پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
در تریبون آزاد دانشجویی مطرح شد:
روایت زاکانی از محکم ترین سند کروبی درباره کهریزک
حساب اکثریت حامیان موسوی از اقلیت آشوب‌طلب جداست
  
     
حتی یک نفر کشته هم زیادی است، اما علت اصلی این وقایع تلخ قانون‌شکنی و عدم تمکین به قانون است که مقدمه‌ی استبداد است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا همه مشخصه‏های استکبار را دارد، گفت: اگر روسیه نیز روحیه استکباری داشته باشد مقابل ما قرار خواهد گرفت. 

علی‏رضا زاکانی در مراسم "تریبون آزاد دانشجویی" که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شیراز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجویی که چرا آمریکا را نماد استکبار می‌دانیم اما روسیه را نه؟ گفت: ما با روحیه اسکتباری مخالف هستیم و از دیروز تا امروز آمریکا همه مشخصه‏های اسکتبار و شیطان بزرگ بودن را دارد اما ما به دنبال روسیه هم نیستیم و اگر روسیه نیز روحیه استکباری داشته باشد مقابل ما قرار خواهد گرفت.

صرف اکثریت یا اقلیت بودن حق نیست

یکی از دانشجویان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و داستان حضرت موسی و فرعون یاران موسی را که در اقلیت بودند محق دانست و با اشاره به فضای امروز جامعه از زاکانی خواست که نظر خود را در این رابطه اعلام کند ، زاکانی نیز پاسخ داد: صرف اکثریت یا اقلیت بودن حق نیست؛ بلکه با بررسی سخن‌ها می‏توان به حق بودن پی‏برد و نمی‏شود با کلیات بررسی کرد زیرا این روایات باید در مسائل موجود ما هم
کروبی پس از انتخابات نظام را به تجاوز و خیانت متهم می‌کند و پس از حضور در مجلس هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ندارد و قوی‌ترین شاهد وی مادری بود که می‏گفت به پسرش تجاوز شده اما خود پسر می‏گفت چنین اتفاقی رخ نداده و مادرش بیمار روانی است.
مصداق پیدا کند.

وی در پاسخ به دانشجوی دیگری که معتقد بود دانشگاه‌ها فضای بسته‌ای دارند، گفت: اگر جایی خفقان وجود دارد غلط است و اگر پشت تریبون قرار می‌گیرید و صحبت می‏کنید این خود نشان از آزادی و نبود خفقان دارد.

عضو کمیسون آموزش مجلس هشتم، اظهار کرد: بیش از 13 میلیون نفر به آقای موسوی رای داده‏اند که این تعداد معترضان اولیه بودند و نظام باید گره‏گشایی می‏کرد و به آنان پاسخ می‏داد اما این میان اقلیتی هم وجود داشت که از ابتدا آشوب را شروع کرد.

وی ادامه داد: نظام در صدد پاسخ به اکثریت معترض برآمد و بر این اساس مقام معظم رهبری در روز سه‌شنبه 26 خرداد از ستاد نامزدهای مختلف درخواست کرد که در محضر ایشان اعتراض خود را بیان کنند. در همان جا آقای آخوندی نماینده موسوی در شورای نگهبان و باجناق آقای ناطق‌نوری اعلام کرد که از صندوق‌ها چیزی در نمی‌آید. با این وجود رهبر معظم انقلاب فرصت قانونی شورای نگهبان را به مدت پنج روز افزایش داد. شورای نگهبان نیز از نمایندگان نامزدها درخواست کرد که با حضور در این شورا اعتراضاتشان را بیان کنند سپس به صورت رسمی از آقای موسوی، کروبی و رضایی نیز دعوت به عمل آورد.

زاکانی افزود: در این شرایط تنها آقای رضایی در شورای نگهبان حاضر شد و اعتراض خود را بیان کرد، اما چند روز بعد در بیانیه‌ای اعتراضش را پس گرفت. 

پس از آن بنده به همراه نمایندگان دیگر خدمت آقای موسوی رسیده و جلسه خوبی با ایشان برگزار کردیم و به ایشان گفتم که بنده به شما علاقمندم چرا که خاطرات خوش زمان امام را تداعی می‌کنید.

معترضان به نتیجه انتخابات هیچ استدلالی به عنوان تقلب ندارند

وی ادامه داد:
شخصی که هزینه ستاد‏ها را تامین می‏کرده رییس دانشگاه آزاد بود که خود و کسی نمی‏تواند علیه او کوچکترین انتقادی بکند یا کسی جرات کند نزدیک این دانشگاه برود.
در شرایطی که شورای نگهبان فرصتی برای بیان اعتراضات نامزدها قرار داده بود، این نامزدها حضور پیدا نکردند تا شورای حکمیت پنج نفره‌ای متشکل از افتخار جهرمی، حجت‌الاسلام رحیمیان، ولایتی، حدادعادل و فرد دیگری (ابوترابی) تشکیل شود و این شورای حکمیت اعتراضات آنها را بشنود. با این وجود شورای نگهبان 10 درصد صندوق‌ها را در مقابل دوربین‌های فیلمبرداری بازشماری کرد و مشخص شد حرف‌هایی که آنها می‌زنند استدلالی به عنوان تقلب ندارند.

زاکانی اضافه کرد: هنگامی که ما خدمت آقای هاشمی رفتیم ایشان نیز گفتند که نامزدهای معترض در روز 23 خرداد به دفتر ایشان آمده و حداقل خواسته آن‌ها ابطال انتخابات بوده است. این در حالی است که آقای موسوی همان شب انتخابات در مصاحبه‌ای خود را پیروز انتخابات بیان می‌کنند.

کروبی پس از حضور در مجلس هیچ سندی برای اثبات ادعای خود نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش اظهار کرد که کروبی پس از انتخابات نظام را به تجاوز و خیانت متهم می‌کند و پس از حضور در مجلس هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ندارد و قوی‌ترین شاهد وی مادری بود که می‏گفت به پسرش تجاوز شده اما خود پسر می‏گفت چنین اتفاقی رخ نداده و مادرش بیمار روانی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد که وی یکی از ارکانی بوده که مساله تقلب در انتخابات را پیگیری کرده، اما دادسرا
در پاسخ به دانشجویی که سوال کرد آیا پاسخ سوال مردم را باید با باتوم داد؟ گفت: بارها گفته‏ام حساب اکثریت معترض و حامی موسوی از اقلیت آشوب‌طلب جداست و با افتخار هم می‏گویم کسانی را که بانک آتش می‏زنند باید باتوم زد.
او را به دلیل پرونده‏های سابق احضار کرده است.

رییس دانشگاه آزاد عامل ایجاد بزرگترین اختناق است

زاکانی خطاب به دانشجویان موسوم به سبز با بیان این که آنها دچار یک پارادوکس قوی هستند، افزود: شخصی که هزینه ستاد‏ها را تامین می‏کرده رییس دانشگاه آزاد بود که خود و کسی نمی‏تواند علیه او کوچکترین انتقادی بکند یا کسی جرات کند نزدیک این دانشگاه برود.

وی با بیان این اعتقاد که دانشگاه آزاد در بعد کیفی با دانشگاه‏های دیگر فاصله‏ دارد و این دانشگاه در ابعاد کیفی نیازمند تحول است، مدعی شد که عوامل دانشگاه آزاد در قوه قضائیه مانع برخورد با این دانشگاه شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: هیات موسس این دانشگاه، اقدامی رو به پیش انجام داده‏اند و می‏خواهند امکانات مردم که از طرف دولت به دانشگاه داده شده را وقف و خود را متولی آن کنند.

علت وقایع اخیر قانون‌شکنی و عدم تمکین به قانون است

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که از وقایع پس از انتخابات و تعداد کشته‌شده‌ها سخن می‌گفت و پیگیر حوادث کهریزک شد، اظهار کرد: من از ابتدا هم گفتم که حتی یک نفر کشته هم زیادی است، اما اگر می‌خواهید علت این وقایع را بدانید علتش قانون‌شکنی و عدم تمکین به قانون است که مقدمه‌ی استبداد است. مطمئن باشید اگر نظام قدمی به عقب می‌رفت اینها استبداد را حاکم می‌کردند.

زاکانی ادامه داد: پیش از وقوع فاجعه، مقام معظم رهبری گفته بودند کسی در کهریزک نماند اما مدیران آنها گفتند جایی دیگر برای نگهداری بازداشت‌شدگان نداریم که آقا گفتند اگر جا ندارید همه بازداشت‌شدگان
اصلاح‌طلبان که فریاد می‏زنند مرتضوی بیشترین ظلم را در حق ما کرده در صحن علنی مجلس اجازه ندادند گزارش تهیه شده درباره عملکرد وی قرائت شود و صحن را ترک کردند.
را آزاد کنید و هیچ کس در کهریزک باقی نماند.

مقام معظم رهبری هر راهی را ممکن بود باز کردند تا اگر اعتراضی وجود دارد بررسی شود

وی در پاسخ به دانشجوی دیگری که خواستار برگزاری نشست‏هایی با موضوع "نقش مقام معظم رهبری پیش و پس از انتخابات برای پاسخگویی به دشمنان انقلاب" شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر راهی را ممکن بود باز کردند تا اگر اعتراضی وجود دارد بررسی شود و درباره پیام آقا نیز که شبهاتی مطرح می‏شود باید بگویم این پیام همان پیامی بود که پیش از تایید شورای نگهبان و روز پس از انتخابات ، برای دو بار انتخاب آقای خاتمی هم داده شد.

حساب اکثریت معترض و حامی موسوی از اقلیت آشوب‌طلب جداست

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به دانشجویی که سوال کرد آیا پاسخ سوال مردم را باید با باتوم داد؟ گفت: بارها گفته‏ام حساب اکثریت معترض و حامی موسوی از اقلیت آشوب‌طلب جداست و با افتخار هم می‏گویم کسانی را که بانک آتش می‏زنند باید باتوم زد.

زاکانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره آن‌چه به نقل از وی دخالت دو وزارتخانه اطلاعات و کشور در ناآرامی‏های پس از انتخابات، خوانده شد، با بیان اینکه سخنان بنده را در این باره گزینشی و نادرست نقل کرده‏اند، اظهار کرد: واقعیت این است که همه نظرسنجی‏ها و حتی نظرسنجی جهاد دانشگاهی که سلایق مشخص دارد پیروزی احمدی‌نژاد را نشان می‏داد، اما کسانی که دیدند بازنده انتخابات هستند از طریق نظرسنجی وزارت اطلاعات و
در همان جا آقای آخوندی نماینده موسوی در شورای نگهبان و باجناق آقای ناطق‌نوری اعلام کرد که از صندوق‌ها چیزی در نمی‌آید.
کشور اعلام کردند که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و این مستمسکی برای ایجاد شبهه در انتخابات و ایجاد حوادث پس از انتخابات بود.


اسناد و مدارکی مبنی بر انتقال دانشجویان به کهریزک با دستور مرتضوی دارم

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره اظهارتش درباره سعید مرتضوی، ادعا کرد: اسناد و مدارکی مبنی بر انتقال دانشجویان به کهریزک با دستور مرتضوی دارم و ایشان به عنوان عامل انتقال باید پاسخگوی اتفاقاتی که برای دانشجویان افتاده است، باشند. اصلاح‌طلبان که فریاد می‏زنند مرتضوی بیشترین ظلم را در حق ما کرده در صحن علنی مجلس اجازه ندادند گزارش تهیه شده درباره عملکرد وی قرائت شود و صحن را ترک کردند.

زاکانی در پاسخ به یکی از دانشجویان که پرسید اگر دولت از اصولگرایی سخن می‏گوید پس نسبت رحیمی و رحیم مشایی با این دولت چیست؟ نیز گفت: دائما اعتراض خود را به حضور رحیمی و مشایی در دولت اعلام کرده‏ایم و منتظر ترتیب اثر به این اعتراض هستیم.

پرونده لباس شخصی‏های کوی دانشگاه در دست بررسی است 

در پایان برخی دانشجویان به آن‌چه حضور لباس شخصی‏ها و زیر سوال بردن امنیت کوی‏ دانشگاه می‌خواندند، اعتراض کردند که زاکانی پاسخ داد: کوی دانشگاه اتفاق تلخی بود که بخشی از آن توسط لباس شخصی‏ها انجام شد و این لباس شخصی‌ها بخشی از چهار گروه وارد شده به دانشگاه بودند که نیروی انتظامی نیز به درخواست رییس دانشگاه وارد شد و در حال حاضر نیز پرونده لباس شخصی‏ها در دست بررسی است و عده‏ای از آنان نیز شناسایی شده‏اند که دادگاه آنان نیز برگزار خواهد شد.
http://www.jahannews.com/vdccmmq4.2bqsx8laa2.html
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 10:2 عصر | نظرات دیگران()
وطن فروشی کن , جایزه بگیر!
  
     
کیهان:
مجلس اعیان انگلیس در پوشش یک موسسه مجعول و بی نام و نشان به شیرین عبادی جایزه داد. عبادی با حضور در مجلس اعیان، جایزه موسسه ای به نام خدمات بین المللی حقوق بشر را از لردهای انگلیسی دریافت کرد. این وکیل سلطنت طلب نیز به عنوان ادای دین، متنی از پیش نوشته شده حاوی اتهامات همیشگی بی بی سی و وزارت خارجه انگلیس علیه جمهوری اسلامی را قرائت کرد.
عبادی به عنوان مهره ای سلطنت طلب در خدمت رژیم پهلوی قرار داشت و در مطبوعات آن روزگار از کشتار ملت مسلمان ایران به دست رژیم حمایت کرد اما طی سال های اخیر طرفدار دموکراسی و حقوق بشر شده و با دریافت جایزه های بی ارزش، به مدلی برای خیانت و دریافت مزد متقابل تبدیل شده است. عبادی در مواضع سال های اخیر خود هرگز از مواضع آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی تخطی نکرده و به عنوان مثال در چالش هسته ای همواره از تحریم ایران و تعطیلی برنامه هسته ای جانبداری کرده است.
انگلیسی ها در حالی با عناوین حقوق بشر و دموکراسی بازی می کنند که از ناقضان اصلی حقوق بشر و دموکراسی در مناطق مختلف جهان طی 2 قرن اخیر قلمداد می شوند.
محافل غربی طی 9-8 ماه اخیر بر تعداد جایزه های اعطایی به عناصر ضد انقلاب به ویژه با محوریت زنان و هنرمندان افزوده اند.
http://www.jahannews.com/vdcd9k0j.yt0fo6a22y.html

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 10:0 عصر | نظرات دیگران()
عسگر اولادی خطاب به رئیس جمهور:
در مورد مشایی دیدار به قیامت
سیاستمدار اخلاقی و کهنه کار کشور در جلسه اخیری که با رئیس جمهور داشت به شدت از اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرد.

به گزارش جهان در این جلسه که موضوعات مختلفی از قبیل، بهبود روابط با مراجع، حوادث بعد از انتخابات، موضع آیت الله هاشمی در قبال دولت و طرح هدفمند کردن یارانه ها مطرح شده است، عسگراولادی با تمجید از اقدامات مثبت رئیس جمهور مطالبی را به صورت نصحیت وار به دکتر احمدی نژاد گوشزد می کند.

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری در بخشی از این دیدار موضوع اسفندیار رحیم‌مشایی را مطرح می کند و می افزاید: شما بار دوستانتان را خودتان به دوش می‌کشید.
 
وی با بیان اینکه منظورش از این دوستان، آقای مشایی است به رئیس جمهور می گوید: وی با چه اعتباری در خصوص خداشناسی و اسلام‌شناسی سخن می‌گوید. چرا مشایی باید سخنانی را به زبان بیاورد و جنجال ایجاد کند و بعد شما مدتها سرگم پاسخ دادن به مردم باشید و در این خصوص توضیح بدهید. 

بنابراین گزارش، رئیس جمهور در پاسخ به عسگراولادی بیان می دارد که رئیس دفترش سخنان چندی پیش خود که در رسانه‌ها نیز منتشر شد را تکذیب کرده است. 

عسگراولادی ادامه می‌دهد: رئیس دفتر شما گفته خدا نمی‌تواند عامل وحدت انسانها باشد. گفته به تعداد انسانها خدا هست. خوب اینها دردسر ایجاد می‌کند. 

احمدی‌نژاد که دلسوزی میهمان خود را در این خصوص مشاهده می‌کند به وی پیشنهاد می‌دهد در دیداری با مشایی نقطه‌نظرات خود را با وی در میان بگذارد که قطعا نظرش بعد از این دیدار تغییر خواهد کرد. 

با این حال عسگراولادی که از سخنان رئیس جمهور قانع نشده است، می گوید: گویا اختلافات بنده و شما در خصوص مشایی در این دنیا حل شدنی نیست و باید در قیامت و آخرت حل شود. 

این سیاستمدار کهنه‌کار سپس با اشاره به برخی اظهارات مشایی، خطاب به رئیس جمهور کشور یادآور می‌شود که این موضوعات، مسائلی نیست که با صحبت‌ حل‌وفصل شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از برخی اطرافیان رئیس جمهور می‌گوید: بعضی از همکاران و دوستان شما می‌گویند بعد از شما امام زمان (عج) می‌آید، که باید در این زمینه تذکر جدی به آنها داده شود.
http://www.jahannews.com/vdcb8zbw.rhb8spiuur.html
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 9:59 عصر | نظرات دیگران()
جاسوس موساد: فائزه هاشمی اسطوره زنان ایران است

علیرضا نوری زاده ضدانقلاب فراری گفت: نقش فائزه هاشمی در جریان سبز قابل ستایش است ،‌زیرا وی امروز اسطوره زنان ایران شده است.

به گزارش ایرنا، نوری زاده که در برنامه اختصاصی خود موسوم به "پنجره ای رو به خانه پدری" در تلویزیون کرد زبان" روژهه لات"سخن می گفت، افزود: فائزه هاشمی به عنوان یک زن از قدرتمندترین خانواده رجال سیاسی جمهوری اسلامی، برای نخستین بار در روزنامه زن پیام فرح دیبا ملکه پیشین ایران را چاپ کرد و در سفری که به قاهره داشت بر مزار محمد رضا شاه فاتحه خواند.

نوری زاده که از کانال وابسته به گروهک تروریستی تجزیه طلب "پژاک" سخن می گفت، در ادامه افزود: حضور فائزه هاشمی به عنوان کادر رهبریت مخالفان از ابتدای اعتراضات مردمی علیه انتخاب "محمود احمدی نژاد" به خصوص در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در روز16 آذر علی رغم آنهمه تهدید و فشار قابل تقدیر است.

این ضد انقلاب فراری ادامه داد: موج سبز انسان را ارزیابی می کند و ملاک آن باید عملکرد امروز افراد باشد. فائزه هاشمی نیز از این مساله مبرا نیست و تا زمانی که موضع وی در جهت منافع موج سبز است، از وی حمایت خواهم کرد.

جاسوس موساد در ادامه سخن پراکنی های خود و در حالی که ریزش شدید جریان فتنه باعث سرخوردگی سران این جریان شده استف گفت: رژیم (نظام) تمام تلاش خود را به کار برد تا جنبش اعتراضی مردم ایران را سرکوب کند، اما ملت یکبار دیگر در روز 16 آذر نشان داد که جریان سبز زنده و پویا است و با حماسه ای باور نکردنی به مراتب شکوهمند تر از روزهای 13 آبان و روز قدس تجلی یافت.

نوری زاده که سابقه همکاری با رادیو رژیم صهیونیستی و صدای آمریکا را در پرونده کاری خود دارد، افزود: یکبار دیگر از ملت ایران تشکر می کنم که شعارهای اینجانب را در صدر شعارهای اعتراضی خود قرار دادند، و مرا سرافراز کردند.

نوری زاده که اخیرا پخش برنامه ای درخصوص داستان سرایی های وی و تطبیق آن با واقیعات در سیمای جمهوری اسلامی باعث بی آبروتر شدن وی شده است، در پایان گفت: اخیرا برنامه 30 :20 در فیلمی به منظور ارتباط جریان سبز با خارج از کشور ضمن پخش برخی از سخنان و زندگی من، ‌به تلاشی مذبوحانه دست زد که فقط به این نکته اشاره می کنم که ساخت این گونه برنامه ها تاثیری در پویایی جریان سبز نخواهد گذاشت.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41072


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 9:55 عصر | نظرات دیگران()
 فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران 16 آذر + فیلم 

فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران 16 آذر


فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران 16 آذر + فیلم



فائزه هاشمی رفسنجانی دیروز در حاشیه مراسم 16 آذر در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات حضور داشته است ، که در این میان عده ای به صورت برنامه ریزی شده با مشاهده حضور وی در دانشگاه با دادن شعارهای انحرافی جو دانشگاه را ملتحب کردند و کار به جایی رسید که کادر دانشگاه فائزه هاشمی را به دانشکده دیگری انتقال دادند و جو دانشگاه با آگاهی دانشجویان آرام شد.   

 

فیلم حضور فائزه هاشمی را از اینجا ببینید



منبع | نویسنده : اختصاصی بانگداد
http://bangdad.com/bangdad/mainsite/details.asp?id=30
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 6:50 عصر | نظرات دیگران()
نشست واکاوی شخصیت شهید شوشتری و بررسی مسائل سیستان -1
سردار شعبانی: ریگی آموزش‌های تروریستی را در سفر به کشور انگلستان دیده است

خبرگزاری فارس: فرمانده اسبق انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عبدالمالک ریگی طی دو سفر به انگلستان آموزش‌های لازم تروریستی را دیده و همواره یک کارشناس انگلیسی به او مشاوره می‌دهد.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمد شعبانی از همرزمان شهید شوشتری شب گذشته در نشست تخصصی واکاوی شخصیت این شهید عزیز و بررسی مسائل سیستان و بلوچستان که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به معضلات و مشکلات مردم محروم و مستضعف منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر چه پس از انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوب و گام‌های موثری برای رفع مشکلات منطقه برداشته شده است، اما عمق ظلم و ستم‌های رژیم پهلوی در این منطقه آنقدر زیاد بوده که این خدمات خیلی به چشم نمی‌آید.
شعبانی با بیان اینکه یک جوان بلوچ باید با منافع ملی کشور الحاق پیدا کند، به ماجراجویی‌های کشورهای قدرتمند در طول سالیان گذشته در این منطقه اشاره کرد و افزود: همچنین گروه‌های سیاسی فعال قبل از انقلاب نیز در این منطقه فعالیت‌های مختلفی داشته‌اند و مواد مخدر به اتباع خارجی، تفکر وهابیت و از همه مهم‌تر ظهور و بروز گروهک ضاله ریگی موسوم به جندالله نیز و مشکلات مردم منطقه افزوده است.
وی افزود: عبدالمالک ریگی علیرغم سن کم طی 2 سفر به کشور انگلستان آموزش‌های لازم تروریستی را دیده و امروز نیز همواره یک کارشناس انگلیسی به او مشاوره می‌دهد.
سردار شعبانی به سابقه شرارت عبدالمالک ریگی در میادین مختلف سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این فرد 2 بار نیز سابقه چاقوکشی در شهر را داشته و همین خصوصیات او باعث شده تا امروز مد نظر جریانات مخالف نظام در آن سوی مرزها قرار گیرد.
وی ربودن 8 سرباز وظیفه، گروگان گرفتن مرزبانان ایرانی، حادثه تاسوکی در محور جاده زابل در اسفند 84 که منج به شهادت 23 نفر شد، جنایت داروین، ‌حوادث خیابان بزرگمهر زاهدان، انفجار اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران، حادثه خونین کورین،‌حادثه فراوان، بمب‌گذاری مسجد علی‌ابن ابیطالب زاهدان و به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و سران عشایر در 26 مهر ماه را از جمله اقدامات گروهک تروریستی ریگی عنوان کرد.
سردار شعبانی با بیان اینکه ما در این 30 سال به اقدامات خوبی در امنیت سخت‌افزاری رسیده‌ایم، اظهار داشت: سردار شوشتری قصد داشت یک امنیت نرم را در منطقه ایجاد کرده و این راهبرد را با بکارگیری خود مردم بومی کند.
وی شهادت سردار شوشتری را هزینه اجرای این راهبرد امنیت پایدار مردمی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
این مقام مسئول در ناجا با اشاره به ترویج برخی افکار افراطی وهابی‌گری و سلفی‌گری در منطقه اظهار داشت: با افزایش فعالیت طالبان و القاعده در منطقه، 2 کشور پاکستان و افغانستان به مراکزی برای ترویج این افکار تند و افراطی تبدیل شده‌اند اما ما معتقدیم که بین اهل سنت و وهابیت فرق است و ما همواره حساب مردم و عشایر را از اشرار منطقه جدا می‌دانیم.
سردار شعبانی با بیان اینکه سردار شوشتری با قصد تجدید نظر در ساختار امنیتی منطقه و مسئولیت قرارگاه قدس را برعهده گرفته بود؛‌گفت به همین خاطر ایشان جلسات متعددی با سران عشایر و طوایف مختلف منطقه برقرار کرده و راهبرد امنیت جدیدی را طراحی کرد که مرکز ثقل این راهبرد سپردن تدریجی مسئولیت به عشایر و مردمی بود که شایستگی و تعهد لازم را داشته‌اند.
این همرزم شهید شوشتری با تاکید بر تعامل خوب این شهید عزیز با طوایف مختلف سیستان گفت: با عملیاتی شدن طرح راهبرد امنیتی جدید جریانات معاند که منافع خود را در خطر دیدند مشغول به کار شدند و سعی در ایجاد فاصله بین مردم و عشایر کردند که یکی از مهمترین اقدامات آنها انفجار مسجد شیعیان در زاهدان بود که دقیقا با هدف اختلاف بین شیعه و سنی صورت گرفت اما با هوشیاری شیعیان و علیرغم به شهادت رسیدن 23 نفر از آنها دست به کاری برخلاف وحدت نزدند.
سردار شعبانی با بیان اینکه پیمان نانوشته‌ای بین این اقدامات تروریستی و برخی جریانات داخل کشور وجود دارد، افزود: مصالح نظام در این است که یک راهبرد جدید امنیتی بدون ریزش داخلی به وجود آید و به همین دلیل بود که سردار شوشتری با برخی سران طوایف ارتباط برقرار کرد و مشکلات آنها را بررسی و گام‌های اول را با موفقیت برداشت.
وی ادامه داد: این اقدامات به منزله پایان سیطره حاکمیت‌های قومیتی و مذهبی در منطقه بود و عبدالمالک ریگی می‌دید که اگر بخواهد برای مثال از محور پیشین وارد شود با خود عشایر بومی و مردم منطقه روبرو خواهد شد.
سردار شعبانی ابراز داشت: این همسویی و تلاش‌های معاندین نشانگر عمق حساسیت آنها به راهبرد جدید سپاه در منطقه بود و لذا برای خاموش کردن این تفکر دست به کار شدند.
وی وجود دو کشور بی ثبات افغانستان و پاکستان را یکی از مهمترین مشکلات منطقه سیستان و بلوچستان دانست و افزود: وزیر خارجه پاکستان در حالی از وجود عبدالمالک ریگی در کشور افغانستان خبر می‌داد که طبق اطلاعات ما این شخص در خاک پاکستان فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه سردار شوشتری در ایجاد امنیت نرم به دنبال به کارگیری مردم و سپردن مسئولیت به آنها بود خاطرنشان کرد: بنابر این باید این راهبرد را با مطالعات تکمیلی و به کارگیری تجارب گذشته ادامه دهیم. وی کمرنگ شدن جنبه‌های نظامی راهبرد وتوجه به توزیع همه جانبه متوازن، کاهش تدریجی نیروهای نظامی، و سپردن مسئولیت به مردم منطقه،‌افزایش حضور اطلاعاتی و کنترل‌های نامحسوس،‌رعایت ملاحظات مذهبی اهل سنت، دست‌گذاشتن بر روی مشترکات دینی و پرهیز از اختلافات مذهبی را از جمله اقدامات موثر در ادامه دادن راهبرد امنیت پایدار مردمی در منطقه دانست.
سردار شعبانی با بیان اینکه متاسفانه چهره مردم بلوچ توسط دشمنان خدشه دار شده است، گفت: استراتژی شهید شوشتری به کارگیری محبت به جای گلوله بود.
وی افزود: یک جوان بلوچ باید به نظام جمهوری اسلامی احساس تعلق کند اما متاسفانه هجمه وسیع تبلیغات خلاف این موضوع را برای مردم تبلیغ می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز 16 شاخصه مهم که موجب بروز تهدیدات و خطرات در منطقه بوده است را شناسایی کردیم و در حال اندیشیدن راهبردهای مناسب برای مقابله با این تهدیدات هستیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809180155


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 5:54 عصر | نظرات دیگران()
سرخوردگی ته‌مانده‌های فتنه از هراس موسوی برای حضور در تجمعات

عصر روز سه‌شنبه بحث و گفت‌وگوهای زیادی میان تعدادی از افرادی که به حمایت از موسوی در دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، درگرفت و برخی از این افراد از میرحسین موسوی به‌دلیل هراس از حضور در تجمعات به‌شدت انتقاد کردند.

به گزارش رجانیوز، در حالی که جریان فتنه از حضور پرشمار دانشجویان انقلابی کاملاً غافلگیر شده و مرکز هدایت عصبی این جریان دچار اختلال شده است، عصر روز سه‌شنبه پس از چندین ساعت تجمع در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران، بحث‌هایی پیرامون علت عدم حضور موسوی در تجمعات، میان جمعی از افراد حاضر در تجمع قانون‌شکنان درگرفت.

برخی از این افراد با اشاره به عدم حضور موسوی در نمایشگاه مطبوعات، تجمع غیرقانونی روز 13 آبان و تجمعات روزهای 16 و 17 آذر اظهار عقیده می‌کردند که در جای گرم نشستن و بیانیه و خطابه صادر کردن هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

یکی از این افراد نیز گفت ظاهراً موسوی می‌ترسد با حضور در این تجمعات مانند روز قدس علیه وی شعار داده شود یا مانند اتفاقی که در نمایشگاه مطبوعات برای کروبی رخ داد، به وی نیز بی‌احترامی شود، بنابراین، ترجیح می‌دهد در تجمعات حاضر نشود.

یکی دیگر از حاضران در این بحث گفت گویا امروز (سه‌شنبه) تعدادی لباس شخصی فرهنگستان هنر را محاصره کرده و اجازه نداده‌اند موسوی به دانشگاه بیاید. در واکنش به این گمانه‌زنی، یکی دیگر از افراد حاضر در بحث گفت: دفتر فروش لوازم و تجهیزات پزشکی یکی از بستگان ما دقیقاً مقابل فرهنگستان هنر قرار دارد و من پس از اینکه این خبر را شنیدم، صحت و سقم آن را جویا شدم که گفتند هیچ محاصره و تجمعی اینجا وجود ندارد. بعد هم هر چند دقیقه یک بار آمار گرفتم که گفتند خبری نیست.

http://rajanews.com/detail.asp?id=41016


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 5:48 عصر | نظرات دیگران()
تابش،سکته میرحسین موسوی را تکذیب کرد

محمدرضا تابش دبیر کل فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی بستری شدن میرحسین موسوی به علت سکته قلبی در بیمارستان شهید رجایی را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، تابش در روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به شایعه سکته میرحسین موسوی اظهار داشت: این موضوع را تکذیب می کنم.

وی با بیان این که میرحسین موسوی امروز در فرهنگستان هنر مشغول فعالیت روزانه خود است افزود: شاید عده‌ای می‌خواهند مکنونات قلبی خود را مطرح کنند.

تابش با بیان اینکه اینگونه شایعات را با هدف ایجاد التهاب در فضای عمومی جامعه مطرح می شود،‌اظهار داشت : امیدوارم به عواقب کار غیراخلاقی که می‌کنند واقف باشند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=41044


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 5:47 عصر | نظرات دیگران()
امپراطوری گرگ‌ها، طعمه، گل، استخر مرگ، اژدهای زرد و ...
گزارش فیلم‌های آخر هفته در تلویزیون

خبرگزاری فارس: در روزهای پایانی هفته 11 فیلم سینمایی و تلویزیونی از شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن خواهد رفت.


به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی امپراطوری گرگ‌ها(کریس ناهون)، طعمه(فرامرز صدیقی)،بهمن(پائول شاپیرو)، پدر پر افتخار من(یاوس ربرت)، استخر مرگ (بادی ون هورن)، گل(ویوک آگنیهوتری)، راهی به بالا نیست(جیمز سیل)، ویزیون تله(یلماز اردوگان)، ویزیون تله طوبی(یلماز اردوگان)، اژدهای زرد(سوتمو کاشیما) و به دنبال جکی (گانگلیان فانگ و پینگ جیانگ) پنجشنبه و جمعه 19 و 20 آذر از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و تهران روی آنتن می‌رود.

*«امپراطوری گرگ‌ها»
فیلم سینمایی «امپراطوری گرگ‌ها» به کارگردانی کریس ناهون پنجشنبه 19 آذرساعت 22 از شبکـه یک سیما پخش می‌شود.
دختر جوانی به نام سونیا عضو فعال قاچاق هرویین از اروپای شرقی به فرانسه است که طی یکی از معاملات تصمیم می‌گیرد با بیست کیلو هرویین، به اعضای مافیای خودش که گرگ‌های خاکستری نام دارد خیانت کند. او هرویین‌ها را در محل امنی پنهان می‌کند ولی با افراد گرگ‌‌های خاکستری درگیر می‌شود وقتی پلیس وارد درگیری شده و سونیا را دستگیر می‌کند. سونیا که بی‌هوش شده، توسط افراد مرموزی ربوده می‌شود و در اختیارگروهی از دانشمندان علم ژنتیک به سرگروهی پروفسور آکرمن قرار می‌گیرد...
جیان رینو و آرلی جاور در فیلم سینمایی «امپراطوری گرگ‌ها» محصول سال 2005 فرانسه به ایفای نقش پرداختند.

*«طعمه»
فیلم سینمایی «طعمه» به کارگردانی فرامرز صدیقی جمعه20 آذر ساعت15:40 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
اعضای یک گروه قاچاق مواد مخدر، مردی به نام غلام را یک روز پس از آزادی از زندان به قتل می‌رسانند. مرتضی،‌ مأمور تجسس اداره مبارزه با مواد مخدر، یکی از افراد گروه به نام پیردوست را دستگیر می‌کند. مرتضی، پیردوست را که سال‌ها پیش معلم او بوده است، با ضمانت خود آزاد می‌کند. رئیس گروه قاچاقچی‌ها با تزریق مواد مخدر به پیردوست او را وادار می‌کند تا مرتضی را موقع ورزش صبحگاهی با گلوله از پا درآورد؛ اما پیردوست در اوج حادثه به جای هدف قرار دادن مرتضی به یکی از قاچاق‌چی‌ها شلیک می‌کند.
فرامرزقریبیان، جمشید هاشم‌پور، رضا رویگری، فخرالدین صدیق شریف و هادی اسلامی در فیلم سینمایی «طعمه» تولید سال1371 بازی کرده‌اند.

*«بهمن»
فیلم سینمایی «بهمن» پنجشنبه 19 آذرساعت 23:45 از شبکـه دو سیما پخش می‌شود.
در فیلم سینمایی «بهمن» با بازی مایکل گروس می‌بینیم: یک تبهکار الماس‌ها را می‌دزدد و با هواپیما وارد کوهستان می‌شود، الماس‌ها از هواپیما بیرون می‌ریزد و هم‌زمان برف شروع می‌شود، تبهکار به طور اتفاقی وارد کلبه‌ای می‌شود که زیر بهمن اسیر است. او با ساکنان خانه درگیر می‌شود و در نهایت کشته شده و خانواده نجات می‌یابد.
فیلم سینمایی «بهمن» به کارگردانی پائول شایپر و محصول سال 1997کشورهای آلمان و آمریکاست.

*«پدر پر افتخار من»
فیلم سینمایی «پدر پر افتخار من» جمعه 20 آذر ساعت 18:15 از شبکـه دو سیما پخش می‌شود.
داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که دارای دو فرزند پسر هستند، که روزی تصمیم می‌گیرند با هم برای مسافرت به پاریس بروند. در آنجا به آنها خیلی خوش می‌گذرد و همین امر باعث می‌شود که پسر بزرگ‌تر تصمیم بگیرد آنجا بماند و به همراه والدینش به خانه باز نگردد، ولی بعد از یک روز ماندن در آنجا تصمیم می‌گیرد به خانه بازگردد.
فیلم سینمایی «پدر پر افتخار من» به کارگردانی یاوس ربرت محصول سال 1990 کشور فرانسه بازی کرده‌اند.

*«استخر مرگ»
فیلم سینمایی «استخر مرگ» به کارگردانی بادی ون هورن پنجشنبه 19 آذر ساعت 19 از شبکـه سه سیما پخش می‌شود.
بازرسی به نام هری کالاهان که هیچگونه رحم و شفقتی در ارتباط با جنایتکاران ندارد فردی به نام جانرو که تبهکاری خطرناک است را به زندان می‌اندازند و دوباره بر سرزبان‌ها می‌افتد. در این بین فیلمساز مشهوری به ‌نام پیتر سوآن که کارگردان فیلم‌های ترسناک است، لیستی از افراد سرشناس و مشهور را تهیه کرده که در فیلم‌هایش تحت عنوان استخر مرگ سوژه جدید و ترسناکی را به معرض نمایش بگذارد او که دارای دشمنی دیوانه و آدم‌کش است، غافل از اعمال او به دام او اسیر می‌شود.
کلمینت اسیتورد و پاتریشا کلارکسون در فیلم سینمایی «استخر مرگ» محصول سال 1988 کشور آمریکا بازی کرده‌اند.

*«گل»
صبح جمعه ساعت 10 فیلم سینمایی «گل» از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
جوانی هندی که از کودکی آرزوی بازی در یکی از تیم‌های فوتبال کشورش را دارد، بالاخره بعد از تلاش‌های فراوان و زحمات طاقت‌فرسا به این آرزو دست می‌یابد.
جان آبراهام، ارشد وارسی، بیپا شاباسو، بومن ایرانی و دالیپ تاهیل در فیلم سینمایی «گل» به کارگردانی ویوک آگنیهوتری محصول سال 2008 کشور هند ایفای نقش کرده‌اند.

*«راهی به بالا نیست»
فیلم سینمایی «راهی به بالا نیست» به کارگردانی جیمز سیل جمعه 20 آذرماه ساعت 23 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
ویور با دوستش برای بستن قرارداد به ساختمانی می‌روند. از بستن قرارداد چند میلیون دلار نصیب آنها می‌شود. دوست ویور مردی را اجیر می‌کند تا او را بکشد، غافل از اینکه همگی در پارکینگ ساختمان مورد حمله قرار می‌گیرند...
گریسون مک کوچ، آدریان پال و آمی لوکین در فیلم سینمایی «راهی به بالا نیست» محصول سال 2004 کشور آمریکا به ایفای نقش پرداختند.

*«ویزیون تله»
فیلم سینمایی «ویزیون تله» پنجشنبه 19 آذرماه ساعت 15:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
شهر کوچک و دورافتاده‌ای در ترکیه دارای سینمای کوچکی است که شهردار چندان با صاحب آن میانه خوبی ندارد. تا آنکه از مرکز قرار است فرستنده تلویزیون برای این شهر نصب شود. شهردار که برای مقابله با سینمادار از تلویزیون استقبال کرده، با مشکل جدیدی روبرو می‌شود. مأموری که از مرکز آمده بدون آنکه فرستنده را نصب کند به آنکارا بازمی‌گردد...
فیلم سینمایی «ویزیون تله» به کارگردانی یلماز اردوگان محصول سال 2001 کشور ترکیه است.

*«ویزیون تله، طوبی» عنوان فیلمی از ویلماز اردوگان است که جمعه20 آذر ساعت 20:30 در قالب سینما چهار از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
اکتبر سال 1980 در حوالی آنکارا از معلمی به نام امیت گانر خواسته می‌شود که مسئول یک کتابخانه شود. او به همراه خانواده‌اش پیشنهاد را قبول می‌کند. وی دختری به نام طوبی دارد که پاهایش فلج است.
فیلم سینمایی «ویزیون تله، طوبی» با بازی ییلمازاردوگان، تارک آگان، دمت آکباق و دئیس آکایا محصول سال 2004 کشور ترکیه است.

*«اژدهای زرد»
شبکه تهران سیما40 دقیقه بامداد روز جمعه20 آذر فیلم سینمایی «اژدهای زرد» به کارگردانی سوتمو کاشیما را پخش خواهد کرد.
داستان فیلم در مورد دختری به نام جون است که شایعه شده دارای کلیدی اسرارآمیز به نام اژدهای زرد از پدرش است که از انسان‌ها در برابر نیروهای شیطانی حفاظت می‌کند. او مجبور است برای اینکه این کلید و راز آن به دست گروه‌های مختلف تبهکارنیفتد، دائم از دست آنها بگریزد.
وای مان چان و یاسوکی کوراتا در فیلم سینمایی «اژدهای زرد» محصول سال 2003 کشور ژاپن بازی کرده‌اند.

*«به دنبال جکی»
فیلم سینمایی «به دنبال جکی» جمعه 20 آذر ساعت13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود.
زانگ ای شان یک نوجوان چینی است که از ده سالگی به همراه والدینش به اندونزی آمده، او که پدرومادر گرفتاری دارد به همراه مادربزرگش زندگی می‌کند. زانگ پسری لوس و بی‌ادب است که در درس‌های چینی بسیار ضعیف است اما قهرمان مورد علاقه‌اش جکی چان است. زانگ که از سوی همکلاسی‌هایش تحقیر می‌شود، تصمیم می‌گیرد خلاف میلش به پکن برود.
ییشان زنگ، جکی چان، کایزینگ ایزین جایارو و بینگ بای در فیلم سینمایی «به دنبال جکی» به کارگردانی گانگلیان فانگ و پینگ جیانگ محصول سال 2009 کشور چین به عنوان بازیگران اصلی بازی کرده‌اند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809180947


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 5:46 عصر | نظرات دیگران()
راه‌اندازی ایمیل ایرانی‌
معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران از راه‌اندازی پست الکترونیکی (ایمیل) ایرانی با آدرسiran.ir در آینده نزدیک برای عموم مردم خبر داد.

علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون امکان استفاده از ایمیل ملی برای مدیران دستگاه‌های دولتی فراهم شده است و آنها می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی ایران به آدرس www.iran.ir نسبت به ایجاد ایمیل اقدام کنند.

وی از ویژگی ایمیل ایرانی را حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده از آن اطلاعات ایمیل در داخل کشور گردش می‌کند و مانند ایمیل‌های غیرایرانی نظیر یاهو، جیمیل و هات‌میل که در خارج از کشور میزبانی می‌شوند، اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی‌شود.

انصاری گفت: شرکت فناوری اطلاعات ایران تاکنون برای بیش از سه هزار کاربر اینترنت کشور، پست الکترونیکی ملی را فعال کرده است.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76335
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 5:45 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا