همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیز نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، منفورتر ازبخل و بدخویی نیست که این یک، همان گونه که سرکه عسل را تباه می کند، ایمان را تباه می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

توزیع جزوهای «سید یمانی» در اهواز !

اخبار رسیده از شهر اهواز حاکی از آن است که روز پنج شنبه گذشته چند فرد مشکوک در حال توزیع کتاب ادعیه تحریف شده و جزوهای مشکوک در گلزار شهدای شهر اهواز واقع در منطقه «بهشت آباد» بودند. در همین هنگام برخی از افراد حاضر در صحنه به رفتار این توزیع کنندگان شک کرده و فورا به بررسی محتوای محصولات توزیع شده اقدام ورزیدند.

به گزارش شیعه آنلاین گفته می‌شود پس از بررسی موضوع، مشخص شد که این محصولات توزیع شده کتاب ادعیه منحرف و جزوه های مشکوکی است که مملو از اندیشه های فرقه انحرافی «وهابیت» و نظریات مربوط به فردی است که خود را «سید یمانی» معرفی کرده، بوده است. همین امر موجب شد که نیروهای بسیج و انتظامی به محل فراخوانده شوند تا این افراد توزیع کننده که چهار نفر بودند را بازداشت کنند.

گفتنی است پس از بررسی بیشتر و دقیق تر این جزوه ها مشخص شد که در آن برای فردی به نام «سید احمد حسن» تبلیغ شده و او را «سید یمانی» معرفی کرده است. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که «سید احمد حسن» که در گذشته عضو حزب بعث سابق عراق بوده، پس از سقوط رژیم بعث خود را به شکل یک روحانی درآورده و اعلام کرده که نائب، وصی و فرستاده امام زمان (عج) است.

ناگفته نماند این محصولات از عراق وارد سرزمین‌های ایران شده و ورود آن از مناطق مرزی همجوار با مناطق عرب نشین کشورمان صورت گرفته است.

«سید یمانی» کیست؟
«سید یمانی» نام شخصی است که بنابر روایات اسلامی در نزدیکی ظهور از یمن برای یاری امام زمان (عج) قیام خواهد کرد. همزمان با شورش "سفیانی" در شام، «سید یمانی» هم در یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت خواهد کرد. «سید یمانی» از فرزندان «زید بن علی بن الحسین»، برادر امام محمد باقر (ع) است.

در همین راستا از امام محمد باقر (ع) روایت شده: «خروج سفیانی و یمانی و سید خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانه‌های تسبیح به دنبال هم می‌آیند و جنگ همه جانبه‌ای رخ می‌دهد. وای بر کسی که در مقابل آنان بایستند! در میان این پرچم‌ها هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر حق نیست؛ چرا که شما را [به تبعیت از] امامتان دعوت می‌کند. پس از قیام یمانی خرید و فروش اسلحه برای مردم و به خصوص مسلمانان ممنوع می‌شود و هر گاه [یمانی] قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت. احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هر کس چنین کند، جهنمی است؛ چرا که یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می‌کند.

منبع ما : http://jahannews.com/vdci5razvt1azw2.cbct.html

 

نظر یکی از بینندگان جهان نیوز

هرکس دوست دارد اطلاعات علمی و مستند در این خصوص دریافت کند به سایت فرهنگی پژوهشی
http://mouood.org/
مراجعه کند

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:12 عصر | نظرات دیگران()

اجبار حجاب از دیدگاه امام خمینی(ره)

 

ممکن است تعرض به زنها در خیابان و کوچه و بازار، از ناحیه منحرفین و مخالفین انقلاب باشد. از این جهت، کسى حق تعرض ندارد و اینگونه دخالتها براى مسلمانها حرام است، و باید پلیس و کمیته‏ها از اینگونه جریانات جلوگیرى کنند.

به گزارش  البرز، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، اجبار حجاب بانوان در اداره هاو سطح کشور را از اولویت های برنامه های فرهنگی نظام قرار دادند و ذره ای در این امر نرمش از خود نشان ندادند، چرا که بی حجابی و بی بندوباری را به حق ترفند استعمار برای تخدیر و به نابودی کشیدن نسل کشورها می دانستند.

بنابر این از همان روزهای اوّل انقلاب به مسئولان دولت وقت، برای جلوگیری از بی حجابی نهیب زدند: «الآن وزارتخانه‏ها- این را مى‏گویم که به دولت برسد، آنطورى که براى من نقل مى‏کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏هاى اسلامى نباید زنهاى (بى حجاب) بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» صحیفه نور ج‏6 329

امام خمینی (ره) چادر را حجاب برتر می دانستند و در خاطره یکی از همراهان امام راحل در «نوفل لوشاتو » می‌خوانیم: «در مورد حجاب هم وقتی از فرانسه آمدم، هنوز با مانتو و شلوار و مقنعه بودم. یک بار در مهران، پایم صدمه دید و من با عصا و با همان مانتو و شلوار خدمت امام رفتم تا گزارش بدهم. امام فرمودند: اگر چادر ندارید، بگویم احمد برایتان بخرد. عرض کردم: نه حاج آقا! چون به کوه می‌رفتم و اسلحه روی دوشم بود و فشنگ به کمرم و قمقمه به پهلویم و گاهی هم باید سه‌پایه تیربار را روی دوش می‌گرفتم، چادر سرکردن برایم دشوار بود. فرمودند: چادر برای زن بهتر است. من از آن روز چادر سر کردم.»

مصاحبهء سایت ساجد با طاهره حدیده چی
حضرت امام(ره) راحل اگر چه چادر را حجاب کاملی می دانستند ولی پوشش های مشابه چادر ـ مانند مانتو گشاد ـ که موجب مفسده نمی شود را نیز کافی می دانستند و قائل بودند که اگر قرار باشد پوشش بانوان همراه با مفسده و خلاف اخلاق باشد باید از آن در جامعه جلوگیری شود همانطور که در پاریس در پاسخ خبرنگاران و بانوان محجبی که درباره میزان حجاب در ایران از ایشان سؤال کردند؛ فرمودند: «آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست که چادر باشد. بلکه زن مى‏تواند هر لباسى را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ما نمى‏توانیم و اسلام نمى‏خواهد که زن به عنوان یک شى ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى‏دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند .»
صحیفه نور ج‏5 294

«حجاب ایران، حجاب اسلام، همین مقدارهاست. اسلام اینجا و آنجا ندارد. لکن یک جهات خارجى گاهى در کار هست. به طورى که یک مفسده‏اى باشد، یک اختلاف اخلاقى بشود، یک- عرض مى‏کنم- چیزهایى باشد، البته آن وقت باید جلوگیرى بشود ؛ اما اگر نباشد اینطور، و ساده باشد و مثل سایرین با سادگى باشد، نه؛ بى چادر(بامانتو) مانع ندارد.» صحیفه نور ج‏3 499

به فرموده مقام معظم رهبری حفظه الله؛ حضرت امام (ره) تنها بانی بازگرداندن حجاب پس از کشف حجاب به ایران بودند چنانچه ایشان فرمودند: «امام (ره) آن مرد شجاع و بی نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند اینهم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‎کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌‎کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.» (سخنرانی در جمع فرماندهان سپاه ـ 14/12/76 )

حضرت امام کمترین مماشات در این امر را نمی پذیرفتند و بدنه مردم را به حفظ ظاهر اسلامی کشور فرا می‌خواندند، چنانچه وقتی حضرت ایشان با خبر شدند که در سواحل دریا بی بندوباری و اختلاط صورت می گیرد برآشفته شده و فرمود: «براى اینکه اسلام جلوى شهوات را مى‏گیرد؛ اسلام نمى‏گذارد که بروند توى این دریاها شنا کنند. پوستشان را مى‏کند! ...که بعد از اینکه مى رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور و همان طور مى‏آمدند توى شهر! مردم هم جرأت نمى‏کردند حرف بزنند. امروز اگر یک همچو چیزى بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد. و دولت هم معین کرد. البته دولت [به‏] طورى که وزیر کشور گفتند، گفتند ما جلویش را گرفتیم. اگر نگیرند، مردم مى‏گیرند. مگر مازندرانیها مى گذارند یا رشتیها مى‏گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوى‏اى‏ها (بندر انزلى) مرده‏اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر مى‏گذارند اینها را؟ تمدنهاى اینها این است. آزادى‏اى که آنها مى‏خواهند همین. این جور آزادى! بروند قمار بکنند و با هم بشوند و با هم [سرگرم عیش و نوش‏] بشوند آزادى در حدود قانون است. اسلام از فسادها جلو گرفته. و همه آزادیها را که مادون فساد باشد داده. آنى که جلو گرفته فسادهاست که جلویش را گرفته است. و ما تا زنده هستیم نمى‏گذاریم این آزادیهایى که آنها مى‏خواهند، تا آن اندازه‏اى که مى‏توانیم، آن آزادیها تحقق پیدا کند. » صحیفه نور، ج‏8، ص: 339

البته ایشان نیروهای انتظامی را برای برخورد با مظاهر بی حجابی ارجح می دانستند و در مقطعی که عده ای نفوذی و یا ناآگاه به بهانه مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در معابر عمومی به ضرب وشتم زنان و دخترکان اینچنینی پرداخته بودند در پیامی چنین تصریح کردند:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
ممکن است تعرض به زنها در خیابان و کوچه و بازار، از ناحیه منحرفین و مخالفین انقلاب باشد. از این جهت، کسى حق تعرض ندارد و اینگونه دخالتها براى مسلمانها حرام است، و باید پلیس و کمیته‏ها از اینگونه جریانات جلوگیرى کنند.
روح اللَّه الموسوى الخمینى
صحیفه نور، ج‏12، ص: 502
13 تیر 1359/21 شعبان 1400
امام(ره) راحل کشف حجاب و ایجاد اقلیتی از زنان و دخترکان خیابان گرد را از بزرگترین خیانت های رژیم طاغوت می دانستند و آنرا از جنایات بزرگ رضا شاه می خواندند که باید در نظام اسلامی با آن مقابله شود و می فرمود: «آن شقىّ جنایتکار( رضا قُلدر) دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود؛ و به جاى اینکه نیمى از جمعیت ایران را فعال کند آن نیم دیگرى هم که نیمه مردان بود به‏طور بسیار زیادى از فعالیت انداختند و این عروسکهایى که درست کردند و در همه ادارات جا دادند و در همه خیابانها راه انداختند، آنهایى که در ادارات بودند، سایر افرادى که در ادارات بودند را هم از کارهاى خودشان بازداشتند و آنهایى که در خیابانها رها بودند، جوانهاى ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوانهاى ما را از دست آنها گرفتند.» صحیفه نور ج‏17 59

و در یک کلام، حضرت امام (ره)برای حفظ ارزش بانوان و به بازی گرفته نشدن شخصیت آنان در جامعه بر حجاب تأکید می کردند.و می فرمودند: «و البته باید توجه داشته باشید که حجابى که اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزشهاى شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است- چه براى زن و چه براى مرد- براى این است که، آن ارزشهاى واقعى که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‏هاى شیطانى یا دستهاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال مى‏شدند اینها، این ارزشها زنده بشود.»
صحیفه نور ج‏19 185

همانطور که اکنون در جوامع غربی و غرب زده شاهد لجن مال شدن زنان ومردان در برهنگی وهرزه گی با پوشش شعارهایی چون «آزادی»، «دمکراسی» و «برابری حقوق زن ومرد» هستیم، امام راحل، به عنوان اصلی ترین و حیاتی ترین خاکریز برای حفظ امنیت اجتماعی و روحی افراد جامعه و شکل گیری حیات طیبه و منع نفوذ بیگانه گان در کشور بر لزوم حجاب تأکید داشتند، تا جایی که اکثریت مردم پذیرای آن وحتّی مشوق آن شدند و تا جایی پیش رفت که مهمانان زن خارجی خود می دانند که برای ورود به حریم ایران اسلامی باید پوشیده به حداقل حجاب اسلامی باشند.. اگر چه در اواخر دولت آقای رفسنجانی و به کارگردانی دختر رئیس جمهور وقت و در وانفسای دولت خاتمی تهاجم هدفمندی بر علیه آن صورت گرفته و تا کنون نیز ادامه داشته است، ولی بر دولت مردان محترم است، همانطور که دیگر شعارهای امام راحل را در این چند ساله از محجوریت خارج کرده و إحیاء کردند، برای تداوم این دغدغه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همّت مضاعف و کار مضاعف را داشته باشند، چرا که شکست خوردگان کودتای مخملی سال گذشته، پیاده نظام خود را که از اهانت به ساحت امام راحل و بزرگنرین مقدسات چون سیدالشّهداء و عاشورا إبا نداشتند را برای حریم شکنی حجاب و ترویج بی بندو باری به صف کرده اند.

 

منبع ما : http://jahannews.com/vdcjy8ev8uqevmz.fsfu.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:8 عصر | نظرات دیگران()

برداشتن زیر ابرو توسط شبه مردان

 

پیش از این همواره سؤالی در ذهن مردان پرسه می‌زد که چرا خانم‌ها برای خروج از خانه زمان زیادی را صرف می‌کنند در حالی‌که خودشان نیز امروز به دردی مشابه، دچار شده‌اند و ساعت‌ها برای آرایش ابرو و فرم دادن به موهای سر و صورت، وقتشان را روبروی آینه صرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ‌عفاف، واژه‌ای است که در لوای قدرت مردان معنایی زنانه به خود گرفته است در حالی‌که آرایش ابرو، استفاده از لباس‌های جذب و شلوارهای فاق کوتاه،‌ عفاف‌ را در مردان خدشه‌دار کرده است.

در فرایند رشد بدحجابی که اوج آن در دولت اصلاحات شکل گرفت و لباس‌های تنگ و چسبان و شلوارها و آستین‌های کوتاه، مدهای جدید بدحجابی شدند، علاوه بر زنان، برخی مردان هم بی‌نصیب نماندند و آرایش‌های زنانه را برای خود برگزیدند، آرایش ابرو، موهای بلند و مدل‌های گروه‌های رپ و شیطان پرست‌ها، لباس‌های تنگ و بدن‌نما و برخی شلوارهای گشادی که هر لحظه امکان افتادن آن وجود دارد و البته در این مسیر گوی سبقت را از زنان ربوده‌اند!

این روزها پیراهن‌های مردانه، آب رفته و فاق شلوارها یا بی‌نهایت کوتاه و یا بیش از اندازه بلند شده است، لباس‌هایی که خارج از سایز متعادل هستند. استفاده از علائم و نشانه‌ها، شبه‌مردان را رنگ و لعابی خشن‌تر داده است، آرایشگاه‌های مردانه این روزها تمام خدمات آرایشگاه‌های زنانه را ارائه می‌کنند از اصلاح ابرو تا رنگ و مش مو.

عفاف در جامعه امروز بیشتر از آنکه واژه‌ای عمومی باشد معنایی زنانه به خود گرفته است اما عفاف در مردان به قدری حائز اهمیت است که عفاف در زنان اهمیت دارد. مردانی که قرار است ستون خانواده‌هایی در آینده باشند آیا با این ظواهر شکننده قابل اتکاء خواهند بود؟

لباس‌های "جذب " ؛‌ تنگی نفس برای اعتماد به نفس!
-------------------------------------------------------------

روانشناسان معتقدند شبه مردانی که به سمت استفاده از مدل‌های زنانه روی می‌آورند عمدتاً دچار ضعف‌های روحی و اعتماد به نفس ضعیف هستند،‌ این افراد برای جلب توجه دیگران اقدام به استفاده از مدل‌های موی خاص و علائم و نشانه‌های وحشتناک می‌کنند.

احمد مؤمنی، یک روانشناس،‌ درباره وضعیت پوشش مردان در جامعه امروز می‌گوید: علی‌رغم آنکه تصور عامه بر این است که عمدتاً نوجوانان و جوانان از برخی پوشش‌های خاص غربی استفاده می‌کنند اما برخی از مردان مسن هم برای اینکه از قافله عقب نمانند از پیراهن‌های چسبان و کوتاه یا زیورآلات خاص، استفاده می‌کنند.

به گفته وی عمده این افراد برای پر کردن بخش‌های خالی شخصیت خود، ظاهری را انتخاب می‌کنند که به آن‌ها شخصیتی غربی دهد در حالی‌که پست‌ترین اقشار جامعه در کشورهای غربی از این مدل‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از پسرهای جامعه امروز که عنوان "امروزی " را یدک می‌کشد،‌ درباره استفاده از لباس‌های چسبان می‌گوید: این لباس‌ها مد روز است،‌اگر نپوشیم از جمع همسن و سال‌ها عقب می‌مانیم ولی در کل دوست دارم که هزینه‌ای را که صرف پرورش اندام کرده‌ام به چشم بیاید.

یکی دیگر از پسران جوان استفاده از زیورآلاتی چون اسکلت‌ها و ستاره‌های سیاه را کاملاً مردانه می‌داند.

لباس تنگ و کوتاه تحفه فرنگ از گذشته تا کنون
--------------------------------------------------------------

نگاهی به پوشش کشورهای غربی در مقایسه با سایر کشورها از گذشته تاکنون نشان می‌دهد که انسان غیر غربی عموماً با لباس بلند و گشاد در جامعه ظاهر می‌شده است و انسان غربی با لباس‌ تنگ و کوتاه.

دوخت لباس‌های تنگ برای مردم هزار سال پیش کاری چندان دشوار و پیچیده نبوده که نتوانند از عهده آن برآیند، علاوه بر این مردم قدیم هر اندازه هم که مطابق معیارهای غربی عقب مانده فرض شوند این اندازه می‌فهمیده‌اند که اگر شلوار را گشاد ندوزند و دامن و پیراهن را کوتاهتر کنند صرفه‌جویی کرده‌اند و این به نفع آنهاست، ‌پس نمی‌توان گفت این تفاوت در شکل لباس ناشی از پیشرفت و عقب‌ماندگی است و نمی‌توان گفت که شرقی‌ها اگر می‌توانستند آنها هم مثل مردم امروز غرب لباس می‌دوخته‌اند. باید گفت که این جهان بینی و نظام ارزش‌های شرق است که اقتضای چنان لباسی را دارد و لباس امروز غرب نیز متناسب با جهان‌بینی و فرهنگ امروز غرب است.


تصویب طرح ساماندهی مد و لباس و تکرار ماجرای بایگانی یک مصوبه دیگر!
--------------------------------------------------------------------------------------

با آغاز کار مجلس هفتم، کمیسیون فرهنگی طرح ساماندهی لباس را تهیه کرد از مفاد این طرح این بود که لباس ملی و اسلامی در کشور حمایت شود و لباس‌های وارداتی برچیده شود.

این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس کار کارشناسی شد و در 11 ماده به تصویب نهایی در مجلس رسید و 20 بهمن سال 85 شورای نگهبان این مصوبه را به صورت یک قانون مورد تأیید قرار داد.

به موجب ماده 2 این قانون وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما مکلف هستند نمادها و الگوهای پارچه و لباس ایرانی را ترغیب و تشویق و تبلیغ کنند و در جهت پرهیز از الگوهای مغایر با فرهنگ ایرانی - اسلامی اهتمام جدی بورزند.

به موجب ماده 6 وزارت بازرگانی ملکف شده به منظور حمایت از تولیدات داخلی عوارض گمرکی بر واردات پوشاک خارجی وضع کند تا رقابت تولیدات داخلی و تولیدکنندگان داخلی میسر شود.

قانون ساماندهی مد و لباس وظایف متعددی برای تمام دستگاه‌های ذیربط لحاظ شده است اما آیا لباس‌های موجود در بازارهای امروز کشور ویژگی‌های معنای اصلی لباس که همان «پوشاننده» است را داراست؟ چقدر از لباس‌های تولید داخل برای پسران امروز جذابیت دارد؟ آیا بخش عمده پیراهن‌ها و شلوارهای مردانه بازارهای کشور تولید داخل است یا قاچاق هستند؟ الگوهای پسران جوان از هنرپیشه‌های سینما و تلویویزون گرفته تا فوتبالیست‌ها و ورزشکاران تا چه حد در شکل و ظاهر خود به مقوله «عفاف» توجه می‌کنند؟

رد پای مدهای منسوخ بر سر و صورت شبه مردان!
--------------------------------------------------------------

به گفته سلیمان جعفرزاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عفاف تنها مربوط به زنان نمی‌شود و توصیه‌هایی که در دین و روایات درباره عفاف مردان آمده است خیلی بیشتر از وضعیتی است که شبه‌مردان در حال حاضر است.

جعفرزاده تأکید می‌کند که با زور چماق نمی‌شود عفاف را در پسران امروز زنده کرد. بهترین روش ورود به این بحث ورود شرعی و تکلیفی است. بسیاری از اقلیت‌های مذهبی حتی در کشور ما که کشوری اسلامی است به تابعیت اکثریت، حدود عفاف را رعایت می‌کنند.

وی بر موضوع "حیا " در بحث عفاف تأکید می‌کند و می‌گوید: مردان و زنان در جامعه باید حیا را رعایت کنند، در روایات نیز آمده است که کسی که حیا ندارد، دین ندارد. حیا در واقع اخلاق نیکی است که برای همه انسانها لازم است تا حریم‌ها حفظ شوند.

جعفرزاده درباره برخی از مدهای مو و لباس که این روزها در بین جوانان با استقبال مواجه شده است، نیز تصریح می‌کند: جوانان امروز در کشور ما خود را به شکل و شمایلی درمی‌آورند که یک زمانی در دنیا مد بوده است و الآن تنها 2 درصد جوانان اروپایی از این مدل‌ها استفاده می‌کنند. در واقع تاریخ مصرف این مدها گذشته است و گروه‌های شیطان پرست و رپ‌ها از مدل‌های موی وحشتناک و علائم و نشانه‌های عجیب و غریب استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، جوانان غربی از این مدل‌ها استفاده کردند و دیدند که ته آن هیچ چیزی نیست اما جوانان امروز ما باید هوشیار باشند که راه اشتباه آنها را در پیش نگیرند.

جعفرزاده با انتقاد از ایفای نقش کمرنگ رسانه‌های دیداری می‌گوید: جا دارد برای حفظ هویت ایرانی و دینی طبق برنامه پنجم اگر لازم باشد حتی ده شبکه تلویزیونی را راه بیندازیم تا درباره این قضیه کار کنند، رسانه‌های کنونی در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به طوری که برخی از هنرپیشه‌ها و مجری‌های تلویزیون نیز از مدل‌های منسوخ شده غربی در ظاهر خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انگلستان که امروز مهد فساد در دنیاست ظاهر جوانانش به این شکل نیست، تأکید می‌کند: اگر جوانان، خود و خدای خود را به خوبی بشناسند راهی غیر از پیروی از مدهای غربی را در پیش خواهند گرفت.

وزیر کشور: طرح عفاف شامل مردان هم می‌شود
-----------------------------------------------------------

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور طی روزهای اخیر در حالی از آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور خبر می‌دهد که تأکید دارد این طرح شامل مردان نیز خواهد شد.

به گفته نجار، این طرح با تشکیل 6 کارگروه از سازمان‌ها و ادارات کشور آغاز می‌شود.

عفاف و حجاب در جامعه اسلامی مقوله‌ای نیست که در قالب طرح‌های مدت‌دار از سوی دستگاه‌هایی چون وزارت کشور یا نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد. عموما اقداماتی که تاکنون در زمینه برخورد با بدحجابی در جامعه صورت پذیرفته است جنبه فصلی و موسمی داشته است در حالی که پس از توقف در برخوردها، واکنش‌های بعدی از سوی هنجارشکنان بدتر از قبل بوده است و پس از انجام هر طرح مقطعی، وضعیت رو به افول رفته است.

اگر جامعه یک جامعه اسلامی است باید همواره با هنجارشکنی‌ها و مظاهر نقض اصول اسلامی مقابله شود و دستگاه‌های مرتبط به صورت مداوم و مستمر با تمام مظاهر بدحجابی و فساد در هر رده‌ای از هنرپیشه‌ها، ورزشکاران و تبلیغات در رسانه‌های دیداری و مکتوب گرفته تا عموم مردم در جامعه برخورد کنند.

 

منبع ما : http://jahannews.com/vdcbs5b89rhb80p.uiur.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:7 عصر | نظرات دیگران()
استقبال کاشانی‌ها از احمدی نژاد

جمع انبوهی از اقشار مختلف مردم کاشان با اطلاع از حضور رییس جمهوری در این شهر در حرکتی خودجوش و با حمل تصاویر و پلاکاردهایی در حمایت از محمود احمدی نژاد به استقبال وی آمدند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد که در یک سفر کاری،دقایقی پیش کارخانه خودروسازی سایپا کاشان را افتتاح کرد هم اکنون در حال حرکت به سمت میدان جهاد کاشان برای سخنرانی در جمع مردم این شهرستان است.

مردم کاشان که به طور غیرمنتظره از برنامه حضور و سخنرانی احمدی نژاد در شهر خود مطلع شده اند به سرعت در حال حرکت به سمت محل سخنرانی رییس جمهوری هستند.

احمدی نژاد قرار است تا دقایقی دیگر در میدان جهاد در جمع مردم کاشان سخنرانی کند.

مشروح سخنان رییس جمهوری متعاقبا ارسال می‌شود.

منبع ما :

http://rajanews.com/detail.asp?id=49838


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:6 عصر | نظرات دیگران()

انتقاد آیت‌الله حائری شیرازی از برخی فیلم‌ها

 

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از ساخت فیلم‌هایی در اهانت به روحانیت، تصریح کرد: متاسفانه امروز کسانی که برای گسترش معارف اهل‌بیت‌(علیه‌السلام) تلاش می‌کنند، به مسخره گرفته شده و تحقیر می‌شوند.

به گزارش مرکز خبر‌ حوزه، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و حدیث ویژه همسران و فرزندان طلاب حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش خانواده در موفقیت طلاب اظهار داشت: خانواده طلاب نقش بسزایی در موفقیت آنان دارند و به هر اندازه این حمایت‌ها گسترده‌تر باشد، شاهد موفقیت‌های زیادی خواهیم بود.

وی با تاکید بر حضور فعال خانواده‌ها، مخصوصا همسران طلاب در فعالیت‌های اسلامی و قرآنی افزود: در صدر اسلام، زن و مرد به صورت برابر در عرصه‌ها حضور داشتند و امروز هم باید زنان نقش پررنگ‌تری در فعالیت‌های اسلامی داشته باشند.

این استاد حوزه در ادامه با نامساعد خواندن اوضاع مالی طلاب تصریح کرد: سختی‌ها و مشقت‌هایی که امروز طلاب با آن درگیر هستند، همانند شرایطی است که مسلمانان در اوایل اسلام و در شعب ابیطالب با آن روبه‌رو‌ بودند.

عضو خبرگان رهبری ضمن خواستار توجه بیشتر مسئولان نسبت به طلاب ابراز داشت: حمایت امروز مسئولان از طلاب همانند حمایتی است که حضرت خدیجه‌(ع) در صدر اسلام از پیامبر‌(ص) داشت.
آیت‌الله حائری شیرازی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت کامل همسران طلاب از آنان اذعان داشت: بدون شک این حمایت مورد توجه حضرت زهرا‌(ع) قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه ضمن ابراز رضایت از برگزاری مسابقات قرآنی برای همسران، از مسئولان خواست تا این فعالیت‌ها به صورت دائمی برقرار شده و به سالی یک مراسم محدود نشود.

 

منبع ما : http://jahannews.com/vdcenw8zxjh8zni.b9bj.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:6 عصر | نظرات دیگران()

اختصاصی"جوان آنلاین"
دستگیری باند مروج فساد مرتبط با ستاد انتخاباتی یک کاندیدا

یک باند 15 نفره زن و مرد که به صورت سازمان یافته، اقدام به ترویج فساد و فحشا در استان تهران می‌کردند، دستگیر شدند.

 

یک باند 15 نفره زن و مرد که به صورت سازمان یافته، اقدام به ترویج فساد و فحشا در استان تهران می‌کردند، دستگیر شدند.
یک منبع آگاه با بیان این خبر به «جوان‌آنلاین» گفت: تعداد 12نفر مرد و سه‌ نفر زن از اعضای این باند که اقدام به ترویج بی‌حجابی و بی‌بندو‌باری در سطح استان می‌نمودند ، پس از تعقیب و مراقبت‌های اطلاعاتی توسط پلیس امنیت و طی عملیاتی گسترده، دستگیر شدند. وی افزود: دستگیر‌شدگان به ارتباط خود با فردی که هرگز نتوانستند وی را ببینند اعتراف نموده و افزودند: نامبرده پول در اختیار آنها می‌گذاشته و با ارسال لباس‌های بسیار ‌زننده (مردانه و زنانه) اکثراً به رنگ خاص از اعضای گروه می‌خواست با پوشیدن این لباس‌ها و گشتن در شهر به ترویج این مد در جامعه بپردازند. این منبع درادامه افزود: از15 نفر دستگیر شده تعداد 11 نفر از آنها از اعضای سابق ستاد یک کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

 

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=293424


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:5 عصر | نظرات دیگران()

شکواییه دانشگاهیان ایران علیه شیرین عبادی

 

دانشگاهیان ایران در تجمع امروز خود در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، شکوائیه‌ای را علیه شیرین عبادی امضاء کردند.
.
به گزارش سرویس دانشگاه جهان، جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در تجمع اعتراض‌آمیز خود در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، شکایت‌نامه‌ای نسبت به اقدامات خیانت‌کارانه شیرین عبادی، خطاب به دولت‌آبادی، دادستان تهران امضا کرده و قصد دارند آن را به دادستانی تهران تحویل دهند.

متن کامل این شکوائیه به شرح زیر است:

اینجانبان اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، امضاء کنندگان شکوائیه ذیل درخواست داریم جنابعالی به عنوان مدعی العموم دستور برخورد و پیگیرد قضایی خانم شیرین عبادی و لغو پروانه وکالت ایشان را صادر فرمائید.

نامبرده دارای جرایم عدیده ضد ملی و دینی بوده که بخشی از آنها در دادگاه مدیر مسئول کیهان بیان شده است.

جای تعجب است در حالی که ایشان در خارج از کشور مشغول جوسازی علیه نظام اسلامی است و با همه گروه‌های ضدانقلاب و علیه نظام اسلامی است و با همه گروه‌های برانداز همکاری دارد، بدون هیچگونه واهمه‌ای به جای اینکه متهم باشد، در مقام شاکی قرار می گیرد.

امیدواریم جنابعالی به وظیفه ای خطیر خود که همان صیانت از حقوق ملی و شهروندی است عمل نموده و پیگرد قضایی نامبرده را در دستور کار خود قرار دهید.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 2:3 عصر | نظرات دیگران()
اعترافات بی سابقه سفیر اسرائیل در سازمان ملل:
ما الان در سازمان ملل در بدترین حالت قرار گرفته‏ایم
احمدی‏نژاد جامعه‏جهانی را در موضوع هسته‏ای با خود همراه کرده‎است

گابریل شالیو سفیر جدید رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفتگویی با جورالم پست اعتراف کرد که تحریم ها علیه ایران به هیچ وجه کارایی نداشته و نتوانسته به اهداف خواسته شده برسد و تنها نشان دهنده خیال بافی تاثیر تنبیهات علیه ایران است.

به گزارش رجانیوز، شالیو در این مصاحبه گفت: بر خلاف توقع و آرزوی ما تحریم ها هیچ تاثیری بر ایران نداشته است ... و ایران حتی کوچک ترین گزندی نیز از این تحریم ها ندیده است.این تحریم ها خیلی آبکی ،بی تاثیر وخنثی بوده است.

شالیو که اولین زن نمایند اسرائیل در سازمان ملل است، امسال را بعلت پیوستن دولت لبنان به شورای امنیت سالی سخت برای اسرائیل دانست وضمن سنگین قلمداد کردن گزارشات گلدستون در مورد اسرائیل، گفت: این باعث می شود که افزایش فشار به برنامه هسته ای ایران بسیار دشوار تر شود.

شالیو 68 ساله تاکید کرد :الان ما دور چهارم تحریم ها را علیه ایران پشت سر می گذاریم ولی ایران همچنان همه مارا به سخره گرفته و ما را مسخره می کند .و احمدی نژاد توانسته است که جامعه بین الملل را تحت تاثیر خود قرار داده و در زمینه هسته ای با خود همراه کند.

شالیو اذعان کرد که من درسازمان ملل فشار زیادی راتحمل می کنم و نشستن در صحن سازمان بین الملل و گوش کردن به سخرانانی که دائماً اسرائیل را محکوم می کنند برایم غیر قابل تحمل شده است ،احساس میکنم که قلبم شکسته است .

گزارش گلدستون باعث به خطر افتادن موقعیت اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل شده است و ممانعت اسرائیل برای ورود کارشناسان سازمان ملل برای بررسی جنگ غزه این امر را دو چندان کرده است وما الان در سازمان ملل در بدترین وضعیت قرار گرفته ایم . گزارش گلدستون نه تنها باعث برانگیختن احساسات افکار عمومی شد بلکه باعث شد که تمامی دشمنان صهیونیست ها یک صدا شده و عملکردهایشان را کانالیزه کنند.

اعترافات صریح نماینده اسرائیل در سازمان ملل در حالی در رسانه ها منتشر شده است که در ماه های گذشته تلاش های جدی اوباما و تیم سیاست خارجی وی برای سامان دادن تحریم‌های جدید علی ایران با مخالفت برخی از کشورهای مستقل عضو شورای امنیت همچون برزیل و ترکیه مواجه شده است.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49817


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 1:49 عصر | نظرات دیگران()
بی بی سی گزارش داد:
ناتوانی مهندسان غربی در مهار نشت نفت در خلیج مکزیک

خبرگزاری فارس: تلاش مهندسان شرکت بریتیش پترولیوم برای مهار نشت نفت از یک سکوی حفاری سانحه دیده در خلیج مکزیک دچار مشکل و چالشهای زیادی شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی بی سی ، بریتیش پترولیوم پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد با استفاده از یک قیف بزرگ فلزی بتونی ، بخش عمده ای از نفت خامی را که از چاه آسیب دیده خارج می شود، جمع آوری کنند .
در حادثه انفجار در یک سکوی حفاری در خلیج مکزیک در ماه گذشته ، یازده نفر کشته شدند و مقدار زیادی نفت به دریا نشت کرده است. مهندسان این شرکت روز جمعه موفق شدند با استفاده از روبات های کنترل از راه دور محفظه جمع آوری کننده نفت را به بالای سکوی حفاری سانحه دیده منتقل کنند و آن را در عمق ???? متری دریا و با فاصله ?? متر بالاتر از یکی از لوله های خروج نفت در حالت تعلیق نگه دارند . این قیف بزرگ ?? تن وزن دارد.
به گفته مدیران بریتیش پترولیوم ، تجمع بلورهای یخ مانند باعث شده است مهندسان این محفظه جمع آوری کننده را به طور موقت جابجا کنند تا راه حلی برای برطرف کردن این مشکل پیدا کنند.
این شرکت انگلیسی امیدوار است با استفاده از این محفظه جمع آوری کننده بتواند ?? درصد از نفت خام نشت یافته را جمع آوری کند و با استفاده از این قیف بزرگ به کشتی های نفتکش منتقل کند .
داگ ساتلز ، مدیرعامل بریتیش پترولیوم در آمریکا تاکید کرد، این شرکت در حال مطالعه راه های مقابله با تشکیل حباب های یخ مانند است و امیدوار است تا دو روز آینده بتواند این عملیات را از سرگیرد. در غیر این صورت این شرکت باید یک چاه کمکی حفر کند و به وسیله آن جلوی خروج نفت خام از چاه اصلی گرفته شود. حفر این چاه به دو تا سه ماه وقت نیاز دارد .
بریتیش پترولیوم مسئولیت پاکسازی آلودگی زیست محیطی این حادثه را برعهده گرفته است. چاه آسیب دیده به این شرکت تعلق دارد ولی عملیات حفاری به وسیله یک پیمانکار به نام شرکت ترنس اوشن انجام می شد. بر اساس قوانین آمریکا، کل هزینه های مربوط به این حادثه که پیش بینی می شود حدود ?? میلیارد دلار باشد ، باید به وسیله بریتیش پترولیوم تامین شود.
روزانه پنج هزار بشکه نفت خام از چاه آسیب دیده به دریا نشت پیدا می کند و نگرانی هایی درباره آسیب دیدن محیط زیست منطقه بیان شده است.
گزارش ها حاکی از رسیدن بخشی از آلودگی نفتی به سواحل آمریکاست و مقام های محلی منطقه حفاظت شده برتون را به روی گردشگران بسته اند .ساکنان ایالت های لوئیزیانا، میسیسیپی، آلاباما و فلوریدا منتظر رسیدن آلودگی نفتی به سواحل خود هستند. مقام های محلی هم نگران گسترش آلودگی نفتی و آسیب دیدن محیط زیست منطقه هستند.
چهل درصد از تالاب های آمریکا در سواحل لوئیزیانا قرار دارد. گاردساحلی آمریکا می گوید تاکنون حدود دویست و شصت کیلومتر مانع شناور در دریا انداخته شده است تا مانع گسترش بیشتر نشت نفت شود.
بعضی از فعالان محیط زیست خواستار منع دائمی اکتشاف و حفاری نفت در حوزه های برون ساحلی آمریکا شده اند. گسترش اکتشاف و بهره برداری از حوزه های نفتی سواحل آمریکا یک موضوع داغ سیاسی است و جمهوری خواهان همواره خواستار گسترش این عملیات برای کاهش وابستگی به نفت وارداتی بوده اند.
طرفداران محیط زیست می گویند این عملیات به منابع دریایی آسیب می زند و به خاطر خطر آلودگی با آن مخالف هستند. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته منع اکشتاف حوزه های نفتی در سواحل شرقی آمریکا را لغو کرده بود.

 

منبع ما ک http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902190660


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 1:48 عصر | نظرات دیگران()
سفیر مصر در سازمان ملل در گفت و گو با ایرنا:
شعار نشست بین المللی هسته ای تهران، اصل دقیق ایجاد خاورمیانه و جهان بدون تسلیحات اتمی است
سازمان ملل – سفیر و نماینده دائم مصر نزد سازمان ملل در نیویورک می گوید: شعار انرژی هسته ای برای همه و بمب اتم برای هیچکس، دقیقا همان اصلی است که می خواهیم با توجه به آن، جهان و خاورمیانه ای عاری از تسلیحات اتمی داشته باشیم .
خبرنگار ایرنا روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) با ماجد عبدالعزیز که از جمله سفیران فعال در سازمان ملل است، به گفت وگو نشست.
پیشنهاد 11 بندی رییس جمهوری ایران به کنفرانس بازنگری، خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی, شعار ایران مبنی بر انرژی اتمی برای همه و بمب اتم برای هیچکس و خلاصه بحث روابط ایران و مصر از جمله محورهای این گفت وگو بود.
عبدالعزیز درباره دیدگاه قاهره برای گام های عملی با هدف بهبود روابط ایران و مصر گفت: روابط دو کشور هم اکنون نیز خوب است و اگر بتوانیم مسائل حاشیه ای را حل کنیم، فکر می کنم روابط مصر و ایران در آینده بسیار بهتر هم خواهد شد.
وی درباره هدف اجلاس تهران و سفر رییس جمهوری ایران به نیویورک مبنی بر ضرورت تحقق شعار انرژی هسته ای برای همه و بمب اتم برای هیچکس از دیدگاه مصر، گفت: کاملا با این شعار موافقم.
خبرنگار ایرنا پرسید: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادی 11 بندی را برای اصلاح معاهده ان پی تی و درکل درباره مسایل مرتبط با انرژی هسته ای در عرصه جهانی مطرح کرد، این پیشنهادات تا چه میزان همسو با دیدگاه های مصر است؟
نماینده دائم مصر در سازمان ملل پاسخ داد: پیشنهادی که ایران ارائه داد در موازات برخی مفاد پیشنهادی است که با همکاری دیگران از جمله خود ایران در جنبش عدم تعهد ارائه کرده و پیگیر آنها هستیم.
وی افزود: شاید آن پیشنهاد به ترتیب دیگری تدوین شده بود ولی همان نتایج یکسانی که همه ما خواهان آن هستیم را عنوان می کند که در آن بر خلع سلاح و حق مشروع کشورهای منطقه در برخورداری از انرژی اتمی صلح آمیز تاکید دارد و در کنار آن نیز خواهان اطمینان سازی برای ایجاد توازنی میان کشورهای دارای تسلیحات اتمی و فاقد این تسلیحات است.
سفیر و نماینده دائم مصر در سازمان ملل که در سخنرانی خود در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) چندین بار بر خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی تاکید کرد درباره موانع دستیابی به این هدف و راه های برطرف کردن آنها نیز گفت: در کنفرانس امسال پیشنهاد کردیم نشستی در سال 2011 با موضوع ایجاد منطقه عاری از تسلیحات اتمی برگزار شود که بتوان مذاکرات را در این زمینه با همکاری همه کشورهای خاورمیانه ای آغاز کنیم.
وی افزود: هنوز هم درباره جزییات این نشست پیشنهادی مانند مکان برگزاری، برنامه کاری و چه منطقه ای فقط عاری از تسلیحات اتمی باشد یا بهتر اینکه بدون تسلیحات کشتار جمعی باشد و تمامی جزییات دیگری که مربوط به کنفرانس ان پی تی باشد، با شرکا مذاکره و مشورت می کنیم.
عبدالعزیز اظهار داشت: البته هم اکنون دیدگاه های موافق گسترده ای درباره این موضوع وجود دارد ولی خواسته اصلی آن است که اطمینان حاصل شود همه کشورها در این مورد نظرات خود را عنوان کرده و همکاری کنند.
در نشست بین المللی دو روزه هسته ای که چندی پیش در تهران برگزار شد مقامات و کارشناسانی از 60 کشور جهان بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای الزام قدرت های هسته ای جهان به خلع سلاح اتمی، برابری همه کشورها در بهره برداری کامل از حقوق اتمی غیر نظامی و خروج آژانس بین المللی انرژی از حوزه نفوذ سیاسی برخی کشورها تاکید شد.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 1:47 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا