پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خواری نادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
طائب: آقا احمدی نژاد را نگه داشتند
وی با بیان این که در چهار سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد، هیچ کس جرأت نمی کرد از احمدی نژاد دفاع کند، افزود: در چهار ساله اولیه احمدی نژاد آقا از او حمایت کردند و ایشان بودند که احمدی نژاد را نگه داشتند.
حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه، در همایش جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مازندران با بیان این که ماحصل عملیات نرمی که دشمن به طور مخفی و پنهان، بعد از جنگ تحمیلی شروع کرد، آن چیزی بود که در انتخابات دهم اتفاق افتاد وهدف کلی آنها نیز تغییر نظام بود.، افزود: غربی ها آن لیدری را که انتخاب کردند تا آنها را به هدف اصلی خود که همان تغییر نظام بود برساند، میرحسین موسوی بود.

به گزارش رسا، حجت الاسلام طائب با بیان این که خواست غربی ها از میرحسین موسوی این بود که تبلیغ کند احمدی نژاد ایران را خراب کرده و به خاک سیاه نشانده است، گفت: آنها گفتند با این سخنرانی ها مردم یا به او رأی می دهند و یا رأی نمی دهند و اگر او پیروز شود یعنی احمدی نژاد ایران را به خاک سیاه نشانده است.

وی با بیان این که در چهار سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد، هیچ کس جرأت نمی کرد از احمدی نژاد دفاع کند، افزود: در چهار ساله اولیه احمدی نژاد آقا از او حمایت کردند و ایشان بودند که احمدی نژاد را نگه داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر میر حسین موسوی رأی می آورد، برنامه آنها تغییر قانون اساسی و بعد هم حذف ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: غربی ها گفتند: اگر رأی هم او نیاورد به نوعی از احمدی نژاد در کشور سیاه نمایی می کند که محال است مردم به او رأی دهند، پس اگر احمدی نژاد رأی بیاورد یک تقلب بزرگ اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این که شش ماه قبل از انتخابات میرحسین شروع به سیاه نمایی کرد، و این حرف ها نیز ازتلویزیون نیز پخش می شد، گفت: تنها کسی که این حرکت ها را می شناخت و دائم نیز تذکر می داد، رهبری بودند.

حجت الاسلام طائب با بیان این که آنها دو سیستم نظر سنجی را انجام دادند، افزود: پنج روز قبل از انتخابات فهمیدند که در فاز اول موفق نیستند و میر حسین موسوی رأی نمی آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مسؤول پشتیبانی ستاد میرحسین موسوی در قم پس از انتخابات پیش من آمد، گفت: این فرد در ملاقات با من، به من گفت: چرا آقا این همه خود را هزینه احمدی نژاد می کند، و من هم گفتم آقا خودش را خرج کسی نمی کند بلکه ایشان خود را خرج اسلام می کنند.

وی ادامه داد: پس از یک ساعت صحبت به او فهماندم که آقا خود را تنها خرج اسلام می کنند و او نیز قبول کرد و گفت: ما پنج روز قبل از انتخابات فهمیده بودیم که میر حسین موسوی رأی نمی آورد.

حجت الاسلام طائب با بیان این که مسؤول پشتیبانی ستاد انتخاباتی موسوی در قم گفته بود، هفت روز قبل از انتخابات مسؤولان پشتیبانی ستادهای میرحسین موسوی در منزل آقا هاشمی رفسنجانی گردآمده بودند، خاطر نشان کرد: درآن جلسه من دلایل خودم را در خصوص پایین تر بودن رأی موسوی از احمدی نژاد بیان کردم.

این استادحوزه و دانشگاه با بیان این که آقایان از پنج روز قبل از انتخابات به سمت تقلب رفتند و نامه ای را موسوی به رهبری نوشت که در خصوص تقلب سازمان یافته در انتخابات مطالبی را درآن نامه بیان کرد، افزود: آن قدر بحث تقلب را مطرح کردند که حتی افرادی که بر روی صندوق های رأی نیز حضور داشتند به همدیگر شک و تردید داشتند.

وی ادامه داد: می توان گفت پاک ترین انتخاباتی که در طول سی سال گذشته در کشور برگزار شد، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود.

حجت الاسلام طائب افزود: ساعت 12 روز انتخابات رییس ستاد میرحسین موسوی در مصاحبه ای اعلام می کند، بر اساس اخبار به دست آمده موسوی بیشتری آراء را درکل کشور به خود اختصاص داده است و خود موسوی نیز در شب رأی گیری در مصاحبه ای علی رغم اینکه هنوز آرایی از صندوق برای شمارش خارج نشده، خود را برنده انتخابات معرفی می کند.

وی با اشاره به این که اولین کسی که بعد از انتخابات بیانیه را در تشکر و قدردانی از ملت ایران به دلیل حضور 85 درصدی صادر کرد رهبری بودند، گفت: در ادامه نیز موسوی با اطلاعیه ای بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرد و در ادامه مجمع روحانیان مبارز نیز با هدایت موسوی خوئینی ها فعالیت خود را آغاز کرد و سخنرانی توهین آمیز اعضای این جامعه ادامه یافت.

حجت الاسلام طائب همچنین ادامه داد: در زندان از آقایان تاج زاده و نبوی در خصوص ادعای آنها نسبت به تقلب بزرگی که مطرح می کنند سؤال پرسیده شد و آنها در پاسخ به این سؤال باز ماندند و گفتند تقلبی در کار نبود و در ادامه از آنها پرسیدند پس چه چیزی مطرح بود که آنها پاسخ دادند: قرار بود میرحسین موسوی را رییس جمهور کنیم و خاتمی بیاید در رهبری و قانون اساسی را عوض کنیم و نظام نیز عوض شود.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76692
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/21 و ساعت 10:24 صبح | نظرات دیگران()
بزرگترین طرح دفاعی اروپا به پرواز درآمد
هواپیمای ترابری ایرباس ای 400 پس از دوسال تاخیر و با صرف بودجه ای فراتر از رقم پیش بینی شده نخستین پرواز آزمایشی خود را در شهر سویل اسپانیا انجام داد.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان : این هواپیمای غول پیکر قرار است سال 2012 وارد ناوگان هوایی اروپا شود.

انتقال و حمل بالگرد ، تسلیحات و نظامیان و سوخت رسانی هوایی از قابلیتهای هواپیمای ترابری ایرباس ای 400 است.

این هواپیما به علت دو سال تاخیر ، هفت میلیارد و سیصد میلیون دلار بیشتر از مبلغ برآورد شده به شرکت سازنده تحمیل کرده است.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/21 و ساعت 10:22 صبح | نظرات دیگران()
موتور جستجوی سبز هم آمد
این موتور جستجوگر که توسط "یاهو" و "بینگ" پشتیبانی فنی می‌شود این وعده را به کاربران خود داده است که با هر بار کلیک، دو متر مربع از جنگل‌های انبوه برزیل از نابودی نجات پیدا می‌کنند.
این موتور جستجوگر که Ecosia"" نام دارد، وعده داده است که حداقل 80 درصد درآمد خود را به صندوق جهانی حیات وحش (WWF) اختصاص ‌دهد.

شبکه ایران به نقل از پایگاه اینترنتی "Tgdaily" گزارش داد، موتور جستجوی سبز برای دوستداران محیط زیست نیز به دنیای وب پا گذاشت.

این موتور جستجوگر که توسط "یاهو" و "بینگ" پشتیبانی فنی می‌شود این وعده را به کاربران خود داده است که با هر بار کلیک، دو متر مربع از جنگل‌های انبوه برزیل از نابودی نجات پیدا می‌کنند.

"کرول" بنیانگذار "اکوسیا" گفت: "اگر تنها یک درصد از کاربران وب از سایت "اکوسیا" برای جستجو استفاده کنند هر سال می‌توان به اندازه کشور سویس، جنگل‌ها را از نابودی نجات داد".

شایان ذکر است اکوسیا توسط گروهی از طرفداران محیط زیست در برلین آلمان راه‌اندازی شده است.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76637
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/21 و ساعت 10:19 صبح | نظرات دیگران()
ده خبر مهم جهان در دهه اول قرن 21
در آستانه آغاز دهه دوم قرن 21 میلادی، یک گروه تحقیقاتی امور رسانه ها درآمریکا" اعلام کرد ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی در جهان" مهمترین خبر دهه اول قرن بیست و یکم بوده است.

به گزارش الف از روزنامه چاینا دیلی، همزمان با پایان سال 2009 و آغاز سال 2010 این گروه تحقیقاتی امور رسانه های جهان اعلام کرد که اخبار مربوط به " ظهور چین به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی در جهان" بیشترین خواننده و مخاطب را در میان مردم جهان طی دهه گذشته داشته است. این در حالی است که اخبار مربوط به جنگ عراق و حوادث 11 سپتامبر 2001 نیز به ترتیب در رده دوم و سوم قرار دارند. در رده چهارم و پنجم این لیست نیز اخبار مربوط به جنگ علیه ترورسیم و مرگ ناگهانی مایکل جکسون خواننده مشهور آمریکایی قرار دارد.



گروه "The Global Language Monitor " که از طرحهای الگوریتمی برای بررسی اخبار مکتوب و اینترنتی برای کشف پرمخاطب ترین موضوع خبری دنیا در دهه گذشته استفاده کرده، در گزارش خود عنوان داشت که براساس بررسی های انجام شده، مردم جهان تمایل شدیدی به تحولات در آسیا به عنوان سومین اقتصاد جهان دارند.

" پال جی جی پیاک" رئیس این گروه تحقیقاتی گفت: " ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی جدید در جهان" نظم بین المللی را دستخوش تغییرات چشمگیری کرده و این نظم جهانی را به چالش کشیده است. به همین دلیل اخبار مربوط به موضوع " چین ابرقدرت" برای مردم جهان بسیار مهمتر و جذاب تر از مناقشات، درگیری ها، فجایع اقتصادی و بلایای طبیعی بوده است.

وی تصریح کرد که لیست پرمخاطب ترین اخبار دهه گذشته براساس شمار تمامی مطالب و اخبارعنوان شده طی دهه گذشته در اینترنت، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی و همچنین 50 هزار سایت رسانه ای و رسانه های مکتوب مهم جهان اعلام شده است.

در همین حال پروفسور " پانگ ژونگ ینگ" از دانشگاه پکن گفت: این اقدام با هدف ایجاد جاروجنجال در راستای نشان دادن چین به عنوان یک تهدید جهانی انجام شده است.

وی افزود: این لیست نشان می دهد که رسانه های آمریکایی و رسانه های همسو با سیاستهای واشنگتن تلاش گسترده ای را برای معرفی چین به عنوان تهدید آینده جهان آغاز کرده اند.
اواخر ماه گذشته بود که شبکه ای. بی. سی آمریکا، " ون جیابائو" نخست وزیر چین را به عنوان یکی از 10 مرد تاثیرگذار بر اقتصاد آمریکا طی دهه گذشته معرفی کرد.

" پروفسور فان نیگ" استاد دانشگاه روابط خارجی دانشگاه پکن نیز اظهار داشت که این نوع اقدامات نشان می دهد که جریان رسانه ای در آمریکا و غرب به موفقیت اقتصادی چین اعتراف کرده اند اما این جریان همچنین در انعکاس اخبار منفی علیه چین نیز اقدامات
گسترده ای انجام داده است.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف جریان رسانه های جهان در قبال چین این است که پکن را وادرا کند با توجه به کسب موفقیتهای اقتصادی طی بحران مالی در دنیا، به اقتصاد جهان کمک کند و مسئولیتهای بیشتری را در قبال اقتصاد جهان برعهده بگیرد. غرب هم اکنون تمایل دارد چین را به عنوان یک غول اقتصادی به تصویر بکشد تا مقامات چین نسبت به این موضوع متقاعد شوند که باید در راستای نجات اقتصاد جهان اقداماتی انجام بدهند.
چین جزء معدود کشورهایی بوده که به رغم مواجهه با بحران مالی در جهان، رشد اقتصادی را تجربه کرده است.

" وانگ ییو" محقق مطالعات سیاسی و اقتصادی جهان در آکادمی علوم اجتماعی چین معتقد است که ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی جدید در جهان، آمریکا را نگران کرده است و جریان رسانه ای در آمریکا تلاش می کند این نگرانی را به دیگر مردم جهان القا کند.

10 موضوع خبری مهم جهان در رسانه های دنیا در دهه گذشته عبارتند از:

1. ظهور چین به عنوان ابرقدرت اقتصادی جدید در جهان
2. جنگ عراق - 2003
3. حمله به نیویورک در 11 سپتامبر 2001
4. مرگ مایکل جکسون در سن 50 سالگی- 2009
5. انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا- 2008
6. نابسامانی سیستم اقتصادی جهان در سال 2008 و 2009
7. طوفان کاترینا - 2005
8. جنگ ائتلاف بین المللی علیه تروریسم درافغانستان - 2001
9. المپیک پکن - 2009
10. طوفان سونامی در شرق آسیا - 2005

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/21 و ساعت 10:18 صبح | نظرات دیگران()
«میرحسین موسوی مرجع تقلید ندارد»!
آیت الله حائری شیرازی با کنایه میرحسین موسوی و جنبش سبز را بدون پشتیبان و مرجع تقلید عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در اولین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی بعد از سخنرانی حسین صفار هرندی کلیپی پخش شد که در بخشی از این کلیپ آیت الله حائری شیرازی با کنایه میرحسین موسوی و جنبش سبز را بدون پشتیبان و مرجع تقلید عنوان کرد و گفت: هر گروهی که پشتش یکی از مراجع تقلید نباشد مطمئنا به زمین می‌خورد و نمی‌توانند کودتایی در کشور کنند و میرحسین موسوی مرجع تقلیدی ندارد.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/21 و ساعت 10:17 صبح | نظرات دیگران()

پیام مدیر وبلاگ : نظرشما در مورد جمع اوری این مکان ها چیست ؟ لطفا کامنت بگذارید . ممنونم

فساد اخلاقی به مهمانی درویشان بوی باروت و دینامیت داد

مردی که اعلام می‌کرد مسئول یک خانقاه دراویش از همسرش سوءاستفاده جنسی کرده است، با بستن دینامیت و نارنجک به خود قصد انتقام‌جویی داشت، که در نهایت توسط پلیس دستگیر شد، گزارش لحظه به لحظه خبرنگار اجتماعی فارس که در محل حادثه حضور یافته بود را می‌خوانید.

به گزارش فارس، شب گذشته آرامش و سکوت محله وحدت اسلامی معروف به شاه‌پور با انفجار چندین نارنجک در یک خانقاه دارویش نعمت‌اللهی به هم ریخت و مردم این محله 3 ساعت دلهره‌آور را پشت سر گذاشتند.

شب گذشته مردی با بستن نارنجک و دینامیت به خود، وارد خانقاه دارویش شد و بزم شبانه آنان را به هم ریخت، هنوز هم سفره شام و کاسه‌های آبگوشت این مهمانی در محل حادثه پهن بود اما مهمانان همه رفته بودند.

فردی 48 ساله که به شدت عصبانی بود با همراه داشتن یک قبضه کلاشینکف، کلت کمری، تعداد زیادی نارنجک و دینامیت‌ قصد داشت ‌خانقاه را منفجر کند.

این فرد به محض ورود به خانقاه 2 نفر را به ضرب گلوله مجروح و یکی از نارنجک‌ها را نیز منفجر کرد، این اقدام ‌باعث ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان محل‌ و باعث ‌شد موضوع به پلیس 110 گزارش داده شود.

نیروهای پلیس پس از حضور در صحنه، متوجه شدند چندین نفر در خانقاه حضور دارند و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد و جان افراد حاضر در محل در خطر است به همین دلیل برای نجات مهمانان خانقاه، با قرار دادن یک نردبان مهمانان را از طبقه دوم ساختمان به بیرون هدایت ‌‌کردند اما هنوز دلهره و اضطراب ادامه داشت.

فرد مسلح 25 سال عضو فرقه نعمت‌اللهی بوده و با هدف انتقام جویی از مسئولان این فرقه دست به این اقدام زده بود. این فرد مطالبی را درباره برخی مدیران خانقاه مطرح می‌کرد که محور اصلی آن فساد اخلاقی بود.

* فرمانده پلیس تهران در کنار فرد مسلح‌

حادثه از ساعت 18 ‌پنج‌شنبه آغاز شد، با توجه به شرایط خاص و حساسیت این حادثه، سردار رجب‌زاده فرماندهی این عملیات را به‌عهده گرفت و به همراه رؤسای پلیس پیشگیری و امنیت تهران بزرگ وارد اتاقی شدند که فرد مسلح حضور داشت.

این فرد در حالی که یک نارنجک را از ضامن خارج کرده و در دستانش گرفته بود، متوجه شد که سردار رجب‌زاده در مقابلش ایستاده و قصد دارد‌ با او صحبت کند.

اقدام سردار رجب‌زاده در گفت‌وگوی مستقیم با فرد گروگانگیر قابل تأمل بود، سردار رجب‌زاده در این‌باره گفت: «برای ما جان همه انسان‌ها ارزشمند است، تفاوت پلیس ایران با کشورهای دیگر رعایت همین نکات است.»

در برخی کشورها با بروز چنین حوادثی، پلیس اقدام به کشتن گروگانگیر می‌کند اما در حادثه دیشب رئیس پلیس تهران شخصاً با گروگانگیر وارد مذاکره شده و موضوع را فیصله داد.

مذاکره با این فرد بیش از 3 ساعت ادامه یافت و بالاخره در ساعت 22:30 این فرد راضی شد تا خود را تسلیم نیروهای پلیس کند.

در نهایت این فرد در کنار سردار رجب‌زاده از اتاق خارج شده و به سمت انتهای حیاط خانقاه رفتند تا نارنجک فعال شده در دستانش را منفجر کند. این فرد برای لحظاتی از دست پلیس فرار کرد اما بلافاصله دستگیر شد.

در این بین او اقدام به منفجر کردن حدود 6 نارنجک جنگی و صوتی در یکی از اتاق‌های خانقاه کرد و پس از آن با اسکورت پلیس و همراهی فرمانده انتظامی تهران بزرگ سوار بر خودروی ویژه پلیس شده و از آن‌جا به مقر پلیس هدایت شد.

هنگام خروج وی از اتاق تعدادی از مأموران پلیس و نیروهای امدادی به سرعت صحنه را ترک کردند و موجب شدند تا متهم نیز برای لحظاتی دچار اضطراب شود با این وصف هر آن امکان داشت ‌این فرد تحت تأثیر قرار گرفته و ضامن دینامیت‌هایش را فعال کند و باعث یک فاجعه تلخ شود اما در نهایت دستگیر شد.

ازدحام بی‌مورد و حضور افراد متفرقه در محل حادثه باعث شده بود تا فضا به هم ریخته شده و باعث اضطراب شود که به نظر می‌رسد لازم است برای این‌گونه حوادث تدابیر لازم اندیشیده شود.

جو روانی ناشی از انفجار نارنجک‌ها باعث رعب و وحشت اهالی محل و حاضران در صحنه شده و عده‌ای از این افراد خواستار برخورد پلیس با فرد گروگانگیر شدند. برخی شهروندان نیز می‌گفتند که باید با یک تیر این عامل ناامنی را کشت.

* سوءاستفاده از زنان به بهانه مراسم خاص

‌مرد پس از دستگیری، از تجاوز سخن می‌گفت و با صدای بلند می‌گفت که عصمت زن و فرزندش لکه‌دار شده، او می‌گفت، این چه آئینی است که برای رسیدن به مراحل بعدی و کسب برخی توانمندی‌های باید به زنان تجاوز کرد.

مرد خشمگین بود و از مصیبتی که بر سرش آمده بود سخت ناله می‌کرد. می‌گفت آبرویش بر باد رفته و به بهانه مراسم خاص از زن و فرزندش سوءاستفاده جنسی شده است.

باز حکایت تلخ، ساده‌لوحی عده‌ای که تحت تأثیر قرار گفته و حاضرند به همسر و خانواده خود خیانت کرده تا سیر آفاق و انفس کنند. در نظام اخلاقی ایرانیان بنیان خانواده و رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی یک اصل است اما برخی برای کامیابی جنسی خود از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند، حتی سوءاستفاده از اخلاقیات و مراسم خاص دراویش.

مرد می‌نالید و به آئینی که برای کامیابی عده‌ای خاص دست به هر اقدامی می‌زند، ناسزا می‌گفت، مرد از درد به خود می‌پیچید و ادعاهای شفابخشی برخی از بزرگان این آئین درویشی را به چالش می‌کشید.

وی می‌گفت: در آشی که برای دروایش درست می‌کنند، ماده توهم زا می‌ریزند آن‌گاه بر سر سفره ورد می‌خوانند و از خود بی‌خود شدن دراویش را به این ورد مرتبط می‌دانند.

این فرد فریاد می‌زد: برخی از بزرگان فرقه با پول دراویش میلیاردر شده‌اند و برای خود موقعیتی دارند، اسم این کار چیست؟

فرد دستگیر شده می‌گفت: مسئول خانقاه به بهانه مراسم خاص از زنان فرقه خواسته‌های نامعقول و غیراخلاقی داشته و در هر مرحله این خواسته‌ها شنیع‌تر می‌شده است. به زن و فرزندم به بهانه‌های واهی و مثلاً خاص تجاوز کرده‌اند.

او می‌گفت: من نماینده تعداد زیادی از دروایش دیگر هستم که عصمت همسرانشان لکه‌دار شده است. باید کسی پیدا می‌شد و به این همه نامردی و خباثت پایان می‌داد.

«م» فرد دستگیر شده به استفاده از مواد روانگردان و توهم‌زا در مراسم مذهبی این فرقه نیز اشاره کرد.‌

* لباس خاص متهم

متهم دستگیر شده، لباس خاصی را برای انتقام‌جویی‌اش طراحی کرده بود، این پیراهن به گونه‌ای طراحی شده بود که می‌شد دینامیت‌ها را درون جیب‌های فراوان آن قرار داد.

پیراهن این فرد به رنگ پرچم ایران بود و نام رستم و سهراب، ایران، بابک خرمدین، ستارخان و جملات دیگر بر آن نقش بسته بود.

اظهارات این مرد، باعث شد تا سردار رجب‌زاده هر گونه توضیح درباره این حادثه را به بررسی‌های دقیق و بازجویی از متهم موکول کند.

سردار رجب‌زاده گفت: این حادثه زوایای پنهانی دارد که نیاز به بررسی دقیق و همه‌جانبه دارد باید این زوایای روشن شده و صحت ادعاها نیز بررسی شود. فعلاً برای نتیجه‌گیری زود است.

* عدم همکاری مردم با پلیس و نیروهای امدادی

ازدحام در محل حادثه نخستین نکته‌ حادثه شب گذشته بود، حضور رهگذران و اهالی محل در اطراف محل حادثه علاوه بر ایجاد ترافیک، باعث شده بود تا نیروهای امنیتی و امدادی در انجام مأموریت‌های خود با مشکلاتی مواجه شوند.

با توجه به حساسیت موضوع و احتمال انفجار، حضور این تعداد از شهروندان می‌توانست بر عمق فاجعه بیفزاید و مشکلات را دو چندان کند. مردم به هشدارهای پلیس توجهی نمی‌کردند و پس از تذکر پلیس مجدداً در اطراف محل حادثه حاضر می‌شدند.

اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه امری ضروری است، تا پلیس و نیروهای امدادی بتوانند اقدامات خود را به راحتی و بدون مزاحمت انجام دهند.

برخی از فرق و آئین‌های عرفانی دروغین طی سال‌های گذشته سعی کرده‌اند با جذب اقشار مختلف مردم، مطالبی را تحت عنوان عرفان و حقیقت‌‌ به خورد مردم دهند که به دلیل باطل بودن ادعاهایشان باعث بروز مشکلات و فروپاشی اخلاقیات و بنیان خانواده میان طرفدارنشان می‌شوند.

در این زمینه لازم است دستگاه‌های فرهنگی با جدیت و دقت بیش‌تر موضوع را پیگیری و اقدامات لازم در خصوص فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ عرفان واقعی اسلام به عمل آورند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41108

پیام مدیر وبلاگ : نظرتون در مورد جمع اوری این مکان ها چیست ؟

باتشکر

نظر اول :
سعید سلیمی (جمعه 20/9/1388 ساعتِ 6:9 عصر) 
سلام.من به جرات میتوانم بگویم که خطر دراویش همسطح وهابیت است.  
 
kalameasan.ParsiBlog.com 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/20 و ساعت 4:50 عصر | نظرات دیگران()
نورهای عجیب با دنباله ای آبی در آسمان نروژ

محققان و مقامات محلی درباره پدیده نوری عجیب با یک دنباله آبی که صبح چهارشنبه برای دقایقی در آسمان نروژ مشاهده شده است؛ تحقیق می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی شاهدان می گویند این نور برای دقایقی قبل از اینکه به شکل انفجاری محو شوند، مشاهده شده است.

تا کنون تصاویر زیادی با دوربین و تلفن همراه از این پدیده گرفته شده است و شایعات زیادی درباره منشاء این نور در میان مردم منطقه رواج یافته است.
بر اساس برخی گفته ها، این نور ناشی از یک موشک منحرف شده روسی است که مرکز کنترل شلیک بعدها آن را منفجر کرده است.

البته ناوگان شمالی روسیه این موضوع را رد کرده و گفته است هیچ موشکی از کشتی های روسی شلیک نشده است و تحقیق برای پیدا کردن منشاء اصلی این نورها ادامه دارد.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41102


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/20 و ساعت 4:46 عصر | نظرات دیگران()
پشت پرده آنفلوآنزای خوکی چه خبر است؟
سازمان ملل، اوباما و کسینجر، عاملان انتشار آنفلوآنزای خوکی!
گروهی از کارشناسان متخصص ویروس مدعی شده‌اند، آنچه در سال 1918 موجب مرگ بیش از هشت میلیون انسان در اروپا شد، ویروس آنفلوآنزای طیور بوده و آنچه اکنون در حال شیوع در جهان است، مشابه از آن ویروس بوده و...روزنامه آلمانی «بیلد» به میدان آمده و از قرارداد شرکت «گلاسو اسمیت کلاین» با دولت آلمان، برای تهیه واکسن این بیماری افشاگری کرده و تأکید می‌کند، این قرارداد دو سال پیش از شیوع بیماری، بین دولت آلمان و این شرکت امضا شده است!

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ برخی از رسانه‌های منطقه و جهان امروز به موضوع جنجال برانگیز آنفلوآنزای خوکی پرداخته و آن را ساخته و پرداخته آژانس‌های دارویی و مقامات آمریکایی و صهیونیستی برای به دست آوردن درآمد بیشتر معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این تحلیل، نخستین پرده این سناریو را وزیر سابق بهداشت فنلاند بازی کرد و در آن مدعی شد که ویروس آنفلوآنزا را مقامات آمریکایی سنتز کرده تا نیمی از مردم جهان را نابود کنند.

«راونی کیلده» به طور مشخص از هنری کسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نام برده و او را عامل اصلی این توطئه جهانی معرفی می‌کند.

«کیلده» مدعی شده که آمریکا می‌خواهد، یک سوم مردم جهان را بدون هزینه و جنجال نابود و بابت فروش واکسن به کشورهای جهان میلیاردها دلار را به خزانه آمریکا سرازیر کند.

این مقام اروپایی ادعای بزرگتری هم دارد و بر این باور است، سازمان بهداشت جهانی تحت فشار آمریکا ناچار شد که این عارضه مصنوعی را به عنوان یک بیماری به جهان معرفی کند و از کشورهای جهان بخواهد برای درمان و واکسن آن اقدام کنند.

پس از آن روزنامه آلمانی «بیلد» به میدان آمده و از قرارداد شرکت «گلاسو اسمیت کلاین» با دولت آلمان، برای تهیه واکسن این بیماری افشاگری کرده و تأکید می‌کند که این قرارداد دو سال پیش از شیوع بیماری، بین دولت آلمان و این شرکت امضا شده است!

روزنامه «الاخبار» لبنان با در کنار هم گذاشتن این اخبار و تحلیل‌ها به نقل از شاهین، سخنگوی وزارت بهداشت مصر نوشت: اگر این اخبار درست باشد با یک توطئه جهانی روبه‌رو هستیم، زیرا تا کنون هیچ کس ماهیت واقعی ویروس آنفلوآنزای خوکی را معرفی نکرده است.

تلویزیون مصر نیز به نقل از این مقام بهداشتی گزارش داد: ما نیز گمان می‌کنیم، موضوع فراتر از یک بیماری بوده و جهان بمباران بیولوژیکی شده است.

«آدریان گیبس» دانشمند ویروس شناس استرالیا نیز گفته که این ویروس ماهیت ویروس طبیعی را ندارد و در آزمایشگاه‌های مخفی به آن دست یافته و عمدا آن را منتشر کرده‌اند؛ او این اطلاعات را در مجله تخصصی ویروس شناسی «ویرولوژی» نیز منتشر کرده است.

روزنامه اتریشی «یان بیرگر میستر» نیز همه پرده‌ها را دریده و این گونه افشاگری کرده که سازمان بهداشت جهانی، سازمان ملل متحد، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و لابی صهیونیستی مالک بانک‌های زنجیره ای و بین‌المللی از جمله «دیوید راتشلد»، «دیوید راکفلر» و «جورج سوروس» در پشت پرده انتشار بیماری آنفلوآنزای خوکی هستند.

و در پایان سایت خبری «المحیط» نیز گزارش داد: گروهی از کارشناسان متخصص ویروس با انتشار گزارش‌هایی در مجلات علمی مدعی شده‌اند، آنچه در سال 1918 موجب مرگ بیش از هشت میلیون انسان در اروپا شد، ویروس آنفلوآنزای طیور بوده و آنچه اکنون در حال شیوع در جهان است، مشابه از آن ویروس بوده و در ترکیب زنجیره‌های وراثتی آن دست کاری شده و بیماری‌زایی آن به مراتب بیشتر شده است.

هرچند هنوز شواهد مستند یا مستدلی مبنی بر درستی این ادعاها ارایه نشده، اما طرح گسترده آن می‌تواند بر افکار عمومی جهان تأثیر جدی داشته باشد؛ البته نباید فراموش کرد که درستی یا نادرستی این فرضیات، تأثیری بر آثار کشنده این ویروس که اکنون دغدغه اول سلامتی در جهان به شمار می‌رود، ندارد.

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76518


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/20 و ساعت 4:44 عصر | نظرات دیگران()
اعتراف خبرگزاری روسی به تنفرایرانیان ازروسیه
خبرآنلاین نوشت:بر اساس گزارش خبرگزاری ریانوستی، 94 درصد ایرانی‌ها چهره‌ روسیه را بد می‌دانند.

سمیر شهباز رییس بخش خارجی خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه طی گفتگویی اعلام کرد: در نظرسنجی اینترنتی که توسط «ریا‌نووستی» خبرگزاری روسیه انجام گرفته، بیش از 94 درصد از شرکت‌کنندگان ایرانی گفته‌اند که چهره‌ روسیه در ایران بد است. در نظرسنجی قبلی این خبرگزاری نیز میزان این افراد حدود 89 درصد بوده است.

«ریا‌نووستی» با خبرگزاری‌های رسمی ایران از جمله ایرنا همکاری می‌کند و در نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی رسانه‌ها در تهران نیز شرکت فعالی دارد. سمیرشهباز، اخیرا در ایران بود و با مقام‌های رسمی و همچنین با مردم عادی دیدار کرده است. وی در این گفتگویی به نگرش ایرانی‌ها در قبال روسیه و نظر سنجی این خبرگزاری پرداخت.

اهمیت موضوع ایران در رسانه‌های روسیه
سمیر شهباز رییس بخش خارجی «ریانووستی» معتقد است که موضوع ایران به‌ویژه مسئله هسته‌ای آن در سطح رسانه‌های دنیا یکی از موضوع‌های مهم جامعه جهانی است. شهباز در ادامه توضیحاتش ضمن اشاره به جایگاه ایران در سیاست خارجی روسیه اظهارمی‌کند که ایران نقش کلیدی در ثبات منطقه دارد و روسیه و ایران شریک استراتژیک هم هستند.

نظرسنجی «ریانووستی»، خبرگزاری روسیه نشان می‌دهد که کاربران ایرانی آن با سیاست کنونی روسیه مخالف هستند. ولی آیا چهره‌ روسیه در منظرایرانی‌ها واقعا آنگونه است که در ریانوستی توصیف شده و آیا نظر ایرانی‌ها نسبت به این کشور تغییرکرده است؟
ما در سایت خبرگزاری «ریانووستی» حتی نظراتی که علیه روسیه مطرح می‌شوند و سیاست‌های روسیه را در ایران انتقاد می‌کنند نیز انعکاس می‌دهیم. خبرگزاری، اخبار و گزارش‌های خود را بر اساس واقعیات ایران منتشر می‌کند و اگر غیر از این بود نتیجه‌ نظرسنجی سایت ما نیز به گونه‌ای دیگر بود.

«ریانووستی» گزارش‌های مختلفی از تظاهرات اعتراضی ایرانی‌ها منتشر کرده است. نه تنها سایت فارسی بلکه دیگر سایت‌های این خبرگزاری تظاهرات تهران و دیگر شهرهای ایران را پوشش خبری داده‌اند.

اخبار مربوط به اعتراض‌ها در ایران یکی از موضوع‌های اصلی بخش فارسی و دیگر زبان‌های خبرگزاری نووستی بود. رویدادهای ایران در راس گزارش‌های ما قرار می‌گرفت. ما هیچ چیزی را پنهان نکردیم. همراه با نظر مقام‌های رسمی مانند آیت الله خامنه‌ای، احمدی نژاد یا متکی، نظر رهبران اپوزسیون، میر‌حسین موسوی و مهدی کروبی را نیز انعکاس دادیم.

بسیاری از رسانه‌های روسی زبان تظاهرات ایرانی‌ها را به اعتراض‌های مردم برخی از جمهوری‌های سابق شوروی تشبیه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که اعتراض‌ها در ایران نوع دیگری از انقلاب رنگی است.
من اخیرا در ایران بودم وامکان یافتم که علاوه بر مقام‌های رسمی کشور با مردم عادی نیز صحبت کنم. ایرانی‌ها انسان‌های باسوادی هستند و درک عمیقی از سیاست دارند. نیازی نیست به آنها یاد داد چکار باید بکنند. آنها خودشان می‌دانند، چه باید کرد.

علیرغم نتایج نظرسنجی «ریانووستی» به طور کلی ایرانی‌ها در قبال روسیه نظر مثبتی دارند.

در نظرسنجی «ریانووستی» حدود 5 درصد از کاربران ایرانی این خبرگزاری چهره روسیه را مثبت ارزیابی کردند. روند رویدادهای ایران در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که گرایش‌های ضد روسی در ایران تشدید می‌یابد و این مسئله در نگرش ایرانی‌ها نسبت به سیاست روسیه نیز تاثیرمنفی گذاشته است. این نظر سنجی و اینکه چه تاثیری در بیان مسائل ایران در رسانه‌های روسی زبان خواهد داشت؟
به‌نظر من اگر واقعا چنین چیزی باشد، ما بایستی دراین باره بیاندیشیم و درک واقعی از اتفاقاتی که به وقوع می‌پیوندد، و از همه مهمتر اینکه چرا این اتفاقات رخ می‌دهد، داشته باشیم. اگر ما به این سئوالات پاسخ بدهیم در آنصورت همه چیز به گونه دیگری خواهد بود.

در مجموع ایرانی‌ها نسبت به روسیه نظر مثبتی دارند و اگر آنها نظر منفی نسبت به روسیه پیدا کنند، به دلیل کمبود اطلاعات است و خبرگزاری «ریانووستی» درصدد است خلاء اطلاعات را پر کند.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76533
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/20 و ساعت 4:43 عصر | نظرات دیگران()
دستگیری فردی که قصد انفجار خانقاه را داشت
این فرد از درویشان فرقه نعمت‌الهی است و اعلام می‌کرد که برخی مسائل اخلاقی باعث شده تا دست به این اقدام بزند. او در حرف‌های خود بارها از تجاوز به همسر و فرزندش توسط ج. ن مرشد خانقاه اشاره کرد.
شب گذشته فردی که با بستن دینامیت و نارنجک به خود وارد خانقاه درویشان محله مولوی شده بود توسط نیروهای پلیس تهران دستگیر شد. این فرد ادعا می‌کرد که فساد اخلاقی مسئول خانقاه باعث شده تا دست به چنین اقدام بزند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ساعت 22و 30 دقیقه شب گذشته، فردی 48 ساله که با بستن دینامیت و نارنجک وارد خانقاه درویشان محله مولوی شده بود و قصد منفجر کردن آنجا را داشت توسط نیروی‌های پلیس تهران دستگیر شد.
این فرد از درویشان فرقه نعمت‌الهی است و اعلام می‌کرد که برخی مسائل اخلاقی باعث شده تا دست به این اقدام بزند. او در حرف‌های خود بارها از تجاوز به همسر و فرزندش توسط ج. ن مرشد خانقاه اشاره کرد.
فرد دستگیر شده از ساعت 18 وارد خانقاه شده و با پرتاب نارنجک چندین نفر را زخمی کرده بود، این فرد همراه خود اسلحه کلاشینکف، کلت کمری، جندین عدد نارنجک صوتی و جنگی و دینامیت همراه داشت. وی در دستش یک نارنجک داشت که ضامنش را کشیده بود.
فرماندهی این عملیات ویژه را سردار رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ برعهده داشت. سردار رجب‌زاده از ابتدای حادثه در کنار متهم نشسته بود. روسای پلیس امنیت و پیشگیری تهران نیز فرمانده انتظامی تهران را همراهی می‌کردند.
بالاخره ساعت 22 و 30 دقیقه، این فرد تصمیم گرفت خود را تسلیم نیروهای پلیس کند. در این هنگام به همراه سردار رجب‌زاده از اتاق خارج شد و 6 عدد از نارنجک‌های همراهش را در یکی از اتاق‌های خانقاه منفجر کرد. این فرد پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل شد.
نیروهای پلیس امنیت، راهنمایی و رانندگی و پیشگیری به همراه آتش‌نشانی و اورژانس در این حادثه حضور داشتند.
انتهای پیام/

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/20 و ساعت 4:43 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا