زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، بر محبّت دل ها می افزاید . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

اعدام دو نفر از آشوب گران اغتشاشات اخیر

در پی اغتشاشات و اقدامات ضد انقلابی و ساختار شکنانه ماههای اخیر به ویژه در روز عاشورا ، شعب دادگاههای انقلاب اسلامی تهران به اتهامات تعدادی از متهمان رسیدگی و 11 نفر را به اعدام محکوم کردند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بنابراعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، حکم 2 نفر از این تعداد به نام های محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور که به تایید دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسیده بود ، سحرگاه امروز ( پنجشنبه ) اجرا شد و محکومان به دار مجازات آویخته شدند.

این گزارش می افزاید: احکام 9 نفر دیگر از محکومین اغتشاشات ماههای اخیر نیز در مرحله تجدیدنظر خواهی است که در صورت قطعیت ، احکام صادره این تعداد اجرا خواهد شد .

محاربه و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، عضویت در گروهک مسلح ضد انقلابی انجمن پادشاهی ایران و گروهک تروریستی منافقین از جمله جرائم محکومان است.

منبع :

http://www.iribnews.ir/
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 2:12 عصر | نظرات دیگران()
گفت‌وگوی حبیبی، کواکبیان، توکلی، نصیرپور
توکلی:کروبی‌وموسوی خطاها را جبران‌کنند تا توبه‌اشان پذیرفته شود/عضواعتمادملی:کروبی بایدزودتر این‌حرف‌ها را می‌گفت

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی، مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس، احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید نصیرپور نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی، با شرکت در برنامه بدون خط خوردگی از شبکه رادیویی گفت و گو در باره به رسمیت شناختن دولت از سوی آقای کروبی دیدگاه های خود را بیان کردند.

رادیو گفت‌وگو: حجت الاسلام مهدی کروبی در مورد قانونی بودن ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد اظهار داشته: "رئیس‌جمهور را به رسمیت می شناسم."

در این باب با چندی از شخصیت های سیاسی گفت‌وگو می کنیم. نخست از جناب آقای محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی پرسش می کنیم: جناب آقای حبیبی سلام، شب شما به‌خیر باشد.

حبیبی: سلام علیکم شب شما هم به‌خیر باشد.

رادیو گفت‌وگو: آقای حبیبی شما چه برداشتی از موضع گیری جدید آقای کروبی در مورد به رسمیت شناختن ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد دارید؟

حبیبی: بنده خبر را مطالعه کردم و معتقدم اظهارات آقای کروبی دو بعد دارد. ابتدا با تنفیذ حکم ریاست جمهوری، علی القاعده، رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور رسمی و قانونی کشور است. این نکته مثبتی است که انتظار داشتیم آقای کروبی خیلی قبل تر این مطلب را اظهار می کردند. در ماه مبارک رمضان یعنی زمانی که کشور در اوج پیچیدگی و نگرانی به علت برخی اظهارات آقایان کروبی و موسوی قرار داشت، با ایشان ملاقاتی داشتم و این سوال را مطرح کردم که آیا واقعا در ذهن‌تان در مورد ولایت فقیه عدولی اتفاق افتاده است؟ آقای کروبی به بنده گفتند: اگر از موضوع ولایت فقیه عدول کنم، در واقع خود را تبدیل به انسانی بی محتوا کرده ام که پس از یک عمر اعتقاد به ولایت فقیه حالا در حال نفی سابقه خود هستم.

بنابراین در پاسخ به سئوال بنده ایشان راجع به اعتقاد به ولایت فقیه این جواب را مطرح کردند. نکته ای که امروز به آن اشاره داشتند را نیزمی توان در همان چارچوب اظهارات متعدد ایشان در دوره های مختلف مورد ارزیابی قرار داد. البته بنده این موضوع را مثبت ارزیابی می کنم؛ اما قسمتی که راجع به اظهارات ایشان و آقای موسوی در مورد انتخابات و دیگر مطالب داشتند، بنده معتقدم "بیننا و بین الله" استدلال و دلیل قانع کننده ای برای این اظهارات نادرست وجود نداشته و ندارد. انتظار داشتیم که اگر آقای کروبی و به‌خصوص آقای موسوی که هنوز هم بر طبل تقلب در انتخابات می کوبند و حاضربه دست کشیدن ازاین حرف نادرست نیستند، در همان زمان (قانونی) حاضر به بازشماری آرا می شدند. در قانون مطرح شده است که اگر نامزدی به نتیجه انتخابات معترض است (چه در مرحله شمارش یا هر مرحله دیگری) می تواند این اعتراض را اعلام و با نام بردن تعداد صندوق‌هایی که او نسبت به آنها اعتراض دارد، با حضور وی و نماینده مورد اعتمادش پلمپ صندوق‌ها شکسته شود ومجددا مورد بازشماری قرار گیرد. سوال اصلی بنده از آقایان من جمله آقای کروبی این است که گزارشاتی درمورد مشکلات در انتخابات به دست شما رسیده بود، چرا حاضر به بازشماری آرا نشدید؟ آقای محسن رضایی حاضر به بازشماری شدند، بنده مطلع هستم که به درخواست ایشان در 3 استان این بازشماری از تعدادی صندوق‌ها انجام شد و چیز جدیدی به دست نیامد. بنابراین صحبت اخیر آقای کروبی را، دارای دو بعد می دانیم: ابتدا مسئله و صحت انتخابات، که اصلاً صحبت‌های ایشان را قبول ندارم و معتقدم که نگاهی کاملاً منفی است. اما نگاه دوم ایشان به مسئله تنفیذ مقام معظم رهبری مربوط می شود که به نظر بنده آن را باید مثبت تلقی کرد.

رادیو گفت‌وگو: آقای حبیبی اجازه بدهید از آقای کواکبیان هم سوالاتی داشته باشیم؛ آقای کواکبیان سلام شب شما به‌خیر باشد.

کواکبیان: سلام و رحمه الله!

رادیو گفت‌وگو: آقای محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه در باب اظهارات اخیر آقای کروبی سخن می گفتند؛ آقای کواکبیان نظر شما در مورد صحبت های آقای حبیبی چیست؟

کواکبیان: قسمت آخر که ایشان فرمودند به علت تنفیذ مقام معظم رهبری این بحث پذیرفته شده و این مسئله را مثبت تلقی می کنند؛ بنده نیز با ایشان موافق و معتقدم که ای کاش این مباحث ها زودتر مطرح می شد و مشکلات پس از انتخابات هر چه زودتر به اتمام می رسید.

امروز نیز کاری بود که حزب مردم سالاری انجام داد و در حاشیه کنگره هشتم این حزب دوستان از جناح های مختلف مانند حضرت حجت الاسلام آقای ابوترابی نایب رئیس محترم مجلس صحبت کردند و دوستان دیگر نیز تشریف آورده بودند. به نظر من چنین اظهارنظری در حاشیه این کنگره را باید به فال نیک گرفت. در مجموع بنده معتقدم با گفت‌وگو، همدلی، نشست و برخاست زیر سقف مشترک، ان شاالله این مسائل تمام می شود.

رادیو گفت‌وگو: آقای کواکبیان به نظر شما آقای کروبی چرا تغییر رویکرد دادند؟ از بحث تقلب در انتخابات و با موضوعاتی که در قوه قضائیه مطرح شد و مدعی موضوعاتی شدند که حتی آقای محسنی اژه ای نیز دراین خصوص توضیحاتی را ارائه کردند. درمورد سوالاتی که آقای کروبی مطرح کردند، تحقیقات و بررسی هایی نیزصورت گرفته است. برداشت شما از آن موضع گیری قبلی واین تغییر رویکرد چیست؟

کواکبیان: ما که نمی توانیم تا 4 سال آینده هنوز بحث انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را ادامه بدهیم.

رادیو گفت‌وگو: یعنی فکر می کنید آقای کروبی هنوز همان اعتقاد را دارد اما کوتاه آمده؟ یعنی آقای کروبی هنوز می گوید تقلب شده؟

کواکبیان: ما موشکافی این کار را نباید کنیم، باید برون داد این بحث را بگوییم و تصور می کنم که این بحث به فضای وحدت و همدلی مجموعه عناصر نظام کمک می کند و از این جهت ما باید این اظهارنظر به فال نیک بگیریم و اینکه حالا چرا قبلاً نگفته اند و چرا حالا می گویند و پس چه شده و این ها را من می گویم خوب است که درباره آنها بحث بکنیم اما ما را به جایی جز اینکه باز کدورت‌ها را اضافه نمی رساند.

رادیو گفت‌وگو: آقای توکلی در همین همایشی که شما هم اشاره کردید (کنگره مردم سالاری)، گفتند که راه توبه و بازگشت همیشه بر روی آقای کروبی باز است؟ نظر شما درباره سخنان آقای دکتر توکلی چیست؟

کواکبیان: البته آقای دکتر توکلی هم تشریف آورده بودند ولی زود رفتند و این صحبت‌ها را احتمالاً در حاشیه کنفرانس با خبرنگاران داشتند؛ من دقیقاً آنها نخواندم، ولی من معتقدم که مبنای این نشست و برخاست‌ها باید همان میثاق ملی، یعنی اصول قانون اساسی باشد که هم بحث ولایت فقیه و هم اصول مربوط به حقوق ملت به خوبی در آنجا تدوین شده و ما با این راهکار معتقدیم همه می توانند در نظام موثر باشند؛ ان شاالله.

من فکر می کنم باید دوستان اصولگرا البته مثل آقای حبیبی که ارادت داریم و گلایه داریم که چرا به کنگره ما هم نیامدند، اینها از قبل قبول داشتند. منتها یک سری عناصر تندرو هستند که آنها متاسفانه نمی خواهند به این حرف‌ها قانع شوند و معتقد به مباحث دیگری هستند که ان شاالله آنها هم سازوکاری داشته باشند و بحث ها به اتمام برسد.

رادیو گفت‌وگو: آقای حبیبی برداشت شما چیست؟ یعنی پیش بینی می کنید با توجه به این تغییر رویکردی که در این اظهارنظر آقای کروبی است، یعنی اینکه گفتند تنفیذ را قبول دارند، با توضیحی هم که شما فرمودید در ماه مبارک رمضان دیداری با ایشان داشتید و آقای کروبی بحث ولایت فقیه را مطرح کردند، با توجه به اینکه تنفیذ را قبول دارند و از موضع خود در خصوص تقلب پایین آمدند، پیش بینی شما چیست؟ آیا فکر می کنید که این موضع موجب وحدت بین احزاب و جناح ها و افکار مختلف در جامعه بشود؟

حبیبی: ببینید! تا آنجا که بنده اطلاع دارم این موضوعی که عرض می کنم چند ماه پیش رسانه ای هم شد، آقای کروبی به عنوان دبیرکل حزب اعتمادملی یک مرزی قائل شدند بین مبانی فکری حزب اعتمادملی با مبانی برخی از احزاب مثل مشارکت و مجاهدین انقلاب که به هر صورت در طیف دوم خرداد، خودشان را در یک طیف می بینند. اما آقای کروبی یک مرزبندی کردند بین خودشان و حزب مشارکت و حزب مجاهدین انقلاب و این مرزبندی هم سر موضوع ولایت فقیه بود که در ذهن آقای کروبی آمده بود و رسماً هم این مطلب را بیان کردند. ما معتقدیم واقعآً کسانی که ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول دارند، اصولاً زیر یک خیمه هستند و بنابراین ممکن است اختلاف سلیقه های گوناگونی داشته باشند. بنده برای اختلاف سلیقه ها هیچ نگرانی ندارم، قرار هم نیست که همه مردم یک جور فکر کنند. در خانه ای که پدر یکی است، مادر یکی است و محیط تربیتی هم یکی است، اگر سه یا چهار فرزند باشند چه بسا سه، چهار سلیقه گوناگون در مسائل مختلف داشته باشند. ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که همه فرزندان یک خانواده سلیقه های یک شکل داشته باشند. اما یک موضوع حفظ کیان خانواده پیش می آید، آیا ما حق داریم با سلیقه های مختلف به کیان خانواده لطمه بزنیم؟

رادیو گفت‌وگو: آیا به نظر شما این موضوع از سوی آقای کروبی قبلاً برداشت نشده بود، که ما باید زودتر به این فکر بیفتیم که کیان خانواده را حفظ کنیم؟

حبیبی: به نظر من سوالات جنابعالی را خود ایشان باید پاسخ دهند.

رادیو گفت‌وگو: آقایان حبیبی و کواکبیان متشکر می شوم که اجازه بدهید سخنان مهمان دیگرمان آقای احمد توکلی را هم بشنویم آقای دکتر سلام شب شما به‌خیر.

توکلی: سلام بر شما و شنوندگان عزیز.

رادیو گفت‌وگو: نظر شما درباره مواضع حجت الاسلام مهدی کروبی در مورد قانونی بودن ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد چیست؟

توکلی: من فکر می کنم هر چه از این گونه موارد که حاکی از پذیرش قانون است، از طرف ایشان یا آقای موسوی اتخاذ شود، مسئولیت سنگینی که در این واقعه به دوش اینها قرار گرفت، سبک‌تر می شود. ما هم باید خوشحال شویم و کسانی که سابقه ای در انقلاب داشتند از این زحمت‌هایی که کشیده اند و در این حادثه خیلی از آن را هدر دادند، می توانند بازگردند و در سایه قانون، زندگی محترمانه ای داشته باشند؛ البته باید به خدا و مردم پاسخگو باشند.

رادیو گفت‌وگو: البته این پاسخی که به خدا می دهند که به خودشان برمی گردد اما پاسخی که به مردم می دهند به نظر شما چگونه باید باشد؟

توکلی: وقتی آقای کروبی قانونیت و مشروعیت دولت را تأیید می کند، در واقع بهترین خدمت را به خود می کند. کسی توبه کرد هر وقت توبه کند خدا می پذیرد، من فکر می کنم مردم هم بزرگوار هستند، می پذیرند. ولی آقای کروبی و آقای موسوی در اثر یک خطای بسیار فاحشی که مرتکب شدند که وقتی هم که پای خارجی در عرصه نمایان شد، باز به مواضع خود ادامه دادند فرصت را از خود در آینده برای خدمت به مردم در عرصه سیاست سلب کردند. حتی همفکرانشان هم در فشار قرار گرفتند حتی منتقدان دولت هم بیخود در فشار قرار می گیرند. اینها شرایط را سخت کردند و هر چه زودتر و بیشتر برگردند بهتر است و ما خوشحال می شویم و من فکر می کنم با این کاری که کردند خودشان را از خدمتگزاری در آینده در عرصه سیاست محروم کردند.

رادیو گفت‌وگو: آقای کواکبیان شما نظر آقای دکتر توکلی را شنیدید؟ آیا شما هم همینطور فکر می کنید؟

کواکبیان: بنده خدمت آقای دکتر ارادت دارم ولی این را هم انتظار ندارم که بگویید که کلاً این آقایان از خدمت محروم شوند. اگر واقعاً می توانند منشأ اثری باشند، از خدمات آنها نظام بهره مند می شود، خب بهره مند شود؛ و ظرفیت‌های نظام همه بحمدالله زیاد است. اعتقاد من این است که دل ما برای کشور می سوزد و تمام تلاش‌های ما در این جهت است که واقعاً به اصول قانون اساسی بازگردیم و من معتقدم که نه آقای دکتر توکلی نه آقای مهندس حبیبی و نه اَمثال بنده هیچ یک طرفدار بد اخلاقی هایی که بعضی از دوستان افراطی انجام می دهند، نیستیم. چون بی حرمتی ها و شعارهای تند برخی دوستان آن طرف هم باید بپذیریم، بی تأثیر نیست. در برخی از این مسائل، در کنگره ما هم دوستان کنار هم قرار گرفتند، من معتقدم که اگر این کنگره هیچ ثمره ای نداشته باشد، جز همین جمله ای که گفته شده، البته در خود کنگره گفته نشده بلکه در حاشیه با خبرنگاران گفته شده است؛ من معتقدم که کار مثبتی است.

رادیو گفت‌وگو: آقای دکتر توکلی نظر شما را می شنویم.

توکلی: من از آقای دکتر کواکبیان می خواستم سوال کنم که مگر از جمله بدترین بد اخلاقی ها و لطمات جبران ناپذیر و ظلم بزرگی که در این حادثه به نظام شد، به وسیله آقای کروبی انجام نشد؟ وقتی که اتهام تجاوز جنسی در زندان‌ها را مطرح کردند، بعد نتوانستند حتی یک مورد از آن را اثبات کنند و تحقیقات مجلس به شدت این موضوع را رد کرد. می دانید که گزارشات مجلس حتی علیه دادستان وقت تهران، با صراحت تنظیم شده، ولی این موضع را با شجاعت و دقتی که کردند، فهمیدند غلط است و رد کردند و از این (اتهام) دفاع نکردند. من این حرف را می زنم برای اینکه ثابت کنم کسانی که در عرصه های پر تلاطم سیاسی به مرحله ای می رسند، در آزمایش‌های بسیار حساس مردود شوند. ما اول دلمان می خواست مردودشدگان در مدرسه باقی بمانند، اما آنها خودشان را از مدرسه می کشند بیرون و هر چه تلاش می شود، باز هم آنها خودشان را بیرو ن می کشند؛ حالا که دوباره به مدرسه می آیند، نمی توانند در کلاس بالاتر بنشینند، بلکه همان جا که هستند به نظر من برایشان کافی است، چون آزمایش خود را بد پس دادند.

آقای مهندس موسوی دقیق ترین و روشن ترین انتقادی که از آقای احمدی نژاد کرد، آنجایی بود که: ایشان را متهم کرد به استبداد و قانون گریزی؛ و صراحتاً ایراد گرفت به آقای احمدی نژاد که اگر قانون هم اشکال دارد، شما نمی توانید از طریق غیرقانونی با قانون مبارزه کنید، بلکه باید از طریق قانونی مبازره کنید. اما بلافاصله ظرف کمتر از 24 ساعت پس از رأی گیری ایشان در مقابل آزمایش سختی قرار گرفت. همان زمان با مقام معظم رهبری ملاقات کرد و آقا توصیه هایی به وی کردند؛ آنجا جواب نداشت، بعد ایشان رفتند بیرون و کار دیگری کردند و درست جلوی قانون ایستادند. به نظر من، ایشان به همان ادعایی که کردند، آزمایش سخت شدند و متأسفانه مردود شدند و بعد هم در این حوادث ادامه دادند. البته یک نکته ظریفی در حرف‌های آقای کواکبیان بود که من با صراحت بیشتری می گویم: بنده معتقدم که زمینه سازی های غلط رقبای اینها و برخوردهای رقیب آقای موسوی زمینه سازی کرد؛ ولی اگر همان شب، یعنی شب بیست و دوم آقای موسوی تحت تأثیر القائات شیطانی برخی از اطرافیانش قرار نمی گرفت و موضع علیه قانون نمی گرفت و با صراحت می گفت من شکایت دارم، اعتراض دارم، اما به قانون تمکین می کنم و از رهبری هم خواهش می کنم دستور دهند مراقبت بیشتری انجام شود، اگر این علت موجده پیدا نمی شد، آن علل معده هم از کار می افتاد. من متأسفم این فاجعه اتفاق افتاد و خون عده ای به ناحق به زمین ریخت؛ بدترین اتهامات متوجه نظام شد و از نظر سیاست خارجی و بیشترین ضرر را ما از نظر اقتصادی متحمل. ناهماهنگی هایی که اتفاق افتاد، بی ثباتی درست کرد و مردم چوب آن را می خوردند.

رادیو گفت‌وگو: آقای دکتر توکلی ما همچنان به این موضع خواهیم پرداخت. اجازه بدهید خدمت آقای نصیرپور سلام عرض کنیم.

نصیرپور: علیکم السلام.

رادیو گفت‌وگو: شب شما به‌خیر باشد انشاءالله.

نصیرپور: عاقبت شما به‌خیر باشد. شب شما و شنوندگان عزیز هم به‌خیر باشد.

رادیو گفت‌وگو: آقای نصیرپور صحبت‌های آقای دکتر توکلی را شنیدید؛ نظر آقای توکلی این است که آقای کروبی پشیمان هستند و تعبیر توبه را به کار بردند و اینکه راه بازگشت همیشه برروی آقای کروبی باز است. آقای نصیرپور صدای ما را می شنوید؟ ظاهراً ارتباط ما با آقای نصیرپور قطع شد.

آقای دکتر توکلی ارتباط ما با آقای نصیرپور متأسفانه قطع شد.همکاران تلاش می کنند دوباره ارتباط را برقرار کنند.اگر از صحبتهای قبلی شما نا گفته ای باقی مانده بفرمایید؟

توکلی: اکنون که این برادران دارند بر می گردند، من قصد ندارم از در حمله و ملامت وارد شوم و جلوی این دگردیسی مثبت را بگیرم؛ ولی به‌خاطر اینکه دوستان دچار توهم نشوند، توضیح می دهم که اگر کسی در عرصه زندگی؛ چه زندگی شخصی و چه زندگی اجتماعی، دچار اشتباهی شد و اگر این خطای او لطماتی به دیگران زد، باید جبران کند تا توبه او پذیرفته شود و البته جبران این امر برای این دوستان خیلی سخت است. البته بنده شخصاً معتقدم وجود احزاب مختلف که مبانی مشترک اسلام و انقلاب اسلامی را قبول دارند، با سلایق و عقاید مختلف برای کشوری که بر مردم سالاری استوار است و به رأی گیری اعتقاد دارد و نهادهای او با رأی مردم انتخاب می شوند، یک ضرورت است. در نتیجه همیشه جدای از اختلاف نظر (در موارد مشترک با آنها همراهی می کنیم)، حتی اعتمادملی هم که کنگره داشت، من شرکت کردم. به نظرم مواضع آقای کروبی در مقاطع مختلف خیلی با هم تفاوت داشت. آرزو می کنم این برادران عاقبت به‌خیر شوند و خود من هم عاقبت به‌خیر شوم؛ ولی این گونه نیست که ما فکر کنیم که اگر اینها مواضع خود را اصلاح می کنند، منتی بر سر کسی دارند؛ خدا بر سر آنها منت دارد که توفیق داد به راه صحیح نزدیک شوند؛ خدا بر سر همه ما منت دارد که ما را به وسیله همدیگر آزمایش می کند.

رادیو گفت‌وگو: آقای توکلی متشکرم؛ ارتباط با آقای نصیرپور بر قرار شده. آقای نصیرپور سلام.

نصیرپور: علیک سلام.

رادیو گفت‌وگو: آقای توکلی امروز گفته بودند که آقای کروبی با تغییر مواضع‌شان و پذیرش تنفیذ ریاست جمهوری و اینکه ادعای تقلب در انتخابات را قبول ندارند و می شود گفت به نوعی توبه کردند و این علامت مثبتی است و در عین حال می گویند ایشان بزرگترین خطا را در حق نظام کردند. بحث تجاوز را مطرح کردند و اشاره هم کردند مواضع ایشان بعد از انتخابات فرق می کرد تا زمانی که قبل از انتخابات در حزب اعتماد ملی اعلام موضع می کردند، این دو، سه محور را آقای توکلی اشاره کردند. نظر شما در خصوص اظهارنظر آقای کروبی چیست؟

نصیرپور: بله. من از آقای دکتر توکلی خواهش می کنم که با توجه به سابقه فعالیت‌های سیاسی اجتماعی ایشان و همچنین دانش ایشان از روابط اجتماعی برخی رفتارهای اجتماعی را با ملاک‌های ارزشی و الفاظی مثل توبه و اینها منظور نکنند.

رادیو گفت‌وگو: منظورتان این است که از اخلاق به سیاست پل نزنند؟

نصیرپور: نه خیر. عرض می کنم، ما در دایره روابط اجتماعی وقتی به توسعه سیاسی اعتقاد داریم و وقتی به مشارکت اجتماعی، مشارکت سیاسی اعتقاد داریم طبیعتاً اعتراضات را هم می شود در همان دایره محاسبه کرد. البته هیچ کس تأیید نمی کند که اعتراضات از قاعده و قانون خارج شود و از چارچوب های پذیرفته شده عبور کند؛ اما اگر کسی یک موضع اجتماعی خود را اصلاح کرد و دیگران عنوان توبه روی آن گذاشتند، در واقع بار معنوی ویژه ای روی آن اتلاق می شود که این در جای دیگری ما را با تضاد و با پارادوکس دیگری مواجه خواهد کرد. لذا من از همه کارشناسانی که در این گونه برنامه ها مشارکت می کنند، خواهشم این است که این رفتارها را در دایره روابط انسان‌ها ببیند و طبیعتاً انسان‌ها در تحلیل‌شان ممکن است، اشتباه کنند.

دوم اینکه از آقای دکتر توکلی خواهش می کنم با توجه به اعتمادی که به هوش و حافظه ایشان دارم، همچنین دسترسی ایشان به اسناد تاریخ انقلاب، چه آن بخشی را که مشارکت داشتند، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و چه آنهایی که ثبت شده، یک بازخوانی مجددی بکنند. حتماً خاطرشان است که تعداد افرادی که صریحاً در مقابل امام مقاومت می کردند، موضع می گرفتند و در مجلس شورای اسلامی عناوین مختلفی را به خودشان اختصاص داده بودند. بعداً دوباره به جریان نظام اسلامی بازگشتند و خیلی راحت و دوباره مسئولیت دارند و از خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی هستند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد. اساساً اعتقاد من این است که به قدری ظرفیت نظام جمهوری اسلامی بزرگ است که این گونه مسائل همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به نظام خدشه ای نمی زند، لذا سرنوشت اینها را با یک تصمیم به سرنوشت نظام گره نزنیم و اجازه دهیم که همه نیروهای درون انقلاب همواره این فرصت را برای فعالیت مجدد داشته باشند؛ خصوصاً افرادی مثل آقای کروبی که به هرحال سابقه و دیرینه او را هیچ کس نمی تواند انکار کند. الحمدالله ایشان با تحلیل جدیدی که از شرایط کشور داشتند و توصیه هایی که مقام معظم رهبری داشتند، امروز موضعی را اعلام کردند که خیلی ازخیر خواهان نظام توقع از وی داشتند. البته می توانست این اتفاق زودتر بیفتد اما به هر حال آقای کروبی با توجه به بینش خود و تحلیل خود یک مسیری را انتخاب کرده بود و امروز با توصیه های رهبری معظم انقلاب و تحلیل خودشان دوباره چیزی را بیان کردند و ما همین قدر فکر می کنیم حرکت بزرگی است و باید تلاش کنیم که سرمایه های خود را با یک عناوین سخت و محدود کننده از دست ندهیم.

رادیو گفت‌وگو: متشکرم آقای نصیرپوراجازه دهید صحبت‌های آقای توکلی را هم بشنویم.

توکلی: من خدمت آقای نصیرپور سلام عرض می کنم و دو، سه نکته را توضیح می دهم: اینکه ما رفتارهای اجتماعی و مواضع اجتماعی را با ارزش‌های دینی نگاه نکنیم، این یک نگاه اصلی است و از آقای نصیرپور که فردی روشن هستند، بعید است چنین نگاهی داشته باشند. اینکه ما جامعه شناسی و سیاست وارد نکنیم و انتظار داشته باشیم که ارزش‌ها در حوزه دیگر باشد و این حرف‌ها در حوزه دیگر عجیب است. من این نظر را از امام قرض کردم و خودم هم همان موقع گفتم امام بعدها وقتی که نهضت آزادی در برابر انقلاب مقاومت می کرد، صریحاً فرمودند من اشتباه کردم و توبه می کنم. این لفظی است که امام به کار بردند؛ یک‌بار دیگر هم این اتفاق افتاد؛ در مورد کردستان امام فرمودند که: من اشتباه کردم و توبه می کنم. بنابراین اشتباهات سیاسی هم توبه می خواهد درست مثل اشتباهات فردی. مسئله کاملاً هم ارزشی است؛ یعنی آقای کروبی و آقای موسوی و آقای خاتمی و امثال اینها را من چنین تصوری ندارم که آنها اراده کردند که علیه اسلام و انقلاب اسلامی فعالیت کنند؛ ولی به شدت، مخصوصاً آقای کروبی و آقای موسوی، بازی حسابی خوردند و در زمین دشمن بازی کردند و تحریک شدند. اینها نباید تحریک می شدند؛ اینها آدم‌های باسابقه ای بودند و باید خود را از زمینه های مستعد عصبانی شدن حفظ می کردند.

داستانی هم که ایشان اشاره کردند که در مجالس گذشته 99 نفر خلاف امام رفتار کردند، باید بگویم خود امام از آن 99 نفر دفاع کرد. یعنی در دوره دوم نخست وزیری آقای مهندس موسوی، رهبری فعلی که آن دوره رئیس‌جمهور بود، نمی خواستند آقای موسوی را معرفی کنند، امام اظهارنظر فرمودند و ایشان خودشان حرمت امام را حفظ نمودند و آقای موسوی را معرفی کردند. 99 نفر به آقای موسوی رأی ندادند. همین آقایانی که اکنون می گویند همه چیز باید آزاد باشد، همه چیز باید باشد، متأسفانه آن موقع گفتند اینها ضد امام هستند که امام در دفاع از این 99 نفر در حضور همه مجلس سخن گفت و فرمودند که اینها وظیفه خود را انجام دادند و حالا که دولت مستقر شد، همه باید کمک کنند. بنده عرض می کنم بین آن که یک نماینده ای که اولین رأی منفی به نخست وزیر داده، زمین تا آسمان فرق است با جایی که یک عده صراحتاً علیه قانون بایستند و ولی فقیه به آنها بگوید: این کار شما غلط است، غیرقانونی است و حق ندارید این کار را بکنید، نصیحت دهد، پیغام دهد، سخنرانی عمومی کند و باز هم اینها بایستند و ابزاری شوند ناخواسته برای تسویه حساب تمام کینه ورزان نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی که از 30 سال پیش تاکنون با نظام دشمنی داشته اند و به این ترتیب، عده زیادی از معترضین جوان که در اثر این غفلت و این خطا و این رفتار غیرقابل قبول آقایان گول بخورند و به زحمت بیفتند و دیگران را هم به زحمت بیندازند. و هزاران شبهه در جامعه و حل شبهات هم مشکل بوجود بیاید. این رفتار آقایان اتفاقا اجازه داد فرصت انتقادهای به‌جا کم شود و گرفته شود از مردم. البته اینکه آقای موسوی و آقای کروبی ان شاء الله بازگردند کاملاً تسلیم قانون شوند و پاسخ اعمال خود را بدهند و پاسخ هم بخواهند عیبی ندارد، اما عقیده شخصی من است کسانی که در این حد رفوزه می شوند، قدرت فعالیت سیاسی رسمی را از خود سلب می کنند. البته اینکه نهادهای قانونی چه رفتاری را نسبت به اینها داشته باشند، به من مربوط نیست. من سیاستمدارم و نظر شخصی خودم را می گویم، ولی اینکه چه فرصتی در آینده برای این افراد تا چه سطحی فراهم می شود، بستگی به رفتارشان دارد.

رادیو گفت‌وگو: آقای نصیرپور نظر شما را می شنویم.

نصیرپور: بنده از آقای توکلی تشکر می کنم که نسبت به بنده لطف دارند. اما نکته ای که من راجع به آن واقعه تاریخی عرض کردم، رأی عدم اعتماد دوستان به نخست وزیر وقت کشور نبود، بلکه آن عبارتی بود که در پیامی به امام منعکس کرده بودند؛ چون آن عبارت عبارت خوبی نیست من نمی خواهم آن را تکرار کنم.

آقای دکتر اجازه بدهید این مطلب را بگویم؛ من فقط از ذکر این واقعه تاریخی خواستم این برداشت را کنم که نظام جمهوری اسلامی ظرفیتش بیش از تصورات ما است. همانطوری که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود. دوم اینکه آنچه که راجع به عدم دخالت ملاک‌های ارزشی در رفتارهای اجتماعی من عرض کردم، این مربوط به تحلیل‌گران و سیاسیون است و به نظرم سیاسیون از عبارات توبه و اینها استفاده نکنند و اگر کسی خودش مرتکب خطایی شده و خودش راجع به عملکرد خودش یک بازگشتی دارد و خطایی را می پذیرد و احیاناً عبارتی را استفاده می کند، آن مربوط به حوزه های شخصی است. ما اتفاقاً باید پرهیز کنیم از اینکه رفتارهای اجتماعی را رنگ و لعاب قدسی و الهی دهیم و بعد هم نتوانیم نزدیکش شویم. آقای کروبی بر اساس یک تحلیلی، یک موضعی گرفتند، اگر ما امروز صحبت ایشان را برگشت از آن صحبت‌شان بدانیم؛ یک تحلیل‌گر سیاسی ممکن است امروز یک تحلیلی داشته باشد فردای آن روز به اشتباهش پی برده باشد و اشتباه را بپذیرد. اتفاقاً این از شهامت حاج آقای کروبی است و شجاعت آقای کروبی یکی از ویژگی های بارز ایشان است.

استدعای من از دوستان این است که ما راجع به دیگران از الفاظی اینگونه استفاده نکنیم. افراد راجع به خود می توانند از هر لفظی استفاده کنند. فرصتی که فراهم شده، فرصت بسیار مناسبی است، البته همانگونه که آقای دکتر توکلی فرمودند افراط گری برخی مانع ذکر و انتقاد افراد خیرخواه شد، این یک واقعیت است. حالا که به شرایط عادی باز می گردیم و شرایط مناسبی پیش می آید، من از آقای توکلی و سایر دوستانی که در جریان سیاسی مقابل جریان اصلاحات و در واقع در طیف دیگر حاکمیت حضور دارند، خواهشم این است که نیروهای افراطی خود را کنترل کنند. ما همواره از دوستان می شنیدیم و خود ما هم نگران بودیم. من خاطرم است خود حاج آقا کروبی هم در مجلس ششم از افراط گری برخی از افراد همیشه اظهار دلخوری می کردند. متأسفانه امروز هم در مجلس هشتم یا برخی جاهای دیگر متوجه می شویم که این افراط گرایان هستند که شرایط را بر هم می زنند و ما ناخواسته در موقعیتی قرار می گیریم که حتماً منافع دشمن را تأمین می کنیم. کنترل افراط گرایان یک امر ضروری است.

رادیو گفت‌وگو: قبل از اینکه اظهارنظرهای آقای توکلی را بشنویم، صحبت‌های آقای حبیبی را می شنویم. آقای حبیبی اظهارنظر جنابعالی را در مورد بیانات آقای نصیرپور بشنویم و بعد در خدمت آقای توکلی هستیم.

حبیبی: آقای کروبی چندین ماه است مطالبی را گفتند که اظهار این مطالب از طرف ایشان، یک خوراک قابل توجهی را برای تمام رسانه های ضد انقلاب فراهم کرده است: یعنی راجع به تجاوز در زندان‌ها، تقلب در انتخابات و اینکه یک فردی با آن سابقه خوب قبل از انتخابات مثل آقای کروبی بروند در راهپیمایی روز قدس همراه کسانی راهپیمایی کنند که می گویند: "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"، که آن آخری را هم دروغ می گویند. این اتفاقات در چند ماهه اخیر رخ داده. اینکه ما بیاییم امشب، بعد از چند ساعت که آقای کروبی اظهار مختصری در مقابل آن همه اظهارات قبلی خود کرده اند، تکلیف سمت های آینده آقای کروبی را هم مشخص کنیم، به نظر من اکنون موقع این صحبت‌ها نیست. آقای کروبی به عقیده بنده بعد از اینکه یک استارتی زدند، امروز راجع به یک موضوعی، که به هر حال بنده هم عرض کردم، از این اظهارنظر آقای کروبی استقبال می کنم، باید ببینیم روزهای بعد، آقای کروبی برای جبران آن مطالبی که گفتند و واقعاً بعضی از آنها قطعاً برای نظام هم مضر بود، چه اقداماتی انجام می دهند؟ اگران‌شاءالله ایشان به دنبال مطالب امروزشان قدم‌های دیگر را هم برداشتند و بعد ثابت شد که ایشان جداً از آن مطالبی که هیچ کدام از آنها هم ثابت نشده، برگشته اند؛ تقلب در انتخابات را ایشان گفتند اما ایشان این مسئله را کجا ثابت کردند؟ من خجالت کشیدم که ایشان به عنوان یک روحانی بین کسانی که "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را فریاد زدند و روز قدس اینها روزه خواری کردند، رفتند. این مسائل را به چشم خودمان دیدیم، اخیرا هم یک مطلب مختصری گفتند. ما باید منتظر باشیم و ببینم که آقای کروبی به دنبال آن مطلب بسیار مختصر امروزی که متفاوت با مواضع چند ماهه ایشان است، چه اقداماتی انجام می دهند؟ ببینیم چه کارهایی انجام می دهند. اگر ایشان ادامه دادند، این مطالب را و جبران کردند ضربه هایی که با صحبت‌های ایشان و آقای موسوی (بیشتر ایشان) به انقلاب وارد شد. آن هنگام می توانیم بحث کنیم که راجع به آقای کروبی چه تصمیمی اتخاذ کرد.

رادیو گفت‌وگو: آقای توکلی من قبل از اینکه از شما بخواهم اظهارنظر کنید در خصوص صحبت‌های آقای نصیرپور و آقای حبیبی، ارجاع می دهم به سخنان مقام معظم رهبری در چندین روز گذشته که در خصوص خواص نظام ایشان صحبت فرمودند که خواص نظام مواضع خود را شفاف بیان کنند. فکر می کنید این اظهارنظر آقای کروبی مقدمه ای خواهد شد و کمک می کند به اینکه خواص نظام بروند به سمت شفاف سازی مواضع‌شان؟

توکلی: من آرزو می کنم که همین طور باشد. برای اینکه در این شرایط که ما احتیاج داریم، توجه مردم را به جوانب مختلف یک حادثه جلب کنیم، تا از چنبره رسانه های بیگانه نجات پیدا کنند، موظفیم که هم شفاف سخن بگوییم و هم صادقانه سخن بگوییم. رادیو تلویزیون یک دوره ای مشی خوبی نداشت. بیشتر یک طرفه قضاوت می کرد.

رادیو گفت‌وگو: سپاسگذارم از نقد شما.

توکلی: هنوز کجایش را دیده اید؟

رادیو گفت‌وگو: هر چقدر که از شما می شنویم، ما موظف به تشکر هستیم!

توکلی: الحمدلله اکنون فضا را مقتضی می کند، برای اینکه سخنان مختلف منعکس شود. رادیو گفت‌وگو در جریان یک استثنا است. من متشکرم از شما ولی اینکه شفافیت کمک کند به اینکه آقای کروبی یا آقای موسوی یا منتقدین آنها یا معترضین حرف‌های خود را شفاف بزنند تا روشن شود؛ من هم برای همین صریح حرف زدم و هم اشاره کردم به هم افراط گری هایی که زمینه ساز این حادثه ها بود و هم به سهم ایجاد کننده حادثه که خود این دوستان بودند. من یک نکته را به برادرمان آقای نصیری عرض می کنم که اگر این حرف‌شان درست باشد، پس ما باید از قرآن نخوانیم که می فرماید توبوا الی الله توبتا نصوحا، اگر فکر کنیم گناه فقط حوزه های فردی است و اگر ما حوزه های اجتماعی گناهی کنیم، هزاران گناه فردی با آن قابل قیاس نیست و حتماً توبه آن هم جدی تر است و در نهج البلاغه و در قرآن پر از خطاب توبه به کسانی است که کار بد کردند و کار اجتماعی بد کردند. مثل اینکه در جنگ شرکت نکردند و در انفاق کوتاهی کردند. ما اعتقاد داریم هر که خطا می کند، باید از مردم عذر خواهی کند. باید جبران خطا کند، از خدا هم در خواست مغفرت کند. البته من به‌شخصه آرزومندم که همه این برادران عاقبت به‌خیر شوند؛ بهشتی شوند، در بهشت کسی جای دیگری را تنگ نمی کند ولی همه باید شرط آن را رعایت کنیم. یعنی اگر حقوقی را ضایع کردیم، باید جبران کنیم، اگر دلی را آزردیم، باید جبران کنیم. همه هر کس که این کارها کرده است. فعلا بحث این آقایان است و همین کورسویی که از پشت تاریکی که آنها خود را در آن قرار داده اند غنیمت است... آروز می کنم بیشتر شود و همه به روشنایی و نور برسیم. اجازه بدهید بنده خداحافظی کنم.

رادیو گفت‌وگو: بله! متشکر از شما که در این گفت‌وگو شرکت کردید. خداحافظ شما. ارتباط ما با آقای نصیرپور قطع شده و از آقای توکلی هم خداحافظی کردیم. جناب آقای حبیبی بنده این سوال را از حضرت عالی هم می کنم.

حبیبی: من اظهارات آقای کروبی را، آن بعدی را که راجع به (تقلب در) انتخابات گفتند را معتقدم هیچ دلیلی برای آن ندارند. اما این بعدی که چون تنفیذ شده، من به رسمیت می شناسم حرف مثبتی است که ممکن است همانگونه که شما هم در سوال مطرح می فرمایید، زمینه ای باشد برای اینکه دیگران هم به خود بیایند و راجع به موضوعات اصلی که به کل انقلاب باز می گردد با شفافیتی خیلی خیلی بیشتر از گذشته و به نفع نظام صحبت کنند.

رادیو گفت‌وگو: یعنی شما پیش بینی می کنید که در چند روز آینده خواص نظام اظهارنظرهای شفافی کنند با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن سی و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؟

حبیبی: برخی خواص خیلی خاص هستند همه کارهایشان را نمی شود پیش بینی کرد، اما من امیدوارم این طور شود؛ به خصوص با توجه به اینکه دشمن هم برای 22 بهمن سال جاری طراحی های بسیار شیطنت آمیزی کرده است؛ البته با عنایات الهی بنده مطمئن هستم که مردم با حضور خود تمام آن شیطنت ها را خنثی خواهند کرد. اما خواص لااقل کاری کنند که از مردم عادی، که هر وقت احساس خطر می کنند برای کل نظام،واقعاً شجاعانه و با خطر پذیری به میدان می آیند، آنها هم حداقل آن کاری که مردم می کنند را انجام دهند.

رادیو گفت‌وگو: خیلی متشکرم از آقای حبیبی و از آقای کواکبیان و آقای توکلی و آقای نصیرپور؛شب شما به‌خیر خدا نگهدار.

منبع ما :  http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=43682
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 10:41 صبح | نظرات دیگران()
"خمینیون "؛ لقب شیعیان در نیجریه

یکی از اتباع کشور نیجریه، در دیدار جمعی از فعالان سیاسی کشورمان نکات جالبی را درباره رواج تشیع در این کشور بیان کرد.

به گزارش پارسانیوز، وی که پس از تشیع، نام محمد سعید را برای خود برگزیده است در این دیدار گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ترویج مذهب تشیع در نیجریه افزایش یافت و در این کشور شیعیان را با نام "خمینیون " می‌شناسند.

وی یادآور شد: ترویج مکتب تشیع در کشور نیجریه به سه مقطع تاریخی مربوط می شود. قبل از سال 1994 میلادی در مجموع، شیعیان نیجریه به 500 نفر نمی رسیدند که علت آن ناآشنایی مردم با این مذهب بود.

این تازه مسلمان افزود: در آن زمان تفکر مردم نیجریه این بود که عده‌ای به نام اهل بیت وجود دارند اما این که آنان دارای مکتب و مذهبی باشند برای مردم نیجریه روشن نبود.

محمد گفت: در سال 1994 جنبش اسلام که برگرفته از اخوان المسلمین بود در نیجریه تشکیل شد. رجوع برخی از افراد عضو این جنبش به مذهب تشیع باعث شد که اختلافاتی در جنبش صورت گیرد و برخی از راه یافتگان به مذهب تشیع از جنبش جدا شدند و به کشورهای دیگر رفتند و این آغاز راهی برای توسعه این مذهب در کشور ما بود.

وی با یادآوری اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی و گسترش آن باعث شد که این انقلاب به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شود، البته دولت نیجریه از ترویج انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی می ترسید.
به گفته این تبعه نیجریه، در مرحله سوم که از سال 1999 میلادی تا امروز ادامه دارد، مذهب تشیع به شدت در نیجریه رواج یافت و اکنون حدود 6 میلیون نفر در این کشور به این مذهب گرویده‌اند.
به گزارش پارسانیوز، محمد تاکید کرد: هم اکنون همه اعضای خانواده من شیعه هستند البته در اوایل ما نمی دانستیم که چگونه این مذهب را ترویج کنیم اما با بیان اینکه این مذهب ولایت حضرت علی (ع) را در بر دارد، مردم مشتاقانه می‌پذیرفتند.

وی به بیان نکات جالبی که بر سر راه ترویج مذهب تشیع برای او و همفکرانش پیش آمد پرداخت و ادامه داد: در عاشورای چند سال قبل، دسته عزاداری با لباس سیاه به راه انداختیم. خانم هفتاد ساله ای درباره علت این حرکت پرسید و ما ماجرای کربلا و نحوه شهادت امام حسین (ع)، فرزندان و یارانش را برایاو تعریف کردیم و این خانم در حین شنیدن سخنان ما از هوش رفت و پس از به هوش آمدن، بسیار گریست و منقلب شده بود.

محمد سعید افزود: نبود اطلاعات و فعالیت وهابی‌ها در مخالفت با ترویج تشیع و مخفی کردن خوبی های این مذهب در کشور ما باعث شده است تا شیعه بیش از این توسعه نیابد.
این شیعه مقیم کشور نیجریه با تاکید بر اهمیت حضور شرکت ها و دفاتر نهادهای ایران در این کشور، گفت: اگر استراتژی درستی پیش گرفته شود، ضمن آنکه سود خوبی نصیب ایرانی‌ها می‌شود، مردم نیجریه نیز متوجه می شوند که شیعیان ایران علاوه بر اخلاق نیکو، تخصص و تکنولوژی را نیز در اختیار دارند.

 
 
 
گل به دروازه ضدانقلاب یا شکاف در جبهه فتنه سبز؟!

کیهان: یک سایت وابسته به سازمان «سیا» موضع اخیر مهدی کروبی مبنی بر اینکه احمدی نژاد را رئیس جمهور می داند، گل زدن به دروازه خودی خواند!

هرچند که مسعود بهنود سلطنت طلب مقیم لندن تلاش کرده بود به توجیه و مصادره به مطلوب موضع غافلگیر کننده کروبی بپردازد اما سایت گویانیوز مصر است که اقدام کروبی گل به دروازه خود (ضدانقلاب) بوده است.
گویانیوز در کاریکاتوری، کروبی را در کنار بهنود و چند نفر از عناصر ضدانقلاب دیگر و در وسط زمین فوتبال به تصویر کشیده است. در این کاریکاتور، کروبی توپ را به دروازه ضدانقلاب زده و بهنود در گوشی به او می گوید: حالا ما گفتیم پاس به عقب بود ولی خودمونیم... زدی توی گل خودمون.

سایت ضدانقلابی رادیوزمانه که هماهنگ با رادیوفردا (دیگر ارگان رسمی سازمان سیا) فعالیت می کند، از قول جمشید اسدی از عناصر ضدانقلاب مقیم خارج از کشور به تخطئه اقدام کروبی پرداخت. اسدی با بیان اینکه توضیحات بعدی از قول کروبی چیزی را حل نمی کند، گفت: اینکه ایشان از خرداد 88 تا به امروز منتظر ماندند که امروز اعلام کنند به علت تنفیذ مقام رهبری، این دولت را می پذیرند، موجب کمال تعجب است و از موضع گیری های شیردلانه آقای کروبی به دور است.

وی درباره «لطمه موضع گیری کروبی به جنبش (فتنه) سبز» هم اظهار داشت: این موضع، نفس مبارزه جنبش سبز را زیر سوال می برد. اگر این حرف درست است پس جنبش سبز، آقای کروبی و همه ما باید عذرخواهی کنیم که از 22 خرداد تا به امروز جنجال آفریده ایم.

این عنصر ضدانقلاب در پاسخ خبرنگار که می گفت« آقای کروبی و آقای موسوی همیشه گفته اند جنبش را در چارچوب قانون اساسی راه می برند، الان هم مطابق همین قانون اساسی، احمدی نژاد رئیس جمهور است»، اظهار داشت: همین جاست که با کمال تاسف باید از وقوع یک شکاف در جنبش بیمناک و هراسناک بود. مگر آقای کروبی و آقایان موسوی و خاتمی نمی دانستند دولت احمدی نژاد تنفیذ شده است؟ حس تسلیم طلبی نگران کننده است. این مواضع دقیقاً تسلیم طلبی است.

اما علی کشتگر از اعضای گروهک فدائیان خلق و همکار دایمی رادیو فردا در اظهاراتی متناقض از یکسو مدعی شد «هیچ چیز عوض نشده و حرف های آقای کروبی چیز تازه ای نیست» و از طرف دیگر گفت «آقای کروبی این مسئله را مطرح کرده تا راه گفت وگو و میانجی گری هاشمی بسته نشود البته کروبی تهدید به ترور هم شده بود. فوراً نمی توان روی این نوع مانورها قضاوت کرد. مسلم است در 8 ماه گذشته آقای کروبی و آقای موسوی خیلی رشیدانه مقاومت کردند.

سایت ضدانقلابی روز نت از قول سعید رضوی فقیه هم نوشت: شاید آقایان کروبی، موسوی و خاتمی در بیان ضمیر خود دچار سوءتعبیر ناخواسته شده باشند ]![ لحن کیهان به عنوان اصلی ترین و رسمی ترین مفسر خواسته های نظام حکایت از آن دارد که نظام این مواضع را حمل بر ضعف و سستی و عقب نشینی کرده است.

سایت یاد شده در عین حال در مطلب دیگری به نقل از یکی از اعضای گروهک ادوارتحکیم نوشت: کتمان نمی کنم که اولین واکنش من پس از شنیدن سخنان مهدی کروبی مبنی بر «پذیرش احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت، حس خوبی نبود. شبیه چنین حالتی را اندکی قبلتر نیز پس از خواندن بند اول بیانیه میرحسین موسوی تجربه کرده ام. واقعیت عریان و در عین حال تلخ اکنون ایران، بر سر کار بودن دولتی است که ریاستش را محمود احمدی نژاد برعهده دارد، واقعیتی این چنین آشکار، نیاز به تایید و یا پذیرش امثال موسوی و کروبی و نه هیچ کس دیگر نخواهد داشت. پس چه می شود بیان واقعیتی چنین خاطر دلسپردگان به دو کاندیدای معترض را مکدر می کند؟ و یا چگونه است که اپوزیسیون لمیده بر جای گرم و نرم خارج نشین، با نهایت حق به جانبی بر بوق و کرنا می کنند «سازش» اصلاح طلبان داخل را؟ اما کنش سیاسی آنگاه بر می دهد که منطبق بر واقعیت پیرامون بوده و به دور از وهم و خیال باشد.
نامبرده البته توضیح نداد که حضرات چرا پس از 8-7ماه تاختن در بن بست و سر کوبیدن به دیوار ملت و نظام، تازه به واقعیت پی برده اند.

سایت اخبار روز وابسته به گروهک فدائیان خلق هم طی تحلیلی تاکید کرد: متاسفانه در روزهای اخیر از زبان بعضی از رهبران اصلاح طلب بدون در نظر گرفتن مسیرهای یک مصالحه از موضع قدرت و مبتنی بر هدف موفقیت جنبش اظهاراتی ایراد شده است که در ذهن اکثریت توده ها نشانه هائی از تسلیم و بازگشت به نقطه صفر بوده است. بعضی از این دوستان ظاهراً از رخدادهای روز عاشورا تا حدودی دچار وحشت شده اند.
در همین حال روزنامه آلمانی فرانکفورتر روند شاو تحولات اخیر را نشانه «کمر خم کردن» سران فتنه توصیف کرد و نوشت: آنها نگرانند که در آینده نتوانند هیچ نقشی را ایفا کنند. جنبش سبز در ماه های اخیر دیگر در کنترل آنها نبوده است.

روزنامه آلمانی همچنین نوشته است: عقب نشینی های اخیر نشان از وجود چالش در جنبش سبز را نشان می دهد. این جنبش اگر به سیاستمدارانی اعتماد می کند که ریشه آنها در این نظام است، باید انتظار خیانت ]![ را نیز داشته باشد. خیلی ها در این جنبش کروبی را حامی می دیدند و خیلی های دیگر نیز به وی و میرحسین موسوی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی برای داشتن چنین نقشی شک داشتند.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=43686


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 10:39 صبح | نظرات دیگران()

معاون وزیر اطلاعات خبر داد
اعتراف مشاور میرحسین موسوی به همکاری با سرویس های اطلاعاتی بیگانه/دخالت دیپلمات‌های آلمانی در حرمت‌شکنی روز عاشورا

 

معاون وزیر اطلاعات از نقش مشاور جاسوس موسوی، دیپلمات‌های آلمانی، گنجی، مخملباف، کدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی و نیز گروهک‌های تروریستی در اغتشاشات روز عاشورا پرده برداشت.

به گزارش فارس، معاون وزیر اطلاعات امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر در خصوص اغتشاشات روز عاشورا با بیان اینکه سازماندهی خاص در فراخوان‌هایی نظیر تشییع جنازه آقای منتظری توسط سایت‌ها انجام شده بود یادآور شد: موسوی در صفحه فیس بوک متعلق به خود برای شرکت در آشوب‌گری‌های روز عاشورا اطلاعیه‌‌ای که متن آن موجود است صادر کرده و در این خصوص فراخوان داده و دعوت‌ کرده‌ بود.
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر این صفحه فیس بوک متعلق به وی نبوده چرا تبری نجسته است، تصریح کرد: کسانی که در این صفحه بودند این اطلاعیه را مشاهده کرده و به آن عمل کردند و بنا بر دعوت میرحسین موسوی در صحنه اغتشاش‌گری روز عاشورا آمده‌اند.
معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فراخوان‌های سازگارا و نوری‌زاده در شبکه‌های VOA و BBC اظهار داشت: در تمام صحنه‌های اغتشاش، این دو نفر جریان را هدایت کرده و در این خصوص سخنانی را نیز بیان می‌کردند.
این مقام ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه عده‌ای از دستگیرشدگان روز عاشورا از شهرستان‌ها و از طریق اطلاع‌رسانی جریان فتنه در ظهر عاشورا آمده بودند خاطرنشان کرد: این دعوت‌ها برای دست زدن به شورش بود.
وی با بیان اینکه چریک‌های فدائی اقلیت و اکثریت و جریان بهائیت نیز در این خصوص فراخوان داده بودند، افزود: تعدادی از اینگونه افراد که در ظهر عاشورا حضور داشتند شناسایی و دستگیر شده‌اند . یک سازماندهی از پیش تعیین شده از سوی جریان فتنه‌گر، ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی که معمولا منابع و مرتبطین خود را به اینگونه تجمعات اعزام نمی‌کنند در ظهر عاشورا تدارک دیده شده بود که در اغتشاشات حضور داشتند .

 نقش دیپلمات های آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا

این مقام آگاه در وزارت اطلاعات در ادامه در مورد اینکه در سایت‌های جریان فتنه روز عاشورا را روز شقاوت خوانده بودند گفت: آنها در سایت‌ها گفته بودند که باید در این روز با پلیس درگیر شده و دست به آتش زدن نیز بزنند.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که بعد از روز عاشورا دستگیر شدند از طیف‌های گوناگون هستند اظهار داشت: یکی از آنها شبکه‌ای وصل به سرویس اطلاعاتی آلمان بوده که توسط دیپلمات‌های آلمانی نیز هدایت می‌شدند.
وی ادامه داد: این شبکه تعدادی از مردان و زنان جوان بودند که از طریق همین گروه‌های به اصطلاح سبز فعالیت تبلیغاتی داشته و ارتباط با سایت‌ها و عوامل خارجی داشتند که از طریق یکی از زنان عضو این شبکه به دیپلمات‌های آلمانی وصل می‌شدند که البته در میهمانی‌ها و محافل خصوصی آنها نیز شرکت کرده و روزانه با آنها اطلاعات و اخبار را تبادل می‌کردند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: دیپلمات‌های آلمانی برای تحقیقات در خصوص شناسایی مقرهای اطلاعاتی از این افراد استفاده کرده و برخی‌ها را برای همکاری از طریق همین کانون دعوت کرده بودند .

 پاسخگویی دولت به رفتار غیر دیپلماتیک سفیران خود در تهران

وی با اشاره به اسامی دو دیپلمات آلمانی که با نام‌های مستعار "یوگی و اینگو " فعالیت می‌کردند؛ گفت: فیلم‌ها و عکس‌های ارتباط این دیپلمات‌های آلمانی با زنان و مردان جوان ایرانی که خارج از شئون روابط دیپلماتیک بوده موجود است و سفارت آلمان و سفیر این کشور اروپایی باید پاسخگوی رفتار غیر دیپلماتیک خود باشند.
معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر حضور این دو دیپلمات آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا ، از دستگیری آنها خبر داده و گفت: این دو دیپلمات علائم سبز همراه داشته‌اند و در تحقیقات به عمل آمده از افراد دستگیر شده مرتبط با این دو دیپلمات مشخص شد که مچ‌بندها و تی‌شرت‌هایی که آلمانی‌ها حمل می‌کردند در اختیار برخی دیگر از افراد که در اغتشاشات حضور داشتند نیز قرار گرفته‌است.

 دستگیری مشاور جاسوس موسوی

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با توجه به اسناد به دست آمده بنا داریم اعتراض دیپلماتیک را از طریق وزارت امور خارجه اعلام کنیم در خصوص پرونده‌ای دیگر از اغتشاش‌گران گفت: یکی از عوامل اطلاعاتی غربی یکی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص موسوی و از مشاورین اصلی و نزدیک وی بوده که دستگیر شده است. وی به یکی از سرویس اروپایی وصل بوده که با توجه به وسایل جاسوسی کشف شده از وی این اطلاعات را به خارج کشور منتقل می‌کرده است و بنا بر تحقیقات به عمل آمده کار وی تاثیرگذاری در ستاد موسوی بوده‌است.

 تیم موسوم به تیم آلمان در ستاد موسوی

این مقام ارشد وزارت اطلاعات با بیان اینکه این فرد پس از دستگیری اعترافاتی کرده‌است ، افزود: موسوی تیمی موسوم به تیم آلمان دارد که افراد این تیم تحصیل کردگان در آلمان بوده و تمام خط و ربط خود را از آلمان گرفته که هدف آنان نشر و بسط فرهنگ و مکتب آلمان در کشور است.
وی در خصوص پرونده دیگری از اغتشاش‌گران دستگیر شده به خانمی اشاره کرد و گفت: این خانم چند پاسپورت اروپایی داشته و قبل از همه اغتشاشات بعد از انتخابات به ایران سفر کرده بود.وی با تعدادی از اراذل و اوباش دوست بوده و پس از رفت و آمد اراذل و اوباش در خانه وی ، ‌در اغتشاشات نیز با چاقو و قمه حضور داشته و پس بازرسی از خانه این خانم 200 فاکتور طلا و جواهر کشف شده که بیانگر آن است که پس از هر اغتشاش به آنها طلا و جواهر هدیه ‌داده‌است.

 فیلمبرداری از طریق خودکار

وی این خانم 44 ساله را و مجرد خواند و گفت: این خانم به کشورهای زیادی مسافرت داشته و طی اعترافات خود گفته‌ که به انجمن تروریستی پادشاهی وابسته است . البته وی در انتقال مواد مخدر با یکی از دیپلمات‌های اروپایی سابقه‌ای نیز داشته است.
وی افزود: این خانم تمام صحنه اغتشاشات را با دوربین‌های جاسوسی (خودکار مانند) فیلمبرداری کرده و این نشاندهنده آن است که این وسایل را یک سرویس اطلاعاتی غربی در اختیار این خانم گذاشته و به صورت آنلاین اطلاعات را به خارج از کشور و اروپا‌ منتقل می‌کرده است.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات از کشف یک استدیو در منزل این خانم خبر داد و گفت: این خانم دستگیر شده و چهار نفر از اراذل و اوباش که وی را همراهی می‌کردند نیز همگی سابقه‌دار هستند.


 فراخوان منافقین برای حضور در اغتشاشات روز عاشورا

معاون وزیر اطلاعات به چهارمین پرونده آشوب‌گری‌ها اشاره کرد و گفت: در دستگیری اعضای منافقین روشن شد که با توجه به فراخوان‌های منافقین اعضای این گروهک تروریستی در تمامی حوزه‌های اغتشاشات حضور داشته و جریان اغتشاش را هدایت می‌کردند که برهمین اساس بیش از 20 نفر آنها دستگیر شده‌است و البته عموم اغتشاشات روز عاشورا را منافقین در کنار چریک‌های فدائی هدایت می‌کردند.
وی با اشاره به اعترافات آنان و با توجه به اینکه این افراد در گروهک مسلح و تروریستی علیه نظام اسلامی ایران فعالیت می‌کرده و اتهام‌شان محاربه است، افزود: استراتژی منافقین در این روزها موج‌سواری از این جریان بوده و افرادی با چهره‌های بسته در اغتشاشات حضور داشتند که نقش لیدری را ایفا می‌کردند.
وی با اشاره به حضور، شناسایی و دستگیری چپ‌های کمونیستی و هواداران چریک‌های فدایی اقلیت و اکثریت و هواداران کمونیست چپ‌های نو گفت: بیش از 30 نفر آنها دستگیر شده‌ که با فراخوان‌ها در اغتشاشات حضور داشته‌اند.


 بهائیان و ارتباط عقیدتی و سیاسی با رژیم صهیونیستی

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات به حضور بهائیان در اغتشاشات عاشورا اشاره کرد و گفت: بهائیان شعارهای هنجارشکن در این روز سر داده اند که در حال حاضر حدود 15-14 نفر آنها دستگیر شدند. البته با توجه به ارتباط عقیدتی و سیاسی که آنان با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشته‌اند.
وی به عدم اعتقاد اغتشاش‌گران به روز عاشورا و امام حسین اشاره کرد و گفت: بوش و رایس در اظهاراتی گفته بودند که باید ریشه ایران را بزنیم و عمق استراتژیک ایران شیعه و ائمه معصومین و عمق شیعیان امام حسین(ع) است. آنها در ظهر عاشورا می‌خواستند مردم را به صحنه بیاورند که در پاسخ آنها مردم در روز 9 دی جواب هنجار شکنان که می‌خواستند ریشه این ملت را بزنند را دادند و اعلام کردند که ریشه ملت ایران زدنی نیست.
معاون وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده جریان فتنه از فضای سایبر و مجازی، گفت: بشیریه و نصر که مشاور اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز هست هدایت جریان فکری -آمریکایی- این جریانات را در دست دارند.


 دروغ شاه کلید جریان فتنه

وی با بیان اینکه جریان فتنه یک شاه کلیدی از شایعه به نام دروغ دارد، تصریح کرد: همه جریان فتنه که بازی‌خورده سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فکری کشورهای غربی‌اند به فکر براندازی این نظام هستند و این کلمه ـ دروغ ـ را ایجاد کرده و آن را در یک دیوار بتنی بسیار ضخیم قرار داده‌اند.

 تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند که وی کلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به مناظره موسوی و احمدی‌نژاد با بیان اینکه موسوی در این برنامه برکلمه دروغ تاکید داشت گفت: تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند که وی کلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد.
معاون وزیر اطلاعات دروغ، تقلب و تجاوز را سه ضلع این مثلث عنوان کرد و افزود: این سه ضلع مثلث، کاملا کذب و در یک اتاق عملیات روانی طراحی شده‌ بود.

 انگیزه دادن جریان فتنه به افراد ضد نظام

وی با تاکید بر اینکه کار دیگر جریان فتنه این بود که به افراد سابقه‌دار، ضد نظام و مسئله‌دار که بعد از انتخابات خلع‌ لباس و طرد شده‌‌بودند انگیزه دهند، گفت: البته گروه‌های ضد انقلاب برنامه‌های وسیعی برای دانشجویان از لحاظ توان فکری و فرهنگی تدارک دیده‌اند.
معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت براندازانه سایت اینترنتی جرس بیان کرد: گنجی، مخملباف، کدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی بازوی عملیاتی میانجی میان غرب و جریان فتنه در داخل کشور هستند که از مهمترین عوامل فتنه به شمار می‌آیند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات افزود: شبکه‌ای از گروهایی که از طریق فضای مجازی و چت‌کردن با یکدیگر در خصوص وقایع عاشورا ارتباط داشتند را نیز دستگیر کرده‌ایم.

 اعترافات فرد دستگیر شده

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری یک شبکه NGO تحت عنوان روانکاوان که تحت کنترل یک خانم بود، اظهار داشت: این خانم با تعدادی از دختران و پسران ارتباط برقرار کرده و با آنها در تمامی اغتشاشات نیز شرکت می‌کرده است. در اعترافات این خانم نیز آمده‌است که " اگر در تظاهرات شرکت نکنند این جنبش تعطیل خواهد شد ".
وی با اشاره به دستگیری گروهی از معماران و عکاسان ادامه داد: در اغتشاشات ظهر عاشورا خبرنگار ایتالیایی دستگیر شده که توسط انگلیس در آفریقای جنوبی آموزش‌هایی دیده‌است و بعد از مدتی گروهی حدود 15 نفره را تشکیل داده و عکس‌های اغتشاشات را به خارج از کشور منتقل می‌کردند.
معاون وزیر اطلاعات از دستگیری موسسه‌ای فرهنگی - هنری خبر داد و گفت: این افراد با صدور بیانیه‌های دروغین، به طرفداری از خانواده‌های به اصطلاح کشته‌شده و شهدای دروغین در اغتشاشات ایجاد تشنج می‌کردند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " دشمن به صحنه آمده است "، گفت: وزارت اطلاعات به شدت به این موضع حکیمانه رهبر انقلاب اعتقاد داشته و امروز جریان فتنه با پوشش‌های مختلف به دنبال آشوب‌گری است و ملت باید با این جریان برخورد کنند.

 

تکرار تراژدی «دیگ‌پلوی سفارت» توسط فرقه سبز

نکته مشترک درتمامی انقلاب‌های ‌مخملی که درکشورها مختلف به ثمرنشسته است بهره‌گیری از بهانه تقلب درانتخابات است.

سینا تکاور- خبر دستگیری دو دیپلمات آلمانی در طول وقایع روز عاشورا که توسط معاون وزیر اطلاعات روایت شده است نه تنها همچنان بر واقعیت دخالت کشورهای بیگانه در بروز وقایع اخیر تأکید‌ می‌کند بلکه از نقش برخی کشورها که رابطه اقتصادی نزدیکی با کشورمان دارند اما در پازل کشورهای استعماری نظیرآمریکا ‌و انگلیس تعریف می‌شوند، پرده برمی‌دارد. این پازل با مهره‌های ‌داخلی تکمیل می‌شود. مهره‌هایی که معاون وزیر اطلاعات از اعتراف آنها در خصوص ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه خبر داد.

این اخبار در حالی از زبان این مقام مسؤول عنوان می‌شود که پیش از این، هدایت‌کنندگان جریان فتنه تلاش می‌کردند با استتار عملیات براندازانه خود در لایه‌های «انتخابات و مردم» ردپای عوامل بیگانه در این وقایع را از بین ببرند و در این راه بارها با تکذیب ارتباطات مداوم خود با دستگاه‌های ‌جاسوسی و نهادهای فعال در زمینه انقلاب مخملی بر روی این موضوع پافشاری می‌کردند. نمونه‌ای از این پافشاری را می‌توان در تکذیب ملاقات آقای خاتمی و جورج سوروس از سوی دفتر رئیس‌جمهور سابق جست‌وجو کرد. در کنار این موضوع دستگیری کلوتید ریس، دانشجوی مؤسسه علوم سیاسی لیل فرانسه و اعترافات وی در دادگاه و همچنین دستگیری چندین نفر از کارکنان ایرانی سفارت انگلیس بر نقش بیگانگان در طراحی و پیاده‌سازی مدل‌های انقلاب مخملی در ایران تأکید‌ می‌کند.

پارادوکس نظریه خود به خودی

وقوع حوادث اخیر در کشور که در داخل از آن با عنوان انقلاب مخملی یاد می‌شود و همچنین در نظرگیری نقش روشن بیگانگان در این حوادث نظریه خود به خودی بودن این وقایع را نفی کرده و بر از پیش طراحی شده بودن سناریوی این وقایع صحه می‌گذارد. شاید بتوان دلیل اصلی این ادعا را در مدل‌های اجرا شده در وقایع خیابانی و همچنین نافرمانی‌های ‌مدنی روی داده جست‌وجو کرد. علاوه بر این کشف یک فیلم آموزش انقلاب مخملی در منزل یک چهره‌ سیاسی که توسط بنیاد سوروس تهیه شده بود از پیاده‌سازی مدل‌های موفق انقلاب مخملی دیگر کشورها در ایران حکایت دارد. چراکه به رغم جریان آزاد اطلاعات در کشور و همچنین بروز چندین مورد انقلاب مخملی در کشورهایی نظیر اوکراین، گرجستان و صربستان، مردم ایران اطلاعات چندان زیادی در این خصوص نداشتند و رسانه‌های ‌خارجی نیز هرگز جزئیات آن چه را که در این کشورها گذشته بود برای مخاطبان خود نقل نکردند. بنابراین با بهره‌گیری از این عدم اطلاعات که بعدها رهبر انقلاب از آن با عنوان «بی بصیرتی» یاد کردند به سراغ شبکه‌سازی برای پیاده کردن طرح براندازنه خود در ایران رفتند. نخستین گام در این راستا تربیت سر شبکه‌ها برای انتقال پیام به گروه‌های ‌اجتماعی بود. از این رو نفراتی همچون هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و رامین جهانبگلو که قراردادهای مالی نیز با برخی بنیادهای فعال در عرصه انقلابات مخملی داشتند با وارد شدن به داخل کشور شروع به برگزاری یکسری کارگاه آموزشی (حتی در وزارت کشور دولت خاتمی) برای ترویج آموخته‌های ‌خود در خصوص مبارازت نرم کردند و پس از آن برخی نیروهایی که در قالب احزاب شناسنامه دار داخلی می‌گنجیدند جذب و به صورت شبکه‌های ‌هرمی این تفکر خود را توسعه دادند. از این رو پایه‌های ‌اولیه طرح خارجی براندازی که از مدت‌ها قبل در لابراتوارهای انقلاب مخملی کشورهای استعماری بررسی و موفقیت آن تضمین شده بود، در ایران نهاده شد.

نفوذ در سیستم برای کودتای مخملی

نکته مشترک در تمامی انقلاب‌های ‌مخملی که در کشورها مختلف به ثمر نشسته است بهره‌گیری از بهانه تقلب در انتخابات است. شاید این بهانه بهترین موضوع برای تجمیع نظر تعداد زیادی از مردم یک کشور برای همراهی با طرح انقلاب مخملی است. از این رو تقلب در انتخابات نیز به عنوان «کلید رمز» آغاز تحرکات براندازانه در ایران نام گرفت و چه انتخاباتی حساس‌تر و مهم‌تر از انتخابات ریاست جمهوری...

به همین خاطر افراد آموزش دیده برای پیاده‌سازی مدل انقلاب رنگی نفوذ خود در ستاد کاندیداهای اصلاح‌طلب را آغاز کردند تا از این طریق با تحت‌تأثیر قرار دادن این کاندیداها بتوانند نقشه خود را پیاده کنند. مشاوران کاندیداهای اصلاح‌طلب که در پازل انقلاب مخملی تعریف شده بودند با ارائه آمارهای نادرست به این کاندیداها و ایجاد توهم پیروزی و همچنین تشکیل کمیته صیانت از آرا تمامی ملزومات آغاز انقلاب مخملی را تدارک دیدند. البته باید این نکته را صادقانه بیان کرد که شاید نتوان این کاندیداها را به عنوان جاسوس و یا از اعضای پازل براندازی قلمداد کرد اما بدون شک با القائات نادرست مشاوران خود ناخواسته در مسیر براندازی حرکت کردند و در کنار آن با پافشاری بر این تفکرات نادرست خود که تحت تاثیر همین القائات شکل گرفته است تلاشی برای خروج از این مسیر انجام ندادند.
با پایان یافتن انتخابات بخش اصلی پروژه براندازی در ایران کلید خورد. بخشی که اگرچه همچنان کشور با تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کند اما با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و همچنین حضور به موقع مردم در صحنه ناکام ماند تا ایران با برهم زدن تمامی معادلات کشورهای بیگانه تنها حکومتی نام بگیرد که انقلاب مخملی نتوانست خللی در پایه‌های ‌حکومتی آن ایجاد کند.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 10:32 صبح | نظرات دیگران()

 

یک کلیپ میکس شده با صحنه هایی از تشیع شهدا

 

3،5 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیر مستقیم

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

 

یک سخنرانی با فرمت amr مخصوص موبایل

 

2،5 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

مستقیم یا غیرمستقیم

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

چرا نظام بابت کشتار منافقین در سالهای ?? و هزاران زندانی سیاسی و عملکرد سلیقه ای کمیته انقلاب در دهه ?? که از سوی اپوزیسیون خارج از کشور بازگو می شود عذر خواهی نمی کند ؟ ( در این پاسخ همچنین به خنثی سازی کودتا علیه چاوز توسط ایران و همین طور برخی مسائل اپوزیسیون اشاره می شود)

دانلود کلیپ صوتی و  دانلود مستقیم  

پاسخ به سوالی در خصوص علل فقر در ایران و توضیحات مفصلی در خصوص مافیای ثروت و قدرت و همچنین لزوم تقسیم بندی تمام اراضی ایران

دانلود کلیپ صوتی و  دانلود مستقیم

سربازی در ایران و تبعات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی آن

دانلود کلیپ صوتی و دانلود مستقیم

 

منبع ما : http://mobarezclip.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 9:58 صبح | نظرات دیگران()
پیشنهاد خوشه‌بندی مصرفی به‌جای درآمدی

انقلاب اسلامی ایران که امروز در آستانه سی و یکمین سالگرد پیروزی آن هستیم، در پی ایجاد حکومتی اسلامی است که بتواند جامعه را در راه دستیابی به قلل رفیع کرامت، اخلاق و انسانیت یاری رساند. آزادگان جهان شاهد بودند که چگونه دست خداوند متعال همراه با ملت و امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) در بهمن سال 1357 و پس از سال‏ها مجاهده و بر زمین ریخته شدن خون مردان و زنان ایران، انقلابی سیاسی را رقم زد و چه خواب‏ها را که آشفته نساخت.

از همان اوان شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی ایران، پرداختن به دغدغه‏های اقتصادی مردم جزو مهمترین شاخصه‏های سخنان معمار انقلاب، امام خمینیره بود که نمود بارز آن در تأکید مکرر ایشان برای تحقق عدالت اقتصادی در کشور بوده است. عدالتی که اگر محقق نشود، شرایط را برای گام برداشتن جامعه به سوی انقلاب انفسی و فرهنگی ناممکن می‏سازد. جای جای سخنان امام خمینیره سرشار از توجه به محرومین و مستضعفان و رنج کشیدگان طول تاریخِ شرم آورِ گذشته است. گویی که ایشان به دنبال ترسیم کردن «انقلابی اقتصادی» در پی «انقلاب سیاسی» رخ داده در بهمن 1357 بودند که بتواند جامعه را به سوی «انقلابی فرهنگی» سوق دهد.

امروز پس از گذشت 30 سال از انقلاب، نظام سیاسی کشور تبدیل به درخت تنومندی شده است که آثار و برکات آن چه در داخل و چه در معادلات جهانی عیان است. در چنین شرایطی ضرورت پرداختن و توجه هرچه بیشتر به سمت تغییر ساختارهای اقتصادی حاکم بر کشور بیش از پیش نمایان است. امری که مقام معظم رهبری نیز در امتداد خط ترسیم شده توسط امام راحل با نامیدن ده? چهارم انقلاب تحت عنوان دهه پیشرفت و عدالت، بر آن تأکید کرده‏اند.

از جمله تأکیداتی که امام راحل در حوز? اقتصاد به آن صراحتاً پرداخته‏اند، کاهش فشار اقتصادی وارد آمده بر محرومین و مستضعفین جامعه از طریق کاهش هزین? خانوارهای مستمند ـ و نه افزایش درآمد ـ بوده است. حضرت امام خمینیره در همین راستا صراحتاً در جمع مردم انقلابی در تاریخ 12بهمن 1357 بیان کردند: "آب و برق را مجانی می‏کنیم برای طبقه مستمند" [صحیفه امام، جلد ششم، صفحه 273]. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در تاریخ 1/1/1388 در مشهد مقدس در جمع زائران حرم رضوی با اشاره به مسأله مصرف بهینه منابع آب بیان داشتند:

"اینکه گفته میشود از کسانى که مصرف زیاد دارند، مالیات بیشترى گرفته شود، یارانه‏ى کمترى به آنها داده شود، حرف بسیار معقولى است، حرف خوبى است. آن کسانى که مصرف کمى دارند، از کمکهاى دولتى، از کمکهاى عمومى بهره‏مند شوند. بعضى‏ها هستند به قدرى کم آب مصرف میکنند که اگر دولت از آنها پول آب را هم نگیرد، مانعى ندارد. بعضى‏ها ده برابر آنها، بیست برابر آنها آب مصرف میکنند؛ خوب، اینها بایستى هزینه‏ى بیشترى بدهند."

با توجه به این تأکیدات صریح از سوی امام خمینیره و مقام معظم رهبری، ضروری است اصلاحات اقتصادی کشور ـ نظیر قانون هدفمند کردنِ یارانه‏ها ـ بدون افزایش هزین? خانوارهای مستمند اجرا شده و درصدی از منابع حاصل از این اصلاحات طبق قانون به محرومین اختصاص یابد.

به نظر می‏رسد تصمیم دولت دهم مبنی بر هدفمند کردن یاران? حامل‏های انرژی و حمایت مجلس شورای اسلامی از این تصمیم، مناسبترین فرصت را در راستای پیاده‏سازی فرمایشاتِ امام راحل و مقام معظم رهبری فراهم کرده است؛ فرصتی که می‏تواند گامی جدی در راستای عدالت اقتصادی در کشور برشمرده شود.

نکتة کلیدی در بحث یارانه‏ها، استفاده بیشتر دهک‏های بالای درآمدی از یارانه‏ها است؛ چرا این دهک‏ها حجم بیشتری از حامل‏های یارانه‏بر را مصرف می‏کنند. به منظور اصلاح این شرایط، به‏جای اتخاذ سیاست‏های « قیمتی» و توزیع مجدد منابع ـ که دارای اثرات تورمی و روانی در کشور بوده و در هیچ‏یک از مدل‏سازی‏های صورت گرفته به‏درستی لحاظ نشده است ـ می‏توان از سیاست « قیمتی ـ مقداری» استفاده کرد. در این سیاست، جامعه به جای دهک‏های درآمدی که تشخیص آن به‏راحتی امکان‏پذیر نیست، به دهک‏های مصرفی که تشخیصِ آن به‏راحتی امکان‏پذیر است، تقسیم می‏شود. اصولاً بر اساس مصرف، می‏توان سه خوشة «کم مصرف»، « میان مصرف» و « پر مصرف» را تعیین نمود و اقدام‏های ذیل را در راستای هدفمند کردن یارانه‏ها به انجام رساند:

1 - تخصیص سهمیه رایگان آب، برق و گاز خانگی برای تمام خانوارها، تا سطح مصرف به میزانِ الگوی کم‏مصرف

2 - تعیین تعرفه‏های یارانه‏ای به ازای مصرف از الگوی کم‏مصرف تا الگوی مصرف

3 - تعیین تعرفه به میزانِ هزینة تمام شده یا بیش از آن به‏ازای مصرف مازاد بر الگوی مصرف

در این فرآیند اگر خانواری جزو خوشه کم مصرف قرار گیرد، از سهمیه رایگان بهره خواهد جست. خانوارهای خوشه میان مصرف نیز به ازای مصرف تا زیر الگوی مصرف، هزینه‏ای نپرداخته و به ازای مابقی مصرف خود از یارانه‏ بهره‏مند خواهند شد. خانوارهای خوشه پر مصرف نیز به ازای اضافه مصرفی که نسبت به الگوی مصرف انجام می‏دهند، هزین? جبرانی آن ـ قیمتی بیش از هزینه تمام شده ـ را پرداخت می‏کنند. از این طریق دولت محترم قادر خواهد بود درآمد حاصل از حذف یارانه را طبق قانون بازتوزیع نماید. این مسیر، بدون ایجاد انتظارات تورمی، دولت را به تدریج به اهداف خود رسانده و وعدة آب و برق رایگان برای مستمندین را محقق می‏کند.

بسیج‏ دانشجویی و جنبش عدالتخواه دانشجویی، بدینوسیله از دولت محترم می‏خواهد در راستای تحقق و پیاده‏سازی فرمایشات امام راحلره و مقام معظم رهبری همت گمارده تا از طریق کاهش هزین? خانوارهای محروم، به تحقق عدالت اقتصادی که یکی از اهداف انبیاء الهی در طول تاریخ بوده است نزدیک‏تر شود و الگویی کارآمد از نظام اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43681

 

خبر ها و  لینک های مرتبط با این طرح  :

به ترتیب تاریخ (  بالاترین لینک جدیدترین است )

http://khabareruz.parsiblog.com/1309713.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1309570.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1308713.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1309386.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1308713.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1307474.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1306067.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1304752.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1304752.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1304374.htm


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 1:11 صبح | نظرات دیگران()
مشایی اغلب مطالب منتشر شده به نقل از خود را تکذیب کرد
اظهارات مشایی درباره مدیریت انبیاء، رژیم صهیونیستی و مرتاض هندی

خبرگزاری فارس: اسفندیار رحیم مشایی درباره تدریس در محافل مذهبی از سن 14 سالگی، محوریت خدا در وحدت، دلایل اظهار نظر تخصصی در مسائل دینی، شکایت از روزنامه کیهان، مدیریت جامع انبیاء، رژیم صهیونیستی، تماس با مرتاض هندی و جن کرمانی توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور که در جلسه هفتگی جامعه اسلامی وعاظ جهت پاسخگویی به سوالات روحانیون این تشکل حاضر شده بود، در ابتدای سخن خود ضمن قرائت دعای الهم‌ عجل لولیک الفرج .... اظهار داشت: خداوند را شاکرم که توفیق حضور در این مراسم را عطا فرمود.
وی با بیان اینکه در برخی جاها خوانده‌ام که مشایی بنیانگذار یک مکتب خاص است، افزود: من از بچگی پای منبر بزرگ شده‌ام و با روحانیون و علما آشنا بودم. می‌دانم که قاطبه علمای ما به لحاظ اقتصادی در طبقه متوسط جامعه قرار داشتند البته باید گفت که بعد از انقلاب اسلامی علمای ما به لحاظ اقتصادی تحت فشار بیشتری قرار گرفتند.

**من از پیامبر و معصوم نقل می‌کنم

مشایی با بیان اینکه در واکنش به اظهارات من برخی‌ها گفته‌اند که من چرا حرف می‌زنم، برخی‌ها گفته‌اند که نباید در اموری که سررشته ندارم وارد شوم،‌افزود: هر کسی که حرف می‌زند از سر ادعای فضل و فضیلت نیست ما از پیامبر اسلام نقل می‌کنیم، از معصوم نقل می‌کنیم. کسی ادعای امامت و معصومیت نمی‌کند. اگر قرار باشد که هر کسی که برای100 نفر صحبت می‌کند، آن 100 نفر بشنوند و حرف‌های حقیقت را به دیگران منتقل نکنند، کار به جایی نمی رسد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما تکلیف داریم تا در راستای توسعه اندیشه‌های دینی تلاش کنیم و یکی از این راه‌ها بیان است، خاطرنشان کرد: این بیان ممکن است،‌هم اقرار باشد و هم تاکید و یا از جهت تنویر باشد.
وی با بیان اینکه بنده به عنوان کسی که از بچگی پای درس علما و روحانیون بوده‌ام، اعتقاد دارم خداوند نور ایمان را از دوران کودکی در من قرار داده است، افزود: من از سن 13 سالگی در مساجد و به دستور روحانیون مساجد سخنرانی می‌کردم، در سن 14 سالگی در مدرسه کلاس درس مذهبی برگزار کرده بودم.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: من بدون مقدمه می‌خواهم بگویم اگر کسی آمد و گفت که من شاگرد این مکتب هستم فهمی که به صورت کتبی و یا شفاهی از علما پیدا کرده‌ام را می‌خواهم به عنوان شاگرد مکتب بیان کنم دلیلی بر مدعی بودن من نیست.
وی افزود: ما مدعی هستیم که مکتب‌ ما اقناع می‌کند جان‌های ما را، مکتب ما،‌عقل ما را ارضا می‌کند، دل ما را سیراب می‌کند و ما از سر عقل و محبت و عشق می‌گوییم که مکتب ما حیات بخش است.
مشایی خطاب به روحانیون جامعه وعاظ گفت: اگر شما به عنوان مبلغان دین چنین بحث‌هایی را بکنید، می‌گویند شما مبلغ هستید و می‌گویید، اما اگر من به عنوان مهندس،پزشک یا یک سیاستمدار بگویم نشان ادعای من نیست بلکه نشانه تاثیر کار اهل علم است. این محصول تلاش علماست.
وی افزود: اگر من به عنوان شاگرد کوچک مکتب علما، اندیشه علما را ابلاغ کنم و نشر بدهم این خوب است یا بد. باید بگویم از خوب و بد گذشته. این یک تکلیف است. اما یک شرط دارد و شرطش این است که آنچه که می‌گوییم باید بر منطق اندیشه اسلامی باشد و در چارچوب‌های جهان بینی توحیدی اسلامی شیعی ناب باشد.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر کس به هر چه که می‌گوید مسئول است، یادآور شد: نباید به کسی گفت که تو چرا حرف می‌زنی، خوب او باید حرف بزند. ما باید بگوییم در جامعه بگوییم و بیان کنیم تا دشمن از اینکه ادعا می‌کند دین ناکارآمد است، مایوس شود.
مشایی با بیان اینکه ما باید حتما حرف بزنیم اما درست حرف بزنیم، گفت: اگر کسی آمد و گفت: این حرفی که شما زدید اشتباه است این طور باید پاسخش را داد که ممکن است کسی مثل من حرف‌هایی را بزند که اشتباه نیز در آن موجود باشد. شما علما نیز ممکن است در بین خودتان اختلافاتی در این مورد که به فلسفه گرایش داشته باشید یا نه، مباحث فقهی داشته باشیم.

**منطق علم این نیست که به کسی بگویند چرا حرف می‌زنی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه روشی که در حوزه‌های ما به شکل سنتی است، اما متاسفانه در دانشگاه‌های ما نیست، این است که در حوزه، علم را از طریق عشق و تکلیف یاد می‌گیرند و در خصوص آن مباحثه می‌کنند. تا آجر به آجر در کنار هم بنشیند تا مستحکم بالا بیاید، تصریح کرد: پس منطق علم این نیست که به کسی بگویند،چرا حرف می‌زنی اما لازم است که با کمال حساسیت همه حرف‌ها را بشنویم و دقیق باشیم که خدای ناکرده یک رگه‌ای از جهل و تزریق به نام دین مطرح نشود تا سرآغاز یک انحراف باشد.

*به عنوان شاگرد این مکتب مطالبی را در خصوص دین، خدا، جامعه دینی، نظام دینی و آینده گفته‌ام و خواهم گفت

مشایی با بیان اینکه بنده به عنوان شاگرد این مکتب مطالبی را در خصوص دین، خدا، جامعه دینی، نظام دینی و آینده گفته‌ام و خواهم گفت، افزود: من نمی‌خواهم بگویم رئیس دفتر فردی به نام احمدی‌نژاد هستم که من او را به عنوان خالص‌ترین آدم‌های امروز روی کره زمین یافتم و من ذره‌ای احساس گرایش به نفس و هوای نفس را در رئیس‌جمهور نمی‌بینم.

**اگر خطایی در بحث‌های من وجود دارد، سکوت نکنید و آن را مطرح کنید

وی با بیان اینکه شهید بهشتی و شهید مطهری به واعظ بودن افتخار می‌کردند، گفت: من از روحانیون حاضر می‌خواهم در بحث‌های عقیدتی که می‌کنم هر کجا اشکال دیدند به آن اعتراض کنند. خواهش می‌کنم اگر خطایی در بحث‌های من وجود دارد، سکوت نکنید و آن را مطرح کنید.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما متاسفانه با دو گروه امروز مواجهیم،‌گفت: یک گروه سانسورگر که پشت پرده نشسته و احزاب فراوانی در اختیار دارد، و گروه دیگر که ظاهر ولایت‌مدار دارد اما باطنش متفاوت است. البته گروه دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توانم بگویم باطنش ولایتمدار نیست اما آتش بیار معرکه است.
مشایی با اشاره به سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم گفت: در این جلسه که تعداد قابل توجهی از فضلای حوزه و اساتید دانشگاه حضور داشتند، من بحثی را مطرح کردم که خلاصه این بحث این بود که خداوند عالم را آفرید چون می‌خواست شناخته شود، اگر شناخته شود آفرینش را انجام داده است.آفرینش هم مشخص است که انسان گل سرسبد عالم است و اگر انسان خلق نشود خدا شناخته نمی‌شود.

**شناخت خدا خلقت را حکیمانه می‌کند

وی افزود: من گفته بودم که اگر همه آفرینش منجر به این شود که انسان خدا را بشناسد بنابراین شناخت خدا خلقت را حکیمانه می‌کند و اگر شناخت خدا حاصل نشود خلاف حکمت است حالا ما نمی‌توانیم کار خلاف حکمت را به خدا نسبت دهیم پس نتیجه می‌گیریم که الزاما باید کار زندگی و هستی به شناسایی و معرفت انسان به خدا منجر شود. همه کسانی که از انبیاء و اولیا آمده‌اند همه ماموریتشان همین بود.

**قیمت گذاشتن روی انسان قیمت گذاشتن روی خداست

مشایی با بیان اینکه انسان موجودی بزرگی است و خیلی قیمت دارد گفت: قیمت گذاشتن روی انسان قیمت گذاشتن روی خدا است. نه اینکه بگوئیم قیمت خدا چند است. یعنی ما ارزش خدا را از طریق ارزش انسان می‌فهمیم چرا که خودش گفته "و تبارک‌الله احسن‌الخالقین ".
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم هرکاری متناسب با فاعل آن کار باشد، گفت: خدا وقتی به انسان افتخار می‌کند، این نشان می‌دهد که ما باید به سراغ این آدم برویم، این آدم باید شناخته شود، این آدم باید عزیز شود.
وی تمام دستورات و احکام اسلام را در راستای بزرگ کردن انسان دانست و گفت: یک مثلث تشکیل شده از انسان، جهان و خداوند وجود دارد که ما باید خودمان را بشناسیم، تا ظرفیت پیدا کنیم.

**اگر بخواهیم خدا بزرگ شناخته شود، باید انسان شناخته شود

مشایی برای اینکه اگر بخواهیم خدا بزرگ شناخته شود، باید انسان شناخته شود گفت: اگر علم بشر را توسعه ندهیم اخلاقیات آن نیز توسعه نخواهد گرفت.
وی افزود: عرض من این است، اگر مهدی‌(عج) ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد کند به توسعه علم خواهد پرداخت. چرا که اصل توسعه علم بعد از ظهور امام زمان است.

* من می‌گویم بودن انسان ربطی به بودن خدا ندارد

وی با بیان اینکه در برخی از سایت‌ها نوشته شده بود که مشایی گفته است اگر انسان نباشد خدا حفظ خواهد شد، گفت: این بحث کاملا روشن است من می‌گویم بودن انسان ربطی به بودن خدا ندارد. بودن انسان که معلول است چه ربطی به بودن خدا دارد. این وجود ماست که به بودن خدا وابسته است.
این سخنرانی در حالی ادامه داشت که برخی از روحانیون با قطع کردن سخنان مشایی، به وی اعتراض می‌کردند که چرا به سؤالهای آنها پاسخ نمی‌دهد و مقدمه را تا این حد طول داده است.البته یکی از حاضرین گفت مردم انتظار دارند مسئول دفتر ریس جمهور تنها به خدمتگذاری بپردازد و از این سخنان غیر تخصصی پرهیز کند که این گفته، موجب احسنت احسنت گفتن حاضرین شد.
وی همچنین در خصوص اظهاراتش در مورد مدیریت انبیاء نیز گفت: به چه کسی جایزه می‌دهند که اگر بخواهد مدیریت حضرت نوح را زیر سئوال ببرد؟ اینکه برای بنده که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری چون احمدی‌نژاد که ارزش‌های اسلامی نقطه آرمان وی و بازگشت به ارزش‌های امام و اسلام ناب افتخارش است چگونه امکان دارد.

**این نظام اگر بخواهد برقرار بماند باید اندیشه دینی را توسعه بدهد

مشایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جملات زیادی در تایید دولت احمدی‌نژاد بیان داشته است گفت: بحث من در مرکز همایش رازی این بود که انقلاب اسلامی آمده است تا تفکر دینی را احیاء کند و این ماموریت ما است. جمهوری اسلامی نظامی است که مدیریت می‌کند تا احیای دین صورت بگیرد.
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه احیای دینی باید با معرفت صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: این نظام اگر بخواهد برقرار بماند باید علم دینی و اندیشه دینی را توسعه بدهد و این مدیریت و برنامه‌همراه با جهت‌گیری و منابع را لازم دارد.

**معلمی اخلاق یکی از وجوه انبیاء بوده است

مشایی گفت: من در سخنرانی خود گفتم درست است که معلمی اخلاق کار بزرگی است اما پیامبران معلم اخلاق نبودند و معلمی اخلاق یکی از وجوه انبیاء بوده است. پیامبر مدیر جامع است ( البته پیامبرانی که رسالت داشتند) یعنی باید نظام را او برقرار کند. او باید اقتصاد، سیاست‌خارجی را مدیریت و عدالت را برقرار کند.

**حضرت عیسی کجا مدیر بود، از اینجا به آنجا فرار می‌کرد

وی با بیان اینکه حضرت عیسی سی و چند سال پیامبر بودند گفت: آیا حضرت عیسی که پیامبر بود مدیر هم بود؟ حضرت عیسی کجا مدیر بود، حضرت عیسی که از اینجا به آنجا فرار می‌کرد، حضرت عیسی در تهدید قتل بود، در مضیقه بود، در محدودیت بود ما نباید حساب جامعه دوران حضرت مسیح را به پای حضرت بنویسیم.
مشایی گفت: من در سخنرانیم گفتم که فرض کنید حضرت عیسی را نمی‌کشتند کسی می‌توانست بگوید حضرت عیسی 300 سال پیامبری نمی‌کرد، حضرت موسی می‌توانست 500 سال پیامبری کند.

** اعتراض روحانیون به مشایی به جهت طفره از سؤالات

در ادامه این مراسم روحانیون حاضر از مشایی خواستند تا در این خصوص بیشتر توضیح ندهد و به سئوالات مکرر آنها پاسخ دهد. که مشایی در جواب برخی از آنها که معتقد بودند سخنان مشایی با سخنان گذشته‌اش در تعارض است گفت شما به نوار سخنان من رجوع کنید من انچه را که الان می‌گویم را در گذشته نیز گفته بودم البته مشایی در خصوص چگونگی پیدا کردن نوارهای سخنرانیش توضیحی نداد و گفت متاسفانه در خصوص سخنرانی‌های من واقعیت به صورت آنچه که گفته می‌شود منتشر نمی‌شود.
مشایی در پاسخ به سئوال روحانیون مبنی بر اینکه چرا خدا را عامل وحدت ندانسته بود گفت: علت اینکه بشر در طول تاریخ در کنار هم قرار نگرفته و به وحدت نرسیده و در برابر هم قرار گرفته و جنگ و ستیز به راه انداخته است. نشانگر این است که آنها خدای واحد را آنگونه که باید بشناسند، نشناخته و به آن ایمان نیاورده‌اند.

**علت عدم وحدت نبود توحید است

وی با بیان اینکه نتیجه کلمه توحید، توحید کلمه است گفت: علت عدم وحدت نبود توحید است و راه صلاح بشر بازگشت به توحید است. مشایی معتقد است که رسانه‌ها مطالب وی را درست منعکس نمی‌کنند و در صورت ارسال جوابیه، جوابیه وی منتشر نمی‌شود اما مطالبی را که می‌گویم را همه منتشر می‌کنند.

**یک روحانی معترض خطاب به مشایی: سخنان شما چه مشکلی را حل می‌کند

یکی از روحانیون معترض به سخنان مشایی خطاب به وی گفت که شما مدعی هستید از سن 13 سالگی سخنرانی می‌کنید . آقای رحیم مشایی این درست است که با سخنان شما روزنامه‌ها و مردم حساس شوند و در این وضعیت شرایط برای دولت سخت شود. آیا فقر و بیکاری مشکلات مردم حل شده است که شما با این اظهارات خود بر سر راه دولت و نظام مانع درست می‌کنید؟ من به شما دوستانه می‌گویم و به شما پیشنهاد می‌دهم که یک سال در خصوص این موضوعات سخن نگویید، شما رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور هستید و کار خودتان را انجام دهید.
البته این معترض به سخنان مشایی بعد از اعلام اعتراض خود مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت تا اینکه مجری برنامه از حاضرین بخواهد با ذکر صلوات سکوت را در جلسه حاکم کند تا مشایی به ادامه سخنان خود بپردازد.

**احمدی‌نژاد بگوید حرف نزن، حرف نمی‌زنم

مشایی گفت: برخی‌ها به من می‌گویند که اظهاراتم موجب حمله برخی‌ها به احمدی‌نژاد می‌شود، حالا باید گفت که احمدی‌نژاد به من بگوید که حرف نزن من حرف نمی‌زنم، من که ماموریت فردی ندارم و به طور طبیعی اگر از دولت بیرون آمده‌ام به عنوان یک مهندس هر گونه که دلم بخواهد حرف می‌زنم.
این جمله مشایی باز هم موجب تنش در جمع حاضرین شد و برخی از حاضرین خطاب به وی اعتراض خود را اعلام کردند. اما مشایی در پاسخ به این معترضان گفت: آقای احمدی‌نژاد می‌گوید که برخی‌ها می‌خواهند که تو حرف نزنی.

**فرد 400ساله نداریم که مرتاض 400ساله داشته باشیم،جن کرمانی؟! من مازندرانی‌ام

یکی از حاضرین از مشایی خواست تا به طور شفاف ماجرای مرتاض 400 ساله هندی را توضیح بدهد که مشایی گفت: من از شما سئوال می‌کنم آیا انسان 400 ساله داریم. که یکی از حاضرین گفت البته ما جن کرمانی هم شنیده‌ام در این خصوص لطفا توضیح بدهید، که مشایی گفت : جن کرمانی اگر وجود داشته باشد مربوط به برخی از افراد است من که مازندرانی هستم.
وی افزود: من رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده‌ام، قبل از آن هم مدیر شبکه رادیو بودم و البته مدیر رادیو پیام نیز بوده‌ام. این آقایی که امروز موسسه آینده روشن را مدیریت می‌کند خوب می‌داند که این موسسه را من بنیان گذاشتم.

** رادیو پیام بعد از حضور من در آنجا به جای موسیقی به مهدویت پرداخت
**شب‌های جمعه یک برنامه رادیوی 4ساعت در مورد امام زمان بحث می‌کرد

مشایی گفت: رادیو پیام رادیو موسیقی بود، اما زمانی که من مدیریت این رادیو را بدست گرفتم، بررسی کنید، تا ببیند تا مشخص شود در یک روز چند بار در خصوص ساحت مقدس مهدویت صحبت می‌شد، یکی از برنامه‌های پر شنونده رادیو در شبهای جمعه چهار ساعت فقط بحث امام زمان را مطرح می‌کرد.

**پیش از اینکه ما به شهرداری تهران بیاییم تهران چگونه بود

وی با بیان اینکه در شهرداری ما چند موسسه مذهبی راه‌اندازی کردیم، این سئوال را که تهران را چه کسی متحول کرد را مطرح کرد و یادآور شد: پیش از اینکه ما به شهرداری تهران بیاییم تهران چگونه بود در زمانی که آقای احمدی‌نژاد در شهرداری بودند من مدیر امور فرهنگی شهرداری بودم.

**پیشنهاد یک معترض به مشایی، من به اندازه وزن‌تان کتاب و مقاله دارم

یکی از حاضرین خطاب به مشایی گفت اگر شما علاقه به نظریه‌پردازی دارید به کار نظریه‌پردازی مشغول شوید ما که پای سخنرانی شما نشستیم روحانیون معمولی نیستیم. بنده به عنوان یک روحانی به اندازه وزن شما کتاب و مقاله دارم.

* یک روحانی خطاب به مشایی: این اظهارات موجب تضعیف دولت احمدی‌نژاد می‌شود

یکی دیگر از حاضرین که معتقد بود سخنان مشایی غیر تخصصی است و از حوزه دانش وی خارج است خطاب به مشایی گفت شما با این اظهاراتتان موجب تضعیف دولت آقای احمدی‌نژاد شده‌اید که برخی دیگر از روحانیون در حمایت از وی این سخنان را تکرار کردند تا نظم جلسه باز هم دچار اخلال شود و صلوات بر محمد و آل محمد سکوت را در جلسه حاکم کند. اما مجری جلسه که قصد داشت بعد از صلوات جلسه را آماده سخنرانی مشایی کند یکی از حاضرین خطاب به مشایی گفت آقای مشایی نمی‌خواهی در خصوص سئوالات ما پاسخ دهید؟ در خصوص سئوالمان در مورد اسرائیل جوابی نداری که بگوی و یا نمی‌خواهی جواب دهید که در این حال شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌انداز این مراسم شد.
مشایی که بعد از دقایقی به جهت اعتراض روحانیون مجبور به سکوت شده بود در خصوص سئوالات مکرر روحانیون در مورد رژیم صهیونیستی، گفت: دو روز قبل از آن روزی که من آن جمله را در خصوص اسرائیل در مراسمی که در شمال کشور به مناسبت گرامیداشت شهدا برگزار شده بود گفتم که شهدا زنده‌اند و نتیجه خون‌های شهدا ثمر داده است و اسرائیل مرده است اما هنوز تشییع جنازه نشده است. من شاید حداقل صدها سخنرانی علیه اسرائیل کرده‌ام اما شما ببینید شاید جمله من در این خصوص اشتباه باشد که اشکالی دارد. شما روزنامه کیهان را ببینید این روزنامه نوشته است مشایی در برابر اسرائیل سر تعظیم فرو آورده و اسرائیل را تمجید کرده است.

**کیهان را محکوم نکنم، مسلمان نیستم

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوالی در خصوص هوشنگ امیراحمدی نیز گفت: خدا شاهد است که این دروغ است من به همین جهت علیه روزنامه کیهان شکایت کرده‌ام و حتما این روزنامه محکوم خواهد شد.
اگر این روزنامه محکوم نشود من مسلمان نیستم. چون دروغ بسیار بزرگی را نوشته است.
این روزنامه گفته است که هوشنگ امیراحمدی را مشایی به ایران آورده و در ایران مشایی با هوشنگ امیراحمدی ملاقات کرده‌اند در حالی زمانی که این فرد ایران آمد من اصلا نمی‌دانستم که آمده و اصلا با من تماس نگرفته و اجازه ملاقات از من نیز نخواسته است و تا زمانی که از کشور بیرون نرفته بود من نفهمیده بودم که وی به ایران آمده است.

**ما با مردم دنیا حتی مردم آمریکا و اسرائیل دوست هستیم

حاضرین در جلسه که معتقد بودند مشایی از پاسخ دادن به سئوالات اصلی آنها طفره می‌رود با اعتراضات خود برای چندمین بار متوالی نظم جلسه را بهم ریختند تا مشایی مجبور شود در خصوص اسرائیل توضیح بدهد و بگوید که من در سخنرانی که در خصوص گسترش افکار انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دنیا بود گفتم که این مکتب این قدرت را دارد که به دنیا خودش را عرضه کند و ما برای دشمنی برای مردم نیامده‌ایم.
وی افزود:این عبارت من است موضع ما نسبت به مردم دنیا موضع دوستانی است. البته در انتهای این سخنانم گفتم که حتی مردم آمریکا و اسرائیل نیز موضعی نداریم چرا که بحث سیاست بین الملل ما دوستی با مردم است. موضع ما موضع پیامبر است.
مشایی گفت: من در این سخنرانی گفتم که ما با همه مردم دنیا حتی مردم آمریکا و اسرائیل دوست هستیم که ابتدا برخی‌‌ها گفتند چرا گفتی ملت اسرائیل، من احساس کردم که شاید خطا کرده باشم. فردای آن روز خبرنگاران در این خصوص از من سئوال کردند. اما باید بگویم که واژه ملت در ادبیات سیاسی با مردم فرق می‌کند. ملت به ازای دولت شمرده می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص این سخنرانی من در مورد اسرائیل شانتاژ آفرینی فراوانی شد و اصلا هیچ کس رها نمی‌کرد از این سایت به آن سایت، از این روزنامه به آن روزنامه،‌از آن عالم تا آن عالم و حتی 200 نماینده مجلس علیه من امضا کردند که البته برخی از آنها بعدها پیش من آمدند و ابراز پشیمانی کردند.
یکی دیگر از حاضرین خطاب به مشائی گفت: آقای مشایی مقام معظم رهبری فرمودند بحث دوستی با اسرائیل غلط است.

*اگر موضعم را در خصوص اسرائیل بد می‌دانستم آنرا تکرار نمی‌کردم

مشایی با بیان اینکه احمدی نژاد گفته است حرف مشایی حرف دولت است تاکید کرد: من اگر جمله خود را در خصوص اسرائیل بد می‌دانستم آن را تکرار نمی کردم اما من بر این اساس این مسئله را گفتم که اگر اسرائیل را امروز دنیا یک کشور می‌شناسند، یک کشوری است که با یک سیلی حذف می‌شود. حال اگر بخواهیم بدانیم که چرا حذف نمی‌شود به خاطر اینکه نفوذ در بسیاری از کشورها دارد و افکار عمومی را به نفع خود و علیه ما بسیج می‌کند.
مشایی افزود: سیاست دولت این بود که ما در عین حال که با صهیونیزم مقابل می‌کنیم و افتخار این دولت این بود که موج بزرگی از مقابله با صهیونیزم جهانی را در دنیا به راه انداخت ما می‌خواستیم بگویم که این رژیم در حالی که در دنیا قانونی نیست در سرزمین خودش نیز مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
رئیس دفتر رئیس جمهور از روحانیون جامعه وعاظ خواست تا بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خود و معترضانش مورد بازخوانی قرار دهند و گفت: اصل بحث آقا این بود که این مسئله چیست که شما اینقدر آن را کش می‌دهید، بعد فرمودند که که مردم اسرائیل دوست ما نیست و حرف بنده را نفی فرمودند و توضیح دادند.
مشایی بیان داشت: بعد از بیانات آقا طی نامه‌ای خطاب به رهبری نوشتم که مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.
وی گفت: تعریفی که بنده از ولایت فقیه دارم این است که به محض اینکه معلوم شد نظر ولی فقیه چیزی دیگری است تکلیف روشن است.

**نوشته‌اند که من قطعا جاسوس و عامل موسادم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز برخی از روزنامه‌ها نوشته‌اند که قطعا، جاسوس و از عوامل موساد هستم.
شجونی دبیر کل جامعه اسلامی وعاظ ضمن قطع سخنان به مشائی به وی گفت آقای مشایی ماجرای این هدیه خانم چیست البته یکی دیگر از حاضرین از مشایی پرسید که چرا خبرگزاری‌ها شما را در راهپیمایی از جمله راهپیمایی روز قدس نمی‌ببیند.
مشایی در پاسخ به این سئوال گفت: صدها بار این کار را کرده‌ام.
این روحانیون معترض گفت: آیا حضور شما در روز قدس در راهپیمایی بوده است که مشایی گفت: روز قدس که حتما با من مصاحبه نکرده‌اند.
یکی دیگر از روحانیون معترض با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت نهم مورد حمایت مقام معظم رهبری نبوده است، گفت مقام معظم رهبری از رئیس دولت می‌خواهد که شما را از معاونت اولی بردارد شما باید جواب دهید که چرا مقام معظم رهبری مجبور می‌شود در خصوص شما خطاب به رئیس جمهور نامه بنویسد، شما چرا دولت خدمتگزار را در معرض تهمت قرار می‌دهید، باز هم ذکر صلوات بود که برای چندمین بار جلسه به هم ریخته آماده ادامه سخنرانی کرد.

**چطور عالم است که می‌گوید حج از شئون ولی فقیه است

مشایی در بخش دیگری از سخنان خود در حالی که پاسخ‌های متعدد روحانیون بی جواب مانده بود به بحث سازمان حج اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث ادغام سازمان حج و سازمان گردشگری مطرح بود یکی از آقایان نامه‌ای نوشتند و متذکر شدند که حج از شئون ولی فقیه است و ما نباید در آن دخالت کنیم. من تعجب کردم که چطور این فرد عالم است، عالمه، چطور عالم است که می‌گوید حج از شئون ولی فقیه است آیا او ولی فقیه را فقط یک روحانی می داند. ولی فقیه کیست. آن ولی فقهی که ما در مکتب علما فهمیدیم همه چیز برای اوست. داخلی و خارجی ندارد سیاست خارجی، هوا فضا ... از شئون ولی فقیه است.
مشایی تصریح کرد: این آقایی که می‌گفت حج که از شئون ولی فقیه است در انتخابات چگونه عمل کرد و کدام طرف رفت.

**مگر احمدی نژاد اجازه می‌دهد که کسی یک ذره انحراف داشته باشد

وی در پایان گفت: که اگر 27 سال قبل از احمدی نژاد را در خصوص توجه به قرآن و روحانیت را جمع بزنیم و ضربدر 100 بکنیم به سه سال دوران احمدی نژاد نمی‌رسد. حال باید دید که احمدی نژاد کیست؟ مگر احمدی نژاد اجازه می‌دهد که کسی یک ذره انحراف داشته باشد. حال که برخی‌ها نمی‌توانند این مسائل را توجیه کنند می‌گویند مشایی احمدی نژاد را سحر کرده است. چرا می‌گویند مرتاض 400 ساله یا جن کرمانی؟ برای اینکه نمی‌توانند دولت و سئوالات ما را توجیه کنند و به همین خاطر به این مسائل روی می‌آورند.

توضیح: مشایی در خصوص ادغام سازمان حج ، بازدید از نمایشگاه هدیه تهرانی و نامه مقام معظم رهبری در کن لم یکن کردن معاون اول رئیس جمهوری‌اش مطالبی ایراد کرده که بنا به این گفته مشایی که شرعا از انتشار این مطالب راضی نیست، از انتشار آنها صرف نظر کردیم

منبع:فارس

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 12:36 صبح | نظرات دیگران()
زنان اندیشمند جهان اسلام با احمدی نژاد دیدار و گفت‌وگو کردند

خبرگزاری فارس: زنان اندیشمند 37 کشور جهان اسلام ‌عصر امروز با احمدی نژاد دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس « توانا»‌،‌ زنان دانشمند 37 کشور اسلامی به همراه دبیر نخستین همایش زنان اندیشمند جهان اسلام و جمعی از مسئولان وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری عصر امروز با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
بر اساس این گزارش،‌ این دیدار به منظور ارتباط بیشتر اندیشمندان زن کشورهای اسلامی با رئیس جمهوری ایران برگزار شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811071714


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/8 و ساعت 12:9 صبح | نظرات دیگران()

دروغ ، تقلب و تجاوز ، محصول اتاق فکر اطرافیان سران فتنه

معاون وزیر اطلاعات بخشی از طراحی ها و پشت پرده سازمان دهندگان اغتشاشات ظهر عاشورای امسال را تشریح کرد.

 

  • دستگیری دو دیپلمات آلمانی در اغتشاشات عاشورا
  • پشت پرده سازمان دهندگان اغتشاشات ظهر عاشورا
  • دستگیری 64عضو گروهک های مرتبط با رژیم صهیونیستی
  • جرس ، مهمترین تیم فکری جریان فتنه در خارج از کشور

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، این مقام مسئول صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به زمینه سازی های انجام شده برای حرمت شکنی روز عاشورای حسینی گفت: یک سازماندهی خاصی برای ایجاد فتنه روز عاشورا وجود داشت که با اطلاعیه ها و بیانیه های جریان فتنه در تشییع جنازه آیت الله منتظری در قم شروع و درسایت ها منعکس شد.

وی افزود: آقای میرحسین موسوی در صفحه فیس بوک خود اطلاعیه فراخوان می دهد و از مردم دعوت می کند و اگر این صفحه فیس بوک مربوط به آقای موسوی نبوده باید تا حالا از آن تبری می جست.

معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه فراخوان میرحسین موسوی برای فتنه روز عاشورا در صفحه فیس بوک گذاشته شده بود افزود: همه کسانی که در این صفحه بودند، این اطلاعیه را دیدند و به آن عمل کردند و عد ه ای از آشوبگران بنا به دعوت آقای میرحسین موسوی به صحنه ظهر عاشورا آمدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آقای سازگار و نوری زاده هم در شبکه های بی بی سی و صدای امریکا مخاطبان خود را دعوت به حضور در صحنه اغتشاشات ظهر عاشورا کردند.

معاون وزیر اطلاعات گفت: شبکه اطلاع رسانی جریان فتنه ، از همه دعوت کرده بود تا در ظهر عاشورا دست به شورش بزنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: چریک های فدایی اقلیت و اکثریت و جریان بهائیت نیز برای اغتشاشات ظهر عاشورا، فراخوان داده بودند و تعداد زیادی از دستگیرشدگان از همین گروه ها هستند.

وی با اشاره به حضور گسترده مخالفان نظام جمهوری اسلامی دراغتشاشات ظهر عاشورا گفت: به تعبیری می توان گفت یک سازماندهی از پیش طراحی شده ای از سوی جریان فتنه گر، ضدانقلاب و سرویس های اطلاعاتی وجود داشت گرچه سرویس های اطلاعاتی منابع و مرتبطین خود را به این گونه تجمعات اعزام نمی کنند، اما در اغتشاشات ظهر عاشورا عوامل خود را آورده بودند.

وی افزود: اینها،اساسا در فضای مجازی،روز عاشورا را "روز شقاوت" نامیده بودند، روزی که در آن آشوب ، خشونت و آتش زدن و درگیری با پلیس و زد و خورد دردستور کار بود.

این مقام مسئول گفت: افرادی که در ظهر عاشورا دستگیر شدند، طیف های گوناگونی هستند؛ یکی از آنها به صورت شبکه ای به سرویس اطلاعاتی آلمان وصل بوده است که توسط دیپلمات های آلمانی در تهران هدایت می شد.

معاون وزیر اطلاعات گفت: در این شبکه تعدادی از مردان و زنان جوان حضور داشتند که از طریق یکی از گروه های به اصطلاح سبز، فعالیت های تبلیغاتی و مرتبط با سایت ها و عوامل خارجی داشتند که از طریق یکی از زنان عضو این شبکه به دیپلمات های آلمانی وصل می شدند.

وی افزود: این عوامل در مهمانی ها و محافل دیپلمات های آلمانی شرکت و روزانه اطلاعات موجود را با این دیپلمات های غربی تبادل می کردند.

این مقام مسئول گفت: دیپلمات های آلمانی از آنها برای برخی تحقیقات خود و شناسایی مکان های اطلاعاتی استفاده می کردند.

وی افزود: در این میان دو دیپلمات آلمانی به نام مستعار "یوگی" و همچنین "اینگو" فعالیت می کردند که فیلم ها و عکس های ارتباط این دیپلمات های آلمانی با زنان و مردان جوان ایرانی که خارج از شئون روابط دیپلماتیک است موجود است .

وی با تاکید بر حضور این دو دیپلمات آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا گفت: این دو دیپلمات علائم سبز به همراه خود داشتند که در تحقیقات به عمل آمده از افراد دستگیر شده مرتبط با این دو دیپلمات ها مشخص شد مچ بند و تی شرت های سبز را این دیپلمات های آلمانی ها در اختیار برخی از اغتشاشگران قرار داده بودند.

وی افزود: بنا داریم اعتراض دیپلماتیک خود را به کشور آلمان از طریق وزارت خارجه اعلام کنیم.

معاون وزیر اطلاعات همچنین از شناسایی عوامل اطلاعاتی در یکی از لایه های تصمیم گیری خاص آقای میرحسین موسوی خبر داد و گفت: وی یکی از مشاوران نزدیک به میرحسین موسوی است که به سرویس اطلاعاتی بیگانه (یکی از کشورهای اروپایی) وصل بوده و با نفوذ در ستاد میرحسین موسوی، اطلاعاتی را به خارج ارسال می کردند.

وی با اشاره به اینکه وسایل جاسوسی در اختیار این فرد نزدیک به میرحسین موسوی گذاشته شده بود افزود: شخص مورد اشاره هم اکنون در بازداشتگاه است و وسایل جاسوسی وی نیز ضبط شده است.

معاون وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به اعتراف این مشاور نزدیک میرحسین موسوی به جاسوسی گفت: آقای موسوی تیمی دارد به نام گروه آلمان؛ افرادی که شامل تحصیل کرده های آلمان بوده و مکتب و فرهنگ این کشور را ترویج می کنند.

معاون وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به پرونده خانمی ایرانی که دارای چند پاسپورت اروپایی است گفت: این خانم قبل از اغتشاشات بعد از انتخابات وارد ایران شده و با تعدادی از اراذل و اوباش رابطه دوستی برقرار کرده و در هنگام اغتشاشات با این افراد به صحنه می آمد.

وی با اشاره به درگیری با قمه و چاقو این گروه با پلیس گفت: در بازرسی از منزل این خانم 200 فاکتور خرید طلا و جواهر به دست آمد که نشان می دهد این خانم برای تقویت رابطه دوستی خود و تشویق غیر مستقیم انان به حضور در اغتشاشات به افراد مورد نظرش طلا هدیه می داده است.

این مقام مسئول گفت: این خانم 44 ساله مجرد است و به کشورهای زیادی مسافرت داشته و می گوید وابسته به انجمن پادشاهی است.

وی با اشاره به سابقه ارتباط این خانم با یکی از دیپلمات های اروپایی در زمینه انتقال مواد مخدر گفت: این خانم تمام صحنه های اغتشاشات را با دوربین های بسیار قوی جاسازی شده در خودکار، فیلم برداری کرده و معلوم است یک سرویس اطلاعاتی جاسوسی آن را در اختیار وی قرار داده است.

معاون وزیر اطلاعات گفت: این خانم تمام صحنه های ضبط شده را در استودیویی مجهز در خانه خود تدوین و با وسایل ارتباطی به مکان های خاصی در اروپا ارسال کرده است.

وی افزود: این خانم الان همراه با چهار نفر از اراذل و اوباش سابقه دار دستگیر شده است.

معاون وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به دستگیری منافقین در روز عاشورا و اغتشاشات این روز گفت: طبق فراخوان سازمان منافقین، اعضای این گروه در تمامی صحنه های اغتشاشات حضور داشته و جریان اغتشاش را هدایت می کردند.

این مقام مسئول بااشاره به دستگیری بیش از 20 نفر از منافقین در اغتشاشات ظهر عاشورا افزود: استراتژی سازمان منافقین از حضور در اغتشاشات موج سواری بوده و از آنجا که منافقین ، سازمانی مسلح علیه ایران هستند تمامی افراد دستگیر شده آنان، حکم محارب را دارند.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات عاشورای حسینی، تعداد زیادی از هواداران چریک های فدایی اقلیت و اکثریت، هواداران کمونیست وچپ مدرن تحت عناوین مختلف حضور داشتند و الان بیش از 30 نفر از آنان شناسایی و دستگیر شده اند.

معاون وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به حضور بهائیان در اغتشاشات ظهر عاشورا خاطرنشان کرد: گروه بهائیت که اصلا اهل نبرد و شورش نبودند اما در ظهر عاشورا هدایتگر صحنه درگیری ها بودند، شعارهای هنجارشکن داده اند و تاکنون 14 نفر از آنان دستگیر شده اند.

وی افزود: با اشاره به ارتباط عقیدتی و سیاسی بهایی ها با رژیم صهیونیستی گفت: این گروه با هدایت مسئولان ارشد خود در اغتشاشات روز عاشورا شرکت کرده اند و به لحاظ انگیزه های ضد دینی و عدم اعتقاد به عاشورا، حضور جدی در حرمت شکنی روز عاشورا داشتند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به اظهارات بوش و رایس در گذشته مبنی بر اینکه باید ریشه ایران را بزنیم گفت: عمق استراتژیک ایران و مبنای وحدت ، شیعه است و سرمنشأ آن امام حسین (ع) است و ظهر عاشورا محور همه مردم برای حضور در صحنه است که دشمنان آمدند این حلقه را بزنند.

وی افزود: تظاهرات 9 دی هم جواب به هنجارشکنان بود که می خواستند ریشه این ملت را بزنند در واقع ملت ایران در راهپیمایی خود گفتند که ریشه ها زدنی نیست.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به استفاده جریان فتنه از فضای مجازی گفت: در این فضا، افرادی در پشت صحنه مثل حسین بشیریه به عنوان فکرساز این جریان فتنه و آقای نصر به عنوان مشاور اوباما رئیس جمهور آمریکا حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین تیم فکری جریان فتنه خارج از کشور ، تیم جرس است که آقایان کدیور، گنجی، مهاجرانی و مخملباف و خانم حقیقت جو در آن حضور دارند که بازوی عملیاتی میانجی بین غرب و گروه های فتنه داخل کشور هستند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه، یک شاه کلیدی به نام «دروغ» دارد تصریح کرد: همه سران جریان فتنه، دربازی که سرویس های اطلاعاتی و اتاق های فکری کشورهای غربی تدارک دیده و به فکر براندازی این نظام هستند، وارد شدند و کلمه دروغ را ایجاد کردند و آن را در دیوار بتنی بسیار ضخیم قرار داده اند.

معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه سران فتنه عملیات روانی را بر کلمه «دروغ» پی ریزی کرده اند افزود: باور همه کسانی که در سایت هایی از قبیل فیس بوک، توئیترو بالاترین هستند، این است که همه مسئولان و خدمتگزاران و رسانه ها دروغ می گویند و فقط جریان و گروه های مخالف این نظام راست گفته که سخت در اشتباهند.

وی با اشاره به مناظره موسوی و احمدی نژاد مبنی بر اینکه آقای موسوی به کلمه دروغ تاکید داشت گفت: تمامی مشاوران موسوی خواهان آن بودند که کلمه "دروغ" را در جامعه جا بیاندازند.

معاون وزیر اطلاعات گفت: دروغ، تقلب و تجاوز سه ضلع مثلث فتنه است که این سه امر کذب و طراحی شده در عملیات روانی توسط اطرافیان و سران فتنه طرح شد.

وی تاکید کرد: کار دیگر جریان فتنه این بود که افراد مسئله دار، ضد نظام و سابقه دار را اطراف خود جمع کند و به آنها انگیزه بدهد.

معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه گروه های ضد انقلاب برنامه های وسیعی برای دانشجوها از لحاظ توان فکری و فرهنگی تدارک دیده است گفت:گروه تغذیه کننده جریان فتنه در بعد رسانه ای، سازگارا و نوری زاده هستند و جریان ضد انقلاب همواره به دنبال تشویق مردم به درگیری با پلیس بوده و تمامی صحنه های آشوب را در سایت های خود به مردم آموزش می دهند.

این مقام مسئول گفت: در ارتباط با اغتشاشات ظهر عاشورا شبکه ای از گروه های 4 - 5 نفره عضو فضاهای مجازی دستگیر شده اند که ارتباط آنها از طریق چت کردن بوده است و در اغتشاشات شرکت داشتند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری یک NGO تحت عنوان روان کاوان تحت مدیریت یک خانم گفت: این خانم با تعداد زیادی از دختران و پسران ارتباط برقرار کرده و با آنها در تمام اغتشاشات شرکت کرده بود، وی اعتراف کرده اگر در تظاهرات نروم، آن جنبش تعطیل می شود.

وی همچنین با اشاره به شناسایی دستگیری گروه معماران و گروه عکاسان گفت: در اغتشاشات ظهر عاشورا خبرنگار عکاس یک خبرگزاری ایتالیایی دستگیر می شود که آموزش عکاسی را توسط انگیس در آفریقای جنوبی می بیند و بعد از مدتی گروهی 15 نفره را تشکیل می دهد و عکس هایی از اغتشاشات ایران به خارج منتقل می کند.

وی گفت: در این اغتشاشات اعضای یک موسسه فرهنگی و هنری نیز دستگیر شد که کار آنها بسیج نرم افزاری همکاران خود و صدور بیانیه های دروغین به طرفداری از خانواده های به اصطلاح کشته شده و شهدای دروغین در اغتشاشات بود.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه دشمن به صحنه آمده است گفت: وزارت اطلاعات به شدت به این موضع حکیمانه رهبری انقلاب اعتقاد دارد و معتقد است جریان فتنه با پوشش های مختلف به دنبال آشوبگری است و ملت باید با هوشیاری کامل با این جریانات برخورد کند


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/7 و ساعت 10:26 عصر | نظرات دیگران()

توضیح درباره افرادی که خوشه‌بندی آنها اعلام نمی‌شود

 

برخی افراد در فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوار نام یا کد ملی خود را به درستی درج نکرده‌اند که باید اردیبهشت سال آینده آن را اصلاح کنند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، برخی مردم با ارسال پیامک به مرکز آمار ایران برای اطلاع از وضع خوشه درآمدی خود، این پیام را دریافت می‌کنند که "خوشه‌بندی خانوار شما امکان‌پذیر نیست."

بنابر اعلام مرکز آمار، دریافت این پیامک 2علت دارد: یکی این که احتمالا سرپرست خانوار متعلق به نیروهای نظامی است، که لازم به ذکر است نحوه توزیع یارانه‌ نقدی میان نیروهای نظامی از طریق ستاد کل مشترک نیروهای مسلح صورت خواهد گرفت و این افراد نباید به مرکز آمار مراجعه کنند.

دلیل دوم در دریافت پیامک "خوشه‌بندی خانوار شما امکان‌پذیر نیست"، این است که فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانواری که این افراد پر کرده‌اند، دارای مشکل هویتی است. یعنی مثلا فرد نام خود را با غلط املایی نوشته که با کد ملی وی مطابق نیست یا این که اعداد کد ملی را درست ننوشته است.

حدود 160 هزار خانوار دچار چنین مشکلی هستند که این افراد باید اردیبهشت سال آینده با در اختیار داشتن مدارک، با مراجعه به پایگاه‌های مرکز آمار در سراسر کشور، این مشکل را رفع کنند.

 

 

اطلاعیه ستاد جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها

 

خانوارهایی که درباره خوشه بندی خود اعتراض دارند اردیبهشت سال 89 به پایگاههایی که اعلام خواهد شد مراجعه کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ستاد طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور در اطلاعیه ای از شهروندان درخواست کرد خانوارهایی که درباره خوشه بندی خود اعتراض داشته و یا باید در فرم خود تغییر و یا اصلاحات انجام دهند، اردیبهشت سال 89 با در دست داشتن مدارک و مستندات خود به پایگاههایی که اعلام خواهد شد مراجعه و از ارسال مدارک خود به مرکز آمار ایران یا استانداری ها خودداری کنند.

 

 

منبع ما : http://www.iribnews.ir

 

خبر ها و  لینک های مرتبط با این طرح  :

به ترتیب تاریخ (  بالاترین لینک جدیدترین است )

http://khabareruz.parsiblog.com/1309713.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1309570.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1308713.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1309386.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1308713.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1307474.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1306067.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1304752.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1304752.htm

http://khabareruz.parsiblog.com/1304374.htm


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/7 و ساعت 10:21 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا