر ایشان آن را بپذیرند باید از مردم عذرخواهی کند و مردم نیز خواهند پذیرفت.

وی ادامه داد : اما به نظر می رسد که برخلاف روشن شدن موضوعات هنوز هم اگر کسی مثل مخملباف مزخرفنامه ای را که برای خندیدن و گذران اوقات خواندنی است، می نویسد و خود را سخنگوی آقای میرحسین معرفی می کند و یا در بیانیه پس از عاشورا نام از مردم خداجو می برد هیچ اعلام برائتی از سوی وی انجام نمی گیرد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به گذاشتن مامور برای هر نفر نیست و فقط مبادی و منابع را حفاظت می کنند، اشکالاتی که به نیروی انتظامی در رابطه با شنود مکالمات تلفنی و نقض اصول قانون اساسی گرفته می شود را بی اساس دانست و گفت: از تمام کسانی که در عرصه فضای مجازی به ما در حفظ نظام کمک می کنند تشکر می کنم.

وی با اعلام صدر نشینی حوزه علمیه در فضای مجازی، خواستار گسترش و فعالیت بیشتر متدینین در این حوزه شد.
فرمانده نیروی انتظامی، مبحث تهاجم فرهنگی از ابتدای زعامت مقام معظم رهبری و پس از پایان جنگ تحمیلی را جدی عنوان کرد و گفت: امروز الگوی لیبرال دموکراسی که فوکویاما آن را آخر تاریخ می داند، مدینه فاضله ای را به مردم مستضعف معرفی می کند تا زرق و برق آن را ببینند و به سمت غرب متمایل شوند.

همایش ائمه جماعات فجر آفرین با حضور بیش از 800 نفر از ائمه جماعات استان تهران، صبح امروز در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

منبع : http://www.rajanews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 6:41 عصر | نظرات دیگران()
اظهارات مشایی درباره مدیریت انبیاء، رژیم صهیونیستی و مرتاض هندی

اسفندیار رحیم مشایی درباره تدریس در محافل مذهبی از سن 14 سالگی، محوریت خدا در وحدت، دلایل اظهار نظر تخصصی در مسائل دینی، شکایت از روزنامه کیهان، مدیریت جامع انبیاء، رژیم صهیونیستی، تماس با مرتاض هندی و جن کرمانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور که در جلسه هفتگی جامعه اسلامی وعاظ جهت پاسخگویی به سوالات روحانیون این تشکل حاضر شده بود، در ابتدای سخن خود ضمن قرائت دعای الهم‌ عجل لولیک الفرج .... اظهار داشت: خداوند را شاکرم که توفیق حضور در این مراسم را عطا فرمود.
وی با بیان اینکه در برخی جاها خوانده‌ام که مشایی بنیانگذار یک مکتب خاص است، افزود: من از بچگی پای منبر بزرگ شده‌ام و با روحانیون و علما آشنا بودم. می‌دانم که قاطبه علمای ما به لحاظ اقتصادی در طبقه متوسط جامعه قرار داشتند البته باید گفت که بعد از انقلاب اسلامی علمای ما به لحاظ اقتصادی تحت فشار بیشتری قرار گرفتند.

**من از پیامبر و معصوم نقل می‌کنم

مشایی با بیان اینکه در واکنش به اظهارات من برخی‌ها گفته‌اند که من چرا حرف می‌زنم، برخی‌ها گفته‌اند که نباید در اموری که سررشته ندارم وارد شوم،‌افزود: هر کسی که حرف می‌زند از سر ادعای فضل و فضیلت نیست ما از پیامبر اسلام نقل می‌کنیم، از معصوم نقل می‌کنیم. کسی ادعای امامت و معصومیت نمی‌کند. اگر قرار باشد که هر کسی که برای100 نفر صحبت می‌کند، آن 100 نفر بشنوند و حرف‌های حقیقت را به دیگران منتقل نکنند، کار به جایی نمی رسد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما تکلیف داریم تا در راستای توسعه اندیشه‌های دینی تلاش کنیم و یکی از این راه‌ها بیان است، خاطرنشان کرد: این بیان ممکن است،‌هم اقرار باشد و هم تاکید و یا از جهت تنویر باشد.
وی با بیان اینکه بنده به عنوان کسی که از بچگی پای درس علما و روحانیون بوده‌ام، اعتقاد دارم خداوند نور ایمان را از دوران کودکی در من قرار داده است، افزود: من از سن 13 سالگی در مساجد و به دستور روحانیون مساجد سخنرانی می‌کردم، در سن 14 سالگی در مدرسه کلاس درس مذهبی برگزار کرده بودم.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: من بدون مقدمه می‌خواهم بگویم اگر کسی آمد و گفت که من شاگرد این مکتب هستم فهمی که به صورت کتبی و یا شفاهی از علما پیدا کرده‌ام را می‌خواهم به عنوان شاگرد مکتب بیان کنم دلیلی بر مدعی بودن من نیست.
وی افزود: ما مدعی هستیم که مکتب‌ ما اقناع می‌کند جان‌های ما را، مکتب ما،‌عقل ما را ارضا می‌کند، دل ما را سیراب می‌کند و ما از سر عقل و محبت و عشق می‌گوییم که مکتب ما حیات بخش است.
مشایی خطاب به روحانیون جامعه وعاظ گفت: اگر شما به عنوان مبلغان دین چنین بحث‌هایی را بکنید، می‌گویند شما مبلغ هستید و می‌گویید، اما اگر من به عنوان مهندس،پزشک یا یک سیاستمدار بگویم نشان ادعای من نیست بلکه نشانه تاثیر کار اهل علم است. این محصول تلاش علماست.
وی افزود: اگر من به عنوان شاگرد کوچک مکتب علما، اندیشه علما را ابلاغ کنم و نشر بدهم این خوب است یا بد. باید بگویم از خوب و بد گذشته. این یک تکلیف است. اما یک شرط دارد و شرطش این است که آنچه که می‌گوییم باید بر منطق اندیشه اسلامی باشد و در چارچوب‌های جهان بینی توحیدی اسلامی شیعی ناب باشد.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر کس به هر چه که می‌گوید مسئول است، یادآور شد: نباید به کسی گفت که تو چرا حرف می‌زنی، خوب او باید حرف بزند. ما باید بگوییم در جامعه بگوییم و بیان کنیم تا دشمن از اینکه ادعا می‌کند دین ناکارآمد است، مایوس شود.
مشایی با بیان اینکه ما باید حتما حرف بزنیم اما درست حرف بزنیم، گفت: اگر کسی آمد و گفت: این حرفی که شما زدید اشتباه است این طور باید پاسخش را داد که ممکن است کسی مثل من حرف‌هایی را بزند که اشتباه نیز در آن موجود باشد. شما علما نیز ممکن است در بین خودتان اختلافاتی در این مورد که به فلسفه گرایش داشته باشید یا نه، مباحث فقهی داشته باشیم.

**منطق علم این نیست که به کسی بگویند چرا حرف می‌زنی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه روشی که در حوزه‌های ما به شکل سنتی است، اما متاسفانه در دانشگاه‌های ما نیست، این است که در حوزه، علم را از طریق عشق و تکلیف یاد می‌گیرند و در خصوص آن مباحثه می‌کنند. تا آجر به آجر در کنار هم بنشیند تا مستحکم بالا بیاید، تصریح کرد: پس منطق علم این نیست که به کسی بگویند،چرا حرف می‌زنی اما لازم است که با کمال حساسیت همه حرف‌ها را بشنویم و دقیق باشیم که خدای ناکرده یک رگه‌ای از جهل و تزریق به نام دین مطرح نشود تا سرآغاز یک انحراف باشد.

*به عنوان شاگرد این مکتب مطالبی را در خصوص دین، خدا، جامعه دینی، نظام دینی و آینده گفته‌ام و خواهم گفت

مشایی با بیان اینکه بنده به عنوان شاگرد این مکتب مطالبی را در خصوص دین، خدا، جامعه دینی، نظام دینی و آینده گفته‌ام و خواهم گفت، افزود: من نمی‌خواهم بگویم رئیس دفتر فردی به نام احمدی‌نژاد هستم که من او را به عنوان خالص‌ترین آدم‌های امروز روی کره زمین یافتم و من ذره‌ای احساس گرایش به نفس و هوای نفس را در رئیس‌جمهور نمی‌بینم.

**اگر خطایی در بحث‌های من وجود دارد، سکوت نکنید و آن را مطرح کنید

وی با بیان اینکه شهید بهشتی و شهید مطهری به واعظ بودن افتخار می‌کردند، گفت: من از روحانیون حاضر می‌خواهم در بحث‌های عقیدتی که می‌کنم هر کجا اشکال دیدند به آن اعتراض کنند. خواهش می‌کنم اگر خطایی در بحث‌های من وجود دارد، سکوت نکنید و آن را مطرح کنید.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما متاسفانه با دو گروه امروز مواجهیم،‌گفت: یک گروه سانسورگر که پشت پرده نشسته و احزاب فراوانی در اختیار دارد، و گروه دیگر که ظاهر ولایت‌مدار دارد اما باطنش متفاوت است. البته گروه دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توانم بگویم باطنش ولایتمدار نیست اما آتش بیار معرکه است.
مشایی با اشاره به سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم گفت: در این جلسه که تعداد قابل توجهی از فضلای حوزه و اساتید دانشگاه حضور داشتند، من بحثی را مطرح کردم که خلاصه این بحث این بود که خداوند عالم را آفرید چون می‌خواست شناخته شود، اگر شناخته شود آفرینش را انجام داده است.آفرینش هم مشخص است که انسان گل سرسبد عالم است و اگر انسان خلق نشود خدا شناخته نمی‌شود.

**شناخت خدا خلقت را حکیمانه می‌کند

وی افزود: من گفته بودم که اگر همه آفرینش منجر به این شود که انسان خدا را بشناسد بنابراین شناخت خدا خلقت را حکیمانه می‌کند و اگر شناخت خدا حاصل نشود خلاف حکمت است حالا ما نمی‌توانیم کار خلاف حکمت را به خدا نسبت دهیم پس نتیجه می‌گیریم که الزاما باید کار زندگی و هستی به شناسایی و معرفت انسان به خدا منجر شود. همه کسانی که از انبیاء و اولیا آمده‌اند همه ماموریتشان همین بود.

**قیمت گذاشتن روی انسان قیمت گذاشتن روی خداست

مشایی با بیان اینکه انسان موجودی بزرگی است و خیلی قیمت دارد گفت: قیمت گذاشتن روی انسان قیمت گذاشتن روی خدا است. نه اینکه بگوئیم قیمت خدا چند است. یعنی ما ارزش خدا را از طریق ارزش انسان می‌فهمیم چرا که خودش گفته "و تبارک‌الله احسن‌الخالقین ".
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم هرکاری متناسب با فاعل آن کار باشد، گفت: خدا وقتی به انسان افتخار می‌کند، این نشان می‌دهد که ما باید به سراغ این آدم برویم، این آدم باید شناخته شود، این آدم باید عزیز شود.
وی تمام دستورات و احکام اسلام را در راستای بزرگ کردن انسان دانست و گفت: یک مثلث تشکیل شده از انسان، جهان و خداوند وجود دارد که ما باید خودمان را بشناسیم، تا ظرفیت پیدا کنیم.

**اگر بخواهیم خدا بزرگ شناخته شود، باید انسان شناخته شود

مشایی برای اینکه اگر بخواهیم خدا بزرگ شناخته شود، باید انسان شناخته شود گفت: اگر علم بشر را توسعه ندهیم اخلاقیات آن نیز توسعه نخواهد گرفت.
وی افزود: عرض من این است، اگر مهدی‌(عج) ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد کند به توسعه علم خواهد پرداخت. چرا که اصل توسعه علم بعد از ظهور امام زمان است.

* من می‌گویم بودن انسان ربطی به بودن خدا ندارد

وی با بیان اینکه در برخی از سایت‌ها نوشته شده بود که مشایی گفته است اگر انسان نباشد خدا حفظ خواهد شد، گفت: این بحث کاملا روشن است من می‌گویم بودن انسان ربطی به بودن خدا ندارد. بودن انسان که معلول است چه ربطی به بودن خدا دارد. این وجود ماست که به بودن خدا وابسته است.
این سخنرانی در حالی ادامه داشت که برخی از روحانیون با قطع کردن سخنان مشایی، به وی اعتراض می‌کردند که چرا به سؤالهای آنها پاسخ نمی‌دهد و مقدمه را تا این حد طول داده است.البته یکی از حاضرین گفت مردم انتظار دارند مسئول دفتر ریس جمهور تنها به خدمتگذاری بپردازد و از این سخنان غیر تخصصی پرهیز کند که این گفته، موجب احسنت احسنت گفتن حاضرین شد.
وی همچنین در خصوص اظهاراتش در مورد مدیریت انبیاء نیز گفت: به چه کسی جایزه می‌دهند که اگر بخواهد مدیریت حضرت نوح را زیر سئوال ببرد؟ اینکه برای بنده که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری چون احمدی‌نژاد که ارزش‌های اسلامی نقطه آرمان وی و بازگشت به ارزش‌های امام و اسلام ناب افتخارش است چگونه امکان دارد.

**این نظام اگر بخواهد برقرار بماند باید اندیشه دینی را توسعه بدهد

مشایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جملات زیادی در تایید دولت احمدی‌نژاد بیان داشته است گفت: بحث من در مرکز همایش رازی این بود که انقلاب اسلامی آمده است تا تفکر دینی را احیاء کند و این ماموریت ما است. جمهوری اسلامی نظامی است که مدیریت می‌کند تا احیای دین صورت بگیرد.
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه احیای دینی باید با معرفت صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: این نظام اگر بخواهد برقرار بماند باید علم دینی و اندیشه دینی را توسعه بدهد و این مدیریت و برنامه‌همراه با جهت‌گیری و منابع را لازم دارد.

**معلمی اخلاق یکی از وجوه انبیاء بوده است

مشایی گفت: من در سخنرانی خود گفتم درست است که معلمی اخلاق کار بزرگی است اما پیامبران معلم اخلاق نبودند و معلمی اخلاق یکی از وجوه انبیاء بوده است. پیامبر مدیر جامع است ( البته پیامبرانی که رسالت داشتند) یعنی باید نظام را او برقرار کند. او باید اقتصاد، سیاست‌خارجی را مدیریت و عدالت را برقرار کند.

**حضرت عیسی کجا مدیر بود، از اینجا به آنجا فرار می‌کرد

وی با بیان اینکه حضرت عیسی سی و چند سال پیامبر بودند گفت: آیا حضرت عیسی که پیامبر بود مدیر هم بود؟ حضرت عیسی کجا مدیر بود، حضرت عیسی که از اینجا به آنجا فرار می‌کرد، حضرت عیسی در تهدید قتل بود، در مضیقه بود، در محدودیت بود ما نباید حساب جامعه دوران حضرت مسیح را به پای حضرت بنویسیم.
مشایی گفت: من در سخنرانیم گفتم که فرض کنید حضرت عیسی را نمی‌کشتند کسی می‌توانست بگوید حضرت عیسی 300 سال پیامبری نمی‌کرد، حضرت موسی می‌توانست 500 سال پیامبری کند.

** اعتراض روحانیون به مشایی به جهت طفره از سؤالات

در ادامه این مراسم روحانیون حاضر از مشایی خواستند تا در این خصوص بیشتر توضیح ندهد و به سئوالات مکرر آنها پاسخ دهد. که مشایی در جواب برخی از آنها که معتقد بودند سخنان مشایی با سخنان گذشته‌اش در تعارض است گفت شما به نوار سخنان من رجوع کنید من انچه را که الان می‌گویم را در گذشته نیز گفته بودم البته مشایی در خصوص چگونگی پیدا کردن نوارهای سخنرانیش توضیحی نداد و گفت متاسفانه در خصوص سخنرانی‌های من واقعیت به صورت آنچه که گفته می‌شود منتشر نمی‌شود.
مشایی در پاسخ به سئوال روحانیون مبنی بر اینکه چرا خدا را عامل وحدت ندانسته بود گفت: علت اینکه بشر در طول تاریخ در کنار هم قرار نگرفته و به وحدت نرسیده و در برابر هم قرار گرفته و جنگ و ستیز به راه انداخته است. نشانگر این است که آنها خدای واحد را آنگونه که باید بشناسند، نشناخته و به آن ایمان نیاورده‌اند.

**علت عدم وحدت نبود توحید است

وی با بیان اینکه نتیجه کلمه توحید، توحید کلمه است گفت: علت عدم وحدت نبود توحید است و راه صلاح بشر بازگشت به توحید است. مشایی معتقد است که رسانه‌ها مطالب وی را درست منعکس نمی‌کنند و در صورت ارسال جوابیه، جوابیه وی منتشر نمی‌شود اما مطالبی را که می‌گویم را همه منتشر می‌کنند.

**یک روحانی معترض خطاب به مشایی: سخنان شما چه مشکلی را حل می‌کند

یکی از روحانیون معترض به سخنان مشایی خطاب به وی گفت که شما مدعی هستید از سن 13 سالگی سخنرانی می‌کنید . آقای رحیم مشایی این درست است که با سخنان شما روزنامه‌ها و مردم حساس شوند و در این وضعیت شرایط برای دولت سخت شود. آیا فقر و بیکاری مشکلات مردم حل شده است که شما با این اظهارات خود بر سر راه دولت و نظام مانع درست می‌کنید؟ من به شما دوستانه می‌گویم و به شما پیشنهاد می‌دهم که یک سال در خصوص این موضوعات سخن نگویید، شما رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور هستید و کار خودتان را انجام دهید.
البته این معترض به سخنان مشایی بعد از اعلام اعتراض خود مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت تا اینکه مجری برنامه از حاضرین بخواهد با ذکر صلوات سکوت را در جلسه حاکم کند تا مشایی به ادامه سخنان خود بپردازد.

**احمدی‌نژاد بگوید حرف نزن، حرف نمی‌زنم

مشایی گفت: برخی‌ها به من می‌گویند که اظهاراتم موجب حمله برخی‌ها به احمدی‌نژاد می‌شود، حالا باید گفت که احمدی‌نژاد به من بگوید که حرف نزن من حرف نمی‌زنم، من که ماموریت فردی ندارم و به طور طبیعی اگر از دولت بیرون آمده‌ام به عنوان یک مهندس هر گونه که دلم بخواهد حرف می‌زنم.
این جمله مشایی باز هم موجب تنش در جمع حاضرین شد و برخی از حاضرین خطاب به وی اعتراض خود را اعلام کردند. اما مشایی در پاسخ به این معترضان گفت: آقای احمدی‌نژاد می‌گوید که برخی‌ها می‌خواهند که تو حرف نزنی.

**فرد 400ساله نداریم که مرتاض 400ساله داشته باشیم،جن کرمانی؟! من مازندرانی‌ام

یکی از حاضرین از مشایی خواست تا به طور شفاف ماجرای مرتاض 400 ساله هندی را توضیح بدهد که مشایی گفت: من از شما سئوال می‌کنم آیا انسان 400 ساله داریم. که یکی از حاضرین گفت البته ما جن کرمانی هم شنیده‌ام در این خصوص لطفا توضیح بدهید، که مشایی گفت : جن کرمانی اگر وجود داشته باشد مربوط به برخی از افراد است من که مازندرانی هستم.
وی افزود: من رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده‌ام، قبل از آن هم مدیر شبکه رادیو بودم و البته مدیر رادیو پیام نیز بوده‌ام. این آقایی که امروز موسسه آینده روشن را مدیریت می‌کند خوب می‌داند که این موسسه را من بنیان گذاشتم.

** رادیو پیام بعد از حضور من در آنجا به جای موسیقی به مهدویت پرداخت
**شب‌های جمعه یک برنامه رادیوی 4ساعت در مورد امام زمان بحث می‌کرد

مشایی گفت: رادیو پیام رادیو موسیقی بود، اما زمانی که من مدیریت این رادیو را بدست گرفتم، بررسی کنید، تا ببیند تا مشخص شود در یک روز چند بار در خصوص ساحت مقدس مهدویت صحبت می‌شد، یکی از برنامه‌های پر شنونده رادیو در شبهای جمعه چهار ساعت فقط بحث امام زمان را مطرح می‌کرد.

**پیش از اینکه ما به شهرداری تهران بیاییم تهران چگونه بود

وی با بیان اینکه در شهرداری ما چند موسسه مذهبی راه‌اندازی کردیم، این سئوال را که تهران را چه کسی متحول کرد را مطرح کرد و یادآور شد: پیش از اینکه ما به شهرداری تهران بیاییم تهران چگونه بود در زمانی که آقای احمدی‌نژاد در شهرداری بودند من مدیر امور فرهنگی شهرداری بودم.

**پیشنهاد یک معترض به مشایی، من به اندازه وزن‌تان کتاب و مقاله دارم

یکی از حاضرین خطاب به مشایی گفت اگر شما علاقه به نظریه‌پردازی دارید به کار نظریه‌پردازی مشغول شوید ما که پای سخنرانی شما نشستیم روحانیون معمولی نیستیم. بنده به عنوان یک روحانی به اندازه وزن شما کتاب و مقاله دارم.

* یک روحانی خطاب به مشایی: این اظهارات موجب تضعیف دولت احمدی‌نژاد می‌شود

یکی دیگر از حاضرین که معتقد بود سخنان مشایی غیر تخصصی است و از حوزه دانش وی خارج است خطاب به مشایی گفت شما با این اظهاراتتان موجب تضعیف دولت آقای احمدی‌نژاد شده‌اید که برخی دیگر از روحانیون در حمایت از وی این سخنان را تکرار کردند تا نظم جلسه باز هم دچار اخلال شود و صلوات بر محمد و آل محمد سکوت را در جلسه حاکم کند. اما مجری جلسه که قصد داشت بعد از صلوات جلسه را آماده سخنرانی مشایی کند یکی از حاضرین خطاب به مشایی گفت آقای مشایی نمی‌خواهی در خصوص سئوالات ما پاسخ دهید؟ در خصوص سئوالمان در مورد اسرائیل جوابی نداری که بگوی و یا نمی‌خواهی جواب دهید که در این حال شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌انداز این مراسم شد.
مشایی که بعد از دقایقی به جهت اعتراض روحانیون مجبور به سکوت شده بود در خصوص سئوالات مکرر روحانیون در مورد رژیم صهیونیستی، گفت: دو روز قبل از آن روزی که من آن جمله را در خصوص اسرائیل در مراسمی که در شمال کشور به مناسبت گرامیداشت شهدا برگزار شده بود گفتم که شهدا زنده‌اند و نتیجه خون‌های شهدا ثمر داده است و اسرائیل مرده است اما هنوز تشییع جنازه نشده است. من شاید حداقل صدها سخنرانی علیه اسرائیل کرده‌ام اما شما ببینید شاید جمله من در این خصوص اشتباه باشد که اشکالی دارد. شما روزنامه کیهان را ببینید این روزنامه نوشته است مشایی در برابر اسرائیل سر تعظیم فرو آورده و اسرائیل را تمجید کرده است.

**کیهان را محکوم نکنم، مسلمان نیستم

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوالی در خصوص هوشنگ امیراحمدی نیز گفت: خدا شاهد است که این دروغ است من به همین جهت علیه روزنامه کیهان شکایت کرده‌ام و حتما این روزنامه محکوم خواهد شد.
اگر این روزنامه محکوم نشود من مسلمان نیستم. چون دروغ بسیار بزرگی را نوشته است.
این روزنامه گفته است که هوشنگ امیراحمدی را مشایی به ایران آورده و در ایران مشایی با هوشنگ امیراحمدی ملاقات کرده‌اند در حالی زمانی که این فرد ایران آمد من اصلا نمی‌دانستم که آمده و اصلا با من تماس نگرفته و اجازه ملاقات از من نیز نخواسته است و تا زمانی که از کشور بیرون نرفته بود من نفهمیده بودم که وی به ایران آمده است.

**ما با مردم دنیا حتی مردم آمریکا و اسرائیل دوست هستیم

حاضرین در جلسه که معتقد بودند مشایی از پاسخ دادن به سئوالات اصلی آنها طفره می‌رود با اعتراضات خود برای چندمین بار متوالی نظم جلسه را بهم ریختند تا مشایی مجبور شود در خصوص اسرائیل توضیح بدهد و بگوید که من در سخنرانی که در خصوص گسترش افکار انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دنیا بود گفتم که این مکتب این قدرت را دارد که به دنیا خودش را عرضه کند و ما برای دشمنی برای مردم نیامده‌ایم.
وی افزود:این عبارت من است موضع ما نسبت به مردم دنیا موضع دوستانی است. البته در انتهای این سخنانم گفتم که حتی مردم آمریکا و اسرائیل نیز موضعی نداریم چرا که بحث سیاست بین الملل ما دوستی با مردم است. موضع ما موضع پیامبر است.
مشایی گفت: من در این سخنرانی گفتم که ما با همه مردم دنیا حتی مردم آمریکا و اسرائیل دوست هستیم که ابتدا برخی‌‌ها گفتند چرا گفتی ملت اسرائیل، من احساس کردم که شاید خطا کرده باشم. فردای آن روز خبرنگاران در این خصوص از من سئوال کردند. اما باید بگویم که واژه ملت در ادبیات سیاسی با مردم فرق می‌کند. ملت به ازای دولت شمرده می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص این سخنرانی من در مورد اسرائیل شانتاژ آفرینی فراوانی شد و اصلا هیچ کس رها نمی‌کرد از این سایت به آن سایت، از این روزنامه به آن روزنامه،‌از آن عالم تا آن عالم و حتی 200 نماینده مجلس علیه من امضا کردند که البته برخی از آنها بعدها پیش من آمدند و ابراز پشیمانی کردند.
یکی دیگر از حاضرین خطاب به مشائی گفت: آقای مشایی مقام معظم رهبری فرمودند بحث دوستی با اسرائیل غلط است.

*اگر موضعم را در خصوص اسرائیل بد می‌دانستم آنرا تکرار نمی‌کردم

مشایی با بیان اینکه احمدی نژاد گفته است حرف مشایی حرف دولت است تاکید کرد: من اگر جمله خود را در خصوص اسرائیل بد می‌دانستم آن را تکرار نمی کردم اما من بر این اساس این مسئله را گفتم که اگر اسرائیل را امروز دنیا یک کشور می‌شناسند، یک کشوری است که با یک سیلی حذف می‌شود. حال اگر بخواهیم بدانیم که چرا حذف نمی‌شود به خاطر اینکه نفوذ در بسیاری از کشورها دارد و افکار عمومی را به نفع خود و علیه ما بسیج می‌کند.
مشایی افزود: سیاست دولت این بود که ما در عین حال که با صهیونیزم مقابل می‌کنیم و افتخار این دولت این بود که موج بزرگی از مقابله با صهیونیزم جهانی را در دنیا به راه انداخت ما می‌خواستیم بگویم که این رژیم در حالی که در دنیا قانونی نیست در سرزمین خودش نیز مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
رئیس دفتر رئیس جمهور از روحانیون جامعه وعاظ خواست تا بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خود و معترضانش مورد بازخوانی قرار دهند و گفت: اصل بحث آقا این بود که این مسئله چیست که شما اینقدر آن را کش می‌دهید، بعد فرمودند که که مردم اسرائیل دوست ما نیست و حرف بنده را نفی فرمودند و توضیح دادند.
مشایی بیان داشت: بعد از بیانات آقا طی نامه‌ای خطاب به رهبری نوشتم که مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.
وی گفت: تعریفی که بنده از ولایت فقیه دارم این است که به محض اینکه معلوم شد نظر ولی فقیه چیزی دیگری است تکلیف روشن است.

**نوشته‌اند که من قطعا جاسوس و عامل موسادم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز برخی از روزنامه‌ها نوشته‌اند که قطعا، جاسوس و از عوامل موساد هستم.
شجونی دبیر کل جامعه اسلامی وعاظ ضمن قطع سخنان به مشائی به وی گفت آقای مشایی ماجرای این هدیه خانم چیست البته یکی دیگر از حاضرین از مشایی پرسید که چرا خبرگزاری‌ها شما را در راهپیمایی از جمله راهپیمایی روز قدس نمی‌ببیند.
مشایی در پاسخ به این سئوال گفت: صدها بار این کار را کرده‌ام.
این روحانیون معترض گفت: آیا حضور شما در روز قدس در راهپیمایی بوده است که مشایی گفت: روز قدس که حتما با من مصاحبه نکرده‌اند.
یکی دیگر از روحانیون معترض با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت نهم مورد حمایت مقام معظم رهبری نبوده است، گفت مقام معظم رهبری از رئیس دولت می‌خواهد که شما را از معاونت اولی بردارد شما باید جواب دهید که چرا مقام معظم رهبری مجبور می‌شود در خصوص شما خطاب به رئیس جمهور نامه بنویسد، شما چرا دولت خدمتگزار را در معرض تهمت قرار می‌دهید، باز هم ذکر صلوات بود که برای چندمین بار جلسه به هم ریخته آماده ادامه سخنرانی کرد.

**چطور عالم است که می‌گوید حج از شئون ولی فقیه است

مشایی در بخش دیگری از سخنان خود در حالی که پاسخ‌های متعدد روحانیون بی جواب مانده بود به بحث سازمان حج اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث ادغام سازمان حج و سازمان گردشگری مطرح بود یکی از آقایان نامه‌ای نوشتند و متذکر شدند که حج از شئون ولی فقیه است و ما نباید در آن دخالت کنیم. من تعجب کردم که چطور این فرد عالم است، عالمه، چطور عالم است که می‌گوید حج از شئون ولی فقیه است آیا او ولی فقیه را فقط یک روحانی می داند. ولی فقیه کیست. آن ولی فقهی که ما در مکتب علما فهمیدیم همه چیز برای اوست. داخلی و خارجی ندارد سیاست خارجی، هوا فضا ... از شئون ولی فقیه است.
مشایی تصریح کرد: این آقایی که می‌گفت حج که از شئون ولی فقیه است در انتخابات چگونه عمل کرد و کدام طرف رفت.

**مگر احمدی نژاد اجازه می‌دهد که کسی یک ذره انحراف داشته باشد

وی در پایان گفت: که اگر 27 سال قبل از احمدی نژاد را در خصوص توجه به قرآن و روحانیت را جمع بزنیم و ضربدر 100 بکنیم به سه سال دوران احمدی نژاد نمی‌رسد. حال باید دید که احمدی نژاد کیست؟ مگر احمدی نژاد اجازه می‌دهد که کسی یک ذره انحراف داشته باشد. حال که برخی‌ها نمی‌توانند این مسائل را توجیه کنند می‌گویند مشایی احمدی نژاد را سحر کرده است. چرا می‌گویند مرتاض 400 ساله یا جن کرمانی؟ برای اینکه نمی‌توانند دولت و سئوالات ما را توجیه کنند و به همین خاطر به این مسائل روی می‌آورند.

توضیح: مشایی در خصوص ادغام سازمان حج ، بازدید از نمایشگاه هدیه تهرانی و نامه مقام معظم رهبری در کن لم یکن کردن معاون اول رئیس جمهوری‌اش مطالبی ایراد کرده که بنا به این گفته مشایی که شرعا از انتشار این مطالب راضی نیست، از انتشار آنها صرف نظر کردیم.

منبع ما :

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43678

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 2:25 عصر | نظرات دیگران()

خانوارهای 4نفره از فردا به سایت مرکز آمار مراجعه کنند

ستاد طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور اعلام کرد: از فردا به مدت 3 روز زمان مراجعه خانوارهای 4 نفره به سایت مرکز آمار ایران است.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ستاد طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور همچنین خاطرنشان کرد آخرین مهلت زمان مراجعه خانوارهای 3 نفره تا ساعت 24 امشب (8-11-88) است.

منبع ما :

http://www.iribnews.ir

مطالب مرتبط با طرح اقتصادی

به ترتیب تاریخ (  بالاترین لینک جدیدترین است )


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1309570.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1308713.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1309386.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1308713.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1307474.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1306067.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1304752.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1304752.htm


 

http://khabareruz.parsiblog.com/1304374.htm


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 2:17 عصر | نظرات دیگران()

اعلام آخرین وضع راههای کشور

در برخی از گردنه های استان اردبیل کولاک و یخبندان گزارش شده است.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در استانهای خراسان شمالی و رضوی بعلت بارش برف برخی محورهای کوهستانی این استانها در محدوده گردنه ها یخبندان و لغزنده است.

همراه داشتن لوازم ایمنی زمستانی به رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد عبور از محورهای کوهستانی و سردسیر دارند توصیه می شود.

همچنین محور رامهرمز- باغملک واقع در استان خوزستان بعلت اجرای عملیات کوهبری و ریزش برداری در محدوده کیلومتر 5 از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده بین ساعات 9 تا 16 مسدود خواهد شد.

در مدت انسداد این مسیر رانندگان می توانند از طریق محور رامهرمز- نمره یک- هفتگل- باغملک رفت و آمد کنند.

در مسیر اردکان- نائیین واقع در استان یزد به علت اجرای عملیات راهداری حدفاصل کیلومتر 5 تا 7 از 7-11-88 به مدت یک ماه رفت و آمد وسایل نقلیه به صورت یکطرفه از طریق یک باند انجام می شود. 

منبع : http://www.iribnews.ir/

http://www.iribnews.ir/
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 2:13 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا