زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که صلاح دینت را به تو نشان دهد و مایه تباهی اش را برایت روشن سازد . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

پرسپولیس با برتری 2 بر یک برابر استقلال تهران به سریال تساوی ‌های پی در پی دربی خاتمه داد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این بازی که از هفته بیست و ششم نهمین دوره رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ( جام خلیج فارس ) انجام گرفت پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2-1 بر یک بر تیم استقلال غلبه کند .

گل های این بازی را فرهاد مجیدی در دقیقه 16 برای تیم استقلال و سپس هادی نوروزی و کریم باقری هم در دقایق 37 و 87 برای پرسپولیس به ثمر رساندند .

پرسپولیس با کسب 3 امتیاز شیرین این بازی با 43 امتیاز به مکان سوم جدول رده بندی بازگشت و استقلال تهران هم با 40 امتیاز بعد از تیم های سپاهان 52 و ذوب آهن 46 امتیازی و تیم پیروزی در رده چهارم جای گرفت و استیل آذین هم با 39 امتیاز در رده پنجم باقی ماند.

قضاوت این مسابقه بر عهده سعید مظفری زاده بود که به سیاوش اکبرپور ، آرش برهانی و مهدی امیر آبادی از تیم استقلال و حسین بادامکی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

ضمن اینکه مجتبی زارعی در دقیقه 74 به جای هادی نوروزی وارد بازی شد و محسن خلیلی هم در دقیقه 90 جای خود را به نبی الله باقری‌ها داد.

در استقلال نیز سیاوش اکبرپور در دقیقه 67 جای خود را به آرش برهانی داد.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=213389


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 9:46 عصر | نظرات دیگران()

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امام و ولایت فقیه

15،03 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

انتظار

15،1 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

فقر

15،2 مگبایت

دانلود کلیپ صوتی

قضا

15،3 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

صبر

13 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

صیرورت

15،4 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

شفاعت

20 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

توکل

15،3 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

زهد

15،2 مگابایت

دانلود کلیپ صوتی

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

  به دلیل اختلالات اینترنت شاید بعضی از دوستان نتوانند صوتی ها را دانلود کنند خودم توی دو کامیپوتر امتحان کردم ولی فقط در یک سیستم تونستم دانلود کنم گفتم دلیل دانلود نشدن اختلالات اینترنت هست

http://mobarezclip.com/  منبع ما :


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 1:43 عصر | نظرات دیگران()

استفاده مجدد موسوی از واژه خس و خاشاک برای اثبات توهمات

میرحسین موسوی در گفتگویی ضمن مقایسه تلویحی رژیم ستمشاهی با جمهوری اسلامی ایران و بدون اشاره به دلایل و اسناد تهمت زنی به نظام در انتخابات، مانند 8 ماه گذشته که اظهاراتش منجر به نا امنی و کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنانمان شد بار دیگر دلیل تحریک مردم را گفتن واژه خس و خاشاک توسط رئیس جمهور عنوان کرد.

به گزارش جهان کاندیدای مغلوب انتخابات دهم دربخشی از اظهارات تازه خود گفت: 

بنده اعتقاد دارم، آن قرائت از اسلام که مردم را خس و خاشاک و بزغاله و گوساله می نامد و مردم را قسمت قسمت می کند تا عده ای بجان عده ای دیگر بیفتند، متاثر از فرهنگ شاهنشاهی است. سزاوار بود که قوه قضاییه بجای اعدام چند جوان و نوجوان، که شایعات جدی در مورد نحوه اعتراف گیری از آنها وجود دارد، به این ریشه ها توجه می کرد.

این اظهارات موسوی در حالی است که بارها صداوسیما بخشهایی از سخنان رئیس جمهور را که اعلام نموده بود پیروز انتخابات 40 میلیون نفرند (طرفداران سابق موسوی و 24 میلیون هوادار احمدی نژاد) و عده ای خس و خاشاک (آشوبگران و اراذل و اوباش) نمی توانند وحدت ملت را برهم بزنند، پخش نموده است.

گفتنی است، علی رغم توضیح چند باره در مورد این مساله که رسانه ملی و سایر رسانه ها به کرات آن را پخش نمودند، ظاهراً میرحسین موسوی بنا دارد سخنان فاقد سند و مدرک خود را ادامه دهد.

با این حال، مردم ایران بی صبرانه منتظرند پس از هشت ماه دلایل مستند انجام "تقلب گسترده" در انتخابات را از زبان مهندس موسوی بشنوند.

منبع ما : http://www.jahannews.com/vdccxxqo.2bq0x8laa2.html

 

اختصاصی"جوان آنلاین"
ماجرای سفر های خارجی برخی لیدر های دانشجویی

بررسی های صورت گرفته در رابطه با برخی دانشجویان دستگیر شده در حوادث اخیر از سفرهای تعدادی از آنان به کشورهای خارجی حکایت دارد.

بررسی های صورت گرفته در رابطه با برخی دانشجویان دستگیر شده در حوادث اخیر از سفرهای تعدادی از آنان به کشورهای خارجی حکایت دارد.
یک منبع اگاه در گفتگو با «جوان آنلاین» در این زمینه گفت:با تحقیقات صورت گرفته و با اظهارات برخی از دانشجویان دستگیر شده مشخص شده است که برخی از این دانشجویان با استفاده از مرخصی تحصیلی (2 یا 3 ترم تحصیلی) و با پوشش های مختلف درمان، تحقیقات و ...چند ماه قبل از انتخابات اقدام به خروج از کشور کرده‌اند.
وی در ادامه با افزود:این دانشجویان پس از مراجعه به ایران و حضور در دانشگاه‌ها، در تجمعات و اغتشاشات سیاسی داخل و خارج از دانشگاه نقش لیدر را ایفاء کرده‌اند.
وی در خاتمه با استناد به برخی اسناد گفت که بیشتر این سفرها با برنامه ریزی سرویس‌های جاسوسی برخی دول اروپایی با مقاصد سیاسی و امنیتی فراهم شده است.

منبع ما : http://www.javanonline.ir


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 1:42 عصر | نظرات دیگران()

گزارش تحلیلی جوان از آخرین گفت و گوی میرحسین موسوی
چنین گفت انقلابی سیلی نخورده!



موسوی گویا وهم - این عنصر ضد خرد - همچنان در اندیشه‌اش جولان بی حد و حصری دارد.

فریدون حاجی‌پور-میرحسین موسوی در مصاحبه‌ای با سایت اینترنتی خود، ضمن ایراد اتهامات گذشته علیه نظام و انقلاب اسلامی، بخش دیگری از دگردیسی‌های فکری خویش را به نمایش گذاشت.
موسوی که گویا وهم - این عنصر ضد خرد - همچنان در اندیشه‌اش جولان بی حد و حصری  دارد این‌بار‌ بیانیه‌ای را صادر نکرد اما مصاحبه‌ای سرتاپا تناقض ارائه کرده است.
او که گویا عدم باج‌دهی نظام برایش ثقیل آمده، بازهم درصدد تقلیدی کاریکاتورگونه از انقلاب برآمد و با تمسک به ادعا و توهم پیشین خود یعنی تقلب، در یک شبیه‌سازی متوهمانه، تحرکات هواداران قلیل خود را به مبارزه‌ای همچون مبارزه با رژیم شاهنشاهی تشبیه کرد! مبارزه‌ای که گرچه بسیاری از خواص امروز اعتبار خود را مدیون آن هستند اما ادعای امروز این «سیلی نخورده» و سخن گفتن از راه و رسم مبارزه از طنزهای عجیب روزگار است. بی‌شک اگر جز این بود میرحسین موسوی بعد از 20 سال سکوت، «هم‌نظری» خود را با کسانی که امام(ره) آن‌ها را بی صلاحیت برای برعهده گرفتن هر پستی عنوان کرده بود، ابراز نمی‌کرد.
در این مصاحبه، حرف گروهک نهضت آزادی‌ها از زبان میرحسین موسوی به صراحت شنیده می‌شود، جمله‌ای که امام(ره) در یک سخنرانی محتوای آن را اینگونه بیان فرمودند که «شماها با شاه هم مشکلی نداشتید به خود من هم که گفته بودید.» میرحسین موسوی نیز با تأسی به گفته گروهک نهضت آزادی تصریح کرد که «اگر پهلوی‌ها به میراث مشروطیت خیانت نمی‌کردند رژیم شاهنشاهی با اصالت رأی مردم و نقشی که قانون اساسی مشروطه برعهده شاه گذارده بود، می‌توانست مثل بعضی‌ از کشورها ادامه پیدا کند.» این جمله دقیقاً همان تز معروف نهضت آزادی است که تا آخرین ماه‌های پیروزی انقلاب می‌گفتند «شاه بماند اما سلطنت کند نه حکومت.»!
این همنوایی اما در جایی دیگر با مواضع امروزین گروهک نهضت آزادی بار دیگر جمع شده و همان‌گونه که آنان انقلاب را به دوری از اهداف خود متهم می‌کنند، میرحسین موسوی می‌گوید: «ما اول انقلاب زیاد خوش‌بین بودیم... بنده اعتقاد ندارم که انقلاب به اهداف خود رسیده است...»
وی درادامه با مقایسه انقلاب اسلامی با دیکتاتوری شاه تصریح می‌کند: «بسته شدن فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای و پر شدن زندان‌ها و کشتن بیرحمانه مردم در خیابان‌ها که به صورت مسالمت‌‌آمیز احقاق حقوق خود را خواستارند، نشان دهنده حضور ریشه‌های استبداد و دیکتاتوری باقیمانده از نظام شاهنشاهی است». این اظهارات موسوی که پافشاری بر «جرم بزرگ» زیر سوال بردن انتخابات است در شرایطی مطرح می‌شود که وی هیچ‌گاه در این ایام از دیکتاتوری خود مبنی بر ندیدن آرای اکثریت تلاش برای حاکم ساختن دیکتاتوری اقلیت، عبور از قانون اساسی و بی اعتنایی به ارکان نظام و... سخن به میان نیاورده و همچون برخی دیکتاتورهای تاریخ،خیابان‌ها را جولانگاه برخی شعبان بی مخ‌ها نمود.
میرحسین موسوی که با کنایه‌های خود نظام و انقلاب اسلامی را دیکتاتوری می‌خواند سخنانش بی تردید بار دیگر عبور از کلام و اندیشه امام است که فرمودند:
«... ولایت فقیه هست [است] که جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد، اگر ولایت فقیه نباشد، دیکتاتوری می‌شود...  آن است که می‌خواهد این دیکتاتوری‌ها را بشکند و همه را به زیر بیرق اسلام و حکومت قانون بیاورد» و در جای دیگر تصریح کرده‌اند:
«ولایت فقیه آنطور که اسلام مقرر فرموده است و ائمه(س) ما نصب فرموده‌اند به کسی صدمه وارد نمی‌کند؛ دیکتاتوری به وجود نمی‌آورد.  کاری که برخلاف مصالح مملکت است انجام نمی‌دهد، کارهایی که بخواهد دولت یا...  برخلاف مسیر ملت و برخلاف مصالح کشور انجام دهد، فقیه کنترل می‌کند، جلوگیری می‌کند.»
این اما همه گفته‌های موسوی نیست. وی در بخش دیگری از سخنانش همچون بیانیه پیشین خود که اغتشاشگران را «مردم خداجو» خوانده بود، با اشاره به اعدام دوتن از آشوبگران تروریست به جرم محاربه آنان را تلویحاً شهید(!) خوانده و گفته است: «او(خطیب جمعه تهران) از قدرت تکوینی اثربخشی خون بیگناهان غافل است و نمی‌داند سیل خون شهیدان،رژیم شاه را از بین برد». شهید خواندن این دو فرد در حالی اتقاق می‌افتد که چندی پیش سید محمد خاتمی نیز از موسوی به دلیل خداجو خواندن اغتشاشگران روز عاشورا انتقاد کرده بود و اینک وی با خطایی دیگر، دو اعدام شده اخیر را درحالی شهید می‌خواند که این دو فرد به عضویت در گروهک ضد انقلابی انجمن پادشاهی و  نقش خود در محاربه با نظام از قبیل تلاش برای بمب‌گذاری و همکاری تشکیلاتی با گروهک‌های ضد انقلاب اقرار کرده بودند.
تناقض دیگرمیرحسین موسوی اما در تاختن او به قوه قضائیه رقم می‌خورد. او در حالی که از قطع امید خویش از قوه قضائیه سخن می‌گوید اما به استناد قانون شکایاتی را علیه مطبوعات و رسانه‌ها از جمله روزنامه جوان داشته است. گویا قانون و اقدام قضایی تنها در صورتی مورد خواست و توجه میرحسین موسوی است که توهمات وی را تامین کند. کاندیدای شکست‌خورده و متوهم در بخش دیگری از اظهارات خود بار دیگر بر بازگشت به قانون اساسی تاکید کرده اما در بخش دیگری تناقض غیرقابل فهمی را با اشاره به اینکه «قانون اساسی وحی منزل نیست» ظهور و بروز می‌دهد. در حالی که وی خود از اصول قانون اساسی و ارکان آن عبور می‌کند اما دیگران را به پایبندی به آن فرا می‌خواند و در هنگامه‌ای که فراخوانش به پایان پاراگراف نرسیده، از ضرورت تغییر قانون اساسی سخن می‌گوید. به راستی چگونه می‌توان خواست اساسی موسوی را متوجه شد!
نکته اساسی‌تر در اظهارات میرحسین موسوی آنجایی است که وی سرانجام به حقیقت وزن اجتماعی حامیان خود و برخی هنجار‌شکنی‌های آنان اعتراف می‌کند. وی در بخشی ازسخنانش می‌گوید: «توصیه من به طرفداران جنبش سبز آن است که تمایز خود را با بقیه مردم، چه کم و چه زیاد، کم کنند... همه به شدت باید مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه باشند». این اظهارات بی‌گمان در بردارنده چند نکته است. نکاتی همچون:
1- طرفداران فرقه سبز مردم نیستند.
2- طرفداران فرقه سبز از مردم متمایزند.
3- طرفداران فرقه سبز تاکنون به اعتقادات و مقدسات و هنجارهای جامعه بی‌احترامی کردند.
4- فرقه سبز تاکنون چندان مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه نبوده‌اند.
این اظهارات دیرهنگام با بخش دیگری از سخنان میرحسین تکمیل می‌شود که برخی از افراد خارج از کشور به نمایندگی از میرحسین موسوی اظهارات ساختارشکنانه‌ای داشته‌اند ‌که مصداق همان توصیه میرحسین است. گرچه او اذعان می‌کند که نماینده‌ای در خارج کشور ندارد اما دربخش دیگر، آنان را از خود نمی‌راند. جایی که می‌گوید: «در جنبش سبز هر شهروند یک رسانه است».
بی‌شک این قبیل اظهارات موسوی اظهاراتی است که نه امیدی می‌توان به آن داشت نه عاقبتی برای آن متصور بود.  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

اختصاصی"جوان آنلاین"
بررسی تطبیقی ترورها با اسلحه های کشف شده

از انبار مهمات کشف شده وابسته به آقای غفاری سلاحهایی پیدا شد که بعنوان اسلحه سازمانی نیروهای نظامی نبوده اند.

 

پس از کشف انبار مهمات سلاحهای جنگی از موسسه الهادی وابسته به هادی غفاری ،مسئولان امنیتی در حال تطبیق سلاحهای کشف شده با سلاحهایی هستند که توسط آنها در ماههای گذشته برخی افراد در جریان فتنه بعد از انتخابات به قتل رسیدند.

 یک منبع آگاه در گفت و گو با جوان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:از انبار مهمات کشف شده در موسسه و مسجد الهادی وابسته به آقای غفاری سلاحهایی پیدا شد که هیچکدام بعنوان اسلحه سازمانی نیروهای نظامی کشور نبوده اند ازسوی دیگر برخی ترورهای ماههای اخیر و پس ا زانتخابات نظیر پروژه قتل ندا آقاسلطان و یا خواهرزاده مهندس موسوی و برخی دیگر ترورهای صورت گرفته نشاندهنده آن است که کلیه این قتلها با اسلحه سازمانی نبوده است .

وی افزود: در همین راستا و با توجه به حساسیت نهادهای امنیتی بر روی این قتلها هم اکنون این نهادها د رحال تطبیق گلوله هایی که با آنها این افراد به قتل رسیده اند با کالیبر و نوع اسلحه های کشف شده هستند که البته هنوز به نتایج قطعی نرسیده اند و به محض اینکه نتیجه ای از این تحقیقات حاصل شود سریعا به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

 

منبع ما :  http://www.javanonline.ir/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 1:39 عصر | نظرات دیگران()

کوچک زاده در گفتگو با فارس:
دولت برآمده از رای 24میلیونی نیازی به تائید عناصر بدنام سیاسی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تاکید کرد: دولتی که متکی به آراء ملت و برآمده از رأی 24 میلیون نفری مردم است، هیچ نیازی به تایید یک یا دو عنصر بدنام سیاسی ندارد.


مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره به رسمیت شناختن دولت از سوی موسوی و کروبی، گفت: دولتی که متکی به آراء ملت و برآمده از رأی 24 میلیون نفری مردم با وفای ایران است هیچ نیازی به تایید یک یا دو عنصر بدنام سیاسی ندارد.
وی افزود: آقایانی که فتنه پس از انتخابات را هدایت کردند و حماقت آنها در تدبیر سیاسی روشن شد تاییدشان از هر دولتی موجب سرشکستی است از این رو اینها باید به فکر معضل خود ساخته‌شان باشند.
کوچک زاده با تاکید بر اینکه هیچ نیازی به تائید دولت از سوی موسوی و کروبی نیست، درخصوص محکوم کردن اعدام دو تروریست از سوی سران فتنه، افزود: این افراد آخرین نفس‌هایشان را در عرصه لجن زار سیاسی خود می‌کشند از این رور با اینگونه اقدامات به دنبال آن هستند که چند لحظه‌ای به حیات سیاسی ادامه دهند و در حقیقت با چنین موضع‌گیری‌هایی می‌خواهند در جایگاه طلبکار بنشینند.
وی ادامه داد: اینگونه حیله‌گیری‌ها برای ملت ایران روشن شده است و هیچ ارزشی نخواهد داشت.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اگر موضع این افراد در برابر دو تروریست اعدام شده که حمایت گرایانه بوده است صحت داشته باشد واقعا دستگاه قضایی باید بدون فوت وقت خود این افراد را به اشد مجازات برساند.
وی تصریح کرد: علی رغم آنکه در روزهایی چون روز قدس، 13 آبان و روز عاشورا عده قلیلی اقدامات منافقانه‌ انجام دادند و موجب زحمت شدند اما نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند از این رو در روز 22 بهمن امسال نیز یقینا این افراد هیچ کاری از پیش نخواهند برد و همه وفاداران نظام آماده‌اند از جان و مال و حیثیت خود برای انقلاب و نظام اسلامی مایه بگذارند.

 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811131498


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:48 صبح | نظرات دیگران()
مشروح/ احمدی‌نژاد در گفتگوی تلویزیونی با مردم اعلام کرد
راهپیمایی 22بهمن 88 تبلور جوشش انسانی مردم ایران

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور در گفتگوی مستقیم تلویزیونی با اشاره به حضور مردم در 22 خرداد و 9 دی گفت: امسال جوشش انسانی در ایران تبلور می‌یابد و 22 بهمن ایران را از لحاظ موقعیت اثر گذاری در دنیا خیلی از رقبا و جبهه مقابل بالاتر خواهد برد.


 
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در این سی و یک سال برخی ها فکر می‌کنند که 31 سال را تکرار کردیم اما این طور نیست. در حالی که 31 پله بالا آماده و هر سال یک پیروزی و فتح جدیدی داشته‌ایم و امثال نیز برای بنده بسیار روشن است که حضور مردم ایران دوره جدیدی در سیاست‌ مداری مدیریت، فرهنگ سازی ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه آنها نمی‌توانند با فرهنگ ایران مقابله کنند، تصریح کرد: تمامی سازوکارهای آنها غیر مردمی است.
احمدی نژاد در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه انتظار شما از حضور مردم در 22 بهمن چیست؟ گفت: انقلاب ما انقلاب در درون انسان‌ها بود و این انقلاب برای مردم است، چرا که این انقلاب درون دل و اندیشه مردم قرار دارد و این با قدرت‌های سیاسی جهان متفاوت است.
رئیس جمهور با تاکید ابعاد حضور و گستردگی این حضور افزود: این حضور مدل‌های دنیا را عوض کرده؛ چرا که این حضور مدل سیاست‌ گذاری را عوض کرده است و مردم حضور پیدا می‌کنند و تمام معادلات را به هم می‌ریزند.
وی با اشاره به 31 سال حضور مردم در مناسبت‌های مختلف اظهار داشت: این حضور تمام معادلات رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و روانشناسی دنیا سلطه را در هم کوبیده و امسال یک نقطه اوج خواهد بود؛ چرا که همه نظام سرمایه‌داری و اندیشه آن که طی 30 سال مقابل ما بود انسان خودش را مجددا بسیج کرد که به ملت ایران ضربه بزند یا متوقف یا منحرف کند اما شکست خورد.
احمدی نژاد افزود: 22 بهمن امسال و حضور مردم اعلام مرگ رسمی اندیشه سرمایه داری و ضد بشری است و این اتفاق خواهد افتاد. خنثی شدن توطئه‌ها بعد کوچکی این حضور مردم است و وجه اثباتی و اثر گذار آن بسیار عظیم است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نه تنها سیاستمداران دنیا بلکه بخشی عظیمی از مردم دنیا که حواسشان به مسائل دنیاست و به واسطه انقلاب ملت ایران حساسیت آنها به مسائل جهان 100 برابر شده است، افزود: این انقلاب یک بیداری در جهان قرار داده و در حال حاضر همه به ملت ایران نگاه می‌کنند و 22 بهمن نگاه آنها را به جهان عوض می‌کنند.
وی ادامه داد: شاید در گذشته ما نداشتیم که رئیس جمهور آمریکا، انگلیس و غیره در یک موضوعی که کاملا موضوعی ایران بوده وارد شوند و موضع گیری کنند و شکست بخورند و این شکست بسیار آشکار و به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و تا دل مرکز نظام سرمایه داری خواهد، رفت.

*22بهمن امسال اثرگذاری ایران بر جهان را بسیار بالاتر خواهد برد

احمدی نژاد با اشاره به حضور مردم در 22 خرداد و 9 دی گفت: امسال جوشش انسانی در ایران تبلور می‌یابد و این اتفاق خواهد افتاد و 22 بهمن ایران را از لحاظ موقعیت اثر گذاری در دنیا ما را خیلی از رقبا و جبهه مقابل بالاتر خواهد برد.
البته آنها ظواهر را حفظ می‌کنند.
رئیس جمهور با ذکر خاطره‌ای در خصوص دیدارهای خود در موضوع هسته‌ای مبنی بر اینکه برخی از کشورها با ابراز ناخرسندی از موضوع گیری ایران در خصوص مسائل هسته‌ای گفت: آنها در آن زمان می‌گفتند که اینها افرادی بسیار بزرگ هستند و باید ایران عقب نشینی کند اما در حال حاضر آنها به موضع گیری ایران معتقد شده‌اند.
وی با بیان اینکه باید نظم جدی به وجود آید گفت: زمانی که افراد عمومی دنیا به این نتیجه می‌رسد که این نظم که بعد از جنگ جهانی دوم نظام سرمایه داری ایجاد کرده شکست خورده این مقدمه تغییرات بزرگ است.
احمدی نژاد با اشاره به سخنان حضرت امام راحل ادامه داد: رواج امواج انسانی در برابر ثروت رسانه، سازمان دهی و قدرت نظامی غلبه می‌کند.
رئیس‌جمهور در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی براینکه با وجود اینکه قدرت رسانه‌‌ای چندان قوی‌ای نداریم چگونه صدای انقلاب به گوش مردم دنیا می‌رسد، اظهار داشت: زمانی در دنیا خفقان درست کردند و نمی‌گذاشتند حرفهای ایران منتشر شود اما به هر کشوری که می‌رفتیم می‌دیدیم مردم آنجا مطلع هستند.
وی افزود: همه چیز آنی نیست که در دست ماست و تجسم مادی دارد؛ چرا که دل‌ها با هم ارتباط دارد و امواج و دلها دست خداست.
رئیس جمهور ادامه داد: الان دنیا در برابر پالس‌های تبلیغی که دشمنان می‌فرستند مقاومت می‌کند و از بین این هیاهوها نکته‌هایی که از ایران صادر می‌شود را دریافت می‌کنند.
احمدی‌نژاد جنس صدور انقلاب را جنس نور، فرهنگ و نسیم دانست که نمی‌توان جلوی آن را گرفت و تاکید کرد که در 22 بهمن به دنیا اعلام می‌کنیم که تا آخر هستیم.
رئیس جمهور در ادامه این گفت‌وگو درباره قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه چون قانون شده به گذشته برنمی‌گردیم، تصریح کرد: این کار کار بسیار بزرگ، پرحجم و پیچیده‌ای برای دولت است و از دولت انرژی عظیمی می‌گیرد.
احمدی‌نژاد یادآور شد: در قبل از این دولت قوانینی که تصویب شده بود اختیارات مطلق به دولت می‌داد ولی بعد به هر دلیلی اجرا نشد در حالی که تکالیف قانونی و اختیارات مطلق برای اجرا به آنها می‌داد.
رئیس جمهور با اشاره به برخی تغییرات در لایحه پیشنهادی هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: برآورد ما این بود که با نیمی از انرژی دولت این طرح را اجرا می‌کنیم و نیمی از توان دیگر دولت را به کارهای دیگر اختصاص دهیم اما پیچیدگی‌ها و محدودیت‌هایی درست شد و الان برآورد اولیه ما این است که دو سوم توان دولت را برای اجرای این طرح بگذاریم و با سختی جلو برویم.
وی افزود: باید قانون را اجرا کنیم و تابع قانون هستیم. قبلاً تمام سازماندهی را انجام داده بودیم اما الان باید تغییراتی را ایجاد کنیم و این کار را به سرعت انجام می‌دهیم و امیدواریم که اجرا کنیم و هیچ مشکلی هم پیش نیاید.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: بنا داریم به گونه‌ای حرکت کنیم مشکلی پیش نیاید چرا که اصل این طرح همه‌اش مثبت است و اصلاح و بهبود وضع همه کشور و مردم را به دنبال دارد؛ چرا که اجرای این طرح برداشتن وزنه‌ها از پای اقتصاد کشور و مردم است و می‌خواهیم راه را باز کنیم تا مردم در اقتصاد حرکت کنند و دنیا را ببینند و اگر دولت حمایتی می‌کند این حمایت به دست مردم برسد.
رئیس جمهور با تأکید براینکه قطعاً می‌خواهیم این طرح را اجرا کنیم ابراز امیدواری کرد که همه در اجرای این طرح کمک کنند.
احمدی‌نژاد همچنین گفت: مردم همراه هستند؛ چرا که مردم ما بهترین مردم تاریخ هستند و در طول تاریخ بشر، مردمی به خوبی مردم ایران روی کره زمین زندگی نکرده است.
حیدری مجری برنامه از رئیس جمهور پرسید از روزی که طرح هدفمند کردن یارانه مطرح شد برخی از آن به عنوان جراحی بزرگ اقتصاد یاد کردند اما همه نگران دردها و خون‌ریزی‌های آن بودند و الان نیز برخی از این نگرانی‌ها وجود دارد که عوارض آن برای اقتصاد ایران صنعت و حوزه‌های مختلف اقتصاد و بخش‌های مختلف مردم چه خواهد بود که احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال با بیان اینکه تعبیر به خونریزی یا جراحی بزرگ نمی‌کنم، تأکید کرد: این طرح یک اصلاحاتی است که باید با هم جلو برویم و انشاالله جلو خواهیم رفت و همه خواهند دید آنطور که فکر می‌کردند نبوده است.
وی ادامه داد: اگر می‌خواستیم یارانه‌ها را حذف کنیم این حرف درست بود اما بحث حذف یارانه‌ها نیست؛ چرا که همه آن به مردم برمی‌گردد اما درست و هدفمند بر می‌گردد و واقعاً این پول به جیب مردم و برای کار مشخص یا تأمین زندگی مردم یا برای تولید و صادرات و خدمات اقتصادی و فرهنگی مصرف می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه مصرف بالا و اسراف مشکلات ما هستند، اضافه کرد: موقعی اقتصاد ما فعال است و زیاد مصرف و زیاد تولید می‌کنیم اما ما زیاد مصرف و کم تولید می‌کنیم و این خوب نیست و در همین حال نیز اسراف می‌کنیم و آب، برق و انرژی ما تلف می‌شود.
وی بازدهی سیستم‌ها را پایین عنوان کرد و اظهار داشت: زمینه سرمایه‌گذاری محدود شده و یکی از موانع اصلی در برابر سرمایه‌گذاری در کشور ما وضعیت یارانه‌ها است؛ چرا که اگر بخشی بتواند یارانه‌ها را به سمت خود بکشد دیگر بخش‌ها عقب می‌ماند و کسی در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به همین دلیل در بخش انرژی برق فوق ظرفیت کشور تقاضا وجود دارد اما در بخش دیگر تقاضایی نیست یا با تشویق‌های فراوان نیز تقاضا بوجود نمی‌آید.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما مثل سه چهار سال گذشته می‌توانیم رشد اقتصادی بالا داشته باشیم، گفت: تثبیت این رشد بالا نیازمند اصلاحات است.
وی افزود: می‌توانیم در بعضی بخش‌ها مصرف انرژی را به یک دهم برسانیم و اگر بتوانیم بدون اینکه تولید و رفاه مردم تغییر کند فقط 20 درصد انرژی را کاهش دهیم یعنی 20 میلیارد دلار برای ما صرفه‌جویی شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امسال 20 هزار میلیارد تومان کار عمرانی کردیم، تأکید کرد: اگر این 20 هزار میلیارد تومان را به 40 هزار میلیارد تومان تبدیل کنیم تمام سدها، پل‌ها، راه‌آهن، و غیره دو برابر می‌شود در حالی که پیش‌بینی ما این است که در صنعت بعد از اصلاحات اساسی این مقدار بیشتر از 20 درصد است.
احمدی‌نژاد افزود: ما الان معادل کشورهایی مصرف می‌کنیم که حجم اقتصاد آنها سه یا چهار برابر کشور ماست و اگر این مقدار به نصف برسد چه اتفاقی می‌افتد؟ این ثروت ملی است که به صورت بد و نامناسب استفاده می‌شود.
وی بخش کشاورزی را کمتر متأثر از هدفمند کردن یارانه‌ها توصیف و خاطرنشان کرد: البته حتماً باید این بخش نیز حمایت شود اما عمدتاً صنعت، بخش عمومی و بخش خانگی است که باید اصلاح شود.
رئیس جمهور با تأکید بر لزوم جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف تأکید کرد: این انرژی مخصوص ملت ایران است و ما می‌توانیم آن را در دنیا بفروشیم و یا سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام دهیم که باز هم به جیب ملت خواهد رفت.
احمدی‌نژاد در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره ترتیب خوشه‌بندی‌ها در طرح ‌نهایی تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنم خوشه‌بندی را از ذهن خود کنار بگذارند؛ اولاً صددرصد یارانه‌ها به مردم بازمی‌گردد که 50 درصد آن به صورت مستقیم و 30 درصد و 20 درصد آن با واسطه به مردم برمی‌گردد بنابراین می‌بینیم که همه مردم از یارانه‌ها استفاده می‌کنند؛ مگر آنهایی که متقاضی نیستند.
وی ادامه داد: ناراحت نیستیم که بخشی از جامعه دستشان در جیب خودشان است و رفاه بالاتری دارند بلکه تلاش می‌کنیم همه را به نقطه مطلوب برسانیم.
رئیس جمهور افزود: کسانی که به یارانه‌ها احتیاج ندارند در آینده که زمان برای باز کردن حساب اعلام می‌شود، مراجعه نکنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها یادآور شد: برخی خیال می‌کردند مردم خلاف واقع می‌نویسند که واقعاً‌ این طور نیست البته در وارد کردن و دریافت همیشه اختلاف نظر پیدا می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: الان بانک اطلاعاتی خوبی داریم که هیچگاه نداشتیم که این بانک به وسیله مردم به دست آمده است و ما الان تصویری از وضع عمومی مردم، درآمد آنها، کسری‌ها و مشکلات داریم که برای برنامه‌ریزی مناسب است.
رئیس جمهور ادامه داد: مرکز آمار مدلی را برای خوشه‌بندی ارائه داد که مدل خوبی است اما باید چند بار سعی و خطا شود تا به نقطه قابل استفاده برسد.

*دولت بنا دارد به همه مردم یارانه بدهد

احمدی‌نژاد اضافه کرد: بنا داریم که به همه مردم یارانه بدهیم، مگر آنهایی که داوطلب نیستند یا شرایط‌شان آنقدر خوب است که به یارانه‌ها نیازمند نیستند و خودشان نیز مراجعه نمی‌کنند، چه آنکه حدود 8 میلیون برای ثبت‌نام مراجعه نکردند.
وی با تأکید براینکه خوشه‌بندی‌ها مبنای پرداخت‌ها نیست، گفت: دسته‌بندی نهایی صورت نگرفته و بنا داریم که به همه یارانه‌ بدهیم اما طبیعی است که به بعضی از اقشار باید مقدار بیشتری اختصاص دهیم؛ چرا که اگر می‌خواهیم روستاها را آباد کنیم و مسائل کشور را به طور ریشه‌ای حل کنیم باید اینگونه عمل شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از اقشار از جمله آنهایی که حقوق ثابت می‌گیرند حتماً‌ یارانه می‌گیرند، افزود: البته نه آنهایی که ماهانه حقوق ده میلیونی دریافت می‌کنند. هرچند که اگر این افراد نیز درخواست کنند باید حداقلی به آنها پرداخت شود اما این افراد نوعاً داوطلب نیستند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: آنهایی که حقوق ثابت دارند از جمله کارگران، کارمندان، کسبه جز، کشاورزان، تحت پوشش نهادی حمایتی هستند قطعاً یارانه دریافت می‌کنند و جای هیچگونه نگرانی نیست.
وی با اشاره به اینکه برای کارمندان یارانه را در بودجه پیش‌بینی کردیم، خاطرنشان کرد: برای کارمندان دولت، کارگران کارخانجات، کسبه جز و کشاورزان یارانه پیش‌بینی کردیم و زمانی را اعلام خواهیم کرد که تغییرات صورت گرفته در اموال آنها و یا خانواده‌شان را اعلام کنند.
رئیس جمهور اضافه کرد: کسی نگران نباشد؛ چرا که ما در این طرح همراه مردم حرکت خواهیم کرد و این طرح برای مردم است و مردم باید پیشگام این اصلاحات باشند و دولت نیز راه را باز می‌کند و اطلاع‌رسانی خواهد کرد و هرکاری که بخواهیم انجام دهیم به مردم اطلاع می‌دهیم.
احمدی‌نژاد درباره خانواده‌هایی که فرصت پیدا نکرده اند اطلاعات خود را در مرکز آمار ثبت کنند، گفت: به خانواده‌هایی که ثبت‌نام نکرده‌اند، فرصت خواهیم داد تا ثبت‌نام کنند چرا‌که خانواده‌های جدیدی تشکیل شده‌ است.
وی تأکید کرد: از هر زمان که شروع به پرداخت کنیم حقوق تمام کسانی که مشمول طرح هستند محفوظ است و حتی بنا داریم قبل از اینکه طرح شروع شود، پول‌ها را به حساب واریز کنیم تا آرامشی به وجود بیاید، بنابراین هیچ مشکلی نداریم.

*کسانی که اطلاعات نادرست بدهند باید یارانه ها را برگردانند

رئیس جمهور درباره اینکه 30 درصدی که قرار است به طور غیر مستقیم به بخش اقتصاد تزریق شود چگونه به فعالان اقتصادی برمی‌گردد، تصریح کرد: ما 9 بسته عملیاتی را در بخش‌های گوناگون از جمله صنعت‌ نهایی می‌کنیم‌ که خود این بخش شامل ده‌ها بخش است، البته برخی از بخش‌های صنعت حاشیه سود دارند و مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد و زندگی‌ خودشان را خواهند کرد، ضمن اینکه مقداری به قیمت‌ها اضافه خواهند کرد.
احمدی‌نژاد افزود: برخی از بخش‌های صنعت نیاز کشور است و باید حمایت شوند و براین اساس با آنها قرارداد می‌بندیم و وزارت صنایع نیز در حال آماده کردن قراردادها است که بخشی از آنها در کارگروه‌ها وضع شده است.
وی تصریح کرد: در هر بخش یک برنامه‌ای برای اصلاح آن وضع به وضع مطلوب تهیه می‌کنیم و در این فاصله آن بخش مورد حمایت قرار می‌گیرد و قرارداد بسته می‌شود و تکالیفی به عهده آنها قرار داده خواهد شد.
رئیس جمهور در عین حال تأکید کرد که اگر کسی اطلاعات غلطی بدهد و معلوم شود که اطلاعات غلط داده است طبق قانون باید یارانه را برگرداند و مجازات شده و از بهره‌مندی نیز محروم می‌شود.
احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: بسته‌های بخش صنعت، کشاورزی، عمومی و دولتی در حال آماده شدن است که با کمک خود آن بخش تهیه می‌شود، یعنی در بخش صنعت از صاحب‌نظران صنعت دعوت شده است و هر زمان بسته آماده شد با اطلاع‌رسانی آن را به اجرا درخواهیم آورد.
وی با بیان اینکه یک مقدار فشار به بخش تولید وارد می‌شود، افزود: بخش تولید می‌دانست که همیشه باید تکنولوژی را بالا ببرد و مدیریت خود را اصلاح کند، اما فشار این است که باید کار بیشتر انجام دهند، مشاوره بگیرند، طراحی و برنامه‌ریزی کنند چرا‌که بالاخره صنعت ما باید به دنیا برود و خود را نشان دهد و رقابت کند و به همین دلیل باید اصلاح مدیریتی، ساختاری و فناوری صورت گیرد و این به آن معناست که از ریشه صنعت تکان می‌خورد و در این صورت است که کار علمی یک استاد معنا و کار مخترع ارزش پیدا می‌کند ‌و خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در جامعه جایگاه پیدا ‌می‌کند و تحقیقات دانشگاهی و علمی و پژوهش‌ها ارزش پیدا می‌کند.
رئیس جمهور تأکید کرد: هیچ جای نگرانی نیست چراکه تا در مورد یک مطلب به نقطه اطمینان نرسیم، عمل نمی‌کنیم زیرا این طرح یک طرح یک روزه و دو روزه نیست بلکه 10سال، 20 سال و 30 سال می‌خواهد در کشور اجرا شود و به همین دلیل ‌قدم‌ها را محکم و با بررسی کامل و همراه مردم بر می‌داریم و امیدواریم از همان روزهای اول مردم طعم شیرین آن را بچشند.
احمدی‌نژاد درباره 20 درصد دیگر یارانه‌ها که در اختیار دولت خواهد بود، گفت: این 20 درصد و 30 درصد به این معنا نیست که نتوانیم آن را به صورت نقدی به مردم بدهیم چرا که مثلاً در بخش صنعت هزینه‌ها مربوط به نهادها و نیروی انسانی است و ما می‌توانیم این بخش را به نیروی انسانی بدهیم و 20 درصدی که به دولت می‌آید را نیز می‌توان به کارمندان دولت اختصاص داد، بنابراین 50 درصدی که در قانون تعیین شده به این معنا نیست فقط 50 درصد به مردم پرداخت می‌شود بلکه 50 درصد دیگر به صورت غیر مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد.
وی درباره نحوه آزادسازی قیمت‌ها گفت: یک روش "یکباره " است که محاسن و معایبی دارد و حسن بزرگ آن این است که تورم انتظاری آن یکباره است اما اگر به تعداد اجرا شود این تورم انتزاعی می‌شود.
رئیس جمهور درباره معایب این روش گفت: ممکن است برخی بخش‌ها نتوانند در تولید به صادرات برسند یعنی به گونه‌ای شود که شاهد افت صادرات باشیم که این افت موجب کاهش تولید می‌شود.
احمدی‌نژاد‌ با بیان اینکه ما اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها را سه ساله پیش بینی کرده بودیم اما مجلس آن را به 5 سال تبدیل کرد، ادامه داد: الان سه گزینه را بررسی می‌کنیم؛ گزینه‌های پنج‌ گام، سه گام‌ و دو گام با فاصله زمانی، اما اینکه کدام کالا و فرآورده چگونه اجرا می‌شود دو گونه تحلیل می‌کنیم؛ یکی اینکه اگر دو گام یا پنج گام باشد همه را به یک نسبت در نظر می‌گیریم و دیگری به صورت سبد به سبد است که آثار آن متفاوت است.
رئیس جمهور به اشاره به تهیه 10 سناریو برای چگونگی آزادسازی قیمت‌ها تصریح کرد: در حال تحلیل هستیم که سناریویی که بیشترین آثار مثبت و کمترین آثار منفی را دارد انتخاب کنیم که فعلاً در بحث‌های کارشناسی هستیم و هرزمان نهایی شد مردم را در جریان قرار خواهیم داد، بنابراین الان هیچ افزایش قیمتی در هیچ زمینه‌ای نداریم و هرکجا افزایش قیمتی باشد در تمام بخش‌ها جبران آن را نیز پیش‌بینی کرده‌‌ایم.
احمدی‌نژاد با اشاره به بخش حمل‌ونقل کالا و فعالیت 250 هزار کامیون در این بخش که بیش از صد هزار آن فرسوده است گفت: در بسته‌‌های سیاستی برنامه‌ تهیه کرده‌ایم که این صد‌هزار کامیون فرسوده اصلاح شود.
وی ادامه داد: الان ما کمتر از نصف ظرفیت کامیون‌ها استفاده می‌کنیم و کامیون از بار موجود کشور بیشتر وجود دارد و این موجب می‌شود برخی از این کامیون‌ها بدون کار بمانند اما اگر مدیریت مشترکی شکل بگیرد و کامیون‌ها جدید باشد در فاصله‌ای که یک راننده کامیون استراحت می‌کند این کامیون با یک راننده دیگری کار را انجام می‌دهد و بدین ترتیب تعداد کمتری کامیون نیاز خواهیم داشت.
رئیس جمهور اضافه کرد: الان روی این موضوعات کار می‌شود که هم کامیون‌ها نوسازی شود و هم تعداد آنها کنترل شود که یک کامیون دائماً کار داشته باشد و درآمدش افزایش یابد و دو خانواده از آن درآمد داشته‌ باشند.
احمدی‌نژاد با اشاره به تبدیل روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت به بنزین و گازوئیل و مصرف روزانه 350 تا 380 میلیون متر مکعب گاز تأکید کرد: با کاهش این مصارف صادرات نفت و گاز اضافه می‌شود و درآمد آن به خزانه ملت می‌آید بدون اینکه کسی آسیب ببیند.
وی درباره خطر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: خطری که وجود دارد این است که عده‌ قلیلی بخواهند تمام یارانه‌ها را با یک چرخش از دست مردم خارج کنند.
رئیس جمهور درباره راهکارهای جلوگیری از این سؤاستفاده‌ با بیان اینکه دو دسته کار داریم، گفت: یک دسته کارهای مدیریت اقتصادی مثل بانک، بیمه، مالیات داریم که به سرعت جلو می‌بریم یعنی بانک باید منابع را درست توزیع کند چرا که اگر منابع در بانک درست توزیع نشود و یک پول قدرتمندی به نابجا بچرخد، بخشی از این پول از جیب مردم خارج خواهد شد، بنابراین باید مدیریت شود و الان نیز زیرساخت‌های آن تهیه شده است.
احمدی‌نژاد با اشاره به بحث مالیات تأکید کرد: بالاخره اگر کسی بیشتر درآمد دارد باید بیشتر مالیات بدهد چرا که اساس پایداری جامعه است.
وی روش دیگر را اقدامات کنترلی برشمرد و گفت: الان یک گروه نظارت و بازرسی وجود دارد که آن را تقویت می‌کنیم که ریز بازار را کنترل کند، البته پایه آن اصناف و اتحادیه‌ها هستند که انصافاً خوب کار می‌کنند.
رئیس جمهور ادامه داد: الان روند نرخ تورم نزولی است که بخش از آن با همکاری اصناف صورت گرفته است یعنی الان نرخ تورم 12 ماهه منتهی به آذر 2/12 و نرخ تورم نقطه به نقطه پایان آذر به پایان آذر 8/7 درصد است و امیدواریم تا پایان سال نرخ تورم 2/12 به حدود 10 برسد که این یک اتفاق بزرگ است چرا که کمتر به این نقطه رسیده‌ایم اما امیدواریم در سال آینده این روند ادامه داشته باشد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اصل 49 قانون اساسی خاطرنشان کرد: این اصل دولت را موظف کرده که تمام ثروت‌های خلاف را بازگرداند؛ کسانی که با تقلب، تزویر، سؤاستفاده‌، ربا و با هر وسیله‌ای دیگری پولی را دریافت کرده و در جای دیگری مصرف کرده و احتکار ایجاد کرده‌اند.
وی تعداد این افراد را کم دانست اما در عین حال تأکید کرد که این افراد بالاخره چه در بخش دولتی و چه در بخش غیر دولتی وجود دارند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت آیین‌نامه‌ای تصویب شد که همزمان با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها این آیین‌نامه اجرا خواهد شد که کسی جرأت نکند از این فضا سؤاستفاده کند و بخواهد با ترفندهای اقتصادی و احتکار و یا یک بازی در بازار کمک‌های دولت را از جیب مردم به سمت خود خارج کرد.
احمدی نژاد با بیان اینکه مباحث مربوط به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی سخنگو اعلام می‌شود، گفت: افراد گوناگون در خصوص هدفمند سازی یارانه‌ها اظهار نظر می‌کنند گرچه کشور ما یک کشور آزاد است ولی از آنجایی که احتمال دارد مردم را نگران کرده و آثار منفی در بازار بگذارد خواهش می‌کنم درباره چیزی که اطلاع ندارند اظهار نظر نکنند.
وی افزود: رسانه‌ها باید در این مسیر ما را همراهی کنند چرا که این طرح یک طرح ملی و به نفع همه مردم است که ما بار آن را بر دوش می‌کشیم و هدفمند کردان یارانه‌ها طرح احمدی نژاد نیست بلکه متعلق به همه مردم است.
رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی که مرحله اول هدفمند کردن یارانه‌ها را پشت سر بگذاریم مردم خواهند دیدید که چقدر شیرین است و مراحل بعدی به صورت خودکار ادامه می‌یابد.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در خاک برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای حمایت از تاسیسات نفتی و احتمال اینکه تهدیدی برای ایران است، اظهار داشت: اینکه سلطه گران به دنبال تسلط بر منطقه ما هستند در این تردیدی نیست و طی 400 سال گذشته این موضوع سابقه دارد که در 100 سال اخیر این کار شدت گرفته است.
وی ادامه داد: در آستانه انقلاب ما اینها فکر می‌کردند برای همیشه همه موانع را برداشت و بر منطقه مسلط شده‌اند ولی وقتی که انقلاب شد همه این بساط را بر هم ریخت. از همین رو اینها دوباره به استعمار کهنه روی آوردند و با لشکر کشی به دنبال اهداف خود هستند که این شکست خورده چرا که مال تاریخ گذشته است.
رئیس جمهور گفت: اگر می‌خواهند از تاسیسات نفتی حفاظت کنند عیبی ندارد و ما از این موضوع نگران نیستیم اما اینکه بخواهند علیه ایران کاری بکنند؛ هر چند آرزو دارند، ولی راهشان بسته است و هیچ قدرتی توان ضربه زدن به ایران را ندارد چرا که ایران بزرگترین قدرت در منطقه و حتی در دنیا است و بدون ایران کاری نمی‌توانند بکنند.
احمدی نژاد با اشاره به بحران اقتصادی در این کشورها بیان داشت: دیگر حرفی برای گفتن و جاذبه‌ای ندارند و به دنبال آن عصبانی هستند و افغانستان، پاکستان و یمن را بر هم می‌زنند. به هر کجا دست می‌زنند کار خراب‌تر می‌شود و این به دلیل تمام شدن تاریخشان است.
وی با بیان اینکه ما از استقرار سامانه موشکی در کشورهای حوزه خلیج فارس احساس خطر نمی‌کنیم، گفت: اینکه ما از این موضوع احساس خطر نمی‌کنیم نه اینکه هوشیار نیستیم بلکه می‌دانیم هیچ قدرتی در دنیا توان ضربه زدن به ایران را ندارد.

*هیچ قدرتی در دنیا توان ضربه زدن به ایران را ندارد

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال مجری برنامه در خصوص اظهارات پترائوس فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه مبنی بر اینکه این سامانه موشکی را در این منطقه مستقر کرده‌ایم که این برای مقابله با خطر احتمالی ایران است، آیا واقعا قرار است ایران کاری انجام دهد، گفت: بالاخره می‌خواهند این پول‌های نفتی را از جیب یک عده در بیاورند باید یک چیزهای بگویند اینها هنوز در عراق برای ساقط کردن صدام پول دریافت می‌کنند که همه هزینه‌های خود را از این پول‌ها در می آوردند.
احمدی نژاد با بیان اینکه یا با چاپ پول و درست کردن دارایی‌های کاغذی یا با بهانه‌های مختلف پول را از منطقه بیرون می‌کشند،‌ اظهار داشت: این همه اسلحه برای کشورهای منطقه فروخته‌اند بنابراین باید یک جنگی در یمن اتفاق بیفتد تا این سلاح‌ها خرج شود و دوباره بتوانند سلاح به این کشورها بفروشند.
وی تاکید کرد: این کشورها بیشتر به دنبال در آمدها و برطرف کردن مشکلات خودشان هستند نه اینکه آرزو نداشته باشند به ایران لطمه بزنند؛ بلکه توان، جرات و امکان این کار را ندارند که این را خودشان هم می‌دانند.
رئیس جمهور در خصوص پاسخ ایران نسبت به این اظهارات گفت: پاسخ ایران پشیمان کننده است ولی واقعا چنین چیزی وجود ندارد. ایران یک گلستانی است در وسط آتش و دور تا دور ما آتش است ما از این مقاطع عبور کرده‌ایم و آنها بیش از اینکه به تهدید نیاز داشته باشند به همکاری و همراهی ما نیاز دارند که این را خودشان می‌دانند.
احمدی نژاد در مورد آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشورمان با طرح سئوالی مبنی بر اینکه 4 سال قبل ما کجا بودیم، ابراز داشت: 4 سال قبل هم هنوز فن آوری را در اختیار نداشتیم، یعنی غنی سازی نداشتیم ولی اعلام کردیم که می‌خواهیم داشته باشیم و به دنبال آن اصفهان را باز کردیم هر چند اصفهان در چرخه غنی سازی نیست و یک فرآوری شست و شوی اورانیوم است.
وی ادامه داد: وقتی ما اعلام کردیم که می‌خواهیم این فن آوری را داشته باشیم جنجال به پا کردند و در 3 سال و نیم گذشته می‌گفتند که ما نباید اصلا این فن آوری را داشته باشیم که به مرور زمان از موضع خود پایین آمدند. ولی الان به کجا رسیده‌ایم؟
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: الان ما فناوری های جدید را می‌آوریم و فناوری غنی سازی، توانایی غنی سازی 20 درصد را داریم که این را همه کشورها می‌دانند ولی بحث بر سر این است که می‌گویند بیایید همکاری کنیم.
احمدی نژاد با بیان اینکه ما از همکاری و تبادل استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: بعضی از کشورها واقعا همکاری با ایران را پذیرفته‌اند که این موجب ناراحتی بعضی‌ها همچون انگلیس و رژیم صهیونیستی شد و گفتند که اگر تقابل به تعامل تبدیل شود کار تمام است.
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها نان این تنش‌ها را می‌خوردند و با تبدیل شدن تقابل به تعامل بین ایران و کشورهای هسته‌ای ناراحتی صهیونیست‌ها را به دنبال داشت و متاسفانه بعضی‌ها هم ناخودآگاه با اینها همراهی کردند در حالی که تبادل اشکالی ندارد ما توانایی و فناوری هسته‌ای را داریم و وارد همکاری هسته‌ای با کشورهای هسته ای جهان می‌شویم.
رئیس جمهور بیان کرد: البته اینها یک رفتار غلطی کردند که موجب شد این کار عقب افتاد و بعضی از اینها حرف‌های زدند که می‌خواهیم اورانیوم ایران را ببریم و ایران را از بمب دور کینم که بنده جوابشان را دادم و گفتم که ما جرات این را داریم که اگر بخواهیم بمب بسازیم بگویم و مثل شما‌ها نیستیم.
احمدی نژاد با بیان اینکه آنها می‌دانند که ما پیشرفته ‌تر از این حرفها هستیم، گفت: این کشورها خواستند یک تبلیغاتی ایجاد کنند و ما گفتیم اگر بخواهید صادقانه عمل کنید با شما همکاری می‌کنیم و گفتیم که باید در ایران مبادله‌ سوخت 20 درصدی انجام شود که باز پیغام‌های دادند مبنی بر اینکه مبادله سوخت در ایران را می‌پذیریم هر چند یک اشکالات فنی وجود داشت.
وی با اشاره به اشکالات فنی موجود در مبادله سوخت 20 درصدی گفت: اخیرا دوباره پیغام‌های از سوی این کشورها داده شده که گفتند بیاید بنشینید صحبت کنیم و حتی سوخت شما در ایران بماند و ما سوخت مورد نیاز شما را درست می‌کنیم و با شما مبادله می‌کنیم هر چند اگر ما سوختمان را بدهیم واقعا مشکلی ندارد که بعضی‌ها بی خودی سر و صدا کردند.
رئیس جمهور افزود: بعضی‌ها در کشورمان گفتند که سوخت را از ما می‌گیرند و دیگر به ما سوخت نمی‌دهند ولی باید دید اگر سوخت را از ما بگیرند و به ما سوخت ندهند حرف چه کسی در دنیا اثبات می‌شود و آن وقت معلوم می‌شود که حرف آژانس و امضا کنندگان این قرار داد بی اعتبار است و این موجب می‌شود که کارهایمان را خودمان انجام دهیم.
احمدی نژاد گفت: بنده مطمئن شدم که این کشورها می‌خواهند این تقابل را به تعامل تبدیل کنند و این چیز خوبی است و ما از اول با آنها دعوا نداشتیم و آنها دعوا درست کردند در حالی که ما کار خودمان را داشتیم انجام می‌دادیم.
وی با بیان اینکه برای ما اشکالی ندارد آمریکا، فرانسه یا روسیه برای ما نیروگاه بسازند، گفت: این موضوع هم به نفع ما است و هم به نفع آنها. البته اگر نیایند ما چند سال دیگر بالاخره به جایی می‌رسیم که خودمان این کار را انجام می‌دهیم؛ چرا که ملت ما متوقف نمی‌شود.
رئیس جمهور ادامه داد: ما در دنیا با کسی جنگ نداریم و با رفتارهای زشت، سلطه گری، اشغال و ظلم مخالف هستیم. اما در موضوع هسته‌ای می‌خواهیم حق خودمان را استفاده کنیم که این کشورها برای ما مشکل ایجاد کردند و 4 ، 5 سال با هم کلنجار رفتیم.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ما در چارچوب منافع ملت ایران همکاری می‌کنیم، در خصوص سرانجام بسته پیشنهادی ایران به غرب خاطر نشان کرد: همه آن بسته‌ها به بهانه هسته‌ای شکل گرفته بود وقتی که موضوع هسته‌ای منتفی می‌شود دیگر موضوع گفت و گو هم عوض می‌شود و خود به خود راه برای همکاری‌های گسترده‌تر در زمینه‌های مختلف باز می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره چشم انداز روابط ایران با کشورهای آفریقایی و مصر گفت: کمتر از 3 سال دیگر نشست غیر متعهد‌ها برگزار می‌شود که در آن ایران رئیس غیر متعهدها می‌شود و طبق مقررات غیر متعهد‌ها رئیس قبلی، رئیس فعلی و رئیس آینده نشست تروئیکا را دارند که این سه کشور در خصوص مسائل جنبش تصمیم گیری می‌کنند که کشورهای کوبا، مصر و ایران در نشست تروئیکا هستند.
رئیس جمهور در همین خصوص افزود: در امارات اعلام کردم که اگر دولت مصر همین الان اعلام بکند تا بعد از ظهر ما روابط دیپلماتیک را با این کشور برقرار می‌کنیم. منتهی این کشور تحت فشار است، ما فکر می‌کنیم ارتباطات بین کشورهای اسلامی و منطقه به نفع همه است.
احمدی نژاد با بیان اینکه اگر مصر در کنار ایران و ایران کنار مصر قرار بگیرد به نفع همه است و دیگر صهیونیست‌ها این قدر آدم نمی‌کشند، خاطر نشان کرد: امیدواریم نشست تروئیکا فرصت خوبی باشد که این موانع بر طرف شود، همکاری بین ایران و مصر به نفع جهان، ملت‌های اسلامی، منطقه و به نفع انسان‌ها انشاء الله گسترش پیدا می‌کند.
وی در پاسخ به سئوال دیگر مجری برنامه در خصوص سرانجام 3 زندانی آمریکایی در ایران که به جرم ورود غیر قانونی به خاک ایران بازداشت شده‌اند، گفت: اینها به صورت غیر قانونی به مرز ما تجاوز کرده‌اند و بعد هم نشانه‌های پیدا شد که این اقدامشان با اطلاع بوده است ولی بنده گفتم که کمک می‌کنم و با قوه قضائیه صحبت کردم. منتهی رفتار برخی از دولت مردان آمریکا کار را خراب می‌کند.
رئیس جمهور به ایرانیان زندانی در آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: اینها برخی از شهروندان کشورمان را از کشورهای دیگر دزدیده‌اند و یا به آن دولت فشار آورده اند و بی جهت شهروند ما را دستگیر کرده و تحویل آمریکایی‌ها داده‌اند و در آمریکا شهروند ما را محکوم کرده‌اند که این خیلی بد است و دست ما و قوه قضائیه را می‌بندد.
احمدی نژاد ادامه داد: یک گفت و گوهایی می‌شود که اگر بشود یک مبادله‌ای انجام دهیم ما دوست نداریم کسی در زندان باشد ولی بالاخره این افراد تجاوز مرزی کرده‌اند و جرمشان آشکار است ولی آن ایرانی‌های که در زندان‌های آمریکا هستند هیچ جرم معلومی ندارند.
وی ابراز امیدواری کرد که همه زندانیان از زندان آزاد شوند.
رئیس جمهور در پایان گفت و گوی مستقیم تلویزیونی خود با مردم دهه فجر را تبریک گفته و اظهار داشت: دهه فجر دهه تجدید حیات، ابراز وجود ملت ایران و بازیابی هویت ملت ایران است. مسیر روشن و درخشان است و هر روز به یک نقطه جدید برجسته‌ای می‌رسیم که خیلی تلاش می‌کنند این را بپوشانند و به فراموش بسپارند که یک ملت زنده‌ای در ایران 22 خرداد، 9 دی و 22 بهمن درست می‌کنند.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: این ملت است که همه معادلات جهان را رقم می‌زند اما بالاخره این یک نور، خورشید و یک سپیده است که این شب را در هم خواهد شکست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811140011


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:40 صبح | نظرات دیگران()
مهر تایید گروهک منافقین بر مواضع سران فتنه
چگونه حرف مسعود رجوی و موسوی یکی شد/ شعارسازی منافقین، سردادن حامیان موسوی


«گزارش کمیته صیانت از آرای آقای موسوی که دیروز 13 تیرماه منتشر شد، با ذکر جزئیات موارد جدیدی از... و تقلبات نجومی در انتخابات رژیم... را برملا کرده و به‌درستی آن را «یک دسیسه نظام‌یافته برای تقلب» خوانده است.»

این جملات در عین حال که مهر تأیید سرکرده گروهک منافقین بر ادعای واهی تقلب از سوی میرحسین موسوی است، حکایت از راه ورودی دارد که مدعیان تقلب برای احیا و به میدان کشیدن گروهک مرده منافقین باز کردند.
مروری بر سیر مواضع و اظهار‌نظرهای سرکردگان گروهک منافقین مجموعه‌ای از حمایت‌های آشکار و پنهان آنها از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، همپوشانی در شعارها و مواضع با آنها، شعارسازی‌هایی که در نهایت بر زبان اغتشاشگران حامی این‌دو کاندیدای شکست‌خورده در خیابان‌ها جاری می‌شود، تزریق ضدیت با ولایت فقیه به آشوبگران خیابانی و دعوت به شورش را به نمایش می‌گذارد. کاری که در امتداد تحرکات ساختارشکنانه غیر‌قانونی کسانی است که در داخل با صدور بیانیه‌های پیاپی و تحریک اغتشاشگران و حرمت‌شکنان دنبال می‌کنند.

حمایت صریح از عالیجنابان آشوب

مسعود رجوی که در بیانیه‌ها عنوان «رهبر انقلاب دموکراتیک ایران» را برای خود انتخاب کرده، یک روز پس از انتشار گزارش تفصیلی کمیته صیانت از آرای موسوی به ریاست علی‌اکبر محتشمی‌پور، طی پیامی هرگونه تعرض و تهدیدهای ولی‌فقیه به محاکمه و مجازات موسوی را محکوم کرده و نسبت به امنیت موسوی ابراز نگرانی کرده است. سرکرده این گروهک تروریستی در بیانیه خود نوشته است: ولی فقیه... در ارگان خود موسوی را به ارتکاب «جنایت» انجام «مأموریت دیکته شده بیرونی» و ایفای نقش «ستون پنجم» دشمن کرد که یا باید «توبه» کند و «عذر تقصیر» بخواهد و یا «مجازات قطعی به جرم قتل انسان‌های بی‌گناه، برپایی آشوب و بلوا و اجیر کردن اراذل و اوباش برای تعرض به جان و مال و ناموس مردم، همکاری آشکار با بیگانگان و ایفای نقش ستون پنجم امریکا» را بپذیرد.

سرکرده منافقین که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده است در یکی از اولین پیام‌های حمایتی خود از موسوی پرده از سناریویی برداشت که در روز عاشورا با ترور خواهرزاده موسوی به اجرا درآمد. در پیام مسعود رجوی که پی درپی از رسانه های بیگانه پخش می شد نسبت به تعرض به موسوی و خانواده وی ابراز نگرانی شده بود. رجوی در پیام خود نوشته بود: «محکوم کردن هرگونه تعرض و ستمی که بر موسوی و خانواده و اطرافیان او در چارچوب همین رژیم جریان دارد. همچنین اخطار به رژیم در‌مورد محاکمه و مجازات وی با تأکید بر این‌که مسئولیت هرگونه تعرض، دستگیری یا اقدام تروریستی بر عهده شخص... است.» آنها حتی پا را فراتر گذاشته از شورای امنیت سازمان ملل هم خواسته‌اند تا برای حفظ امنیت موسوی هیأت نظارتی را به تهران بفرستند. حمایت از موسوی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین سران آشوب‌های پس از انتخابات در بیانیه‌ها و پیام‌های بعدی این گروهک تروریست نیز دیده می‌شود.

در پیام دیگری که مسعود رجوی در 10 تیر صادر کرد نیز این عبارات این‌گونه بیان شد: «موسوی به روشنی اذعان کرد که در ابتدا هدفش از شرکت در انتخابات این بوده است که «عقلانیت دینی» را به «فضای مدیریت» همین رژیم بازگرداند. اما در میانه راه «به اهدافی بسیار بلندتر هدایت شده و اکنون می‌خواهد به ارکان نظام یادآوری کند که در هر رأی تمامی آنان و مافوق‌شان میزانی به نام رأی و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند. بله، جان کلام که در قیام شعله‌ور سراسری از چشم آقای موسوی دور نمانده در همین جاست. در رأی و عزم جزم و حاکمیت مردم که مافوق و در ورای همه دست و پا زدن‌ها برای حفظ دیکتاتوری دینی و رژیم نامشروع ولایت فقیه است که اکنون باید همچون دیکتاتوری سلطنتی به زباله‌دان تاریخ انداخته شود.»

استناد به مواضع ساختارشکنانه و رادیکال موسوی در شرایط پس از انتخابات در جای دیگری اینگونه حلول می‌یابد: «آقای موسوی هم خوشبختانه اکنون بر سر سختی دشمنان این رژیم یعنی دشمنان فاشیسم پلید مذهبی که همان اکثریت مردم ایران و فرزندان آزادی‌ستان آن هستند، گواهی می‌دهد.»

منافقین حمایت از عالیجنابان آشوب‌ها را وظیفه خود می‌دانستند چرا که تحرکات و اقدامات آنان پس از انتخابات توانسته بود جسارتی دوباره به آنها بدهد و به همین دلیل بود که آنها در هر اظهارنظر و موضعی نام و یادی از موسوی و کروبی به میان آورده‌اند. در 8 دی‌ماه همزمان با حرمت‌شکنی عده‌ای در روز عاشورا بار دیگر سرکرده منافقین دست به نوشتن برد و از موسوی به خاطر بازگشت در همراهی‌اش با نظام اسلامی تقدیر و تصریح کرد: «به‌رغم هر آنچه موسوی یا دیگران علیه مجاهدین و مقاومت ایران [منافقین] گفته باشند یا بگویند هرگونه تعرض به آنها و خانواده و اطرافیانشان را قویاً محکوم می‌کنیم و به ولی فقیه ارتجاع اخطار می‌کنیم که مسئولیت دستگیری و محاکمه و مجازات موسوی و هر گونه اقدام تروریستی مشخصاً و مستقیماً به عهده شخص... است.»

رونویسی از ادعای تقلب در داخل

آنچه بیش از همه موجب شد تا گروهک تروریست منافقین پای از گلیم خود بیرون نهاده و سراب ناآرامی و ناامنی در جمهوری اسلامی ایران را نزدیک به خود ببیند ادعاهای دروغی بود که موسوی و کروبی تحت عنوان تقلب مطرح ساخته بودند. مستنداتی که «گرگ‌ها» با تکیه بر آن زوزه شبانه کشیدند، در واقع تکرار همان مواضعی بود که موسوی و کروبی در بیانیه‌های متعدد بیان داشتند و همچنین کمیته غیرقانونی صیانت از آرای موسوی در قالب گزارش تقلب ارائه کرد. یک روز پس از انتشار گزارش کمیته صیانت از آرای موسوی به ریاست علی‌اکبر محتشمی‌پور، منافقین گزارش یاد شده را در 10 بند خلاصه کرده و برای اثبات ادعای تقلب در انتخاباتی که آنها از اساس با آن مشکل دارند در قالب بیانیه‌ای منتشر کردند . « دستور ولی‌ فقیه به سپاه پاسداران برای رأی به کاندیدای پیروز» اولین ادعای تقلبی بود که منافقان مستمسک قرار دادند. این موضوع در گزارش کمیته صیانت از آرای موسوی در فصلی با عنوان مداخله نظامیان در انتخابات مطرح شد و همکاران موسوی مدعی شده‌اند که نماینده ولی فقیه در سپاه با استناد به نظر رهبر انقلاب، رأی به احمدی‌نژاد به فرماندهان نیروی زمینی سپاه و توجیه پرسنل در این زمینه را واجب دانسته است،

«مهره چینی استانداران، فرمانداران و بخشداران» دیگر ادعای منافقین است که نسخه ایرانی با عناوینی همچون تبلیغات غیرقانونی با استفاده از منابع و امکانات دولتی و عمومی، سازماندهی یکپارچه و بسته وزارت کشور، ستاد انتخاباتی و هیأت‌های اجرایی و ... از آن یاد شده است.

منافقین که سالیان درازی است با سازمان های جاسوسی همکاری نزدیک دارند همچنین مدعی شدند که 22 تا 32 میلیون برگ رأی مازاد بر نیاز در اختیار مجریان قرار گرفته است. موسوی و همفکرانش نیز در فصلی با عنوان «تقلب و تزویر در تعرفه‌ها و آرا» ادعای مشابهی را مطرح ساختند و در عین حال در تمامی بیانیه‌ها و اظهارنظرها این ادعا را علی‌رغم پاسخ‌های صریح و دقیق مجریان و ناظران انتخابات تکرار کردند.

«پرداخت 80 هزار تومان به عنوان سود سهام عدالت» دیگر اتهامی بود که گروهک منافقین با توسل به آن ادعای تقلب را تکرار می‌کرد. این مورد نیز رونویسی از نسخه داخلی ادعای تقلب بود. کمیته غیرقانونی یاد شده این مورد را شاهدی بر ادعای تطمیع و خرید رأی در گزارش خود معرفی می‌کرد. «یکدستی تمام عیار مدیران سیاسی و انتخاباتی در سلسله مراتب وزارت کشور، حذف تمامی مدیران با سابقه، یکدستی کامل اعضای هیأت اجرایی و حتی یکدستی اعضای شعبه‌های اخذ رأی برای حذف افراد «نامحرم»، همراه با تغییر یکباره تمامی کارکنان و کارشناسان دفتر انتخابات وزارت کشور، تغییر عوامل سایت شمارش آرا در وزارت کشور.» نیز دقیقاً جملات مشترکی است که بیانیه‌های منافقین در خارج و آشوبگران در داخل به آنها مزین گشته است!

گویا ادله واهی تقلب در انتخابات که نتوانسته بود در داخل به خود جایگاه قابل قبولی اختصاص دهد، پس از سال‌ها، ابزاری بود که به دستان همیشه خالی منافقین افتاد و امید بستند تا در حرکت در این مسیر جایی برای خود در فضای سیاسی ایران بیابند.

علاوه بر ادله مدعیان تقلب که حکم تقلای جان بر پیکر مرده منافقین را داشت برخی مواضع و اظهارنظرها نیز آنچنان با خواسته‌های آنان همخوانی داشت که بدون هیچ دخل و تصرفی در بیانیه‌های آنها تکرار می‌شد. در بیانیه مسعود رجوی در 14 مرداد 84 نامه کروبی به وزیر اطلاعات مورد اشاره قرار گرفته و آمده است: «کروبی نوشته بود: «من از شما می‌پرسم آیا زندان در جمهوری اسلامی تعریف مشخصی دارد یا این که می‌توان مردم را در مسجد، مدرسه، زیرزمین ادارات و وزارتخانه‌ها ... روزها نگه داشت و شکنجه روحی کرد؟» این هم از موارد مصرف مسجد و مدرسه و زیرزمین ادارات و وزارتخانه‌ها در «مردم‌سالاری» ولایت فقیه است که از مسجد و مدرسه و دانشگاه تا دین خدا و کتاب خدا، شکنجه و شکنجه‌گاه می‌سازد.

و در جای دیگری به هاشمی رفسنجانی استناد می‌کنند و می‌نویسند: «وحشیگری و خشونت با زنان دلیر و مقاوم برای خارج کردن آنان از میدان نبرد اثر معکوس داشته است، آنقدر که رفسنجانی با اشاره به حضور چشمگیر زنان در دانشگاه‌ها گفت: «در تجمع‌ها و تظاهرات نمی‌شود با خشونت با زنان برخورد کرد و ترس من این است که این تجمع‌ها به جمع خانم‌ها هم سرایت کند.»

در عین حال در پیام دیگری که رجوی به مناسبت نماز جمعه 26 تیرماه به امامت هاشمی رفسنجانی اشاره داشته، و نوشته است: «رفسنجانی امروز با صراحت به بحران و وخامت اوضاع رژیم و به ضرر و زیان تمامیت رژیم در جریان انتخابات اذعان و تأکید کرد.»

اما با این همه اشتراکات مواضع و همپوشانی بیانیه‌ها، منافقین در بیانیه دیگری تأکید می‌کنند: «متهم کردن آقای موسوی به این که راه مجاهدین را می‌رود، کذب محض و زمینه‌سازی برای ارعاب و اسکات و یا دستگیری است.»

شعارسازی منافقین، سردادن حامیان موسوی

از جمله اتفاقاتی که برای آشوبگران حامی موسوی طی حرکت‌‌های ساختارشکنانه‌شان در هفت ماه گذشته رخ داد، رادیکال شدن روز به روز شعارها بود تا آنجا که مدعیان اعتراض به نتیجه انتخابات به شعارنویسی و عربده‌کشی علیه مردم و اصل نظام جمهوری اسلامی روی آوردند و در نهایت پس از آنکه شعارهایی همچون «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و حرمت شکنی عاشورا را در کارنامه خود ثبت کردند، از سوی میرحسین موسوی لقب «مردم خداجو» را گرفتند. واکاوی بیانیه‌ها و پیام‌ها‌یی که امضای دو عنصر معلوم‌الحال منافقین یعنی مریم و مسعود رجوی با عنوان مضحکی همچون رهبر و رئیس جمهور برگزیده مقاومت پای آنهاست نشان می‌دهد برخلاف آنچه سران آشوب در تهران تصور می‌کنند چندان هم سرنخ آشوب‌ها دیگر دستشان نیست و پلاکاردها و شعارها و عربده‌ها با خودکار سبز منافقین نگاشته می‌شود.

تحریک به سردادن شعار علیه رهبر معظم انقلاب به دلیل عناد بارز این گروهک تروریست با اصل ولایت فقیه از همان ابتدا در بیانیه‌های آنان پیگیری می‌شد. مریم رجوی در بیانیه 18 تیرماه خود سرنخ این شعار را به حامیان موسوی داد و این گروهک در مقاطع دیگر از جمله 26 تیرماه شعارهای تند دیگری را با محوریت رهبری و ولایت فقیه به آشوبگران در داخل القا کردند.

آنها برای روز قدس شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را برای مقابله با ابتکار تاریخی امام خمینی (ره) درباره حمایت از فلسطین ساختند و برای 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی، شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «می‌جنگیم، می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم». «تجاوز، جنایت – مرگ بر این ولایت» را تدارک دیدند و به درستی در بیانیه‌ها از آنها به عنوان شعارهای «اشرف نشان» یاد کردند.

«مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «... لعنتی، تو دشمن ملتی»، «بسیجیبرو گمشو، امروز غذا نمیدن»، «بسیجی دروغگو، کارت دانشجوئیت کو؟»، «چی‌ شده چی شده، بسیجی وحشی شده»، «ما همه هستیم، دانشجوی نترسیم» و ... را در بیانیه‌هایشان سر دادند و در تهران نیز حامیان موسوی پشتگرم حمایت‌های او و کروبی در قالب بیانیه‌ و مواضع ساختار شکنانه در جریان اغتشاشات سر دادند.

این مورد نیز در بیانیه مسعود رجوی در 16 آذرماه اینگونه مورد تأیید قرار گرفت: «در آستانه محرم و عاشورای حسینی، یکبار دیگر می‌خواهم به آنها که شبانه بر فراز بام‌ها علیه آخوندهای حاکم بانگ «الله‌اکبر» سر می‌دهند، تهنیت بگویم.»

اما حوادث روز عاشورا که در میانه بهت و ناباوری مردم مسلمان ایران رخ داد، پرده دیگر از سناریوی نفا‌ق‌آلودی بود که با همکاری مشترک سران آشوب‌ها در داخل و منافقین در خارج از کشور رقم خورد. سردادن شعارهایی همچون: «می‌کشم، می‌کشم، آن‌که برادرم کشت» «بسیجی یزیدی، خشم ما رو ندیدی»، تجاوز توی زندان، این هم بود توی قرآن»، «ابوالفضل علمدار، ... رو بردار.»، «پول نفت چی شده، خرج بسیجی شده»، «یا حجت‌ابن الحسن، ریشه ظلمو بکن» و ... آرزوی منافقین بود که در بیانیه خود به همین مناسبت مورد تأکید قرار دادند و از زبان کسانی جاری شد که موسوی آنها را «خداجو» نامید.

دعوت به شورش دستور کار مشترک نفاق و سران آشوب

به موازات 17 بیانیه‌ای که موسوی بعد از انتخابات برای اردوکشی خیابانی صادر کرد و همچنین تقلای کروبی برای سهیم شدن در آشوب‌ها، بیانیه‌ها و پیام‌های سران گروهک منافقین بود که دعوت به آشوب و اغتشاش در آنها به وضوح دیده می‌شد. مریم رجوی در بیانیه‌ای به مناسبت 18 تیر با دعوت به تداوم آشوب‌ها تأکید کرد: فریاد امروز جوانان ایرانی از میدان آزادی تا میدان انقلاب از شمال تا جنوب تهران این واقعیت را باز هم اثبات کرد که پایان حکومت منحوس ولایت فقیه آغاز شده است.

او درخصوص حوادث دانشگاه‌ها نیز گفته است: «تدابیر امنیتی رژیم برای کنترل دانشگاه‌ها که در سراسر تابستان گذشته در کار بود، به جایی نرسید و آنچه مایه وحشت بزرگ بود، یعنی روشن شدن موتور اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس محقق شد.» او خطاب به دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: در برابر توطئه‌ها و سرکوبگری‌های این رژیم به بن‌بست رسیده برای ارعاب جامعه، بر همبستگی خود بیفزایید و به خواهران و برادران خود در( اردوگاه )اشرف بنگرید که در برابر وحشیانه‌ترین و سخت‌ترین حمله‌ها و دسیسه‌های این رژیم الگوی درخشانی از پایداری خلق کرده‌اند. مسعود رجوی هم در پیام مشابهی در 18 تیر گفته است: «درس بزرگ برای آینده این است که وقتی دشمن می‌خواهد با... سرکوبگر لباس شخصی یا قلاده‌وار هیچ امکانی برای تجمع و تظاهرات بزرگ باقی نگذارد و سایرین هم عدم صدور مجوز قانونی را بهانه می‌کنند اصلاً در فکر کثرت و کمیت نباشید.»

او در جای دیگر می‌گوید: «حتی در شرایطی که هیچ گونه امکان تجمع نیست هسته‌های 9 نفره،
5 نفره و حتی هسته‌های مقاومت 3 نفره جوانان انقلابی می‌توانند نیروهای سرکوبگر دشمن را تجزیه، خسته و فرسوده کنند.»

مسعود رجوی در پیامی به مناسبت 16 آذر مقابله با نظام با سنگ و چوب را توصیه کرده است. مریم رجوی هم در پیامی موازی، «مردم را به همبستگی و همراهی با قیام‌آفرینان و تداوم خیزش‌ها و اعتراض‌های ضدحکومتی» فرا خوانده است.

هدف نفاق، فقط ولایت فقیه

سوق دادن حوادث پس از انتخابات به سمت ضدیت با ولایت فقیه، از دیگر خواست‌های منافقین است که هیچ تلاشی هم برای انکار و اختفای آن در مواضع صورت نمی‌دهند و جالب آن که بازیگران داخلی آشوب‌ها خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمنی جریان نفاق با اصل ولایت فقیه که از دشمنی با امام خمینی(ره) آغاز شده و اینک مقام معظم رهبری را هدف قرار داده‌اند، قرار گرفتند و به همین دلیل خشنودی منافقین زمانی صدچندان می‌شود که موفق می‌شوند شعارهای خود در این زمینه را بر موج یاران موسوی سوار کنند. مسعود رجوی در 18 تیرماه می‌گوید: «شیوه و چراغ راهنما، تظاهرات برق‌آسا، با شعار کلیدی «مرگ بر... ولی فقیه... است» چنین رویکردی موجب شده تا از موضعگیری‌های علنی و گستاخانه علیه ولایت فقیه بشدت حمایت کنند. در 19 تیرماه مسعود رجوی در بیانیه‌ای می‌گوید:‌سلطنت مطلقه... روی ساواک شاه را در شکنجه و کشتار و جرم و جنایت سفید کرده است، محکوم به فنا و نابودی و لعنت ابدیست.

در عین حال برداشت آنها از نماز جمعه 26 تیرماه به امامت هاشمی رفسنجانی نیز مشابه همین است و می‌گویند: «نخستین درس قیام امروز 26 تیر 1388، شدت یافتن تضاد بین مردم با تمامیت حاکمیت... و رژیم ولایت فقیه است.» اهانت به امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نه تنها در این موارد بلکه اولین چیزی است که به ذهن بیمار منافقین خطور می‌کند و به زبان می‌آورند و در جایی می‌گویند: «واقعیت همچنان که در 30 سال گذشته بارها تکرار کرده‌ایم، این بود که خمینی در همان سال اول، حق حاکمیت مردم را بالا کشید. خبرگان ارتجاع را به جای مجلس مؤسسان تحمیل کرد و از طریق آن ولایت فقیه را رسمیت داد و لباس قانون پوشاند.» و اوج عصبانیت خود را در 8 دی‌ماه با این جملات بیان می‌کند: «درد... و گماشته در محاق رفته او (احمدی‌نژاد) و سه رأس لاریجانی که اکنون شقه دیگری را در باند... نمایندگی می‌کنند، یک چیز بیشتر نیست. 20 سال حاکمیت بادآورده انحصاری بعد از... در سایه جنگ کویت و...» آنها برای خالی کردن عقده‌های خود به شعارسرایی علیه سران نظام نیز روی آورده و برای مثال علیه رئیس قوه قضائیه در بیانیه خود نوشته‌اند: «حامی هر چی جانیه... صادق لاریجانیه.» به نظر می‌رسد برخلاف موسوی و کروبی و برخی از کسانی که اقدامات‌شان مورد تأیید منافقین و مستمسکی برای سر از گور برداشتن آنها می‌شود، آنها خود قائل به ایجاد مرزبندی هستند و حمایت‌های آنها از سران آشوب، نشان و حکایت از همین دارد. آنها در بیانیه‌های خود در هفت ماه گذشته نشان داده‌اند که هر جا روزنه‌ای برای رد پا برجای گذاشتن یافته‌اند، چنین کرده‌اند.

 

 

واکنش سلحشور به اقدام اخیر دانشگاه الازهر

کارگردان سریال یوسف پیامبر در پی مخالفت و اعتراض دانشگاه الازهر مصر نسبت به نمایش چهره پیامبران درسریال یوسف پیامبر اظهار داشت: گویاترین زبان برای ترویج اسلام ابزار کارآمد سینما است، چرا خود را از این ابزار محروم می کنید.

به گزارش ایرنا "فرج الله سلحشور " کارگردان ایرانی در پاسخ به انتقادات و ایرادات دانشگاه الازهر مصر در نامه ای که برای شبکه العالم ارسال کرده است، آورده: ارائه نکردن تصویری درست از پیامبران و معصومین توسط فیلمسازان مومن و مسلمان دست صهیونیست ها را تاکنون باز گذاشته و آنها نادرست ترین و زشت ترین تصویر را از انبیای الهی به دنیا ارائه داده اند.

سلحشور در نامه خود نوشته: ترویج اسلام وظیفه علما و بزرگان و اسلام شناسان همه کشورهای اسلامی از جمله جامعه الازهر مصر است.و بر کسی پوشیده نیست که گویاترین و رساترین زبان تبلیغ امروز دنیا سینما و تلویزیون می باشد،آیا عاقلانه است که چنین ابزار کارآمد و مهمی را فقط در دست نااهلان وصهیونیست ها بگذاریم و خود و جهان اسلام را از آن محروم کنیم؟!

در ادامه این نامه آمده است تردیدی نیست که کمپانی های صهیونیستی فیلمسازس دنیا تا کنون تمام تلاش خود را کرده اند که قداست دین و عصمت انبیا و توانایی و مدیر و مدبر بودن آنها را زیر سوال ببرند و بدترین گناهها را در فیلم به انبیا نسبت بدهند که علمای اسلام تا کنون سکوت کرده اند و این بسی جای تاسف دارد.

متن کامل نامه سلحشور در پاسخ به جامعه الازهر مصر که به شبکه الکوثر ارسال کرده است چنین است:
بنده به عنوان سازنده سریال حضرت یوسف (ع) از جامعه الازهر مصر چند سوال دارم که در صورت جواب، بسیاری از حقایق روشن خواهد شد.

الف) آیا آیه و روایتی مبنی بر منع شرعی برای به تصویر کشیدن چهره انبیا و معصومین وجود دارد یا نه؟ ما در کتب شیعه و منابع روایی تا کنون به چنین روایتی برخورد نکرده‌ایم.

ب) آیا قبلا چهره انبیا توسط هالیوود و دیگر کشورهای دنیا به تصویر کشیده شده یا سریال یوسف پیامبر (ع) اولین مجموعه از این نوع آثار است؟

ج) آیا جامعه الازهر مصر و دیگر علمای جهان اسلام تا کنون این فیلم‌ها را دیده‌اند یا از آن بی‌خبرند؟ اگر بی‌خبرند؛ که این بی خبری عیب بزرگی است. اگر اطلاع دارند؛ چرا تا کنون به این فیلم‌ها و سریال‌ها اعتراض نکرده‌اند؟ تردیدی نیست که کمپانی‌های صهیونیستی فیلمسازی دنیا تا کنون تمام تلاش خود را کرده‌اند که قداست دین و عصمت انبیا و توانایی و مدیر و مدبر بودن آنها را زیر سوال ببرند و بدترین گناهان را در فیلم‌ها به انبیا نسبت بدهند و علمای اسلام تا کنون سکوت کرده‌اند و این بسی جای تاسف و شرمساری دارد. بنده این نوع نگاه را برای ترویج اسلام مخرب و مضر می‌دانم. ارایه نکردن تصویری درست از پیامبران و معصومان توسط فیلمسازان مومن و مسلمان، دست صهیونیست ها را تا کنون باز گذاشته و آنها نادرست‌ترین و زشت‌ترین تصویر را از انبیای الهی به دنیا ارایه کردة‌اند.

تردیدی نیست که ترویج اسلام وظیفه علما و بزرگان و اسلام شناسان همه کشورهای اسلامی از جمله جامعه الازهر مصر است و بر کسی پوشیده نیست که گویاترین و رساترین زبان تبلیغ امروز دنیا سینما و تلویزیون است؛ آیا عاقلانه و حکیمانه است که چنین ابزار کارآمد و مهمی را فقط در دست نااهلان و صهیونیست‌ها بگذاریم و خود و جهان اسلام را از آن محروم کنیم؟!

از طرفی یوسف پیامبر (ع) در ایران و براساس بینش و روایات شیعه ساخته شده و از نظر علمای شیعه اشکالی ندارد و فیلمساز ایرانی مجبور نیست از قوانین و مقررات جامعه الازهر اطاعت کند.

سریال یوسف پیامبر توسط شبکه جهانی الکوثر ایران به زبان عربی دوبله و پس از پخش در اختیار شبکه‌های مختلف عربی در کشورهای مختلف قرار گرفت. این سریال پس از زبان عربی به بسیاری از زبان‌های مهم دنیا دوبله و در اغلب کشورها پخش شده است. در این سریال چهره پیامبران (یوسف، یعقوب و خضر علیهم السلام) به نمایش درآمده است.

نمایش چهره پیامبران اگرچه امری منطقی، بدیهی و طبیعی است؛ اما مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مصر با استناد به اینکه براساس قوانین این مجمع نمایش چهره پیامبران ممنوع است؛ خواهان توقیف پخش سریال یوسف پیامبر شده است.

در همین حال؛ "احمد راسم النفیس" متفکر معروف شیعی در این باره گفت: سریال یوسف پیامبر ساخت ایران است و زیرنظر مراجع ایرانی ساخته شده و نیازی به فتوی الازهر ندارد.


منبع ما : http://www.rajanews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:0 صبح | نظرات دیگران()
مجری مناظره های تلویزیونی در مجلس

مجری برنامه " دیروز، امروز ، فردا" برای دعوت از نمایندگان مجلس و جلب نظر آنان برای حضور در برنامه‌ها و مناظره‌های تلویزیونی روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی مشغول رایزنی بود.

به گزارش ایرنا، " وحید یامین پور " که اجرای مناظره‌های اخیر در صدا و سیما را بر عهده داشت و اکنون نیز در ایام دهه فجر برنامه " دیروز ، امروز ، فردا " را روی آنتن دارد، در راهروی مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با نمایندگان برای حضورشان در مناظره‌های تلویزیونی بود.

یامین‌پور در گپ و گفتی با خبرنگاران پارلمانی به صورت غیر رسمی به آنان اعلام کرد که حجت الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات در دولت هاشمی رفسنجانی یکی از میهمانان برنامه " دیروز، امروز و فردا " خواهد بود.

** مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سی و یکمین سالروز انقلاب اسلامی نمایشگاه کتابی را برای نمایندگان و کارکنان قوه مقننه برپا کرده است که در این نمایشگاه کتاب‌هایی از حوزه تاریخ، هنر، مطبوعات، مسایل دینی و سیاسی عرضه شده است.

** معاون پارلمانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی این روزها بسیار فعال در راهروی مجلس ظاهر می‌شود که علت آن آغاز ترم جدید تحصیلی دانشگاه‌ها و مراجعات متعدد نمایندگان به وی برای پیگیری مطالباتشان از جمله انتقال دانشجویان، تخفیف در شهریه و یا پذیرش دانشجوی مهمان است.

** امروز برخی از اعضای هیات رییسه به طور غیر منتظره‌ای در غذاخوری کارکنان مجلس حضور یافتند که این مساله زمینه‌ای شد تا خبرنگاران پارلمانی اعتراضات خود را درخصوص مشکلاتشان و نیز افت کیفیت اطلاع‌رسانی از سوی هیات رییسه در خصوص اخبار مربوط به طرح‌ها و لوایح به اعضای هیات رییسه منتقل کنند که آنان نیز برای رفع این مشکلات قول مساعد دادند.


سندی بر لزوم خواندن نماز به زبان عربی

سایت شبهه:یک آیه یا یک روایت یا یک حدیث از پیامبر و یا امامان مبنی بر لزوم خواندن نماز به زبان عربی بیاورید. (من سخنان شما را قبول دارم اما کسی که حرفی می‌زند باید دلیل یا مدرک داشته باشد). اگر خداوند فرموده که نماز حتما! باید با این چارچوب خوانده شود و یا با این زبان در کجا آمده است؟ کدام کتاب؟ ذکر دقیق کلام پروردگار، یا حتی اگر پیامبر فرموده یا حدیثی یا روایتی در این زمینه در اختیار شماست ممنون می‌شوم اعلام کنید. خیلی وقت است که در سایت‌ها و خیلی جاها به دنبال یک آیه یا روایت یا حدیث مبنی بر لزوم خواندن نماز به عربی هستم.

پاسخ: اگر چه می‌توان با ذکر یک یا دو حدیث (چنان چه خواسته شده) پاسخ را ایفاد نمود، اما نظر به اهمیت موضوع و نیز ضرورت اطلاع از مبانی دیگر جهت شناخت بیشتر، خوب است قبل از ذکر روایات به چند نکته‌ی بسیار مهم توجه شود:

الف ـ به هیچ وجه به دنبال آن نباشیم که همه چیز و آن طور که ما می‌خواهیم در قرآن کریم قید شده باشد. چرا که اولاً وحی کلام خداوند است و نه کلام ما، و ما نمی‌توانیم به خداوند دیکته کنیم که چه بگوید و چگونه بگوید! بلکه آن خالق حکیم که هادی مخلوقات است، خود احسن الکلام را برای هدایت به کار می‌برد و به همین دلیل قرآن کریم را به عربی فصیح نازل نمود و فرمود:

وَ کَذلِکَ أَنْزَلْناهُ حُکْماً عَرَبِیًّا وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا واقٍ. (الرعد – 37)

و این چنین حکم (قرآن) را به زبان عربى نازل کردیم و اگر پس از دانشى که به تو رسیده است، از پى خواسته‌هاى (نفسانی) آنان بروى، در برابر خدا کارساز و نگهدارنده‏اى نخواهى داشت.

و در مورد چگونگی تلاوت قرآن کریم – که در نماز نیز تلاوت می‌شود – می‌فرماید: ما برای تو می‌خوانیم و تو همان خواندن را پیروی کن.

(القیامه): لَا تحَُرِّکْ بِهِ لِسَانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ (16) إِنَّ عَلَیْنَا جَمْعَهُ وَ قُرْءَانَهُ (17) فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْءَانَهُ (18)

به تعجیل زبان به خواندن قرآن مجنبان - که گردآوردن و خواندنش بر عهده ماست – پس چون قرائتش نمودیم، تو آن قرائت را پیروى کن.‏

پس، اگر بسیاری از احکام با ذکر جزئیات در قرآن کریم ذکر نشده است، دلایل و حکمت‌های خود را دارد و خود دلیل محکمی برای لزوم پیروی و اطاعت از رسول (ص) است که خداوند اطاعت او و هم چنین «اولی الامر» را در ردیف اطاعت خود قرار داده است. لذا آنان که حکم به کفایت کتاب نموده‌اند و می‌گویند: کتاب خدا برای ما کافیست. هر چه خودمان از کتاب فهمیدیم عمل می‌کنیم و هر چه نفهمیدیم را رها می‌کنیم(؟!) هدفی جز قطع ارتباط خلق با رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) که «راسخون فی‌العلم» هستند و دور کردن آنان از مسیر هدایت و صراط مستقیم ندارند.

ما از این عده سؤال می‌کنیم که در کجای قرآن کریم قید شده که نماز صبح دو رکعت و نماز ظهر و عصر چهار رکعت است؟ یا در کجای قرآن کریم قید شده که طواف هفت دور است و یا در انجام مناسک حج، ترتیب طواف، نماز طواف، سعی، منی، عرفات، رمی جمرات، قربانی چگونه است و ...؟!

در پاسخ تشیع و تسنن به درستی اذعان می‌کنند که مجبور به اطاعت از «سنت الرسول» هستیم و همه‌ی این احکام الهی را بر اساس «سنت الرسول» انجام می‌دهیم. لذا جزئیات و چگونگی اجرای اغلب قریب به اتفاق احکام در سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل‌ بیت عصمت (ع) بیان شده است و البته لازم به ذکر است که «بیان» نیز لازم نیست حتماً به زبان یا کتابت باشد، بلکه عمل آنان نیز بیان (تبیین) و حجت است.

ب – از آنان که با استناد به عدم تصریح و دستور مستقیم قرآن به اقامه نماز با زبان عربی، معتقدند می‌توان نماز را به زبان‌های دیگر نیز اقامه نمود، سؤال می‌کنیم که در کجای قرآن کریم آمده است که می‌توانید نماز را به هر زبانی بخوانید؟ یا کدام حدیث و روایت از اهل عصمت (ع) وجود دارد که دال بر چنین مجوزی باشد؟ یا در کدام منبع تاریخی ذکر شده است که آنان چنین نماز خوانده‌اند و یا نزدشان چنین نماز خوانده شده و آنان صحه گذاشته‌اند؟! آیا برای این بدعت جوازی لازم نیست؟! چه گونه است که برای وجوب اقامه‌ی نماز به زبان عربی سند می‌خواهند، ولی برای جواز فارسی یا ... خواندن نماز، هیچ سندی لازم نیست؟! و حال آن که قرآن مکرر تصریح نموده است که قرآن را همان گونه که نازل شده تلاوت کنید و در فهم و اجرای اوامر الهی، از سنت رسول پیروی کنید و از خود بدعت نگذارید که اعمالتان باطل می‌شود.

(محمدص): یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ أَطِیعُواْ اللَّهَ وَ أَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَ لَا تُبْطِلُواْ أَعْمَالَکمُ (33)

اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از خدا اطاعت کنید و از پیامبر اطاعت کنید و اعمال خویش را باطل مسازید.

(النور): وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُون‏ (56)

و نماز بگزارید و زکات بدهید و از پیامبر اطاعت کنید، باشد که مشمول رحمت شوید.

ج – نکته‌ی قابل توجه دیگر، تفاوت «تعقل و لجاج» در طرح این گونه شبهات است. چرا که برای انجام ندادن کار غیر ممکن، به دنبال دستور می‌گردند و اگر دستوری نیافتند، انجام آن را مجاز قلمداد می‌کنند. هر چند که اگر مجاز هم باشند، نمی‌توانند آن را انجام دهند!

در پاسخ قبلی مفصل بیان شد که نماز، قرائت قرآن کریم و کلام وحی است و کلام وحی قابل ترجمه‌ی دقیق یا حتی نزدیک به دقیق به هیچ زبانی نمی‌باشد. حال از یک سو تصریح می‌شود که این عمل ممکن نیست، از سوی دیگر می‌پرسند: چه سندی دال بر انجام ندادن وجود دارد؟! مثل این است که کسی بگوید: انسان قادر نیست ملائک را به قتل برساند. بعد دیگری بپرسد: چه آیه یا حدیثی دال ممنوعیت این قتل وجود دارد؟!

آیا بهتر نیست که این مدعیان ابتدا سوره‌ی حمد و یا دیگر اذکار نماز را ترجمه‌ی صحیح کنند که معلوم شود می‌توان این کار را انجام داد و نماز را به فارسی هم خواند و بعد سؤال کنند که ما می‌خواهیم بر اساس این ترجمه نماز بخوانیم، آیا اشکالی دارد یا ندارد و اگر اشکال دارد، سند آن کجاست؟!

د – سخن از اقامه‌ی نماز است. آن کس که نماز را به ما امر فرمود، خداوند متعال است و آن کس که این امر را به ما ابلاغ نمود حضرت رسول اکرم‌‌ ‌(ص) است. اگر نماز چارچوبی نداشت، پیامبر (ص) در این امر مردم را ملزم به رعایت چارچوب‌ها با تأسی به سنّت خود نمی‌نمود و می‌فرمود: مردم هر وقت که حوصله کردید و به هر شکلی که دوست دارید و به هر زبانی که دلتان می‌خواهد، با پروردگار خود راز و نیاز کنید.

احکام وضو و ارکان، ترتیب و اذکار نماز، اوامر حق تعالی به پیامبر (ص) در معراج است (اصول کافی [عربی] جلد 3، ص 485). و به همین دلیل فرموده‌اند: «الصلاه المعراج المؤمن – نماز معراج مؤمن است».

یعنی آن راهی که رسول‌اکرم (ص) در معراج طی نمود و آسمان‌های هفت گانه را زیر پا گذاشت و به مقام اوجی رسید که هیچ ملکی را یارای همراهی او نبود، مؤمن باید با نماز خود طی می‌کند. لذا همان رفتارها و گفتارهای رسول اکرم (ص) را باید در این معراج انجام دهد و بگوید.

ه - چند روایت دیگر:

تلاوت سوره‌ی حمد (که همان تلاوت قرآن در نماز است) در نماز واجب است. چنان چه فرمود:

«لا? صلا?ه الاّ بفاتحه الکتاب» – نماز جز به فاتحه الکتاب (سوره حمد) صحیح نیست. (عوالی اللئالی، ج1، ص 196)

دقت شود که منظور از قرائت سوره‌ی حمد، قرائت خود سوره است و نه ترجمه یا تفسیر آن. لذا اگر کسی سوره‌ی حمد را آن چنان که نازل شده در نماز نخواند، اصلاً نماز نخوانده است.

در روایت دیگر به نقل از شیع و سنی آمده است:

لا صلاه لمن لم یقرأ بفاتحة الکتاب – کسی که سوره‌ی حمد را (نه ترجمه‌ی آن را) در نماز قرائت نکند، نماز نخوانده است.

وسائل الشیعه، ج6، ص37؛ صحیح بخاری، ج1، ص192.

در حدیث معراج آمده است که چون پیامبر اکرم (ص) از تکبیر فارغ شد، خداوند متعال به او فرمود که سوره‌ی حمد را قرائت نماید [و نفرمود به هر زبان یا لهجه‌ای که می‌خواهد، خداوند را تمحید کند] و چون از آن فارغ شد، فرمود:

«إقرء یا محمد نسبه ربک قل هو الله احد ... » – بخوان ای محمد شناسنامه‌ی ربت را، قل هو الله احد ... (جامع احادیث الشیعه، ج 5، ص 11)

در حدیث دیگر معراج آمده است: چون خداوند پیامبرش را به معراج برد به او وحی فرمود: یا محمد در قرائت رکعت اول (پس از حمد)، شناسنامه و نسب پروردگارت را بخوان: «قل هو الله احد ...) و در قرائت رکعت دوم «انا انزلناه فی لیله القدر ...» را بخوان که این سوره شناسنامه‌ی تو و اهل بیت تو تا روز قیامت است. (کافی [عربی]، ج 3، ص 485)

و هم چنین دستور به تسبیحات داده شده است. در حدیث، علت چهار ضلعی بودن کعبه را چهار ضلعی بودن «بیت المعمور» و علت آن را چهار ضلعی بودن «عرش» و علت آن را چهار بودن تسبیح به «سبحان الله، و الحمد لله، ولا إله الا الله، والله اکبر» قید نموده است. (جامع احادیث الشیعه، ج 5، ص 188-192)

در روایت مفصلی، امام صادق (ع) پس از آن که به یکی از یاران خود می‌فرماید: حیف است از عمر مسلمانی 70 یا 80 گذشته باشد اما یک نماز درست نخوانده باشد، تمامی آداب و اذکار نماز را بیان می‌فرمایند، تا آنجا که راوی می‌گوید:

«... وَ قَالَ بِخُشُوعٍ اللَّهُ أَکْبَرُ ثُمَّ قَرَأَ الْحَمْدَ بِتَرْتِیلٍ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ثُمَّ صَبَرَ هُنَیَّةً بِقَدْرِ مَا یَتَنَفَّسُ وَ هُوَ قَائِمٌ ثُمَّ رَفَعَ یَدَیْهِ حِیَالَ وَجْهِهِ وَ قَالَ اللَّهُ أَکْبَرُ وَ هُوَ قَائِمٌ ثُمَّ رَکَعَ ... ثُمَّ سَبَّحَ ثَلَاثاً بِتَرْتِیلٍ فَقَالَ سُبْحَانَ رَبِّیَ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ » الکافی [عربی]، ج3، ص 311 - باب افتتاح الصلاه و الحد فی التکبیر

... و سپس با خشوع تمام گفت: الله اکبر، سپس سوره‌ی حمد را به ترتیل (شمرده) قرائت نمود و سپس سوره‌ی توحید را. پس از آن به اندازه یک تنفس صبر نمود، در حالی که ایستاده بود (یعنی زود به رکوع نرفت)، سپس دست‌هایش را به دو طرف صورتش بالا برد و گفت: الله اکبر، در حالی که هنوز در حالت ایستاده بود و سپس به رکوع رفت ... سپس سه بار خداوند را به ترتیل تسبیح نمود به سُبْحَانَ رَبِّیَ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ ...».

بدیهی است که اگر صحیح بود، برای ایشان منعی نداشت که بفرماید: البته می‌توانید آن چه گفتم را به هر زبانی بخوانید. یا برای امام رضا علیه‌السلام منعی وجود نداشت که لااقل به ایرانیان بگوید: این ترجمه نماز به فارسی است و شما می توانید به زبان خودتان نماز بخوانید.

و - در خاتمه توجه به این نکته بسیار ضروری است که مسلمان در اجرای احکام و حدود الهی، یا باید مجتهد باشد و یا باید عمل به احتیاط کند و یا باید از مجتهد جامع‌الشرایط تقلید نماید.

لذا کسی که مدعی است «اقامه‌ی نماز و قرائت آن به فارسی یا هر زبان دیگری جایز است!»، یا صاحب اجتهاد است که باید از قرآن، سنت، حدیث، عقل و ... دلیل بیاورد [نه این که دلیل برای ممنوعیت تغییر سنت مطالبه کند] که چنین دلیلی در دست نیست. و یا باید عمل به احتیاط نماید، یعنی طبق فتوای اغلب فقها و مراجع نماز بخواند که همگی (از شیعه و سنی) گفته‌اند: نماز باید به عربی صحیح خوانده شود. و یا باید تقلید نماید و هیچ فقهیی نه تنها جوازی بر غیر عربی خواندن نماز صادر ننموده است، بلکه همگی تصریح نموده‌اند که نماز باید به عربی صحیح خوانده شود.

منبع ما : http://www.rajanews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 10:56 صبح | نظرات دیگران()

    

عکس:برخورد جالب یک نماینده با مراجعین

 

 

 

 

در برخی شهرها لباس‌هایی توزیع شده است که منقوش به تصویر میر حسین موسوی می‌باشد.
سایت خبری افشا نیوز نوشت:در برخی شهرها لباس‌هایی توزیع شده است که منقوش به تصویر میر حسین موسوی می‌باشد.
گفته می‌شود اخیراً لباس های سبز رنگ بسته بندی شده‌ای در برخی از شهرها و محلات استان های شمالی کشور توزیع شده است. برروی قسمت جلوی پیراهن‌ها و لباس‌های مذکور عکس میرحسین موسوی به چشم می خورد. احتمالا این لباس ها برای استفاده در راه‌پیمایی ?? بهمن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع ما : http://parcham.ir/

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 12:11 صبح | نظرات دیگران()
سیری در وبلاگ های دانشجویی
ایندیپندنت: آیت الله خمینی به تنهایی مسیر تاریخ را تغییر داد
روزنامه ایندیپندنت: کمتر دیده شده که تغییر مسیر تاریخ به عهده‏ یک مرد آن هم دست تنها گذاشته شود و این ماموریتى بود که به عهده‏ آیت ‏الله خمینى گذاشته شد.
سرویس دانشگاه برنا/انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آلمان 

امام موسى کاظم علیه السلام فرمود: «رجل من اهل قم یدعوا الناس الى الحق، یجتمع معه قوم کزبرالحدید، لا یزلهم الریاح العواصف، و لا یملون من الحرب، و لا یجبنون، و على‏الله یتوکلون، و العاقبة للمتقین»
مردى از اهل قم، مردم را به حق دعوت مى‏کند. گروهى از مردم با او گرد مى‏آیند که همانند تکه‏هاى آهن مستحکم‏اند. بادهاى سخت آن‏ها را نمى‏لرزاند، و از جنگ و مبارزه به ستوه نمى‏آیند، و از دشمن نمى‏هراسند، و بر خدا توکل مى‏کنند، و عاقبت‏با متقین (آنان) است.»


آیة‏الله العظمى شهید سید محمد باقر صدر: «ذوبوا فى الخمینى کما هو ذاب فى الاسلام; ذوب شوید در خمینى، همان گونه که او در اسلام ذوب شده است.»

علامه‏ امینى، صاحب کتاب الغدیر: «الخمینى ذخیرة الله للشیعة» خمینى ذخیره‏ خداوند براى شیعه است.

شهید آیة الله دستغیب: «من اطاع الخمینى فقد اطاع الله» کسى که از خمینى اطاعت کند از خداوند اطاعت کرده است.

دکتر ابراهیم سلیمان: پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله فرمود: حتى اگر شعله‏ اسلام در دورترین نقطه‏ى جهان خاموش شود، یک مسلمان ایرانى دوباره آن را شعله‏ور خواهد ساخت.

آیت الله خامنه‏اى، ولى امر مسلمین: امام آن روح الله بود که با عصا و ید بیضاى موسى و بیان و فرقان مصطفوى به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون‏هاى زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت. 

سخت‏ترین
آیة‏الله العظمى شهید سید محمد باقر صدر: «ذوبوا فى الخمینى کما هو ذاب فى الاسلام; ذوب شوید در خمینى، همان گونه که او در اسلام ذوب شده است.»
حوادث در اقیانوس وجود او (امام) تلاطم ایجاد نمى‏کرد; او امیر بر هواهاى خود بود. 

امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، على‏وار زیستن و تا نزدیکى مرزهاى عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

رابین وودز ورث، نویسنده‏ مسیحى کتاب امام و انقلاب اسلامى: خمینى مسیح معاصر ما بود. 

از نظر من در وجود امام خمینى تمام آن قداستى که اسلام بر آن بشارت داده تجلى یافته و به راستى آن چه بر او مى‏تابد شعاعى از نور مطلق است. 

امام خمینى یک طوفان بود. با این همه در نهاد این طوفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود، و در عین حال بسیار آرام بخش، او پاسخ‏گو، و پرتاثیر بود. در درون او یک حقیقت‏ساکن و غیرقابل حرکت وجود داشت. ولى همین بى‏حرکتى باعث‏حرکت کل یک کشور شد، عظمت و کمال. او یک انسان معمولى نبود، در واقع تمام کسانى را که قبلا ملاقات کرده بودم از عرفا و زهاد تا راهب‏هاى بودایى، حکماى هند و دیگران، هیچ کدام داراى چنین حضور برق‏آسا و انرژى بخش نبودند. 

گاه خداوند در یک صورت زیبا متجلى مى‏شود، گاه در یک صداى رسا، و گاهى دیگر در یک بیان بلیغ و توسط عارفى کامل هم‏چون امام خمینى.

آموندار روبن پونته، خبرنگار با سابقه‏ آرژانتین: این که یک مرد افسانه‏اى از ایران ظهور مى‏کند جاى تعجب نیست، چون حضرت محمد صلى الله علیه و آله پیامبر اسلام، پیش بینى کرده بود که ایران سرزمین احیاگران بزرگ اسلام خواهد بود.

شیخ عبدالله زین الدین، روحانى مبارز حجاز: بى شک حضرت امام (قدس سره) یکى از نادرترین شخصیت‏هاى جهان اسلام بود که پس از ظهور پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در جزیرة‏العرب، اسلام را از انحصار سلاطین خود فروخته خارج کرد.

شیخ احمد زبیر در رحلت امام مى‏گوید: نه تنها مسلمانان بلکه جهان یک کلیم توانا
رابین وودز ورث، نویسنده‏ مسیحى: در درون او یک حقیقت‏ساکن و غیرقابل حرکت وجود داشت. ولى همین بى‏حرکتى باعث‏حرکت کل یک کشور شد، عظمت و کمال. او یک انسان معمولى نبود، در واقع تمام کسانى را که قبلا ملاقات کرده بودم از عرفا و زهاد تا راهب‏هاى بودایى، حکماى هند و دیگران، هیچ کدام داراى چنین حضور برق‏آسا و انرژى بخش نبودند.
(موسى) و یک متفکر بزرگ را از دست داده است .

نخست وزیر پاکستان: رهبرانى مانند امام یک بار در قرن‏ها زاده مى‏شوند.

پروفسور امین کاریچ، وزیر فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت ‏بوسنى هرزگوین: امام خمینى بزرگ‏ترین رهبر مذهبى در قرن بیستم و در تمام جهان اسلام است.

کاتولیک‏هاى بوسنى هرزگوین: امام خمینى مانند یک مرد مقدس است و خیلى تیزبین و زیرک است.

پروفسور ساویت‏بیک، رییس دانشگاه ملى علوم و صنایع قرقیزستان: تعالیم او (امام خمینى) رباینده‏ دل‏هاست.

وی هم چنین مى‏گوید: امام خمینى هویت الهى انسان عصر حاضر را به آنان باز مى‏گرداند.

محمد حسین هیکل، نویسنده و محقق مصرى: او مردى بزرگ بود که از دوران دیگرى آمده بود.

رادیو بى ‏بى ‏سى: در واقع انقلاب اسلامى واژه‏اى تازه است که با آیت الله‏خمینى مفهوم پیدا کرد.

هفته نامه ‏ آبزرور، چاپ لندن: امام خمینى مردى هم‏پاى پیامبران کهن است که دنیا را به پیروى از اصول دینى دعوت کرد. پیام وى براى مردم جهان خلوص عقیده و پیروى از سادگى در مقابل پیچیدگى و آلودگى‏هاى غرب بود، و این رمز موفقیت وى و احساس افتخار پیروان اوست.

فاطمه تسکین، یک دختر هندى: امام در این زمان محافظ دین و شریعت، سپه سالار لشکر حضرت حجت و پرچم‏دار حقیقى اسلام بود.

پروفسور امین کاریچ، وزیر فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت‏بوسنى هرزگوین: ظهور شخصیت امام خمینى به ما نشان داد که شرق‏شناسى‏هاى غرب، علوم نادرستى هستند.

خانم پروفسور المیرا عضو هیات تحقیقات زنان آذربایجان: هرجا که تمایلى به حق باشد، نام امام خمینى در آن جا نیز هست و تفکر ایشان الگوى حق‏طلبى در سراسر جهان است.

روزنامه‏ ایل جورنو، چاپ ایتالیا: حقیقت انقلاب اسلامى و تفکر آیت ‏الله خمینى بسیار عمیق است و جهان غرب تاکنون از درک آن عاجز مانده است.

آیت ‏الله شهید مرتضى مطهرى: نام او، یاد او، شنیدن سخنان او، روح گرم و پرخروش او، اراده و عزم آهنین او، استقامت او، شجاعت او، روشن بینى او، ایمان جوشان او که زبان زد خاص و عام است. یعنى جان جانان، قهرمان قهرمانان، نور چشم و عزیز روح ملت ایران، استاد عالى‏قدر و بزرگوار، حضرت آیت الله العظمى خمینى (دام ظله‏العالى) حسنه‏اى است که خداوند به قرن و روزگار ما عنایت فرموده
هفته نامه ‏ آبزرور، چاپ لندن: امام خمینى مردى هم‏پاى پیامبران کهن است که دنیا را به پیروى از اصول دینى دعوت کرد.
و مصداق بارز و روشن «ان لله فی کل خلف عدولا ینفون عنه تحریف المبطلین‏» است... در نهضت ما تمام قشرها و طبقات مختلف ملت، امروز در روحانیت تجسم پیدا کرده است، و روحانیت در آن شخص بسیار بسیار بزرگ تاریخ که یاد و نامش قلب را به لرزه درمى آورد؛ یعنى استاد بزرگوار آیت الله العظمى آقاى خمینى.

روزنامه ایندى پندنت: کمتر دیده شده که تغییر مسیر تاریخ به عهده‏ یک مرد آن هم دست تنها گذاشته شود و این ماموریتى بود که به عهده‏ آیت ‏الله خمینى گذاشته شد.

ال پاییس، چاپ اسپانیا: امام خمینى شخصیتى همیشه پیروز بود.

ابراهیم بابا نگیه‏دار، رییس جمهور نیجریه: امام خمینى سمبل صلح و رهبرى بزرگ براى اسلام بودند.

رادیولندن: آیت ‏الله خمینى انقلابى را رهبرى کرد که جهان را لرزاند.

رادیو نروژ: آیت ‏الله امام خمینى رهبر و شخصیتى بود که طى ده سال بارها امریکا را تحقیر کرد و آبروى آن کشور را برد.

خبرگزارى فرانسه: امام خمینى یکى از معدود رهبران انقلابى بود که خداوند به او این موهبت را اعطا کرد تا نظراتش را در تاریخ بنگارد.

بخش فارسى رادیو امریکا: تصمیم آیت الله خمینى در هر مورد، نهایى و سخن آخرین بود. آینده هر چه باشد در یک نکته تردید نیست، و آن این که اثرات امام خمینى در ایران و در امور جهانى تا سال‏ها هم چنان احساس خواهد شد.

روزنامه‏ داگبلات، چاپ نروژ: امام خمینى شخصیتى بود استوار و در سختى‏ها به آرامى تصمیم مى‏گرفت. سخنان وى قانون و قانون وى قرآن بود.

عباس مدنى، رهبر نجات اسلامى الجزایر: چراغى که امام خمینى برافروخت، دل‏هاى ما را روشن کرد.

اسقف کاپوچى: امام، پدر مستضعفان جهان بود و از دست دادن ایشان غم بزرگى براى تمام محرومان دنیاست.


استاد جمعه على خان، معاون وزیر فرهنگ
بخش فارسى رادیو امریکا: تصمیم آیت الله خمینى در هر مورد، نهایى و سخن آخرین بود. آینده هر چه باشد در یک نکته تردید نیست، و آن این که اثرات امام خمینى در ایران و در امور جهانى تا سال‏ها هم چنان احساس خواهد شد.
قرقیزستان: امام خمینى ستاره‏ى درخشان فرهنگ دینى است.

آیت ‏الله العظمى میلانى: چنین نیست که هر مجتهدى که لیاقت تقلید داشته باشد، به همان‏گونه لیاقت رهبرى داشته باشد. لیاقت رهبرى را تنها فقیه سیاست‏مدار داراست که به زمان خویش آگاه بوده و در راه خدا از ملامت‏گران نترسد و اکنون با این مشخصات کسى جز «آیت الله خمینى‏» نیست.


روزنامه  ملى گازته، چاپ ترکیه: امام خمینى مظهر عزت اسلام بود.

سلطان صلاح الدین اویس، عضو پارلمان و رییس مجلس اتحاد المسلمین سراسر هند: خدمات رهبر فقید و انقلابى ایران در راه اجرا و تحکیم اسلام در قرن حاضر را تاریخ با حروف طلایى ثبت‏ خواهد کرد.

تراب زمزمى، نویسنده‏ تونسى: امام خمینى روزنه‏ امید صدها میلیون مسلمان و میلیاردها انسان تحت ‏ستم در سراسر جهان بود.

محمد طاهر صدیقى، وکیل دادگاه عالى هندنو: امام خمینى یگانه شخصیت‏ سیاسى، علمى، مذهبى و نظامى تاریخ  هزار ساله‏ اخیر بود که به اثبات رساند، یک رهبر مذهبى واقعى مى‏تواند داراى همه‏ صفات رهبریت قرن حاضر باشد.

شیخ سعید شعبان رهبر جنبش توحید اسلامى لبنان: خداوند امام خمینى را از مزایاى بى‏مانندى برخوردار کرد و او را در عصر کفر و جاهلیت ‏به جهان اسلام اهدا نمود تا اسلام را تجدید حیات بخشد.

رهبر مسلمانان غنا: امام خمینى تا ابد هست و انفاس قدسیه‏اى در سراسر جهان طنین‏انداز می کند.

رییس جمهور اوگاندا: آیت الله خمینى رهبر روحانى بزرگى بود که نه تنها مسلمانان ایران، بلکه تمام جهان از ایشان الهام گرفته‏اند.

سرهنگ قزافى رهبر لیبى: امام خمینى از بزرگ‏ترین انبیاى انقلاب و دشمن سرسخت امپریالیسم، صهیونیسم و استکبار جهانى بود. بى شک نام ایشان در تاریخ اسلام براى همیشه ثبت‏ خواهد ماند.

مولانا بخارى رهبر مسلمانان هند: امام خمینى تاریخ ساز و معمار سده‏ اخیر بود.

محمد العاصى، امام جمعه‏ى واشنگتن دى سى: حضرت امام تمام معادلات سیاسى جهان را در هم ریخت...
روزنامه‏ هندلس پلات آلمان غربى: امام خمینى یک زمین‏ لرزه‏ سیاسى ایجاد کرد که دنیا را متزلزل ساخت.
او پدر استقلال براى تمام مردم مسلمان و مستضعف جهان بود.

رییس جمهورى تانزانیا: ایشان (امام خمینى) معمار و مشخصه‏ انقلابى بود که در عصر حاضر پیروزى مستضعفان بر مستکبران را به منصه‏ ظهور رساند.

حزب الله لبنان : امام خمینى گوهر یگانه‏اى بود که در ظلمت تاریخ معاصر درخشید.

خانم عابده حسین عضو مجلس ملى پاکستان: امام خمینى در طول حیات خود، ایمان و تقوا را زنده کرد و با اقدامات خود علیه دشمنان اسلام به جهان سوم نیرو و توان بخشید.

رهبر نهضت اخوت اسلامى پاکستان: امام خمینى پرچم‏دار بزرگ اتحاد مسلمین بود. او به مستضعفین و مسلمین توان مبارزه علیه سلطه گران بخشید و روح جدیدى به جهان تحت‏ستم داد.

ولید جنبلاط، رهبر دروزى‏هاى لبنان: جهان بشریت رهبر عظیمى را از دست داد که در طول حیات پرمبارزه‏اش، کهن‏ترین دژهاى استعمار را درهم شکست.

روزنامه‏  هندلس پلات آلمان غربى: امام خمینى یک زمین‏ لرزه‏ سیاسى ایجاد کرد که دنیا را متزلزل ساخت.

مجله‏  هفتگى پروفیل چاپ وین: هر رهبرى که انقلابى  عمل‏کند و گفته‏هاى آیت ‏الله خمینى را نصب‏العین خویش قرار دهد، قادر به تغییر سیستم غربى، به یک جامعه‏ اسلامى خواهد بود.

آیت‏الله شاه آبادى، استاد عرفان امام: روح الله واقعا روح الله بود.

حضرت آیت الله اراکى رحمه الله: یکى از نزدیکان امام مى‏گوید: وقتى آیت‏الله العظمى اراکى به ملاقات امام در جماران رفت، ‏با دیدن امام خمینى گفت:«السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن رسول الله‏» امام زیر بغل او را گرفتند و در کنار خود نشاندند. آقاى اراکى رو به امام کرد و گفت: «انا عبد من عبیدک، انا عبد من عبیدک، شما مجدد مذهبى‏» امام هم فرمودند: شما بقیة السلف هستید. شما یادگار گذشتگان ما هستید.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 11:25 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا