پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمق، چونان درخت آتش است که [خودرا می سوزاند و] پاره ای از آن، پاره دیگری را می خورد . [امام علی علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
گفتگو با امریکا در دستور کار ایران نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد هر گونه برنامه برای مذاکره با امریکا گفت: گفتگوهایی هم که با مقامات امریکایی در ژنو صورت گرفت درباره بسته پیشنهادی ایران بود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رامین مهمانپرست در نشست خبری امروز خود، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گفتگو با امریکا منتفی شده است افزود: موضوع مذاکره هرگز مطرح نبوده است که منتفی شود؛ گفتگوهای ما با امریکا درباره موضوع هسته ای بود که پنج به علاوه یک می خواست با حضور مستقیم امریکا با ما در این خصوص مذاکره کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به ترکیه و سوریه و اینکه آیا در گفتگوهای وی با مقامات ترکیه ای، درباره موضوع هسته ای نیز گفتگو شده است اظهار داشت: آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی است و طبیعی است در سفر به کشورهای مختلف موضوعات مربوط به مسائل دوجانبه و منطقه ای مد نظر قرار گیرد و در این خصوص رایزنی شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: بسیاری از کشورها تمایل دارند برای مشکلی که برخی کشورهای بزرگ در حقوق هسته ای کشورهای دیگر به وجود آورده اند نقش آفرینی کنند و این امکان وجود دارد ترکیه هم با نیت خوب و سالم در این مسیر حرکت کند.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل ما با کشورهای غربی و صاحب این فناوری، هیچ حرف غیرشفافی وجود ندارد که نیاز باشد دیگران آن را تعبیر کنند.

مهمانپرست گفت: همکاری های ما زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی پیگیری می شود و برنامه های آینده ما نیز در این باره اعلام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از طریق رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پیامی برای مقامات ایرانی ارسال کرده است گفت: باید این را از آقای اوباما یا اردوغان پرسید.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادامه مذاکرات ژنو و اظهارات تهدیدآمیز برخی کشورها درخصوص ایران گفت: موضوع مذاکرات ژنو بسته پیشنهادی ایران بود و اکنون طرف مقابل باید آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات اعلام کند.

مهمانپرست با بیان اینکه در طرف مقابل، آمادگی برای ادامه مذاکرات را شاهد نیستیم، به موضع برخی مسئولان کشورهای دیگر درقبال ایران پرداخت و افزود: اظهارات تهدیدآمیز را نمی پسندیم و فکر می کنیم آنها با اصرار مسیر اشتباهی را دنبال می کنند که کارآیی نخواهد داشت.

فعالیتهای هسته ای ایران مورد حمایت بسیاری از کشورها

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با بیان اینکه کشورهای بسیاری از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران حمایت می کنند احقاق حقوق هسته ای همه کشورها را خواستار شد.

رامین مهمانپرست در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه حقانیت عملکرد ایران مورد تأیید کشورهای بسیاری در دنیا از جمله اعضای جنبش غیرمتعهدها و سازمان کنفرانس اسلامی قرار گرفته، طبیعی است کسانی که رویه غرب را در قبال موضوع هسته ای ایران نمی پسندند، آن را صحیح نمی دانند و مسیر این روند را رو به بن بست می دانند تلاش کنند از حقانیت کشور ما حمایت کنند.

وی با بیان اینکه این به ترکیه محدود نمی شود افزود: امیدواریم احقاق حق برای دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای برای همه باشد.

مهمانپرست اضافه کرد: اخیرا ترکیه فعالیت هایی دیپلماتیک در منطقه آغاز کرده است و برخی تحلیلگران و رسانه های منطقه ای و بین المللی بخشی از این فعالیت ها را مرتبط با موضوع هسته ای ایران می دانند.

خبرنگاری پرسید: امریکا اعلام کرده است پایان امسال آخرین فرصت برای ایران در موضوع گفتگوهای هسته ای است موضع وزارت امور خارجه در این باره چیست؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ گفت: این ادامه همان رویه نادرست قبلی است و این گونه اظهارات تهدیدآمیز که از آن به عنوان اهرم فشار استفاده می شود دیگر کارآیی ندارد.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه با این گونه اظهارات، از حقوق کشورمان برای دستیابی به دانش ارزشمند و صلح آمیز هسته ای دست نخواهیم کشید اظهار داشت: کشورهای دارنده سوخت هسته ای و آژانس موظفند سوخت مورد نیاز کشورهایی را که خواهان سوخت هستند و براساس معاهده منع گسترش سلا ح های هسته ای (ان پی تی) به تعهدات خود عمل کرده اند تامین کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به غربی ها توصیه کرد در مسیر درست گام بردارند تا موضوع هسته ای ایران زودتر حل و فصل شود.

به تازگی برخی مسئولان امریکایی از جمله سخنگوهای وزارت امور خارجه امریکا و کاخ سفید گفته اند ایران باید تا پایان امسال به درخواست های غرب برای حل و فصل موضوع هسته ای پاسخ دهد.

غربی ها خواهان توقف همه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از جمله غنی سازی اورانیوم هستند.

مردم و دولت ایران به غرب بی اعتمادند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مردم و مسئولان ایرانی در موضوعاتی چون هسته ای به غرب بی اعتمادند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای معاوضه سوخت هسته ای در صورت اعتمادسازی طرف های غربی خبر داد.

مهمانپرست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت ایران با تبادل سوخت هسته ای سه و نیم درصد با 20 درصد موافق است، گفت: پیشتر، نظر جمهوری اسلامی ایران در این باره به روشنی بیان شده است.

وی با بیان اینکه اعلام نیاز ایران برای تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شده است، به راه هایی که برای تامین این سوخت وجود دارد اشاره کرد و افزود: یکی از این راه ها خرید سوخت از دارندگان آن و دیگری معاوضه سوخت سه و نیم درصد غنی شده با سوخت 20 درصد غنی شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با انتقاد از کشورهایی که در صدد هستند از موضوع تحویل سوخت هسته ای به ایران به عنوان اهرم فشار استفاده کنند گفت: طبیعی است که در این صورت باید در پی تامین سوخت 20 درصد غنی شده به دست دانشمندان هسته ای خود باشیم.

وی تامین این سوخت را برنامه بلندمدت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه اگر غرب رفتار غیرقانونی خود را ادامه دهد ایران در همکاری با آژانس تجدید نظر خواهد کرد گفت: این همان نظری است که نمایندگان مجلس با 226 رای آن را تصویب کردند و از دولت خواستند اگر حقوق ایران به عنوان عضو متعهد آژانس تامین نشود لزومی به اجرای تعهدات حداکثری در قبال این نهاد وجود ندارد.

مهمانپرست درباره نامه جمهوری اسلامی ایران به 35 عضو شورای حکام آژانس هم گفت: این نامه ارسال شده است و امروز رسانه ای می شود.

انتقاد وزارت خارجه از اقدام امریکا در بازداشت اتباع ایرانی

مهمانپرست در ادامه نشست خبری امروز خود با بیان اینکه وزارت امور خارجه از بازداشت اتباع ایرانی در کشورهای مختلف که امریکا تحت پیگرد قرار می دهد انتقاد می کند ، گفت: متاسفانه دولت امریکا روندی غیرحقوقی را پیگیری می کند و برای برخی اتباع ایرانی در کشورهای مختلف دام می گذارد و سعی می کند با اسناد غیرواقعی آنها را زندانی کند.

وی با بیان اینکه تاکنون حکم برائت چهار نفر از این افراد با تلاش های وزارت امور خارجه صادر شده است، از اینکه دولت امریکا در این باره، درست اطلاع رسانی نمی کند و دادگاه بسیاری از این افراد را برگزار نکرده است به شدت انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه به تازگی فهرست یازده نفره ای را منتشر کرده که امریکا تحت پیگرد قرار داده است. این افراد که معاونت ضدتروریستی وزارت خزانه داری امریکا آنان را تحت پیگرد قرار داده است، تجاری هستند که با شرکت های معتبر دنیا همکاری می کنند.

مهمانپرست با اشاره به نگرانی خانواده های افراد بازداشت شده گفت: وزارت امور خارجه آزادی اتباع ایرانی را در دستور کار دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره شرکت منوچهر متکی وزیر امور خارجه در اجلاس امنیتی منامه گفت: در این اجلاس که به موضوعات مختلف منطقه می پردازد، جمهوری اسلامی ایران آمادگی همه گونه همکاری دارد.

وی افزود: اجلاس منامه فرصتی است برای اعلام مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفتگو با مقامات دیگر کشورهای شرکت کننده.

مهمانپرست درباره روند آزادی پنج ملوان انگلیسی هم که در آب‌های سرزمینی ایران بازداشت شده بودند گفت: طبیعی است که برخی افراد به اشتباه وارد آب‌های کشوری شوند.

وی افزود: در نخستین مرحله، مسئولان محلی اقدامات اولیه را درباره جزئیات، نیت و تجهیزاتی که این افراد دارند انجام می دهند که اگر متوجه شوند موضوع سهوی بوده است دیگر جنبه سیاسی پیدا نمی کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: درباره پنج انگلیسی هم که در خلیج فارس بازداشت شدند این گونه بود و وقتی مسئولان محلی متوجه شدند آنها سهوی وارد آب‌های ایران شده اند خودشان آنها را آزاد کردند.

مهمانپرست در ادامه با رد اخباری مبنی بر اقدام دولت عراق در نصب دستگاه های شنود در مرزهای ایران گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران به این مسائل حساسند و با اقتدار و درایت همه موضوعات را پیگیری و اگر مشکلی باشد آن را با کشورهای همسایه بررسی می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتخابات پارلمانی عراق هم که پس از تصویب قانون آن در مجلس این کشور، قرار است فوریه برگزار شود اظهار داشت: به نظر ما، مردم، احزاب و گروه های عراقی هر چه سریع تر با تفاهم و آرامش، مقدمات انتخابات را فراهم کنند و مسیر دموکراسی این کشور ادامه یابد ما از آن استقبال می کنیم.

وی افزود: کشورهای همسایه عراق از جمله ایران کمک خواهند کرد این کشور هر چه زودتر به ثبات دست یابد؛ چرا که ثبات عراق، ثبات منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده عربستان از بمب های نامتعارف برضد گروه الحوثی در یمن گفت: موضع خود را پیش از این در این باره اعلام کرده ایم و موضوع یمن و مسلمانان این کشور باید از طریق گفتگو و تفاهم به نتیجه برسد؛ چرا که راه حل نظامی مشکل گشا نیست و فقط کشورهایی که مخالف منافع مسلمانان هستند از آن نفع خواهند برد.

مهمانپرست در ادامه روابط ایران و عربستان را خوب توصیف کرد و افزود: فکر می کنیم دو کشور می توانند در امنیت، رشد و توسعه منطقه بسیار موثر باشند.

وی درباره برگزاری همه پرسی در سوئیس برای ممنوعیت ساخت مناره مساجد گفت: وزیر امور خارجه با همتای سوئیسی خود در این باره صحبت کرده است و جمهوری اسلامی ایران آن را تبعیض و تضییع حقوق مسلمانان می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام سوئیس را غیرمتعارف خواند و تصریح کرد: آنچه در سوئیس رخ داد مغایر با ادعای دموکراسی و آزادی در اروپاست.

هفته گذشته براساس همه پرسی که برخی احزاب تندرو در سوئیس برگزار کردند مردم این کشور به ممنوعیت ساخت مناره مساجد رای مثبت دادند. 

 ایران مقتدرانه از مرزهایش دفاع می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران با اقتدار از مرزهایش دفاع می کند هر گونه نگرانی از تهدیدات خارجی را بی‌مورد دانست.

رامین مهمانپرست در ادامه نشست خبری امروز، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رزمایش های رژیم صهیونیستی که گفته می شود با هدف حمله به تاسیسات هسته ای ایران قرار است انجام شود گفت: این گونه جنگ های روانی و تبلیغاتی زیاد است که با هدف اعمال فشار و ایجاد ترس میان مردم ایران صورت می گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بی ارزش دانستن این گونه اخبار افزود: نباید نگران این گونه جوسازی ها بود.

خبرنگاری پرسید: آقای احمدی نژاد در اصفهان گفت ایران مهم ترین کشور جهان است آیا وزارت خارجه با این دیدگاه با جهان تعامل می کند؟ که مهمانپرست پاسخ داد: اظهارات آقای رئیس جمهور درباره نقش جمهوری اسلامی ایران به این معناست که نقش ایران در منطقه خاورمیانه حایز اهمیت و یکی از کشورهای قدرتمند منطقه است.

خبرنگار دیگری سوال کرد: جمهوری اسلامی ایران اظهارات برخی مقامات کشورها را درباره حوادث پس از انتخابات، دخالت در امور ایران اعلام کرد؛ آیا اظهار نظر جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث سایر کشورها هم چنین است؟

سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داد: دخالت کشورهای دیگر در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بسیار روشن است و توصیه می کنیم امریکا، انگلیس و فرانسه به مسائل داخلی خودشان بپردازند تا از مشکلات داخلی شان کاسته شود.

وی درباره شرکت ایران در اجلاس کپنهاک که به موضوع تغییرات آب و هوایی در جهان می پردازد و سطح هیئت ایرانی شرکت کننده در آن اظهار داشت: از آنجا که در این اجلاس به موضوع تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی پرداخته می شود یکی از موضوعاتی که می توانیم مطرح کنیم بحث استفاده از انرژی های پاک است.

مهمانپرست اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که کشورها می توانند در دستور کار قرار دهند گام برداشتن در مسیر استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای به عنوان یک منبع انرژی پاک است.

وی ترکیب هیئت شرکت کننده ایرانی را در دست بررسی اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا هیئتی سیاسی از امارات به ایران می آید، ضمن تایید این خبر گفت: با توجه به روابط نزدیک ایران با کشورهای منطقه، تردد هیئت های کشورهای مختلف به ایران متعدد و متراکم است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند و بزرگ در منطقه است افزود: طبیعی است دیدگاه های مسئولان ایرانی برای هیئت هایی که به تهران می آیند مفید است.

مهمانپرست درباره انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بولیوی که هفته گذشته برگزار شد و در آن مورالس رئیس جمهور این کشور بار دیگر به ریاست جمهوری رسید گفت: پیروزی آقای مورالس را در انتخاباتی که به صورت دموکراتیک برگزار شد به وی و مردم بولیوی تبریک می گویم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع کوزوو نیز گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران همان است که قبلا اعلام شده و هیچ تغییری نکرده است.

مهمانپرست درباره سفر دو هیئت هندی و پاکستانی به ایران و گفتگوهای آنان در زمینه انرژی با مسئولان ایرانی اظهار داشت: موضوعات زیادی در زمینه همکاری های انرژی با پاکستان و هند داریم که یکی از آنها خط لوله صلح و تبادل انرژی است و می توانیم علاوه بر آن از شرایط منطقه ای و ظرفیت های موجود جغرافیایی و اقلیمی استفاده کنیم.

وی تبادل انرژی برق را در فصول مختلف با کشورهای منطقه یکی از این همکاری ها اعلام کرد و پاسخگویی درباره نتایج سفر این دو هیئت را به مسئولان وزارت نفت ارجاع داد.

خبرنگاری گفت: گزارش هایی از عراق می رسد که بر اساس آن ماموران مرزبانی ایران اجازه ماهیگیری را به عراقی ها در اروندرود نمی دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد صریح این اظهارات گفت: اگر هر کس در آب‌های ساحلی خودش باشد هیچ مشکلی نیست.

مهمانپرست به خبرنگاری هم که پرسید چرا برخی کشورها از جمله هلند هنوز در ایران سفیر ندارند چنین پاسخ داد: باید از وزارت خارجه آنها سوال کنید، ولی ما از توسعه روابط با همه کشورها استقبال می کنیم.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=207828
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/17 و ساعت 4:1 عصر | نظرات دیگران()
 گزارش کامل 16 آذر 88  

تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه تهران


گزارش کامل 16 آذر 88



- تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه آغاز شد.
- این تجمع با حضور هزاران تن از دانشجویان برگزار شد و از مقابل دانشکده فنی به سمت مسجد این دانشگاه به حرکت درآمده‌اند.
- این تجمع با شعارهایی چون "منافق حیا کن دانشگاه رو رها کن "، "مرگ بر ضد ولایت فقیه " ،"الله اکبر خامنه‌ای رهبر "،"حیدریم، حیدریم "، "علمدار ولایت، دانشجویان فدایت " و "الله اکبر "‌ همراه بود.
- اعضای 4 تشکل بزرگ دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این تجمع داشتند.
- در این راهپیمایی، پوستری که در آن عکس های موسوی ، رهنورد، مریم رجوی، مسعود رجوی، پرز، شیرین عبادی و ربع پهلوی، در کنار هم چیده شده بود، با شعار مرگ بر منافق دانشجویان به آتش کشیده شد. این دانشجویان اعلام کردند، حاضرند برای ساعت ها و روزهای متمادی در صحن دانشگاه حاضر شوند، تا منافقین مجال ایجاد فتنه در دانشگاه را نداشه باشند.
- حدود 50 نفر از طرفداران موسوی نیز در حاشیه این تجمع با شعار "یا حسین میرحسین " برای ایجاد اغتشاش در دانشگاه به تکاپو افتادند.
- به گزارش رجا : دانشجویان طیف های مختلف از طیف علامه، مارکسیست ها، لیبرال ها،جریانات دموکراسی خواه و جریانات قومی که در سالیان اخیر همواره اختلافات و درگیریهای بسیار جدی در بین آنها وجود داشت، در یک اقدام عجیب قابل توجه، بصورت هماهنگ و متحد، اقدام به تجمع و سردادن شعار در دانشگاه تهران کردند. در میان این دانشجویان، تعداد زیادی از دانشجویان افراطی دانشگاه های علامه، امیرکبیر و شریف نیز دیده می شد.
- گزارش‌ها حاکی است پس از تجمع دانشجویان ولایتمدار دانشگاه تهران در مقابل درب دانشکده فنی، تعدادی از هواداران موسوی به داخل این دانشکده رفته و با شکستن شیشه‌های دانشکده فنی به برخی از دانشجویان حمله کردند.
- در این مراسم که حدود ساعت 14 خاتمه یافت، رحیم پور ازغدی و صفار هرندی سخنرانی کردند.
طرفداران موسوی که تعداد آنها نزدیک به 200 نفر رسیده بود و قصد داشتند با حضور در مقابل دانشکده فنی مانع برگزاری سخنرانی رحیم پور ازغدی و صفار هرندی در تالار شهید چمران این دانشکده بمانسبت روز دانشجو شوند .
- ترافیک در خیابان انقلاب از چهارراه ولی عصر تا میدان انقلاب سنگین گزارش شده، به گونه‌ای که پلیس در مواردی با هدایت اتومبیل‌ها به خط ویژه اتوبوس تلاش در تسهیل بار ترافیک دارد.
- همچنین در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز دو گروه از دانشجویان به شعار علیه یکدیگر مبادرت کرده و در چند مورد نیز برخوردهایی میان دانشجویان با یکدیگر رخ داده است. در همین درگیری‌های پراکنده، برخی شیشه‌های دانشکده فنی نیز شکسته شده است.
- دانشجویان همچنین شعار می دادند : " یا حسین، کربلا"، " خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" انگلیس حیا کن دانشگاه را رها کن" ، " انگلیس حیا کن کروبی را رها کن"، " آزادی اندیشه با بادکنک(سبز) نمی شه".
- ایرنا گزارش داد: عده ای از اغتشاشگران که قصد سوء استفاده از آیین ویژه بزرگداشت روز دانشجو را داشتند با تجمع در خیابان های اطراف دانشگاه تهران با نیروهای انتظامی درگیر شدند.

- عده ای از افراد سبزپوش که به گونه ای کاملا سازماندهی شده در خیابان های اطراف دانشگاه ها خصوصا دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف حضور یافته اند قصد دارند تا با دخالت در این برنامه های دانشجویی، بهانه ای برای ایجاد نا آرامی در خیابان ها ایجاد کنند به نحوی که تعداد دویست نفر از اراذل و اوباش با حضور در خیابان دانشگاه( خیابان مقابل سردر دانشگاه تهران) پس از حمله به نیروی انتظامی اقدام به ایجاد آتش سوزی، سوزاندن دو موتور سیکلت پلیس و شکستن شیشه های فروشگاه های کتاب فروشی این خیابان کردند.
- همچنین گروهی از اراذل و اوباش نیز با تجمع مقابل درب دانشگاه امیرکبیر، سعی در ورود غیر قانونی به این دانشگاه را داشتند که با مقاوت نیروهای حراست این دانشگاه موجه شده اند.
- این تعداد سپس با حضور در خیابان ولیعصر با شکستن درب دانشگاه هنر تلاش کردند تا از این طریق وارد دانشگاه امیرکبیر شوند.

- سبزها عکس امام را پاره کردند  و به دانشجویان فحاشی کردند .
-  اغتشاش گران مخازن زباله خیابان های اطراف دانشگاه را سوزاندند .
- تلاش هواداران موسوی برای ناامن کردن دانشگاه شهید بهشتی در روز ‏16‏ آذر با بی اعتنایی دانشجویان همراه بود

- اقلیت در علم وصنعت و امیرکبیر هم راه به جایی نبرد
- حامیان میر حسین موسوی و عوامل فتنه که با لباس های سبز رنگ در جلوی درب اصلی دانشگاه علم و صنعت تجمع کرده اندو شعارهای مرگ بر دیکتاتور،نترسید نترسید ما همه با هم هستیم، الله اکبر یا حسین، میر حسین می دادند‏.‏
این در حالی است که جمعی از دانشجویان که تعدادشان به حدود ‏500 نفر می رسید در مقابل حامیان موسوی و عوامل فتنه ایستادند و شعارهای مرگ بر آمریکا،مرگ بر منافق،الله اکبر خامنه ای رهبرسر می دادند‏.‏
جمعی از حامیان موسوی در حین شعاردادن های دانشجویان تلاش می کردند با زدن قاشق ها به نرده های درب دانشگاه و کف و سوت زدن مانع رسیدن صدای شعارهای دانشجویان شوند که این اقدام آنان موفقیت آمیز نبود، پس از شعارهای دانشجویان بسیاری از حامیان میر حسین موسوی متفرق شدند‏.‏

- سبزهای شریف؛ فقط 50نفر
اخبار رسیده از دانشگاه صنعتی شریف حاکی از آن است که جمعی از حامیان موسوی که تعداد آنان به ‏50‏ نفر می رسد ،همزمان با روز ‏16‏آذر، مقابل درب اصلی دانشگاه صنعتی شریف تجمع کردند‏.‏
این دانشجویان که لباس های سبز رنگ به تن دارند، شعارهای مرگ بر دیکتاتور، الله اکبر ، یا حسین میرحسین سر می دهند و تلاش می کنند که دیگر دانشجویان را با خود همراه کنند‏.‏
حامیان میر حسین تلاش می کنند که با سر دادن شعارهای ضد دولتی مردم بیرون از دانشگاه را نیز با خود همراه کنند‏.‏ این در حالی است که قرار است دانشجویان دانشگاه شریف در مقابل این حرکت حامیان موسوی بعد از نماز ظهر و عصر تجمعی اعتراض آمیز داشته باشند‏.‏

- تحریک مردم برای آشوب، گام بعدی طرفداران جنبش سبز

اقلیت جنبش سبز دانشگاه تهران، پس از اینکه از همراه کردن دانشجویان با خود ناامید شدند و نتوانستند صحنه دانشگاه را به آشوب بکشانند، به سمت در های ورودی دانشگاه تهران حرکت کرده و با قرار گرفتن پشت درها و سر دادن شعار :ایرانی با غیرت حمایت حمایت" قصد تحریک مردم و همراه کردن آنان با خود را دارند.

- با شعار یاحسین، میرحسین؛ ورودی دانشگاه هنر را شکستند

همچنین تعدادی از عوامل فتنه که از صبح در مقابل دانشگاه هنر واقع در خیابان ولیعصر تجمع کرده بودند، با شکستن درب ورودی وارد این دانشکده شدند‏.‏
درپی شکسته شدن درب ورودی دانشگاه هنر، نیروهای پلیس مانع از ورود نیروهای آشوب طلب به این دانشکده شدند.
آشوب طلبان در خیابان دانشگاه دو موتور سیکت پلیس را به آتش کشیدند،

- از طرف دیگر انجمن اسلامی دانشجویان با توزیع بیانیه موسوی به مناسبت 16 آذر و همچنین بیانیه ای در محکوم کردن بسیج دانشجویی سعی در تحریک دانشجویان دارد.

- دانشجویان برای نماز به مسجد رفتند، سبزها برای هواخوری به دانشکده ادبیات .

- تابناک سایت وابسته به محسن رضایی در اقدامی تعجب آور و برخلاف گفته های خبرگزاری ها و شرکت کنندگان مدعی شده در خیابان انقلاب در چند مورد تیر هوایی شلیک شده !!

- گفتنی است آخرین گزارش ها حکایت از پابان تجمعات و بازگشت آرامش به دانشگاه را دارد.

 



منبع | نویسنده : اختصاصی بانگداد
http://bangdad.com/bangdad/mainsite/details.asp?id=23
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/17 و ساعت 12:34 عصر | نظرات دیگران()
 ضرورت هدفمند کردن یارانه ها 

مقاله اختصاصی بانگداد


ضرورت هدفمند کردن یارانه ها



در تمامی کشورهای جهان از مهمترین اهداف دولت ها ایجاد رفاه عمومی به طور عام و گروهای آ سیب پذیر جامعه به طور خاص می باشد لذا دولت ها به منظور دستیابی به اهداف فوق ، علاوه بر پرداختن به امور تأمین اجتماعی ، از یارانه که یکی از ابزارهای تأمین اجتماعی است بهره می گیرند . امور تأمین اجتماعی که شامل بیمه های بازنشستگی ، درمان ، بیکاری و ... است متوجه همه افراد می شود اما امور یارانه ها متوجه افراد با گروه های خاص ، مناطق خاص است که به روش های مختلف پرداخت می گردد که می توان به حمایت از اقشار محروم ، کاهش فاصله طبقاتی ، ایجاد بهبود در توزیع در آمدها ، افزایش رفاه عمومی ، کمک به شرایط ثبات قیمتها از طریق تثبیت قیمت ها اشاره نمود .
در دولت های نفتی و متکی به منابع طبیعی آسان ترین روش یعنی پرداخت یارانه عام را دنبال نموده اند که بعضاً به دلیل واقعی نبودن قیمت کالاهای یارانه ای مشکلات عدیده ای از جمله : عدم تخصیصی کارآمد منابع ، افزایش مصرف ، افزایش اتلاف منابع ، قاچاق و بروز مفاسد اقتصادی و کاهش کارایی را در اقتصاد موجب شده است . یارانه ها با تحریف قیمت ها از یک سو ، مانع تخصیص منابع شده و رشد اقتصادی را کاهش می دهند و از سوی دیگر با ایجاد کسری بودجه و افزایش هزینه های اجتماعی آثار کلان بر اقتصاد ملی بر جای می گذراند .
با توجه به این که در کشور ما سالانه مبلغ زیادی در قالب یارانه پرداخت می گردد و نظام پرداخت یارانه ها در کشور دارای مشکلات بسیاری است بر آن شدیم تا برخی مشکلات نظام فعلی پرداخت یارانه ها را بررسی کنیم .

1 – بالا بودن میزان یارانه ها :
میزان یارانه های پیش بینی سده در قانون بودجه سال 1385 کل کشور ، 449.5 هزار میلیارد بر آورد شده است که حدود 76.5 درصد بودجه عمومی کشور را تشکیل می دهد از این میزان یارانه انرژی با 86.6 درصد بالاترین سهم را داشته و پس از آن کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی به ترتیب 10.3 درصد و 2.3 درصد در رتبه های بعد قرار گرفته اند این امر به نوبه خود موجب از دست رفتن فرصت های مفید ، اتلاف منابع و استفاده نا کارآمد از آنها می شود .

2 – بهره مندی ناعادلانه گروههای در آمدی از یارانه ها :
علی رغم آنکه سالانه بخش قابل توجهی از بودجه سالانه دولت به یارانه ها اختصاص می یابد اما درعمل بسیاری از گروه های مستحق را هدف قرار نداده و اقشار مرفه به دلیل مصرف بیشتر بهره بیشتری از یارانه ها می برند . به عنوان مثال در تراز نامه انرژی سال 1384 کل کشور نشان می دهد که فقیرترین خانواده شهری 0.8 درصد و ثروتمند ترین خانواده شهری 20.6 درصد از یارانه بنزین استفاده نموده اند به گونه ای که یارانه بنزین یک خانواده ثروتمند در کل کشور تقریباً 28 برابر یارانه یک خانواده کم درآمد است .
3 – تشدید مصرف بی رویه :
قیمت پایین کالاهای یارانه ای در سالیان گذشته منجر به پیدایش الگوهای مصرف غیر عقلایی در مورد حامل های انرژی به ویژه بنزین و کالاهای اساسی مانند روغن ، نان ، قند وشکر شده است .

4- افزایش واردات :
پرداخت عام یارانه علاوه بر پیامدهای سوء بر الگوهای مصرف ، تولید ، اشتغال ،منجر به تشدید واردات کالاها نیز شده است . در واقع تقاضای فزاینده ناشی از رشد جمعیت و نیازهای جدید و عدم سرمایه گذاری در زمینه های تولید زیر ساخت ها واشتغال مولد و پایداربر اثر اعمال سیاست پایین نگه داشتن قیمت های این نوع کالاها و پرداخت غیر هدفمند یارانه ها و عدم ایجاد انگیزه تولید در بخش کشاورزی و صنعت سبب شده است تا واردات به عنوان ساده ترین راه حل پاسخگویی به نیازهای مردم ، مورد توجه قرار گیرد .
5 – قاچاق کالاهی یارانه ای :
ارزان بودن قیمت برخی کالاهای یارانه ای نظیر بنزین ودارو سبب تشدید قاچاق به خارج از کشور شده است که بخشی از یارانه به مصرف کنندگان خارجی تعلق می گیرد .

لذا با توجه به موارد بالا می توان نتیجه گرفت که بسیاری ازمشکلات اقتصادی کشور به علت عدم پرداخت صحیح یارانه ها میباشد و راهکار دولت اصلاح سیستم پرداخت یارانه ها به منظور کم کردن مشکلات اقتصادی مردم می باشد . متأسفانه بعضی از رسانه ها طرح هدفمند کردن یارانه ها را به معنای حذف یارانه ها اعلام کرده اند که این کار سبب ایجاد موج نگرانی در جامعه شده است حال آنکه در این شرایط که تمامی اقتصاد دانان طرح هدفمند کردن یارانه ها را نیاز ضروری کشور می دانند باید به این موضوع به عنوان یک امر مهم ملی نگریست وبا اطلاع رسانی منصفانه ابعاد مثبت این طرح را برای مردم بازگو کرده و علاوه بر رفع نگرانی های مردم ، آنان را درجهت تحقق این اهداف بادولت همگام نمود .



منبع | نویسنده : بانگداد
http://www.bangdad.com/bangdad/mainsite/details.asp?id=4
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/17 و ساعت 12:9 عصر | نظرات دیگران()

 
 بانگداد افشا می کند - بچه ای که در شکم مادرش تیر خورده است 

افتضاح ستاد جنگ روانی میر حسین موسوی


بانگداد افشا می کند - بچه ای که در شکم مادرش تیر خورده است



افتضاح ستاد جنگ روانی میر حسین موسوی
برخی از سایت ها و وبلاگ های هوادار سر سخت میر حسین موسوی، با اتکا به اصلی که مارکسیسم آموزششان داده که "هدف وسیله را توجیه می کند"، اقدام به انتشار شایعه ای کرده اند که:
" زن آبستنی امروز در تهران کشته شد؛ بچه ای که در شکم مادرش تیر خورده است و مشاور خامنه ای پرسنل بیمارستانی را تهدید کرد که این خبر منتشر نشود."




جالبتر اینکه هواداران موسوی در خارج برای اثبات این قتل همین عکس را به دست گرفته اند.



خوب که به عکس دقت کنید متوجه خواهید شد عکس متعلق به کشته شدن زنی لبنانی در جنگ 33 روزه تابستان 1385 لبنان توسط حامیان امروزی میر حسین یعنی صهیونیستهاست.

این حرکت زشت و دروغ نا بخشودنی درشرایطی صورت می گیرد که حامیان جریان مذکور با چشم پوشی ازاین جنایات آشکار اسرائیل در روز قدس شعار " نه غزه نه لبنان " سر می دهند

در سایت گوگل این جمله را جستجو کنید :
"بچه ای که در شکم مادرش تیر خورده"

بانگداد افشا می کند ...



منبع | نویسنده : اختصاصی بانگداد
http://bangdad.com/bangdad/mainsite/details.asp?id=17

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/17 و ساعت 8:20 صبح | نظرات دیگران()
"سگ درمانی" سربازان آمریکایی برگشته از جنگ
به گزارش "تابناک" و به نقل از شبکه خبری "الجزیره"، پایگاه نظامی " فورت مایر " آمریکا نیز هفته آینده نشستی را برگزار خواهد کرد که در آن روانشناسان نظامی آمریکا به بررسی آثار روانی سربازان پرداخته و قرار است برای آرامش روانی از شیوه های همراهی سگ و حیوانات با این سربازان استفاده کنند.
مقامات نظامی آمریکا برای آرامش روانی سربازان افسرده بازگشته از جنگ در عراق و افغانستان به شیوه ای جدید دست زده و آن استقرار سربازان در پادگان و همراه نمودن یک قلاده سگ با آنان است.

به گزارش "تابناک" و به نقل از شبکه خبری "الجزیره"، پایگاه نظامی " فورت مایر " آمریکا نیز هفته آینده نشستی را برگزار خواهد کرد که در آن روانشناسان نظامی آمریکا به بررسی آثار روانی سربازان پرداخته و قرار است برای آرامش روانی از شیوه های همراهی سگ و حیوانات با این سربازان استفاده کنند.

روانشناسان ، علاوه بر سگ، قرار است از اسب نیز برای آرامش روانی فرماندهان افسرده بازگشته از جنگ استفاده کنند.

بر پایه این گزارش، در سال جاری تعداد خودکشی سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان 141 نفر اعلام شده و این در حالی است که این رقم در سال 2007 معادل 115 نفر ثبت شده بود.

موسسه نظر سنجی و آمارگیری " راند " آمریکا نیز اعلام کرد : از مجموع 1 میلیون و 600 هزار سرباز شرکت کننده در جنگ افغانستان و عراق ، بیش از 20 درصد به انواع بیماری های روانی و افسردگی روحی مبتلا شده و منظره کشته شدن دوستانشان در عراق را هیچگاه نمی توانند از ذهن خود پاک کنند.

جالب اینجاست که خوانندگان این خبر، با درج نظرات خود، افسردگی روحی سربازان آمریکایی را قهر خداوند و آه مظلومان و یتیمان عراقی و افغانی دانسته و اظهار داشته اند که هیچ سگ و گربه ای نمی تواند روحیه از دست رفته و وجدان پایمال شده آنان را بازگرداند.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76027
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:24 عصر | نظرات دیگران()
نهاد نظامی آمریکایی:
ایران می تواند شوک بزرگی به اقتصاد جهان وارد کند
ایران همواره تاکید کرده است که نیروی دریایی اش قادر است در شرایط خاص این تنگه را مسدود نماید، اما اعتراف روشن دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده، هر گونه تردید در این باره را از بین برده است و این نشانه دیگری از توانایی نیروهای نظامی ایران است..
سرویس بین الملل ـ در حالی که برخی کارشناسان مسائل امنیتی و استراتژیک جهان همواره یکی از ابزار های مقابله به مثل ایران در جنگ احتمالی با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را بستن تنگه هرمز از سوی ایران می دانند، با این حال عده ای دیگر از کارشناسان، توانایی ایران برای انجام چنین کاری را مورد تردید قرار داده اند، اما اخیرا «دفتر اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده»(ONI) اعلام کرده است که بر اساس ارزیابی آنان، ایران و نیروی دریایی این کشور قادر است که چنین کاری را انجام دهد.

به گزارش "تابناک" این گزارش می افزاید: تنگه هرمز که یکی از شاهراه های حیاتی انتقال انرژی از خاورمیانه به اقصی نقاط جهان است از لحاظ استراتژیک در منطقه تحت کنترل ایران قرار دارد و ایران این توانایی را دارد که با بستن این تنگه، اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

در این گزارش همچنین آمده است اگر چه توانایی ایران برای بستن این شاهراه حیاتی به صورت کوتاه مدت امکان پذیر است، اما همین اقدام می تواند اقتصاد جهانی را دگرگون کند.

گفتنی است که ایران همواره تاکید کرده است که نیروی دریایی اش قادر است در شرایط خاص این تنگه را مسدود نماید،  اما اعتراف روشن دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده، هر گونه تردید در این باره را از بین برده است و این نشانه دیگری از توانایی نیرو های نظامی ایران است.

 با این وجود ایران همواره متعهد بوده است که در شرایط عادی از این مزیت فوق العاده به عنوان ابزاری سیاسی و یا نظامی استفاده نکند که تاکنون هم چنین بوده است، اما در شرایط جنگی داشتن توانایی مسدود کردن شاهراه نفت جهان به عنوان برگی برنده، وزن ایران را در معادلات منطقه ای بالا خواهد برد.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76077
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:24 عصر | نظرات دیگران()
تکمیل می‌شود: گزارش اختصاصی رجانیوز از روز دانشجو در دانشگاه‌های تهران
ناکامی پروژه آشوب در 16 آذر با حضور 4000 دانشجو در صحن دانشگاه تهران+عکس

تلاش برای ملتهب کردن فضای دانشگاه در روز دانشجو، که از ماه ها پیش برنامه ریزی شده بود، با وجود سازماندهی گسترده طرفداران موسوی، و صدور بیانیه های مختلف از جانب این جریان، با حضور گسترده نزدیک به 4000 نفر از دانشجویان در دانشگاه تهران و برگزاری برنامه سالیانه روز دانشجو، ناکام ماند.

به گزارش رجانیوز، در حالی که میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای به مناسبت روز 16 آذر سعی کرده بود تا از برنامه های دانشجویی این روز بهره برداری سیاسی کند، ساعت 11 صبح امروز حدود 1000 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در صحن اصلی دانشگاه، مابین دانشکده حقوق و دانشکده فنی با در دست داشتن پرچم سبز جانم فدای رهبر، و با سر دادن شعار "مرگ بر منافق" برنامه روز دانشجو را آغاز کردند.

این در حالی بود که طرفدارن موسوی که تعداد آنها به 200 تا 300 نفر می رسید نیز با حضور در مقابل دانشکده فنی در مقابل این شعارها با سر دادن شعار " یا حسین میرحسین" و " مرگ بر دیکتاتور" به شعار مرگ بر منافق واکنش نشان دادند.

در همین حال و با گذشت زمان تعداد تجمع کنندگان هر دو طرف افزایش یافت به نحوی که در مقابل دانشجویان طرفدار موسوی که اینک تعداد آنها نزدیک به 800 نفر رسیده بود و قصد داشتند با حضور در مقابل دانشکده فنی مانع برگزاری سخنرانی رحیم پور ازغدی و صفار هرندی در تالار شهید چمران این دانشکده بمانسبت روز دانشجو شوند، دانشجویان حاضر در صحن دانشگاه که تعداد آنها نیز به 3000 نفر رسیده بود، با حرکت به سمت این دانشکده، وارد دانشکده فنی شده و با حضور در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران، یاد سه شهید استکبارستیزی این دانشکده را گرامی داشتند. در این مراسم که حدود ساعت 14 خاتمه یافت، رحیم پور ازغدی و صفار هرندی سخنرانی کردند.

پس از این سخنرانی نیز دانشجویان که اینک تعداد آنها به 4000 هزار نفر رسید بود، در صحن دانشگاه تهران اقدام به راهپیمایی و برگزاری تظاهرات کردند.

این دانشجویان شعار می دادند: " یا حسین، کربلا"، " خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، " منافق حیا کن دانشگاه را رها کن"، " انگلیس حیا کن دانشگاه را رها کن" ، " انگلیس حیا کن کروبی را رها کن"، " آزادی اندیشه با بادکنک(سبز) نمی شه".

در این راهپیمایی، پوستری که در آن عکس های موسوی ، رهنورد، مریم رجوی، مسعود رجوی، پرز، شیرین عبادی و ربع پهلوی، در کنار هم چیده شده بود، با شعار مرگ بر منافق دانشجویان به آتش کشیده شد. این دانشجویان اعلام کردند، حاضرند برای ساعت ها و روزهای متمادی در صحن دانشگاه حاضر شوند، تا منافقین مجال ایجاد فتنه در دانشگاه را نداشه باشند.

در مقابل نیز دانشجویان طیف های مختلف از طیف علامه، مارکسیست ها، لیبرال ها،جریانات دموکراسی خواه و جریانات قومی که در سالیان اخیر همواره اختلافات و درگیریهای بسیار جدی در بین آنها وجود داشت، امسال در یک اقدام عجیب قابل توجه، بصورت هماهنگ و متحد، اقدام به تجمع و سردادن شعار در دانشگاه تهران کرده اند. در میان این دانشجویان، تعداد زیادی از دانشجویان افراطی دانشگاه های علامه، امیرکبیر و شریف نیز دیده می شوند.

ناکامی دردانشگاه های دیگر

در همین حال، اقدام طرفداران موسوی برای ایجاد تنش در دانشگاه های شریف امیر کبیر و شهید بهشتی نیز به دلیل بی توجهی دانشجویان این دانشگاه ها توفیق چندانی نداشته است چنانکه طرفداران موسوی به دلیل عدم همراهی دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی، با شعار "دانشجوی باغیرت حمایت حمایت" از دانشجویان دیگر در خواست کردند تا به آنها بپیوندد.

نماز وحدت در دانشگاه علم و صنعت

در دانشگاه علم و صنعت نیز700 نفر از دانشجویان با حضور در مقابل سردر دانشگاه با اقامه نماز وحدت، برنامه روز دانشجو را برگزار کردند. پس از اقامه نماز، وحید جلیلی سردبیر نشریه"راه" در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت. این در حالی بود که نزدیک به 500 نفر از دانشجویان طرفدار موسوی با حرکت از سمت خوابگاه به سمت سردرد دانشگاه و سردادن شعار نیز تلاش کردند تا به نوعی روز دانشجو را گرامی بدارند!

دانشجویان حامی موسوی که با تعداد زیاد دانشجویان نماز گزار روبرو شده بودند با حرکت به سمت نرده های دیوارهای دانشگاه، و زدن اشیائی به نرده های دیوار دانشگاه، سر و صدای زیادی را ایجاد کردند.

در پایان دانشجویان تجمع کننده مقابل سردر دانشگاه علم و صنعت با حضور در مزار شهدای گمنام به قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

راهپیمایی دانشجویی در دانشگاه شریف

در دانشگاه شریف نیز بسیج دانشجویی این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو اقدام به برگزاری راهپیمایی در صحن دانشگاه با حضور 200 نفر از دانشجویان نمود. در مقابل نیز 200 نفر از دانشجویان طرفدار موسوی با حضور در سردر دانشگاه شریف اقدام به سردادن شعار نمودند. برنامه دانشگاه شریف نیز بدون هرگونه درگیری پایان یافت.

ناآرامی درخیابان های اطراف دانشگاه تهران

اما در حالی که برنامه های روز دانشجو در دانشگاه های مختلف همچون سال های گذشته با تجمع دانشجویان تشکلهای مختلف دانشجویی در حال برگزاری است. از خیابان های اطراف این دانشگاه ها خبر می رسد که عده ای از افراد سبزپوش که به گونه ای کاملا سازماندهی شده در خیابان های اطراف دانشگاه ها خصوصا دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف حضور یافته اند قصد دارند تا با دخالت در این برنامه های دانشجویی، بهانه ای برای ایجاد نا آرامی در خیابان ها ایجاد کنند به نحوی که تعداد دویست نفر از اراذل و اوباش با حضور در خیابان دانشگاه( خیابان مقابل سردر دانشگاه تهران) پس از حمله به نیروی انتظامی اقدام به ایجاد آتش سوزی و شکستن شیشه های فروشگاه های کتاب فروشی این خیابان کرده اند.

همچنین گروهی از اراذل و اوباش نیز با تجمع مقابل درب دانشگاه امیرکبیر، سعی در ورود غیر قانونی به این دانشگاه را داشتند که با مقاوت نیروهای حراست این دانشگاه موجه شده اند.

این تعداد سپس با حضور در خیابان ولیعصر با شکستن درب دانشگاه هنر تلاش کردند تا از این طریق وارد دانشگاه امیرکبیر شوند که متفرق شدند.

به نظر می رسد این عده قصد دارند تا با ملتهب کردن خیابان های اطراف دانشگاه تهران، به ایجاد در گیری در ساعات پایانی روز بپردازند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=40908


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:21 عصر | نظرات دیگران()
فارین پالیسی: انتخاب رهنورد ریشه علمی نداشت

نشریه فارین پالسی، وابسته به محفل شورای روابط خارجی امریکا که یکی از اصلی ترین نشریات سیاست خارجی امریکا به شمار رفته و ماموریت زمینه سازی رسانه ای سیاست خارجی امریکا در سطح بین الملل را در پوشش مقالات علمی به عهده دارد، در شماره اخیر خود با انتشار فهرست صد نفره ای با عنوان صد متفکر سال 2009، زهرا رهنورد را در فهرست، این صد نفر قرار داد. هر چند که پیش از این نیز میرحسین موسوی در مناظره صوری خود با مهدی کروبی، از رهنورد به عنوان " روشنفکرترین زن ایرانی" نام برده بود، اما این انتخاب با تعجب بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی، همراه بود چنانکه بسیاری از افراد با توجه به سابقه بسیار عادی علمی رهنورد معرفی او به عنوان یکی از صد متفکر سال 2009 را یک پروژه سیاسی و هدفمند عنوان کردند.

به گزارش رجانیوز، پس از انتشار این نظرات پیرامون انتخاب بحث برانگیز این نشریه، دبیر اجرایی فارین پالسی نیز در گفتگو با رادیوفردا، (وابسته به سازمان جاسوسی امریکا) این انتخاب را نه به دلیل سوابق علمی بلکه به خاطر حضور موثر وی در کمپین انتخاباتی میرحسین موسوی عنوان کرد.

سوزان گلاسر در این گفتگو با اشاره به هدف این نشریه از انتشارفهرست صد نفره گفته است: "به این دلیل فهرست صد نفره‌ی متفکرین سال ???? را منتشر کردیم، تا بحث و گفت و گو در پی داشته باشد و به نظر می‌آید که اینطور هم شد. ما معتقدیم آنچه که امسال در ایران و در پی انتخابات رخ داد، توجه دنیا را کاملا به خود جلب کرده است. این رخداد حقیقتا یکی از مهم‌ترین اتفاقات خبری سال اخیر بوده است."

وی در ادامه نیز به دلیل انتخاب زهرا رهنورد اشاره کرده و می‌گوید: " از خیلی جهات ما فکر کردیم که خود کمپین انتخاباتی یکی از دلایلی بود که جنبش را در ایران به وجود آورد. اما یک جنبش منشا می‌خواهد و ما منشا این جنبش را در حرکت‌های انتخاباتی موسوی و کمپینش دیدیم. به همین دلیل ما زهرا رهنورد را به خاطر فعالیت‌هایش در این کمپین، در لیست صد نفره قرار دادیم. اما این به این معنی نیست که رهنورد تنها متفکر ایرانی در این جنبش است. این انتخاب برای این بود که بحث و تبادل نظر به بار بیاورد و مردم درباره این اتفاق در ایران، که از مهم‌ترین اتفاقات سال هست، بیشتر فکر کنند."

این اعتراف سردبیر اجرایی فارین پالسی در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز بارها نشانه‌هایی از حمایت‌های سرویس های مختلف امنیتی و سیاست خارجی دولت های غربی از جریانات پس از انتخابات، رسانه ای شده بود، اما اعتراف فارین پالسی از آن رو اهمیت پیدا می کند، که وابستگی این جریان رسانه ای به طراحان اصلی سیاست خارجی امریکا موضوعی غیر قابل کتمان است.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=40918


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:20 عصر | نظرات دیگران()

بررسی رسانه‌های خارجی بیانگر ناامیدی آنان از حضور اغتشاش‌گران و خالی‌ماندن دست آنان برای ایجاد تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه ایران با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز شانزده آذر بررسی رسانه‌های خارجی بیانگر ناامیدی آنان از حضور اغتشاش‌گران و خالی‌ماندن دست آنان برای ایجاد تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

این رسانه‌ها که پیش از این با لغو برخی مجوزهای آنان که تنها دست به ارسال اخباری جهت‌دار و یکسویه می‌زدند اکنون به این موضوع می‌اندیشند که حتی با داشتن مجوز چیزی فراتر از راهپیمایی روز قدس نصیب آنان نمی‌شد.

روزنامه تایمز چاپ لندن که از جمله رسانه هاییست که توسط "مرداک" غول صهیونیست رسانه‌های دنیا اداره می‌شود در گزارش خود از درگیری‌های تهران و با هدف نشان دادن شرکت دانشجویان در این تجمعات دست به درج تصویری زده است که با دقت در آن حضور دانشجویان بسیجی و طرفدار نظام هویدا می‌شود.

به خوبی روشن است که تایمز تنها با درج این توضیح که " طرفداران و مخالفان نظام با یکدیگر درگیر شدند" به خالی بودن دست خود برای هوچی‌گری بیشتر اذعان داشته است.

تایمز در این گزارش با تیتر "درگیری پلیس با فوران دانشجویان در محوطه دانشگاه" و در تصویر خود دانشجویانی را به تصویر کشیده است که با توجه به ظاهر آنان می‌توان دریافت که از طرفداران به اصطلاح جنبش سبز نیستند.

آخرین گزارش‌ها بیانگر آن است که با پیش‌بینی برخی تحرکات اغتشاش‌گران در روز 16 آذر و حضور به موقع دانشجویان و کناره‌گیری آنها از اغتشاش‌گران کار به جایی رسید که دانشجویان حاضر فرصت عرضه اندام را به آنان نداده و اغتشاش‌گران مجبور به ترک محوطه دانشگاه شده‌اند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=40927


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:19 عصر | نظرات دیگران()
پس از حضور گسترده دانشجویان امیرکبیر صورت گرفت:
فرار دانشجوی مبارز پلی تکنیکی با لباس زنانه!

مجید توکلی که پیشتر به اتهام انتشار نشریات موهن در دانشگاه امیرکبیر دستگیر شده بود، این بار بعد از هتاکی نسبت به نظام در دانشگاه در حالی که با لباس زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت، دستگیر شد.

به گزارش رجانیوز خردادماه سال 85 بود که داستان نشریات موهن دانشگاه امیرکبیر به سوژه اصلی رسانه های کشور تبدیل شد. سه نشریه به طور همزمان مطالب یکسانی را در اهانت به مقدسات منتشر کرده بودند. مجید توکلی مدیر مسئولی نشریه "خط صفر" یکی از این سه نشریه موهن را عهده دار بود.

توکلی که چند سال پس از انتشار نشریات موهن ، و محکومیت در دادگاه، پا به دانشگاه امیرکبیر گذاشته بود، در میان اغتشاشگران حاضر شد تا در میان اغتشاگران برای بار دیگر باب اهانت به نظام و مقدسات را بگشاید.

این دانشجوی مبارز! که عکسش در بسیاری از تجمعات دانشجویی افراطیون به عنوان نماد مقاومت جنبش دانشجویی در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد، امروز و پس از آنکه به ایراد یک سخنرانی ساختار شکنانه و سراسر اهانت پرداخت، در حالی که حضور دانشجویان حزب اللهی و متعهد را پررنگ تر از همیشه دید احساس خطر کرده و با حضور در دستشویی این دانشگاه ضمن تراشیدن صورت خود و انجام آرایش زنانه، مانتو به تن کرده و با به سرکردن مقنعه و چادر و در دست داشتن کیف زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت، که توسط مامورین انتظامی دستگیر شد.

گفتنی است توکلی از جمله عوامل توهین های بی سابقه به مقدسات در نشریات دانشجویی بود. بانیان این نشریات همه را دعوت به همراهی کرده بودند:«دموکراسی و آزادی بدون هزینه به دست نمی‌‌آید و البته در هر فرصتی هم محقق نمی‌شود(!) زمان آن اکنون است و فردا بسیار دیر است باید برخاست و قداست‌های تصنعی(!) و مقدسات مردم‌فریب را ساقط کرد.» این جملات در قالب مقاله ای با عنوان "هیچ کس مقدس نیست!" برای فراهم کردن یک فضای اعتراض عمومی منتشر شده بودند.

در مقاله "هیچ کس مقدس نیست!" نوید پیروزی قریب الوقوع داده شده بود: «دانشگاه در فضایی ملتهب به سر می‌برد ظاهراً دیگر فرصتی باقی نمانده تا حاکمیت دین‌زده(!)بتواند دانشجویان را منفعل سازد. اندک اندک به زمان آرزوی دیرینه خود نزدیک می‌شویم.»

حمله به اهل بیت نیز دستمایه ای بود برای حمله به رهبریت نظام. در لا به لای مقالات جملاتی دیده می شد که هر انسان آزاده ای از بیان آن شرم می کرد. علی(ع) و محمد(ص) هم گناه کبیره می کردند:«علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم...علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است.» رئیس جمهور منتخب مردم فاشیست لقب گرفته بود و رهبر انقلاب دیکتاتور!

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=40924


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:18 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا