زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت : «ای رسول خدا ! به من کاری بیاموز که چون انجامش دهم، خدا در آسمان، وزمینیانْ دوستم بدارند» .حضرت فرمود : «به آنچه نزد خداوند است، رغبت کن، تا خداوند دوستت بدارد و به آنچه نزد مردم است، بی میلی نشان بده، تا مردمْ دوستت بدارند» [امام صادق علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14
لـحـظـه بـه لـحـظـه بـا امـام(ره) در بـزرگ‌تـریـن اسـتـقـبـال تـاریـخ

سرویس: سیاسی
1388/11/11
01-31-2010
12:38:48 8811-06040: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

محسن رفیق دوست که راننده خودرو حامل حضرت امام (ره) در روز تاریخی 12 بهمن بود، در سال 1385 در آستانه سالگرد بازگشت امام خمینی پس از 15 سال تبعید به میهن، در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران خاطراتی متفاوت و منحصر به فرد را از لحظه لحظه ورود تاریخی امام(ره) به میهن و استقبال پرشکوه و بی‌نظیر مردم از ایشان روایت کرد.

*گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با راننده خودرو حامل امام(ره) در12بهمن 57*

«محسن رفیق دوست» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تاریخ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یادآورشد:« امام(ره) دهم مهرماه 57 از عراق به پاریس هجرت کردند، در آنجا ایشان بلافاصله موقعیت را اینگونه تشخیص دادند که شورای انقلاب تشکیل دهند. ایشان دید وسیع سیاسی داشتند و با صفای باطن ایشان معتقد بودیم که امام (ره) خیلی از امور را می‌بینند که ما نمی‌بینیم.»

وی که به گفته خود در آن روزها از عوامل شورای انقلاب بود، در بیان خاطراتش از آن ایام اظهارداشت:« من با شهید بهشتی، آقای هاشمی رفسنجانی، مرحوم آیت الله طالقانی، شهید باهنر و مقام معظم رهبری ارتباط نزدیک داشتم و از قبل خدمت آنها بودم، 15 سال در اسلام‌شناسی شاگرد مرحوم شهید بهشتی بودم، زمانیکه به پاریس رفتند و با امام(ره) ملاقات کردند. پس از بازگشت ما را به منزلشان دعوت کردند، اواخر آبان یا اوایل آذر 57 بود؛ در این دیدار شهید بهشتی با لحن خاص خود گفت "برادران کمربند‌ها را محکم ببندید، کفش‌ها را به پا محکم کنید؛امام (ره)تاریخ رفتن شاه را می‌داند؛ تاریخ آمدن خودش را نیز می‌داند و تاریخ پیروزی انقلاب را هم می‌داند"و این سخنان زمانی مطرح شد که هنوز سه ماه به پیروزی انقلاب باقی مانده بود.»

رفیق‌ دوست در ایام پیروزی انقلاب در کمیته‌ی استقبال از امام(ره)، مسئول حفاظت از امام(ره) و انجام تدارکات بود وی در بیان خاطراتش از زمستان 57،افزود:«26 دی ماه، همزمان با خروج شاه از ایران، امام (ره)اعلام کردند که می‌خواهند هفته‌ی آینده به ایران بیایند.در شورای انقلاب بلافاصله مرا خواستند و به من گفتند که امام (ره) فرموده‌اند مکانی را در جنوب تهران برای ورود من در نظر بگیرید. مکانی که حتی‌المقدور به شخص خاصی تعلق نداشته باشد. قرار بود ایشان چهارم بهمن به ایران بیایند. مدرسه‌ی دخترانه‌ی رفاه در سال 1345 توسط عده‌ای از بازاریان مقلد امام(ره) به اتفاق روحانیونی مانند شهیدان رجایی، بهشتی، باهنر و آقای هاشمی رفسنجانی با بودجه‌ای که بیشتر از محل وجوهات و سهم امام(ره) بود برای تحصیل دخترانمان ساخته شده بود و ما از ابتدا در هیئت امنای آن عضو بودیم. پیشنهاد کردم که بهترین جا برای ورود حضرت امام (ره)اینجاست که هم جای خوبی است و هم برای خود ایشان است؛زیرا از وجوهاتی که ایشان اجازه داده، ساخته شده است، به امام (ره)اطلاع دادند و ایشان هم قبول کردند.»

وی که اواخر مهرماه سال 57 پس از تحمل دو سال و نیم زندان آزاد شده بود، در ادامه مرور خاطراتش از بهمن 57 یادآورشد:« بعد از مطرح شدن موضوع بازگشت امام (ره) به میهن پیشنهاد دادم، کمیته‌ای برای استقبال تشکیل شود. من در آن کمیته دو سمت داشتم. مسوول تدارکات استقبال و حفاظت از امام(ره) بودم. البته در بسیاری از مراسم ها عهده‌دار امور تدارکات بودم. در راهپیمایی‌های روز تاسوعا و عاشورا و اربعین سال 57 مسوولیت تدارکات با من بود. از سال 42 تدارکات چی طرفداران امام(ره) بودم که مبارزه می‌کردند. قبل از انقلاب برای گروه‌های مسلمان مبارز اسلحه تهیه می‌کردم که آن زمان جرم بزرگی بود، البته زندانی هم که رفتم به علت همکاری با شهید اندرزگو بود، اگر اصل پرونده‌ی من لو می‌رفت شاید به فیض شهادت نائل می‌شدم.»

وی افزود:«محافظت شخص امام (ره)داستان جالبی دارد، به من ماموریت دادند برای حفاظت از ایشان هم ماشین تهیه کنم و هم تیمی را انتخاب کنم که بتوانیم از جان امام(ره) محافظت کنیم، برای حفاظت از امام (ره) از بچه‌هایی که می‌شناختیم و با آنها ارتباط داشتیم، استفاده کردیم. افرادی که نیرو‌های مسلح مبارز با رژیم شاه بودند و درعین حال مقلد امام(ره) نیز بودند، مانند بچه‌های گروه صف، من از قبل با مرحوم شهید بروجردی آشنایی داشتم، ایشان را خواستم و گفتم که شما از بچه‌های خود یک عده را جمع کنید و تیم محافظت را شما تشکیل دهید. برای این کار هم سازمانی درست کردیم. 8 تا ماشین غیر از ماشین بلیزر که مخصوص امام(ره) بود تهیه کردیم. برنامه‌ریزی کردیم که در هر ماشینی 4 نفر مسلح بنشینند. 10 موتور سیکلت 1000 سی.سی تهیه کرده بودیم که در ترک آن یک نفر مسلح بنشیند. مانور کردیم به گونه‌ای که ماشین امام (ره)وسط قرار بگیرد. دو تا ماشین جلوتر و سه‌ ردیف دوتایی ماشین هم پشت سر ماشین بلیزر قرار بگیرند و این 10 تا موتور هم دور ماشین‌ها مرتب بچرخند. البته این آرایش خیال‌ خامی بود و از مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا فقط 200 تا 300 متر توانست ادامه یابد.»

رفیق دوست اظهارداشت:« کار‌ها را آماده کرده بودیم تا اینکه یکباره گفتند از پاریس تلفنی شده و آقای یزدی پیشنهاد کرده‌اند که محافظت از امام(ره) را به مجاهدین خلق بسپارید. به شدت مخالفت کردیم. از طرف شورای انقلاب جلسه‌ای تشکیل شد. به آن جلسه رفتیم و مطالبی را عنوان کردیم. من در آن جلسه به سران مجاهدین که الان دیگر نیستند گفتم شما سه ایراد دارید. شما تازه چند روز است از زندان بیرون آمده‌اید.7 سال در زندان خورده‌اید و خوابیده‌اید! کجا آمادگی بدنی حفاظت از امام (ره)را دارید؟! در حالیکه بچه‌های ما هفته‌ی پیش در خوزستان عملیات کرده‌اند. دوما شما خودتان اسلحه دارید یا می‌خواهید از ما بگیرید؟! از همه‌ی آنها مهمتر شما اصلا امام(ره) را قبول ندارید. چطور می‌خواهید این کار را بکنید. گروه ما مقلد امام(ره) هستند و آماده‌اند و خودشان هم اسلحه دارند. البته بعد مشخص شد که امام(ره) در جریان این موضوع نبوده‌اند. من سمت تلفن نبودم نمی‌دانم چه کسی این پیشنهاد را مطرح کرد البته بعدا که در مناسبتی از احمد آقا سوال کردم ایشان گفتند که "اصلا این پیشنهاد مبنای درستی نداشته است. ما هم آن را در پاریس شنیدیم اما بعد که فهمیدیم شما در این جا ممانعت کرده‌اید و نگذاشته‌اید، خوشحال شدیم.»

وی در ادامه بیان خاطراتش از بهمن57 گفت:«اعلام شد که امام(ره) روز 4 بهمن می‌آید، بلافاصله بختیار اعلام کرد که فرودگاه‌ها بسته است، ما همه کار‌ها را آماده کرده بودیم. برادر مبارز کاسبی به نام مرحوم«حاج علی مجمع الصنایع» ماشین بلیزری داشت، خود پیشنهاد کرد این بلیزر بلند است و برای امام(ره) خوب است. به خود او ماموریت دادیم و کمک کرد برای ماشین در کارخانه‌های خودمان شیشه ضد گلوله درست کردند و قسمت عقب بدنه ماشین سرب گذاشتند، برنامه‌ریزی ما این بود که امام (ره)پشت سر راننده بنشینند آقای مطهری و آقای صباغیان هم پشت و احمد آقا هم جلو، کنار راننده بنشینند.»

وی ادامه داد:« زمانیکه بختیار گفت فرودگاه بسته است بلافاصله دو اتفاق افتاد. علما مبارز در مسجد دانشگاه اعلام تحصن کردند. تیم تدارکات بلافاصله گروهی را فرستاد مسجد دانشگاه را تحویل گرفتیم. فرش و پتو و امکاناتی برای خواب و غذا و ... فراهم کردیم. بچه‌ها مامور شدند آقایان را سوار می‌کردند و به مسجد دانشگاه می‌بردند. آنجا هم تیمی برای پذیرایی و حفاظت گذاشتیم. مردم در خیابان‌ها شروع به شعار دادن علیه بختیار کردند، روز به روز و ساعت به ساعت شعار‌ها تند‌تر می‌شد، 9 یا 10 بهمن شعار‌ها از "وای به حالت بختیار،اگر امام فردا نیاید" به "اگر امام فردا نیاد مسلسلامون در میاد" تبدیل شده بود. مذاکراتی هم از طریق سران نهضت آزادی با بختیار انجام می شد، بختیار عضو جبهه‌ ملی بود و باآنها ارتباط داشت، در آن شرایط سرانجام بختیار تسلیم شد.»

رفیق دوست همچنین یادآورشد: «پس از باز شدن فرودگاه بحث انتخاب ترمینال مطرح شد، سقف ترمینال یک فعلی سال 55 یا 56 فرو ریخته بود و به کلی مسافرت‌های فرودگاه‌های مهرآباد از ترمینال‌های 2 و 4 انجام می‌شد، این ترمینال را ساخته بودند اما هنوز آن را مورد استفاده قرار نداده بودند و آثار بنایی و نجاری هنوز آنجا بود. پیشنهاد کردم که از این سالن استفاده کنیم. سالن را به ما تحویل دهند خودمان تمیزش می‌کنیم. موافقت شد. ما هم یک تیم بزرگی به آنجا ریختیم و فرودگاه را تمیز کردیم. فکر می‌کردیم آنجا امکان خرابکاری نیست. بچه‌های مسلح را از شب یازدهم در سقف و زیر شیروانی محوطه پراکنده کردیم تا امنیت حفظ شود. شب دوازدهم با تعدادی از دوستان تا صبح مناجات کردیم.»

وی با بیان اینکه کمیته استقبال 16 روز مشغول فعالیت بود، ادامه داد: « برای حفاظت دو نیرو آماده کردیم. یک نیروی صد هزار نفری برای فرودگاه تا بهشت زهرا و یک نیروی 75 هزار نفری برای داخل بهشت زهرا، برای انجام هماهنگی و شناسایی 175 بازوبند چاپ کردیم. هنوز بازوبند‌ها توزیع نشده بود که آنها را دست مردم می‌دیدیم. لذا اعلام کردیم آن بازوبند‌ها باطل است. مردم از روی علاقه خودشان بازوبندهایی شبیه درست کرده بودند، ممکن بود دستهای دیگری هم در کار باشد. در هر صورت خیاط و چاپ‌زن و ... را به مدرسه‌ی رفاه آوردیم و گفتیم شما از این ساعت تا روز استقبال اینجا زندگی می‌کنید. آنها تا زمان دریافت بازوبند‌ها به حالت قرنطینه در مدرسه بودند. 175 هزار بازوبند را همان جا بسته‌بندی کردیم و به سرگروه‌ها تحویل دادیم، شب 12 بهمن بود.»

وزیرسپاه پاسداران در دولت میر حسین موسوی، افزود:« برای حضور در داخل سالن فرودگاه و استقبال رسمی کارت چاپ کردیم، به توصیه‌ی مرحوم شهید بهشتی و به خواهش خلیل‌الله رضایی که پدر رضایی‌های مجاهدین خلق بود. تعداد محدودی کارت هم به نام آنها دادیم تا در صف استقبال بایستند. صبح دیدم این 8 نفر مقابل همه، در صف اول ایستاده‌اند. رفتم تعدادی از روحانیون بزرگ که آمده بودند مثل طالقانی، بهشتی و اسقف مانوچیان را آوردم و در صف اول قرار دادم و گفتم باید در صف اول فقط روحانیون باشند.»

وی در ادامه به خبرنگار ایسنا گفت: «هواپیما ساعت 9 و 34 دقیقه نشست. 400 نفر برای داخل سالن دعوت کرده بودیم،اما سالن پر شده بود. نتوانستیم کنترل کنیم. من بلیزر را مقابل در خروجی فرودگاه گذاشته بودم. قرار بود امام(ره) سخنرانی کوتاهی انجام دهد بعد به سمت بهشت‌زهرا برویم. امام(ره) آمدند در سالن و کوتاه صحبت کردند. فشار‌ جمعیت به حدی بود که شخصی مثل آقای شاه‌حسینی که آن زمان رییس سازمان بازار جبهه ملی و ورزشکار بود و بعد هم رییس سازمان ورزش شد آنجا بیهوش شد. با احمد آقا تماس گرفتم، گفتم امام(ره) به باند برگردند و نمی‌توان اینگونه ایشان را منتقل کرد. گفتم من حرکت می‌کنم به سمت باند شما هم به سمت در باند بیایید. وارد باند شدم، دیدم امام (ره) سوار بنزی شده‌اند و صف زیبایی هم از افراد نیروی هوایی که بیشتر همافر بودند تشکیل شده بود. نیروی هوایی به صورت خود جوش وارد شده بود، البته با ما ارتباط داشتند و برای رفتن به بهشت‌زهرا با هلیکوپتری به ما کمک کردند. با سرعت آمدم پشت ماشین امام(ره) ایستادم،‌ پیاده شدم مقابل بنز را گرفتم و خدمت امام (ره)عرض کردم "ماشینی که قرار است شما را به بهشت زهرا ببرد آن عقبی است". امام (ره)فرمودند "چه فرقی دارند؟"، گفتم "آن ماشین بلند است و جمعیت هم جمعیت زیادی است و مردم هم بهتر خدمت شما می‌رسند"، در این لحظه مرحوم شهید عراقی به کمک من آمد و گفت: "آقا ایشان درست می‌گویند".»

رفیق دوست افزود:« سیستم بیسیمی تهیه کرده بودیم. قرار بود آقای صباغیان با بیسیم عقب بلیزر بنشینند. آقای مطهری از همان داخل فرودگاه به باند برگشتند ومثل بقیه‌ی آقایان جداگانه به بهشت زهرا رفتند. آقا رسیدند و در جلوی ماشین را باز کردند. گفتم شما بفرمائید عقب. گفتند نه می‌خواهم جلوی ماشین بنشینم. به آقای صباغیان اشاره کردند و گفتند این آقا کیست؟ جواب دادیم. فرمودند که غیر از من و احمد و راننده هیچ کس دیگر در این ماشین نباشد.

جمعیت زیاد را پیش‌بینی می‌کردیم،اما نه در حد 8 یا 9 میلیون نفر. از فرودگاه تا بهشت زهرا به صورت متراکم آدم‌ها بودند. در طراحی ماشین سیستمی را طراحی کردیم که شاستی کنار راننده باشد که اگر آن شاستی زده نمی‌شد در نه از بیرون و نه از داخل ماشین باز نمی‌شد. می خواستیم در بدون کنترل باز نشود که این تمهید در بهشت زهرا به کار آمد. امام (ره)نشستند و احمد آقا هم پشت ماشین قرار گرفتند. حدود 300 متر راه آمدیم. کم‌کم فشار جمعیت بین ماشین امام (ره) و ماشین‌های اسکورت فاصله‌ انداخت تا اینکه آنها دیگر از دید من خارج شدند. به میدان آزادی رسیدیم ماشین بنزی پیدا شد قبلا هماهنگ کرده بودیم مینی‌بوسی از صدا و سیما آمده بود. قرار بود آن ماشین فقط جلوی من باشد و من هم برای کار فیلمبرداری آنها خود را تنظیم کنم. این بنز تا نزدیک بهشت زهرا جلوی ماشین بود و نمی‌توانستیم کاری بکنیم. مردم فکر می‌کردند که امام (ره)در آن بنز است. بعد متوجه می‌شدند که در آن نیست و دنبال ما می‌دویدند. بنا بود من از فرودگاه به دانشگاه تهران بروم و امام(ره) در دانشگاه تهران رسما اعلام کنند که تحصن علما شکسته شود به عنوان یک حرکت سیاسی، بعد به سمت بهشت زهرا برویم.»

رفیق‌دوست در خصوص احساس خود درباره لحظه ورود امام(ره)به ماشین نیز گفت: « وقتی ما ماشین را آماده کردیم نمی‌دانستم چه کسی رانندگی می‌کند، یک شب که شورای انقلاب در مدرسه‌ی رفاه تشکیل شده بود. مرحوم شیهد مفتح من را کنار ماشین امام (ره)دیدند. گفتند راننده‌اش کیست؟ گفتم هر کس که آقایان بگویند. گفت کی بهتر از خودت. گفتم پس شما در جلسه بگوئید، من آمادگی دارم، از خدا می‌خواهم، چه افتخاری از این بالاتر؟ وقتی شهید مفتح از جلسه بر می‌گشتند با مرحوم شهید بهشتی و با هنر بودند. آقای شهید بهشتی فرمودند که بله شما خودتان رانندگی را به عهده بگیرید. به این فکر می کردم که این افتخار غیر قابل تکرار شدن است و این فکر کار را حساس تر و سنگین تر می کرد. اضطراب داشتم که این ماموریت سنگین را بتوانم به درستی تا بهشت زهرا انجام دهم. چند جا برایم مشکل پیش آمد. بعد از میدان فرودگاه ماشین براثر فشار مردم کاملا به چپ و راست متمایل می‌شد. اگر کمی بیشتر فشار وارد می‌شد ماشین به این سنگینی چپ می‌شد. این مساله روبروی دانشگاه و خیابان منیریه هم اتفاق افتاد. من در آن لحظات توسل پیدا می‌کردم. به علت سوار بودن مردم روی ماشین درون ماشین مثل شب تاریک می‌شد، زمستان بود؛ ولی درون ماشین مثل تابستان گرم می‌شد، تا جایی که کولر روشن می‌کردم. از یک طرف امام(ره) عرق کرده بودند. کولر را روشن می‌کردم تا بتوانیم نفس بکشیم.از نگرانی اینکه امام(ره) سرما نخورند دوباره خاموش می‌کردم. جایی حس کردم ماشین از روی یک چیزی رد شد؛ بعد مشخص شد متاسفانه پایی را زیر کرده‌ام که بعد به ملاقاتش مجروح رفتم. یک بار هم دیدم مردم به من اشاره می‌کنند و می‌خواهند چیزی را بگویند.ترمز کردم. دیدم پسر 15 - 10 ساله ای از زیر ماشین بیرون آمد که بعد فهیدیم 200 - 300 متر به حالت نیم خیز همراه ماشین و جمعیت زیر ماشین می‌آمده است.»

وی افزود:« سال 57 که انقلاب پیروز شد از اول راه‌آهن خیابان شهید رجایی منطقه‌ای به نام گود‌ها بود که چند سال قبل از آن خاک‌های آنجا را برای کارخانه‌های آجرپزی برداشت کرده‌ بودند و به همان شکل مانده بود. مردم در آنجا آلونک‌هایی ساخته بودند و در آنجا سکونت می‌کردند. گود هالوقنبر60 پله به پایین می‌خورد و آنجا 20 کاروانسرا ساخته بودند که در آن زندگی می‌کردند. امام (ره)رو کردند به احمد آقا و گفتند احمد من با این مردم کار دارم و این مردم هم با من کار دارند. مقابل دانشگاه امام(ره) گفتند باید به دانشگاه برویم که من گفتم امام(ره) اصلا امکان آن نیست باید به مسیر ادامه دهیم. وقتی مقداری در خیابان شهید رجایی به پیش رفتیم، فشاری که در ماشین بود احمد آقا را از پا درآورد و تقریبا بیهوش شد و به حالت خوابیده در پشت ماشین بود. احمد آقا سه ربع تقریبا بیهوش بود.من هم احساس می‌کردم دست‌هایم دیگر به بدنم وصل نیستند،اما امام (ره)2، 3 بار با دست اشاره کردند و گفتند که آرام باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از زمانی که ایشان داخل ماشین نشستند تا وقتی که به بهشت زهرا رسیدیم، لبخندی روی لب ایشان بود.»

رفیق دوست گفت:«مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا را در سه ساعت و 20 دقیقه در میان ازدحام جمعیت طی کردیم، در بهشت زهرا ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که عده‌ی زیادی روی قسمت جلوی ماشین پریدند و به پایکوبی و شادی پرداختند. داخل ماشین مثل شب تاریک شده بود. یک مرتبه موتور ماشین از کار افتاد. هر چه استارت می‌زدم فایده‌ای نداشت. فرمان هیدرولیک ماشین قفل شده بود و باید ماشین روشن می‌شد تا من آن را برگردانم. هنوز احمد آقا به هوش نیامده بود. امام(ره)، با بالا و پایین کردن دستگیره سعی کردند در را باز کنند، نتوانستند. گفتند باید برویم قطعه‌ی 17. دفعه‌ی اول که گفتند من خدمت ایشان عرض کردم که این ممکن نیست، با این ازدحام جمعیت اجازه دهید فکری بکنیم. درآن زمان 38 سالم بود. امام (ره)گفتند که در را باز کن تا من پایین بروم. این حرف را کسی می‌گفت که من از 16 سال پیش مقلد ایشان بودم و هر چه گفته بود با جان و دل گوش می‌کردم. در برزخ عجیبی بودم. شرایط بیرون به گونه‌ای نبود که بتوان در ماشین را باز کرد. همان جا با صدای بلند به حضرت زهرا (س)متوسل شدم. گفتم یا زهرا ترا به پدرت قسم به من کمک کن تا بیش از این در مقابل امام (ره)مقاومت نکنم. امام (ره)هم شنیدند.

امام (ره)در بهشت زهرا خیلی سعی می‌کردند در ماشین را بازکنند، من هم مدام خواهش و تمنا می‌کردم که ایشان تحمل داشته باشند. نیم ساعت با امام (ره)در آن وضعیت بودم. واقعا مستاصل شده بودم، مردم روی ماشین نشسته بودند یک مرتبه از لای پای مردم دیدم که آقای ناطق نوری بدون عبا و عمامه مثل کسی که در استخر شنا می‌کند از روی سر مردم در حالت دراز کش به سمت ماشین می‌آید. در سمت خودم را باز کردم.ایشان به امام سلام کرد. گفتم به حاج آقا بگویید که تحمل داشته باشند. ایشان گفتند بله، ما هماهنگ کردیم. با هلیکوپتر باید برویم. اصلا نمی‌شود به گونه‌ای دیگر رفت. جمعیت طوری است که اصلا به قطعه‌ی 17 نمی‌رسیم. از مردم خواهش کردیم که ماشین را به طرف هلیکوپتر هل بدهند. متاسفانه فرمان هیدرولیک ماشین به طرف خلاف جهتی که می‌خواستیم قفل شده بود. مردم 10 سانت 10 سانت، 500 متر ماشین را بلند کردند تا به هلیکوپتر رساندند. خود ماشین نزدیک 1/5 تن بود. بچه‌های استقبال هم فاصله‌ی مثلث مانند بین ماشین و هلیکوپتر را پر کردند. به مقابل پله‌ی هلیکوپتر رسیدیم در ماشین را باز کردم. آقای ناطق نوری روی پله‌های هلیکوپتر ایستادند. احمد‌آقا از روی پای من و از طرف صندلی راننده به درون هلیکوپتر رفتند. من کمک کردم و زیر بغل‌های امام (ره)را به احمد آقا و آقای ناطق نوری دادم. پاهای امام (ره)را هم گرفتم. به خاطر دارم وقتی امام (ره)درحال خروج از ماشین بودند پای امام(ره) را بوسیدم آن آخرین لحظه‌ی رمق من بود. وقتی به هوش آمدم آقای دکتر عارفی که پزشک امام(ره) بود در حال ماساژ دادن قلب من بود. لحظه‌ای که به هوش آمدم این جمله را شنیدم،" من تو دهن این دولت می‌زنم؛ من دولت تعیین می‌کنم." همه‌ی قوایم تحلیل رفته بود و نتوانستم به قطعه‌ی 17 بروم.»

رفیق دوست ادامه داد: «پس از آن به مدرسه رفاه رفتم که بعد شنیدم امام (ره)در قطعه‌ی 17 سخنرانی کرده‌اند و با مشکلات بسیاری هلیکوپتر آمده و نتوانسته امام (ره)را منتقل کند. بعد با آمبولانس امام(ره) را مخفیانه به بیرون از بهشت زهرا می‌برند و آنجا سوار هلیکوپتر می‌کنند. هلیکوپتر در بیمارستان امام خمینی فعلی می‌نشیند. آنجا امام(ره)از مجروحان انقلاب عیادت می‌کنند. بعد با آقای ناطق نوری و احمد آقا به منزل یکی از بستگانشان در خیابان دکتر شریعتی فعلی می‌روند که هیچ کس هم خبر نداشت همه می‌گفتند امام (ره)گم شده است!»

وی اضافه کرد: «زمانیکه مدرسه رفاه را در اختیار گرفتیم،ملاحظه کردیم که برای مجموع کار‌ها مکان کوچکی است. مدرسه‌ی علوی را که با تفاوت یعنی از نظر نوع مالکیت شبیه مدرسه‌ی رفاه بود، تحویل گرفتیم. آن موقع ستاد تبلیغاتمان را در مدرسه‌ی علوی مستقر کرده بودیم و برای اقامت امام (ره)مدرسه‌ی رفاه را در نظر گرفته بودیم.مرحوم شهید مطهری در نظر داشتند اقامت امام(ره) در مدرسه علوی باشد. به ما گفتند هر دو مدرسه را آماده کنید. امام (ره)آمدند آنجا، بالای پله‌ها ایستادند، از ما تشکر کردند و ساعت 12 شب با مرحوم شهید مطهری کاملا مخفیانه با یک ماشین کوچک به مدرسه علوی رفتند. آنجا بودند تا اینکه ما یک شب خدمت ایشان به حرم حضرت عبدالعظیم رفتیم و از آنجا به قم رفتند.»

رفیق دوست افزود: «از نظر من امام (ره) معصوم نبود اما ترک اولی هم نمی‌کرد، امام (ره)در زندگی‌اش بسیار دقیق بود. مثلا برای اینکه تمرکز من حفظ شود با راننده صحبت نمی‌کرد. من بیشتر با او صحبت می‌کردم.ارتباط من بعد از آن با امام(ره) ادامه پیدا کرد در تشکیل سپاه و شورای فرماندهی سپاه و وزارت آن . تا رحلت امام (ره) ما مرتب خدمت ایشان می رسیدیم.»

رفیق‌دوست همچنین یادآورشد: «از بهشت زهرا تا بعد از استقرار کامل امام (ره)نیرو‌های «صف» مسوولیت حفاظت از خانه امام(ره) را بر عهده گرفتند که از آن پس حفاظت از مقام معظم رهبری و سران با تشکیلات سپاه است و من هم بنیانگذار حفاظت در سپاه بودم. بعد از ترور‌هایی که انجام شد برای شخصیت‌هایمان محافظ گذاشتیم. قبل از آن محافظ نداشتیم بعد از ترور شهید مطهری، خانه‌ی شهید بهشتی را محافظ گذاشتیم.»

رفیق دوست همچنین درباره سابقه آشنایی خود با امام(ره) نیز خاطرنشان کرد:« بعد از درگذشت آیت الله بروجردی تحقیق کردیم که از چه کسی تقلید کنیم. از چند نفر از روحانیون پرسیدم گفتند آقای خمینی. هر چه گشتیم دیدیم ایشان هنوز رساله ندارند. کتابی به نام زبده‌الاحکام نوشته بودند که بعضی از مسایل در آن بود. گذشت تا اینکه داستانی اتفاق افتاد و امام (ره)تصمیم گرفت که وارد ماموریت خود شود. روزی بین نماز مغرب و عشا در چند تا از مساجد تهران طلبه‌ای بلند می‌شود و می‌گوید من از قم پیش حاج آقای خمینی آمده‌ام ایشان فرمودند مومنین به قم می‌آیند پیش من هم بیایند.حتما این دعوت در مساجد دیگر در شهرستان های دیگر هم بوده است. همین باعث آشنایی بسیاری از ما با امام(ره) شد.1341 وقتی 22 سالم بود خدمت امام(ره) رسیدم. وقتی امام (ره)را از دور دیدم زانو‌هایم از حس رفت. بعد از آن وقتی از زمان سخنرانی‌های امام (ره)مطلع می‌شدیم، مرتب می‌رفتیم.»

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران گفت:« به خاطر دارم زمانی که امام (ره)در پاریس بود و اوج کشتار رژیم شاه بود یکی از افرادی که بعد‌ها در دوره‌ی دولت موقت وزیر شد به نزد امام(ره) رفت و گفته بود امام یک فکری بکنید به بن بست رسیدیم؛ امام(ره) گفت تو به بن‌ بست رسیدی!!، آن مرد گفت مردم مثل برگ درخت در خیابان‌ها می‌ریزند، امام (ره) نیز در جواب وی فرمودند خوب نیایند؛ مگر من غیر از قال الباقر و قال الصادق و حکم خدا چیز دیگری می‌گویم؟ آنها به تشخیص خود در این مسیر می‌آیند. مردم به بن بست نرسیده‌اند تو به بن بست رسیده‌ای!»

رفیق دوست در باره خاطرات خود از مدرسه علوی نیز یادآور شد:« مرحوم شهید کلاهدوز می‌گفت تو 10 ، 15 روز همه کاره‌ی ایران بودی! در مدرسه‌ی علوی من حکم می‌دادم بروید ستاد ارتش را بگیرید و در آنجا مستقر شوید. ساختمان ایز ایران را بگیرید. سران رژیم را می‌گرفتند و می‌آوردند. در زندان می‌کردیم. اسلحه می‌آوردند تحویل می‌گرفتیم. قبل از ورود امام (ره)که سرباز‌ها به فرمان امام (ره)از پادگان‌ها فرار می‌کردند به مردم می‌گفتیم کت و شلوار بیاورند تا آنها بپوشند. بعد هر کس را که سرش ماشین شده بود می‌گرفتند ما هم گفتیم همه‌ی جوانان سرشان را ماشین کنند تا سربازان شناسایی نشوند!!»

رفیق‌دوست ادامه داد:« اولین اعدامی که انجام شد،اعدام 4 نفر بود. نصیری، ناجی، رحیمی و خسروداد. آنها در مدرسه‌ی رفاه زندانی بودند. ناجی فرماندار نظامی اصفهان بود و کشتار عظیمی کرده بود. رحیمی فرماندار انتظامی تهران بود و خسروداد هم کسی بود که 17 شهریور میدان ژاله را با هلیکوپتر تیرباران کرده بود. برای آنها دادگاه تشکیل شد. البته آن شب می‌خواستند 15 نفر را اعدام کنند،اما گفتند پرونده‌ی این 4 نفر مشخص است. دادگاه تشکیل شد و حکم این 4 نفر صادر شد، که روی پشت بام مدرسه‌ی رفاه تیر باران شدند. به بقیه‌ی افراد کاملا رسیدگی می‌شد، شهود هم می آمدند. به خصوص در مورد ساواکی‌ها که دادگاه‌های آنها تماشایی بود.»

وی با بیان اینکه امیر عباس هویدا خود تماس گرفت و گفت مرا ببرید، افزود:« من دو نفر را مامور کردم به باغی که هویدا درآن بود بروند. امیر عباس هویدا را به مدرسه رفاه آوردند، پس از آماده شدن زندان‌ها او را به زندان قصر تحویل دادیم. به من گفتند که هویدا می‌خواهد تورا ببیند. من به زندان برای ملاقات هویدا رفتم. هویدا گفت مرا از این زندان بیرون ببر، در حیاط زندان قدم بزنیم. گفت وقتی شما انقلاب کردید و پیروز شدید گفتم شما‌ها هیچ سابقه‌ای در انجام امور ندارید،اما من به شما می‌گویم شما حکومت پایداری خواهید داشت چرا که خوب اداره می‌کنید. از زندان‌های شما مشخص است!! البته هویدا وصیت‌هایی هم داشت که عنوان کرد.»

رفیق دوست افزود:«صبح 22 بهمن من از مدرسه‌ی علوی بیرون آمدم دیدم مثل قبل شیشه‌های شیر پاستوریزه پشت در خانه‌های مردم گذاشته‌اند آب از آب تکان نخورده بود. ولی در هر صورت انقلابی شده بود و حکومت 2500 ساله فرو ریخت. ممکن است یکسری تندرو‌ی‌ها و یا کند‌روی‌هایی شده باشد،اما کار به سرعت انجام شد. ممکن است، نا بسامانی‌هایی پیش آید که طبیعی هر انقلابی است،اما انقلاب ما کمترین بی‌نظمی و مشکلات را داشت.»

رفیق‌دوست درباره‌ی نحوه صدور حکم برای توقیف اموال و برخورد با افراد نیز گفت: «اموال بسیاری آوردند و به مدرسه‌ی علوی تحویل دادند وقتی امام (ره)می‌خواستند به قم بروند همه‌ی اینها مشخص بود. از خانه‌ی سرهنگ عسگری که محافظ شاه بود یک کیف طلا و جواهر آْورده بودند و تحویل داده بودند. همه‌ی اموال لیست‌برداری شده بود. اتفاقا بسیاری از اینها را چون کسی اطلاع نداشت وقتی رییس بنیاد شدم یک روز مراجعه کردم کلی از اینها را که احکامشان به نفع بنیاد صادر شده بود برای بنیاد تحویل گرفتم.توقیف اموال توسط مردم صورت نمی‌گرفت، به خانه‌هایی می‌ریختند که هیچ کس در آنجا نبود. می‌آوردند و تحویل می‌دادند. جوانی را فرستاده بودیم رفته بود در ساختمان ایزایران. در آن ساختمان صندوق بزرگی بوده که در آن باز بوده و درون آن پر اسکناس‌ دلار و ریال بوده است. این جوان سه روز از پای صندوق تکان نمی‌خورد. نمی‌دانسته که چه کند؟!، تلفن ما را هم نداشته تا اینکه بالاخره از طریقی اطلاع می‌دهد که به مدرسه‌ی علوی بگویید من را اینجا فرستاده اند از گرسنگی دارم می‌میرم. ما یک آدم فرستادیم یک وانت پول از آنجا آوردند و تحویل بانک مرکزی دادیم.»

وی ادامه داد:«بعد بلافاصله امام (ره) دستور تشکیل بنیاد مستضعفان را دادند که با فاصله‌ی 17 روز گفتم تمام اموال را تحویل دهند، البته اشتباهات هم زیاد بود. که بعد‌ها افرادی آمدند و در دادگاه‌ها اموال عده‌ای برگردانده شد. دادگاه‌ها ممکن بود اشتباه کنند که بعد‌ها رسیدگی می‌شد. آنها هم از طریق گزارش‌ها کار می‌کردند. تقریبا اموال کمتر کسانی که در ایران نبودند توقیف می‌شد، اولین سوالی که ایجاد می‌شد این بود که چرا او فرار کرده‌ است؟، بعد توقیف می‌شد. وقتی سال 68 من رییس بنیاد شدم 11 سال از انقلاب گذشته بود. بیش از 63 درصد از اموالی که در اختیار بنیاد بود هنوز توقیف بود و مصادره نشده و در حال رسیدگی بود. هنوز هم دارند رسیدگی می‌کنند و اموال را بر می‌گردانند. اخیرا یکی آمد گفت که من ضد انقلاب نبودم به علت مریضی از ایران رفته بودم و ترسیدم برگردم.»

وی در مورد نحوه شناسایی اموال اظهار داشت:« در مورد خالی بودن منازل از اطلاعات مردمی استفاده می‌کردیم.»


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 4:2 عصر | نظرات دیگران()
بیانیه 218 نماینده مجلس:
218 نفراز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه ای به مناسبت بزرگداشت دوازدهم بهمن؛ سالروز ورود حضرت امام خمینی( ره) به میهن اسلامی تاکید کردند خواص باید با اطاعت از رهبر معظم انقلاب دست از سخنان دو پهلو بردارند و مرز خود را با فتنه انگیزان و بیگانگان مشخص کنند.
http://www.irna.ir/

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 3:52 عصر | نظرات دیگران()
پرداخت 3 میلیون تومان ودیعه مسکن
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: پرداخت 3 میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن به زودی آغاز می شود.
 

سیدمحمد کریمی در مصاحبه با واحدمرکزی خبر با اشاره به نامه های فراوان مردم به رئیس جمهور درسفرهای استانی برای ساخت و ودیعه مسکن افزود: با هماهنگی های صورت گرفته،50 میلیارد تومان از محل منابع صندوق مهر امام رضا(ع) به علاوه سهمیه دولت از محل قرضه الحسنه بانک مرکزی برای این منظور درنظرگرفته شده است.

وی گفت: به زودی بانک مسکن به عنوان بانک عامل به هر یک از متقاضیان ودیعه مسکن، مبلغ 3 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و به صورت قرض الحسنه پرداخت می کند.

کریمی با بیان اینکه پرداخت ودیعه مسکن با معرفی بنیاد مسکن صورت می گیرد، افزود: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با حداقل شرایط برای گرفتن وثیقه و ضامن و بازپرداخت آن نیز در مدت 5 سال خواهد بود.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) در ادامه به فعالیت های این صندوق اشاره کرد و گفت: این صندوق درسال 85 و به عنوان نخستین مصوبه دولت نهم کار خود را با سه ماموریت پرداخت تسهیلات درحوزه های اشتغال، ازدواج و مسکن آغاز کرد.

کریمی با بیان اینکه درابتدای کار فقط تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شد، افزود: تا ابتدای امسال 2 میلیون و 800 هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند.

وی با بیان اینکه کارپرداخت وام ازدواج به روزرسانی و به بانک مرکزی سپرده شده است، گفت: زوج های جوان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی ثبت نام و از نزدیکترین بانک محل زندگی اقدام به دریافت این وام کنند.

کریمی از آمادگی صندوق مهرامام رضا(ع) برای پذیرفتن مجدد کار، پرداخت تسهیلات وام ازدواج و یا اجرای نقش معین در کنار بانک ها در این باره خبرداد و افزود: درحال حاضر سقف وام ازدواج به هر نفر از زوج ها 2 میلیون تومان و در مجموع 4 میلیون تومان است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج تا سقف 5 میلیون تومان ابلاغ شده است که بسته به منابع بانک ها دارد، گفت: اگر بانک مرکزی بخواهد، این صندوق برای پرداخت وام ازدواج با شرایط جدید آمادگی دارد.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=213014


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 3:45 عصر | نظرات دیگران()
دختر بدلکار ایرانی از دکل 40متری پرید +عکس
در مجموعه بانجی جامپینگ گنج نامه همدان یک دختر بدلکار ایرانی با پرچم کشورمان از دکل 40متری پرید.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در حاشیه جشنواره زمستانی همدان که به منظور استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این استان برپا شده است، مهسا احمدی 20ساله با پرش از دکل 40متری بانجی جامپینگ حاضرین را محو قدرت‌نمایی خود کرد.

در این پرش که در حضور سفرای کشورهای مختلف خارجی و از دکل بانجی جامپینگ گنج‌نامه همدان انجام شد، این دختر بدلکار با بستن پرچم ایران اقدام به این پرش بلند کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مازیار فرزانه، روابط عمومی گروه بدلکاران 13 با اعلام این خبر به فارس گفت: مهسا احمدی تنها دختر عضو گروه بدلکاران 13 است و این گروه مسئولیت اجرای برنامه پرش‌های بانجی جامپینگ را برعهده دارد. او در پرش خود نیز موفق بود و توانست حاضرین را به تشویق خود وا دارد.

گروه بدلکاران13 در این جشنواره زمستانی حرکات نمایشی دیگری از جمله آتش‌سوزی فردی و ... را نیز به اجرا گذاشتند که مورد استقبال عکاسان رسانه‌های گروهی قرار گرفت.



باشگاه بانجی جامپینگ ایران که دومین مجمعه بانجی در ایران محسوب می‌شود، 2 ماه پیش در مجموعه توریستی ـ تفریحی تله‌کابین گنج‌نامه همدان افتتاح شد.
تجهیزات این سازه از طریق انجمن ورزش‌های هوایی وارد ایران شده و با بهره‌برداری از این سازه علاقمندان به این رشته مفرح و جذاب ورزشی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
اولین سازه بانجی جامپینگ ایران در سال 1386 در مجموعه تله‌کابین توچال افتتاح شد.

این رشته ورزشی زیر نظر انجمن ورزش‌های هوایی فعالیت و از ورزش‌های ثبت شده در سازمان تربیت‌بدنی محسوب می‌شود.

همچنین سومین باشگاه بانجی جامپینگ ایران در حال ساخت است و قرار است اردیبهشت‌ماه سال آینده در مجموعه ورزشی انقلاب به بهره‌برداری برسد.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 3:5 عصر | نظرات دیگران()
 
عزاداری محرم 59 در بیمارستان به روایت امدادگر دوران دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: یک امدادگر دوران دفاع مقدس گفت: محرم سال 59، بیمارستان آبادان را سیاهپوش کردیم؛ مجروحان را به محوطه بیمارستان آوردیم و یکی از پزشکان بیمارستان برایمان مداحی ‌کرد.


معصومه رامهرمزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا ریشه در فرهنگ عمومی ملت ما دارد، اظهار داشت: از زمانی که مردم ایران، اسلام و تشیع را پذیرفتند، فرهنگ عاشورا جزو مبانی اصلی فرهنگشان قرار گرفت و این موضوع در طول تاریخ تأثیرات بسیار زیادی بر روی مردم ما گذاشت.
وی بیان کرد: دفاع مقدس تجلی بی‌واسطه و بلامنازع بحث عاشورا بود و حتی در طول این دوران، وقایعی شکل گرفت که باورپذیری آن مشکل و شبیه‌سازی عاشورا و دفاع مقدس را به جایی رساند که شاهد صحنه‌های عجیبی بودیم.
این امدادگر دوران دفاع مقدس ادامه داد: مثلاً کسی که در جنگ عاشق حضرت عباس (ع) بود، دو دست خود را حین آب‌رسانی از دست می‌داد یا در کربلای 5 که عملیات با نام مقدس حضرت زهرا (س) شروع شد، بسیاری از زخمی‌های ما از پهلو ترکش خوردند.
رامهرمزی در راستای اینکه فرهنگ عاشورا به طور نسبی در دفاع مقدس وجود داشت، گفت: آدم‌هایی که وارد جنگ شدند از همه اقشار بودند و هر کدام به نسبت معرفت، اخلاص و ایمانی که داشتند، توانستند این فرهنگ را متجلی کنند.
وی تأکید کرد: این موضوع نسبی است، ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که ایدئولوژی سیاسی و اعتقادی جنگ برخواسته از فرهنگ عاشورا بود و تمام رزمندگان با این نگاه وارد دفاع مقدس ‌شدند.
این امدادگر دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در شب عاشورا امام حسین (ع) با کنار زدن پرده غیب جایگاه یارانش را بعد از شهادتشان نشان دادند و این جریان باعث ‌شد که یاران حضرت ایمان و یقین بیشتری پیدا کنند.
رامهرمزی در ادامه با اشاره به اینکه شب‌های عملیاتی رزمندگان همان حال و هوای اصحاب امام حسین (ع) را داشتند، گفت: رزمندگان ما بدون اینکه امام معصومی، پرده غیب را برایشان کنار بزند به درجه‌ای از ایمان و یقین رسیدند که با تمام وجود پای اعتقاداتشان ایستادگی کردند و یکی از چیزهایی که جنگ ما را با سایر جنگ‌ها متمایز می‌کند همان فرهنگ شهادت طلبی به معنای واقعی آن بود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از جنگ بعضی از افراد نتوانستند راه را درست تشخیص دهند، بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس جامعه آخرت‌گرا و شهادت طلب ما به سمت دنیاپرستی گام بر داشت و به سمت رفاه بیشتر و ثروت اندوزی حرکت کرد.
این نویسنده دفاع مقدس گفت: در عرصه‌های مختلف بعد از جنگ مشاهده می‌کنیم بعضی از بزرگانی که خودشان در رأس تفکر عاشورایی بودند، این جریان را توجیه می‌کنند که اگر قرار است به مراحلی از سازندگی و توسعه برسیم لزوماً باید یکسری از مسائل را پشت سر بگذاریم و توجیه می‌کنند که فرهنگ عافیت‌طلبی با روحیه‌ انقلابی هیچ منافت و تعارضی ندارد.
رامهرمزی ادامه داد: در چنین شرایطی فرهنگ عمومی جامعه تغییر می‌کند و به شکلی دیگر در می‌آید و دیگر چگونه می‌توان از نسلی که فضای فعلی جامعه را می‌بیند و تجربه نسل گذشته را ندارد، توقع داشته باشیم که به شناخت درستی از فرهنگ عاشورا برسد؟
وی خاطرنشان کرد: البته ما باید واقع‌گرایانه به قضایا نگاه کنیم تا به حد تعادل برسیم. ما نمی‌توانیم از جامعه توقع داشته باشیم که شرایط فعلی‌اش دقیقاً همان شرایط هشت سال دفاع مقدس باشد که اصلاً چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.
این نویسنده دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی ما با تبلیغ کالاهای مختلف نیاز کاذب در مردم ایجاد می‌کنیم و آن چیزی را که نیازش نیست به عنوان نیاز به او تحمیل می‌کنیم، دیگر چه انتظاری از آنها داریم که به سمت اعتقادات و مسائل ضروریشان حرکت کنند.
رامهرمزی افزود: ما اگر در جامعه خود فرهنگ ایثار، گذشت و برای هم زندگی کردن را در قالب مختلف اشاعه دهیم، جامعه را می‌توانیم به دور از آن فضای آرمان‌گرایانه به سمت تعادل برسانیم.
وی در انتها خاطره‌ای از ایام محرم تعریف کرد و گفت: محرم سال 59 بنده در منطقه جنگی آبادان در بیمارستان فعالیت می‌کردم و شرایط هم در آنجا بسیار بحرانی بود، اما از طرفی دلمان می‌خواست برای ایام محرم مراسمی داشته باشیم.
این امدادگر دفاع مقدس بیان کرد: ما همه پرسنل بیمارستان را جمع کردیم و گفتیم برای ایام محرم کاری انجام دهیم و هرکس مسئولیتی را قبول کرد؛ پزشکی بود که از شیراز اعزام شده بود و دست و پاشکسته نوحه خواندن را بلد بود. او مداحمان شد و ما نیز به حسینیه‌هایی که در شهر بود، رفتیم و پارچه‌های سیاهی را که در آنجا بود، برداشتیم و از خانه‌های افرادی که منازل خود را ترک کرده بودند وسایل آشپزی را جمع کردیم تا بتوانیم نذری برای رزمندگان درست کنیم.
رامهرمزی خاطرنشان کرد: بعد از انجام کارها به مجروحین اعلام کردیم که می‌خواهیم برای محرم برنامه‌ای داشتیم و در تاریکی شب در بیمارستان رزمندگان را در باغ بیمارستان با ویلچر می‌گردانیم و آن فردی که اعلام آمادگی کرده بود برای آنها نوحه‌خوانی می‌کرد. مراسم بسیار ساده و مظلومانه در فضای بیمارستان آنچنان حلاوتی را بین ما ایجاد کرده بود که هیچ وقت محرم سال 59 را که با تمام سختی‌هایش برگزار شد، از یادم نخواهد رفت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811110550


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 2:31 عصر | نظرات دیگران()

حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخ ساز امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدا، علو درجات ارواح مطهر شهدا را از خداوند متعال مسئلت کردند.

منبع ما : http://www.javanonline.ir/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 9:0 صبح | نظرات دیگران()

برنامه بسیج برای تسخیر فضای مجازی

مهر: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین خبر داد: بسیج به عنوان متولی مقابله با جنگ نرم راه کارهایی را در دست انجام دارد که در سال آینده فضای مجازی را به تسخیر نیرو های حزب اللهی در آورد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد علی نائینی مبنی بر این که بسیج به عنوان متولی مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب برای انعکاس حساسیت این برهه زمانی به مردم چه برنامه ای دارد، گفت : حماسه 9 دی در زمان بسیار کوتاه و تبلیغات اندک شکل گرفت ، ما نگران حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و دفاع از انقلاب نیستیم زیرا مردم در حماسه 9 دی نشان دادند که هر لحظه احساس نیاز کنند حضور پر شوری خواهند داشت.

وی در عین حال گفت: موثر ترین اقدام در این شرایط آگاه سازی جامعه از ابعاد جنگ نرم دشمن و تقویت قدرت نرم انقلاب بدین وسیله است که عملا توسط همه دلسوزان انقلاب در جریان است ولی با این وجود نیاز به این احساس می شود که همه خواص و نخبگان حساسیت بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین درباره برنامه های این سازمان در فضای مجازی و اینترنت نیز گفت: دشمن برای تصاحب فضای مجازی و بهره برداری از آن در جنگ نرم علیه ایران سرمایه گذاری بسیاری کرده است و بسیج نیز به عنوان متولی مقابله با جنگ نرم راه کارهایی را در دست انجام دارد که در سال آینده فضای مجازی را به تسخیر نیرو های حزب اللهی در آورد.

وی از برقراری ارتباط با سرشاخه های وبلاگ نویسان طرفدار انقلاب در سراسر کشور خبر داد و گفت: روند تولید سوژه و محتوی در بسیج در حال پیگیری است و تلاش برای مهیا کردن زمینه حضور جدی حامیان انقلاب در محیط مجازی از سوی سازمان بسیج آغاز شده است.

نائینی در ادامه قدرت نرم جمهوری اسلامی را در همه زمینه ها فوق العاده دانست و گفت: برای این که بتوانیم در مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب موفق ظاهر شویم باید صحنه جنگ را خوب بشناسیم و از ظرفیتهای خود به نحو احسن بهره برداری کنیم.

منبع ما :

http://jahannews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 8:59 صبح | نظرات دیگران()
باشگاه تراکتورسازی از مهاجم مقاومت سپاسی تجلیل می‌کند

خبرگزاری فارس: باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز با صدور بیانیه‌ای از عمل جوانمردانه امین متوسل‌زاده مهاجم تیم فوتبال مقاومت سپاسی تقدیر کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی تبریز، در این بیانیه آمده است: امین متوسل‌زاده نشان داد که هنوز هم می‌توان شاهد جوانمردی و پهلوانی در ورزش بود و از حرکات شایسته ورزشکاران در میادین ورزشی لذت برد و هستند فرزندان پوریای ولی‌ها که امروز ارزش‌های والای انسانی را با گذشت و فداکاری به معرض نمایش بگذارند.
در ادامه این بیانیه آمده است: متوسل‌زاده نمونه مردی و مردانگی در ورزش کشور است او با حرکت زیبای خود در بازی مقابل استیل‌آذین به اثبات رساند که هدف نهایی فوتبال فقط برد و باخت نیست و برای یک مرد هدف‌های بالاتری نیز وجود دارد.
این بیانیه تصریح می‌کند: باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز با تحسین این حرکت ایثارگونه از امین متوسل‌زاده که نمونه یک پهلوان در ورزش کشور است صمیمانه تشکر می‌کند و امیدوار است چنین حرکات زیبایی در ورزش کشور تداوم داشته باشد.
ناصر شفق، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی به خاطر عمل جوانمردانه امین متوسل‌زاده یک تقدیرنامه به همراه سکه بهار آزادی به وی اعطا می‌کند.
امین متوسل‌زاده در جریان بازی مقاومت و استیل آذین با توجه به مصدومیت دروازه‌بان استیل‌آذین و دروازه خالی بازی جوانمردانه را به زدن گل ترجیح داد.

منبع ما : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811101496


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 8:51 صبح | نظرات دیگران()
فتوای آیت‌الله سیستانی درباره همکاری با رسانه‌های بیگانه

حضرت آیت الله سیستانی، از مراجع عظام تقلید هرگونه دادن و گرفتن اطلاعات از بیگانگان را جایز نمی دانند.

به گزارش رادیو معارف، پاسخ این مرجع تقلید به دو سؤال شنوندگان برنامه زمزم احکام که توسط حجت الاسلام جواد محمودی نماینده وی ارائه شده به شرح ذیل است:

سؤال: آیا ما می توانیم به سایت ها و ماهواره ها و دیگر وسایل ارتباط جمعی بیگانگان نگاه کنیم و از آنها اطلاعات بگیریم؟

جواب: در مورد نگاه کردن به سایت ها و ماهواره هایی که زیر نظر بیگانه ها هست و گرفتن اطلاعات هرچند اطلاعات مشروع باشد، حضرت آقا اجازه چنین استفاده ای را نمی دهند و جایز نمی دانند؛ به لحاظ این که مخالف اخلاق عمومی است و مخالفت با قوانین مدونه است؛ بنابراین آقا اجازه استفاده از سایت های بیگانه و ماهواره ها را نمی دهند.

سؤال: اگر ما بخواهیم با رسانه های بیگانه و شبکه های خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم و از طریق پیام، ایمیل، سایت یا ماهواره اطلاعاتی را مربوط به وضعیت کشور در اختیار آنها قرار دهیم، از نظر شرعی چه حکمی دارد؟

جواب: نسبت به دادن اطلاعات جاری کشور از طریق پیام و سایت ها به بیگانگان، چون خلاف مصالح اسلام و مسلمین است و برخلاف نظام هست، آقا چنین اجازه ای را نمی دهند و جایز نیست.

منبع ما  : http://rajanews.com

 

متن کیفرخواست 16 نفر از آشوبگران:
متهمان روز عاشورا در اروپا آموزش ترور دیده‌ بودند

دادگاه رسیدگی به اتهامات 16 نفر از متهمان اغتشاشات روز عاشورا که هم اکنون در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی در حال برگزاری استکهدر ابتدای این جلسه فراهانی نماینده دادستان تهران مقدمه کیفرخواست را قرائت کرد.

به گزارش رجانیوز، متن مقدمه کیفر خواست به این شرح است پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت و رسالت الهی پایان بخش سلطه نظام استعماری غرب در جمهوری اسلامی ایران و طلیعه حیات سیاسی ملتی ازاده و سرفراز بود این پیروزی همچنین سراغاز دشمنی ها و اقدامات خصمانه ای بود که با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال می شد دشمنان قسم خورده که طی 30 سال عمر با برکت جمهوری اسلامی از اقدامات براندازانه خود از طریق عملیات تروریستی درگیری های مسلحانه خیابانی جنگ تحمیلی وتحریم های گسترده در همه زمینه ها طرفی نبسته بودند به زعم خود انتخابات دهم ریاست جمهوری و فضای غبارالود ناشی از انحرافات فاحش برخی احزاب و سیاسیون و همچنین زمینه تردید به وجود امده از سکوت برخی خواص و افراد عافیت طلب را فرصتی برای پیگیری اهداف سوء خود علیه مردم و جمهوری اسلامی ایران تلقی کردند.

انها با بکارگیری تمامی ظرفیت ها و امکانات خود از جمله بسیج رسانه ها و شبکه های ماهواره ای از طریق تلاش برای تداوم فضای تردید وناامیدی در کشور اهداف خود را در قالب تئوری ها و چهارچوب های جنگ نرم دنبال کردند.

برای مثال موسسه بروکینگز به عنوان یکی از موسسات پژوهشی وابسته به دستگاههای اطلاعاتی امریکا چند ماه قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری گزارشی با عنوان راهکارهای امریکا در قبال انتخابات دهم ریاست جمهوری در اختیار دستگاه های اطلاعاتی امنیتی این کشور قرار می دهد در این گزارش طرح براندازی نرم به عنوان بهترین و مناسبت ترین راهکار امریکا برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است که این مسیر کمترین هزینه ها را به دنبال دارد .

هدف اصلی این طرح براندازی نظام اسلامی ایران و ایجاد حکومتی است که بیشترین همراهی را با منافع امریکا داشته باشد .

در این طرح مهم ترین مشکلات امریکا در راستای براندازی نرم عبارتند از ‏1‏ نظام اسلامی ایران به علت پشتوانه های قوی مردمی و پشت سر گذاشتن همه بحران ها از جمله جنگ انزوای بین المللی بی ثباتی و حملات تروریستی همچنان بسیار مستحکم است .

‏2‏ حمایت امریکا از جریانات برانداز داخلی موجبات نفرت بیشتر مردم ایران از امریکا را فراهم می سازد .

‏3‏ جمهوری اسلامی به لحاظ مبانی دینی و مشروعیت مردمی قادر است که طرح ها و اقدامات براندازانه داخلی و خارجی را به خوبی خنثی کند در همین رابطه سازماندهی اشوب ها و اغتشاشات و بهره برداری از انها خصوصا در روز عاشورا از جمله طرح ها و اقداماتی بود که در دستور کار دشمنان انقلاب قرار گرفت که در این راستا حضور طیف های مختلف از جمله جریانات سکولار گروهک های ضد انقلاب سلطنت طلب ها منافقین و فرقه ضاله بهائیت و عده ای فریب خورده در روز عاشورا از نکات بارزی است که اهداف اشکار و پنهان دشمنان و گروهک های ضدانقلابی برای ضربه زدن به نظام را نشان می دهد .

بنابراین جای تعجب نیست که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس پس از اغتشاشات روز عاشورا ضمن تحسین اقدام اغتشاشگران بر لزوم بکارگیری بیشتر امریکا از فضای مجازی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران سخن گفته و به این ترتیب نقش بیگانگان بویژه امریکا و رژیم صهیونیستی را در اغتشاشات برملا کرد .

از همین رو دشمنان انقلاب اسلامی که قبل و پس از انتخابات تمامی امکانات و توانایی های خود را برای ایجاد تزلزل در اسلامیت و اصل ولایت فقیه بسیج کرده بودند تلاش کردند ضربه اساسی را به زعم خود در روز عاشورا بر نظام وارد سازند که با حضور به موقع ملت بزرگوار ایران این توطئه خنثی گردید .

نگاهی به واکنش های دشمنان انقلاب اسلامی پس از اغتشاشات روز عاشورا نشان می دهد که انها در صدد بودند از طرق ذیل به اهداف شوم خود برسند که به فضل الهی در این زمینه ناکام ماندند .

این اهداف عبارت بودند از :
حمایت از ساختار شکنی در روز عاشورا توسط امریکا رژیم صهیونیستی کشورهای اروپایی سازمان ها و نهادهای وابسته به انها
القای ناتوانی نظام در برخورد با اقدامات براندازانه اغتشاشگران افزایش مخالفت ها و القای سقوط نظام پس از عاشورا
تشدید اقدامات ساختارشکنانه علیه نظام اسلامی
تحریک مردم به حضور در اشوب ها و اغتشاشات
دشمنان برای رسیدن به اهداف یادشده تلاش کردند با حضور منافقین سلطنت طلب ها و سایر گروهک ها به صورت سازمان یافته و افراد فریب خورده و نااگاه در اشوب ها و اغتشاشات روز عاشورا به مقدسات اسلامی تعرض نمایند
بعلاوه تعداد قابل توجهی از گروه های منحرف که از طریق سیستم مجازی با یکدیگر ارتباطات محفلی داشتند به همراه عناصر فرقه ضاله بهائیت که برای فتنه انگیزی در روز عاشورا مستقیما به سران فرقه در اسرائیل وصل و توسط انها هدایت می شدند در دستجات ‏3‏ الی ‏4‏ نفره قبل از اغتشاشات روز عاشورا با استقرار در مکان های خاص و تهیه پلاکاردها و بنرهای اهانت امیز علیه نظام و مقدسات اسلامی درصدد بودند تا به خیال باطل خود کار نظام اسلامی را در این روز یکسره نمایند .

از همین رو در حالی که عزاداران حسینی در روز عاشورا در تکیه ها و مساجد مشغول سوگواری بودند عوامل گروهک های منافقین سلطنت طلب ها فرقه ضاله بهائیت و سایر گروهک های ضدانقلابی و غیرقانونی با هلهله و سوت و کف ضمن اهانت به مقدسات ضرب و شتم هتک حرمت و توهین به عزاداران حسینی غ و مامورین انتظامی با قصد مقابله با نظام مرتکب جرایم مهمی مانند محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور شدند و حتی از انجام جرایم برضد عفت و اخلاق عمومی و احتراق تخریب و اتلاف اموال عمومی و خصوصی به قصد مقابله با نظام اسلامی دریع ننمودند .

در این زمینه علاوه بر عوامل سایر گروهک های ضدانقلابی منافقین دستگیر شده در روز عاشورا نیز اعتراف کرده اند که برای ایجاد ناامنی اشوب و اغتشاش تجمعات و تظاهرات غیرقانونی به بهانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و حوادث بعد از ان به کرات در مقر این گروهک ملحد و محارب در عراق و سایر کشورهای اروپایی اموزش ترور و اشوب دیده اند.

انها همچنین در اقاریر خود اعتراف کردند ضمن جاسوسی و جمع اوری اطلاعات در تمامی تجمعات ضد انقلابی اشوب ها و اغتشاشات حضور فعال داشته و برای اقداماتی از قبیل بمب گذاری ترور و انتساب ان به نظام نصب تراکت های تبلیغاتی شعارنویسی تخریب و به اتش کشیدن امول اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف ایجاد نارضایتی در بین مردم و کسبه به صورت سازمان یافته ماموریت داشته اند ودر همین رابطه فیلم های صحنه های درگیری اشوب و اغتشاشاتی را که خود به وجود اورده بودند در اختیار عناصر و سرپل های نفاق در خارج از کشور و عوامل اطلاعاتی دشمن و شبکه های معاند خارجی قرار داده اند لذا با استناد به کیفرخواست های صادره که مستند به تحقیقات و بررسی های بعمل امده گزارش مامورین اقاریر متهمان و محتویات پرونده ها و ارتکاب اعمال مجرمانه متهمان در روز عاشوراست از ریاست محترم دادگاه تقاضای اشد مجازات درباره انان می شود .

والسلام

اتهام متهمان آشوبهای عاشورا

نماینده دادستان ‏16‏ متهم حاضر در جلسه دادگاه متهمان آشوبهای عاشورای حسینی و اتهام انها را اعلام کرد.

فراهانی پس از ارائه متن کیفرخواست به قاضی صلواتی گفت: با عنایت به تعدد متهمان قبل از قرائت متن تفصیلی کیفرخواست اجازه می خواهم بدوا ضمن معرفی متهمان خلاصه ای از اتهامات انها را بیان نمایم.

فراهانی ‏16‏ متهم را به این شرح معرفی کرد:

متهمردیف اول متهم به تبانی و ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و توهین به مقامات ارشد نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق فعالیت گسترده و قابل توجه به جهت براندازی از طریق فعالیت گسترده و جنگ نرم علیه نظام.

متهم ردیفدوم متهم به اجتماع و تبانی و ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت مجرمانه در طیف غیرقانونی علامه دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه های هنجارشکنانه و مجرمانه در راستای سیاست های ضدانقلاب.

متهم ردیفسوم ،برخوردار از گرایش های چپ کمونیست و از هواداران گروهک اکثریت از نوع جدید متهم به اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام با حضور در اغتشاشات و مصاحبه با رادیوهای بیگانه و ضدانقلاب.

متهم ردیف چهارم متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در گروهک های وابسته به بهائیت و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با ارتکاب جرم و شرکت عامدانه و اگاهانه در اشوبهای روز عاشورا به دستور رهبران بهائیت.

متهم ردیف پنجم متهم به محاربه و ارتباط و هواداری و همکاری موثر با گروهک تروریستی منافقین.

متهم ردیف ششم با اتهام محاربه و افساد فی الارض و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران.

متهم ردیف هفتم متهم به محاربه از طریق ارتباط و هواداری و همکاری موثر با گروه های تروریستی منافقین و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران.

متهم ردیف هشتم به اتهام محاربه و افسادفی الارض

متهم ردیف نهم متهم به محاربه و افسادفی الارض

متهم ردیف دهم متهم به اجتماعی و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور تبلیع علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توهین به مقامات ارشد نظام و تمرد نسبت به ماموران دولتی.

متهم ردیف یازدهم مربوط به اقای رجب علی د فرزند رمضان به اتهام اجتماع و تبانی و ارتکاب جرم علیه امنیت نظام تحریق عمدی اموال عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران.

متهم ردیف دوازدهم متهم به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و فعالیت تبلیغی از طریق شرکت در اغتشاشات عاشورا پرونده سیزدهم مربوط به اقای میثم ب فرزند رحیم به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات عاشورای حسینی.

متهم ردیف چهاردهم متهم به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و شرکت در اغتشاشات.

متهم ردیف پانزدهم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت اگاهانه در اغتشاشات روز عاشورا و تحریک مردم پرونده شانزدهم مربوط به اقای نیما ل فرزند ابوالقاسم متهم به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و مشارکت در تخریب اموال و توهین به مقامات ارشد نظام.

نماینده دادستان از رئیس دادگاه خواست تا فیلمی درباره اغتشاشات روز عاشورا برای حاضران در جلسه علنی دادگاه پخش شود که قاضی صلواتی با این درخواست موافقت کرد.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 8:49 صبح | نظرات دیگران()
موج استعفا و اعلام برائت مسئولان ستادهای انتخاباتی موسوی

گزارش خبرنگاران فارس از استان‌های سراسر کشور حکایت از موج جدیدی از استعفاها و ابراز برائت‌های مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی از عملکرد و مواضع ساختارشکن وی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر تماس‌ها و نامه‌های متعددی از استان‌های کشور به دفاتر خبرگزاری فارس ارسال شده که طی آن مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی در استان‌های مختلف همچون اصفهان، فارس، قزوین، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، اردبیل، گلستان، گیلان، لرستان، هرمزگان و همدان اقدام به استعفا از ستادهای انتخاباتی و ابراز برائت‌های کتبی و شفاهی از رویکردها و عملکردهای موسوی داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: تاکنون بیش از 100 نامه کتبی و 25 تماس شفاهی با دفاتر خبرگزاری فارس در استان‌ها و دفتر مرکزی این خبرگزاری در تهران برقرار شده که محتوای این مکاتبات و تماس‌ها به زودی توسط خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43789

 

اسامی فراریان از مناظره به نقل از یامین‌پور

مجری برنامه تلویزیونی امروز، دیروز، فردا اسامی اصلاح طلبانی را که به برنامه رو به فردا نیامدند اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین وحید یامین پور در آغاز برنامه شنبه‌شب گفت: بعد از مناظره های داغ افرادی از جناح سیاسی خاصی یا همان اصلاح طلبان شرایط گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه به من گفتند چرا اسامی را اعلام نمی کنی افزود: گفتم چون فکر می کردم که آینده سیاسی برای خود متصور هستند اما امروزاحساس تکلیف کردم که شفاف سازی کنم.

وی با بیان اینکه برخی از رجال طراز اول اصلاحات دعوت شدند گفت: شخصا سه بار با آقای مجید انصاری تماس گرفتم و خواهش کردم. تابش مرد اول جریان اصلاحات در مجلس؛ مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت خاتمی و عضو شورای شهر تهران. سیدمحمود دعایی که ارادت داشتم به ایشان؛ نخستین ارگان مطبوعاتی حامی موسوی.

مجری این برنامه تلویزیونی افزود: مسیح مهاجری صراحتا اعلام کرد که نمی آید؛ محمد علی کریمی نماینده کرمان؛ کاتوزیان حامی جریان اصلاحات در مجلس و برخی دوستان هم آنقدر امروز و فردا کردند.

وی افزود: آقای مرعشی شرایط را خودشان گذاشتند؛ آقای خباز 3هفته است که گفته اند می آیند. آقای حضرتی 3 هفته پیش گفتند که می آیند.

وی افزود: آقای علیخانی که سه هفته پیش گفتند می آیند و جواب مثبت دادند و آقایانی که نیامدند حتما دلایلی داشتند.

وی گفت: ما هم رسالتی داریم که چهره های منطقی را دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه اسامی آوره شده در سایت ها و روزنامه افراد رده چندم هستند افزود: تا انتهای دهه فجر برنامه امروز دیروز فردا پخش می شود و بعد دعوتهایمان را شروع می کنیم و اگر نیامدند جریان مقابل حضور می یابند.

وی گفت: بعد از 2 هفته امتناع به ظاهرا به خاطر علاقه ای که این آقایان دارند اسمشان را اعلام کردم.

 

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 8:47 صبح | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا