پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
مشروح سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی:
تأسیس 10 سایت هسته‌ای پاسخی محکم به اقدام ناپسند 5+1 است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصمیم هیئت دولت برای تأسیس 10 سایت هسته‌ای جدید در کشور، اعلام کرد : 5 سایت را بنا به دستور رئیس جمهور تعیین کردیم و از این به بعد سایت‌های غنی سازی ما سایت‌های بازی نخواهند بود بلکه در دل کوه ساخته می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت افزود : هر کدام از این سایت‌ها توانایی تامین سوخت یک نیروگاه به اندازه نیروگاه بوشهر را خواهد داشت.
معاون رئیس جمهور گفت: 5 سایت دیگر را هم در صدد شناسایی هستیم که در اکناف و اطراف ایران منتشر خواهد بود و در یک جا جمع نخواهد بود و در دل کوه ساخته می شود.
صالحی خاطر نشان کرد : این سایت ها طوری ساخته خواهند شد که از هر نوع حمله‌ای، ایمن باشند و پدافند غیرعامل را بعنوان عامل اصلی در تاسیس این سایت ها در نظر خواهیم گرفت.
وی گفت: خوشبختانه آن 5 سایتی را که رئیس جمهور دستور داده ، مقدمات آنها فراهم شده است و شناسایی شده‌اند و همانطور که رو به جلو می رویم به اقتضای زمان و مکان برای ملت عزیز و بزرگوار ایران در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد : ایران اعتمادسازی کرد اما متاسفیم چنین پاسخی از 1+5 دریافت کرد.
صالحی گفت : مصوبه ای که اخیرا تصویب شد مصوبه آژانس نبوده بلکه آلمان پیشنهادکرده است و در حقیقت کشورهای 1+5 مصوب این پیشنهاد هستند.
وی افزود : بنا داشتیم در ارتباط با تامین سوخت رآکتورهای هسته‌ای، بخشی از سوخت را از خارج هم وارد کنیم و خودمان تامین کننده سوخت هسته ای رآکتورهایمان باشیم.
معاون رئیس جمهور گفت : همانطورکه ملت بزرگوار ایران می دانند مجلس شورای اسلامی به دولت تکلیف کرده است 20 هزار مگاوات نیروگاه هسته ای در افق 10 تا 15 ساله تاسیس کند.
وی اظهار داشت: در برنامه پنجم، بنا داریم تا 5 هزار مگاوات نیروگاه هسته‌ای قرارداد ببندیم و برای هر یکهزار مگاوات از این نیروگاه به یک سایت به اندازه سایت نطنز احتیاج داریم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت : بنا نداشتم که تعداد زیادی سایت همانند سایت نطنز داشته باشیم و بسازیم اما گویا غرب نمی خواهد که پیام صلح امیز ایران را درک کند و این رفتاری که از خودش نشان داد رفتاری بود که سبب شد دولت امروز مصوبه ای را بگذراند که ما 10 سایت همانند سایت نطنز داشته باشیم.
وی افزود : با این کار از این به بعد با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تامین سوخت هسته ای راکتورهایی که در آینده خواهیم ساخت جلو می رویم ، چون هر رآکتوری زمان زیادی می طلبد که ساخته شود و برای ساخت این سایت ها هم باید پیش بینی های لازم را بکنیم و وقتی نیروگاه ساخته شد آمادگی تامین سوخت آن را هم داشته باشیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: احساس می کنم که این خصلت‌ها و خوی استعمارگری غرب هنوز ته مانده اش وجود دارد و آنها فکر نمی‌کنند که با یک ملت بزرگ و یک کشور مستقل رو به رو هستند.
وی افزود: ایران نهایت شفاف‌سازی و اعتمادسازی را نشان داده است، بازدید بازرسان آژانس گواه بر این امر است و حتی بازدیدهای سرزده داریم.
صالحی گفت: ما نمی دانیم که غرب چگونه و با چه معیارهایی از مسائل پادمانی کشورمان ارزیابی می کند؟
وی اظهار داشت: ایران عضو NPT است، بازرسان اژانس همواره از تاسیسات ما بازدید می کنند، همه تاسیسات هسته ای ما زیر نظارت آژانس است، مواد هسته ای ما زیر نظر آژانس حسابرسی می شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد :‌ بارها اعلام کرده ایم و مقام معظم رهبری هم بارها اعلام فرموده‌اند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، آن را تحریم کردند و حرام است.
وی گفت: ‌اما نمی‌دانیم با چه زبانی باید با خصم صحبت کرد؟
صالحی افزود : اما این خصم بداند که افکار عمومی جهان و وجدان عمومی جهان آگاه است بر اینکه معیارهایی که آنها به کار می بندند معیارهای دوگانه فرسوده ای است که دیگر نمی تواند راه به دل مردم و افکار مردم باز بکند.
معاون رئیس جمهور گفت : کشوری خارج از NPT است و بمب هم ساخته است اما تعجب می کنم ایران که بمب را تحریم کرده است و آژانس هم بازرسی می کند و اینگونه با کشورمان رفتار می شود.
صالحی تاکید کرد : پاسخی که دولت جمهوری اسلامی ایران امشب با این مصوبه داد پاسخ محکمی است مبنی بر اینکه این ملت ایستاده است و لحظه ای از حق خودش عدول نخواهد کرد.
وی گفت:‌ البته باز هم تکرار می کنیم ما به همان میزان که از حق و حقوق خود دفاع می کنیم به همان میزان هم نسبت به تعهدات بین المللی خودمان پایبند هستیم و امیدواریم که غرب این پیام را خوب درک بکند.
صالحی خاطرنشان کرد: از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستیم اورانیوم
( با غنای 20 درصد) سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را تامین کند و آنهایی که صاحب تخصص هستند می دانند که چقدر پیام در همین خواست ما از اژانس مستتر است و نشان دهنده شفاف‌سازی ماست و الا ما توانایی تولید این سوخت را داریم و در روز چهارشنبه موضوع سوخت در دولت مطرح خواهد شد.
صالحی گفت: ‌امیدواریم که خصم بداند و دولت‌های غربی بدانندکه ما هیچ قدمی به عقب بر نخواهیم داشت و البته باز تاکید می‌کنیم که نسبت به تعهدات بین المللی خودمان و نسبت به NPT پایبند هستیم اما از حقوق حقه خود نیز دفاع می‌کنیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809081755


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/9 و ساعت 9:50 صبح | نظرات دیگران()
با تصمیم هیئت وزیران
مدارس و دانشگاه‌ها 14 آذر تعطیل است

خبرگزاری فارس: با تصمیم هیئت وزیران، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور شنبه 14 آذر تعطیل است.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اعلام کردند که با توجه به در پیش بودن عید سعید غدیر خم که در روز یکشنبه قرار گرفته است و با توجه به بین التعطیلی بودن روز شنبه، هیئت وزیران تصمیم گرفت شنبه را برای رفاه حال بیشتر دانش آموزان و دانشجویان و خانواده‌های آنان به منظور شرکت در مراسم جشن غدیر ولایت تعطیل اعلام کند.
هیئت دولت در همین خصوص اعلام کرد: کارمندان دولت می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و مسئولان مربوط هم همکاری لازم را با کارمندان در این زمینه داشته باشند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809081690


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/9 و ساعت 9:47 صبح | نظرات دیگران()

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به کاندیداهای شکست خورده انتخابات گفت: در حوادثی که پیش آمد 37 نفر کشته شدند که البته مایه تاسف است و گفتنی است که از این 37 نفر 20 نفر بسیجی بودند؛ اکنون جا دارد که پس از 5 ماه از دوستان قبلی و قدیمی خود سئوال کنیم که حاصل کار خود را در این مدت چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که امروز یکشنبه به عنوان اولین ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، اظهار داشت: کشتار مسلمانان بی پناه یمن دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد و سکوت جامعه جهانی و سکوت بسیاری از دولت‌های جهان اسلام از آن درد آور تر است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت که اکنون که بیش از 5 ماه از انتخابات 22 خرداد گذشته مناسب است که با نگاهی به حوادث این چند ماه اخیر منصفانه و به دور از حب و بغض به ارزیابی بنشینیم.

حداد عادل اضافه کرد: همه می دانیم که تبلیغات انتخابات در فضایی کاملا آزادانه صورت گرفت و هیچ مانعی برای اظهار نظر نامزدها وجود نداشت و مردم نیز آزادانه از نامزدهای مورد نظرشان حمایت کردند و روز انتخابات با نظم باشکوهی آرای خود را به صندوق ها رای ریختند.

وی افزود: شرکت 40 میلیون نفر مردم در انتخابات که 85 درصد از واجدان شرایط را رقم می‌زد به خودی خود یک پیروزی و افتخار بزرگ بود.

حداد عادل تصریح کرد: این حضور انبوه نشانه موفقیت و نهادینه شدن آزادی و مردم سالاری دینی در ایران بود و علاوه بر آن نشانه اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بود، مردم چون می دانستند نظام در آرای آنها خیانت نمی‌کند به پای صندوق‌های رای آمدند؛ آنها در 30 سال گذشته در انتخابات متعدد اطمینان پیدا کرده‌ بودند که جمهوری اسلامی ایران به آرای مردم خیانت نمی‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما فردای روز انتخابات در حالی که هنوز چند ساعت از شمارش آراء نگذشته بود تهمت تقلب در انتخابات زده شد؛ بی آنکه دلیلی بر اثبات این مدعا عرضه شود؛ مدعیان تقلب در انتخابات خواهان ابطال فوری انتخابات شدند. دلایل آنها عمدتا رفتار دولت در هفته‌های قبل از رای گیری و به سخنان مطرح شده در مناظره‌ها مربوط می‌شد.

وی عنوان کرد: آنچه مایه‌ تعجب بود این بود آنها تا وقتی خودشان را پیروز انتخابات می‌دانستند این امور را سبب ابطال انتخابات نمی‌دانستند اما زمانی که از نتایج انتخابات باخبر شدند مدعی تقلب شدند و مردمی را که از هیجانات و احساسات روزهای قبل ملتهب بودند بدون مجوز قانونی به خیابان‌ها کشاندند و فرصت و زمینه‌ای ایجاد کردند تا جماعتی وابسته به گروهک‌های زخم خورده از انقلاب و مزدور بیگانه خود را لابه لای انبوه مردمی که گمان می‌کردند حق آنها ضایع شده پنهان کنند و با تخریب برخی اماکن و موسسات و آتش زدن اتوبوس‌ها و تباه کردن اموال عمومی به خیال خود ایران را ناامن و حکومت ایران را بی ثبات جلوه دهند.

حداد عادل ابراز داشت: این اردو کشی خیابانی ظالمانه که بر پایه ادعای تقلب در انتخابات شکل گرفته بود یک هفته ادامه پیدا کرد بی آنکه نیروهای انتظامی یا بسیج مانع شوند یا اقدامی انجام دهند، روز دوشنبه 25 خرداد در پایان راهپیمایی معترضان عده‌ای به یک پایگاه بسیج در حوالی میدان آزادی حمله کردند و در نتیجه چند نفر از بسیجیان مردم و تنی چند از حمله کنندگان کشته شدند. به این ترتیب اولین بهانه برای برافروختن آتش خشم و هیجان مردم و ادامه تظاهرات به دست آمد.

وی اضافه کرد: آقایانی که مردم را به خیابان‌ها آورده بودند با آنکه می دانستند بسیجیان در داخل مقر خود از بیرون مورد حمله قرار گرفته اند هیچ اظهار تاسفی از شهادت آنها نکردند اما مهاجمان کشته شده را شهید نامیدند و از طرفداران خود خواستند لباس سیاه بپوشند و شب‌ها روی بام‌ خانه خود الله اکبر بگویند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مردم مومن و انقلابی کشور که از این رفتار آقایان دچار حیرت شده بودند روز جمعه بعد از انتخابات با شرکت در نماز جمعه پای سخن مقام معظم رهبری نشستند و با حضور بی‌نظیر و با شکوه خود با جماعت اندکی که مامور تخریب اموال عمومی بودند و نیز با آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی که روسای جمهور و وزرای خارجه آنها در آن چند روز از خوشحالی روی پا بند نبودند پیغام دادند که ملت ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی مثل 30 سال گذشته در صحنه حاضر و آماده است اما آنها که می‌باید این پیام را درک کنند متاسفانه به سماجت و لجاجت خود ادامه دادند و اوضاعی پدید آمد که هیچ کس بدان راضی نبود.

حداد عادل همچنین گفت: در حوادثی که پیش آمد 37 نفر کشته شدند که البته مایه تاسف است و گفتنی است که از این 37 نفر 20 نفر بسیجی بودند؛ اکنون جا دارد که پس از 5 ماه از دوستان قبلی و قدیمی خود سئوال کنیم که حاصل کار خود را در این مدت چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در این هنجار شکنی‌ها و بی حرمتی‌ها چه سودی عاید شما و کشور و نظام و انقلاب شد؟ آیا شما که در انقلاب سابقه خدمت داشته‌اید و رهبری در خطبه نماز جمعه خود از خدمات شما به انقلاب و کشور یاد کرد متاسف نیستید از اینکه در روز قدس که یادگار بزرگ معمار کبیر انقلاب است، عده‌ای به بهانه حمایت از شما تظاهرات کردند و با ماه رمضان بطری‌ آب به دست و سیگار بر لب شعار نه غزه نه لبنان سر دهند و 13 آبان را به گمان خود فرصتی برای بیرون ریختن عقده‌ها و کینه‌های خود نسبت به اسلام و انقلاب بدانند؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شما با شعار انتقاد از دولت که حق شما و هر شهروند دیگر است وارد کارزار انتخاباتی شدید اما اکنون ملت شاهد آن است که گروهی با حمایت رسانه‌های بیگانه به نام شما به انتقام عظیم انقلاب برخواستند، آیا از اینکه راهی که شما باز کرده‌اید و چنین مسیر و مقصدی منتهی شده راضی هستید، اگر راضی نیستید و اگر حقیقتا خود را پیرو امام راحل و معتقد به ولایت فقیه می‌دانید چرا صریحا راه خود را از دشمنان انقلاب و امام جدا نمی‌کنید؟

حداد عادل تاکید کرد: انتقاد از دولت اگر به قصد تخریب و تضعیف دولت نباشد هم به سود دولت است و هم به سود کشور، اکنون که رهبری همگان را به وحدت و دوستی و برادری دعوت می‌کنند جا دارد که همگان و خصوصا رسانه‌ها شعله‌ آتش دشمنی را خاموش کنند و به جنگ و غوغای لفظی خاتمه دهند و به جای عیب جویی‌های مداوم و ملال آور فضای سالمی برای نقد و بررسی ایجاد کند.

http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=40524


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/9/8 و ساعت 8:34 عصر | نظرات دیگران()

کاهش دامنه حامیان موسوی که با محدود و برچیده شدن اعترضات خیابانی خودنمایی کرد، هم ‌اکنون تبدیل به تجمعات 20، 30 نفره در چند دانشگاه شده است.

به گزارش شبکه ایران، در این راستا، خبرهایی با عنوان "تجمع 50 نفره گروه سبز"، "تجمع 30 نفری حامیان میرحسین"، و ...، هر از چند گاهی با افرادی که بعضا پای ثابت همه این تجمعات هستند، راهی به میان خبرهای سیاسی رسانه‌ها پیدا می‌کنند.

آنچنان که خبرگزاری فارس گزارش داد، امروز بعدازظهر نیز، 20 نفر از طرفداران موسوی ساعتی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تجمع کردند.

این دانشجویان که در دانشکده ادبیات تجمع کرده بودند، پلاکاردهایی با مضمون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» در دست داشتند و شعارهایی با همین مضمون را نیز سر دادند.

این جمع 20 نفره برای لحظاتی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران خارج شدند و در فضای باز مقابل این دانشکده تجمع خود را ادامه دادند اما پس از مواجهه با بی‌توجهی سایر دانشجویان، مجدداً به داخل دانشکده ادبیات بازگشتند و به مانند دیگر تجمعات اخیر به زودی به تجمع خود پایان دادند.

 http://rajanews.com/detail.asp?id=40561


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/9/8 و ساعت 8:32 عصر | نظرات دیگران()
روایت هنرپیشه فرانسوی از دیدار با احمدی‌نژاد

یک هفته نامه فرانسوی در شماره اخیر خود با چاپ تصویری از دیدار دی یو دونه هنرپیشه فرانسوی و یحیی القواصمی رییس حزب تازه تاسیس ضد صهیونیسم فرانسه مصاحبه‌ای با دونه در خصوص دیدار آنها با محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران منتشر کرده است‏.‏

این نشریه با اشاره به اینکه "دیودونه " به عنوان عضو هیئت داوران جشنواره فیلم های کوتاه به مدت ده روز به تهران دعوت شده بود، نوشت ‏:‏ وی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای ساخت مشترک یک فیلم در مورد برده داری مذاکره کرده و توانست با رییس جمهوری دست نیافتنی ایران ، محمود احمدی نژاد ملاقات و در مورد دشمن مشترک یعنی اسراییل گفت‌وگو کند‏.‏

متن مصاحبه این نشریه با دی یو دونه به این شرح است ‏:‏

پاری ماچ‏:‏ برخی شما را متهم به انکارگرایی می کنند‏.‏ آیا شما با رییس جمهوری ایران مساله نابودی اسراییل را نیز در میان گذاشتید؟

*دیودونه‏:‏ من در مورد فرهنگ با او صحبت کردم‏.‏ از روشی که فرهنگ می تواند سبب کاهش اختلافات بین ملت ها شود‏.‏ به نظرم جایی که سیاست بین المللی شکست می خورد می‌توان از این طریق ارتباطی برقرار کرد‏.‏ در منطق صلح ابعاد فرهنگی اهمیت زیادی دارد‏.‏

در بعد سیاسی من با او از قدرت صهیونیسم در فرانسه و فشارهایی که اعمال می کند صحبت کردم‏.‏ او این مسائل را می دانست‏.‏ احمدی نژاد آدم با حسن نیت، آرام ، متین است‏.‏ برای من ایران یک مدل دمکراسی است‏.‏

پاری ماچ ‏:‏ دمکراسی که در آن یک دانشجوی فرانسوی (کلوتیلد رایس) به اتهام واهی دستگیر می شود؟ آیا به این موضوع هم اشاره کردید؟

*دونه ‏:‏ من می خواستم با کلوتیلد رایس نیز ملاقات کنم و ببینم در چه وضعیتی به سر می‌برد و حال روحی او چگونه است‏.‏ من راجع این موضوع با رئیس جمهوری ایران صحبت نکردم‏.‏ رئیس حزب ضد صهیونست فرانسه که همراه من است، این کار را کرد‏.‏

پاری ماچ ‏:‏ رییس جمهوری ایران سوژه خوبی برای یک هنرپیشه طنز است‏.‏ با این حال هیچ گاه کاریکاتوری از او ارائه نکردید؟

*دونه ‏:‏ در فرانسه یک پلیس سیاسی مذهبی مانند ایران وجود دارد‏.‏ این که من در مورد یک یهودی شهرک نشین در اسراییل مطلب طنزی را بازی کنم بعد هم شورای عالی سمعی و بصری مرا محاکمه کند، این اسمش پلیس سیاسی افکار نیست؟

پاری ماچ ‏:‏ شما شورای عالی سمعی و بصری فرانسه را با پاسداران مقایسه می کنید؟

*دونه ‏:‏ من در ایران آزادی و عدالت بیشتری نسبت به فرانسه دیدم ‏...‏ بله‏.‏ در فرودگاه های ایران نظامیان کمتری در مقایسه با فرانسه دیدم‏.‏ شاید هم آنها دوربین هایی پشتشان نصب کردند که همه چیز را عکس می گیرد، اما دست کم نسبت به فرانسه مسلسل های کمتری دیده می شود‏.‏ در خیابان های ایران نسبت به فرانسه حضور کمتر پلیس مشاهده می شود‏.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40485


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/9/8 و ساعت 12:36 عصر | نظرات دیگران()
پیام ولی‌امر مسلمین جهان به کنگره عظیم حج
تحریک‌ودخالت در ماجراى پرشکوه انتخابات اخیر به صحنه انفعال و سرگردانى دشمن تبدیل شد/ برادرکشى در یمن داغى‌تازه بر دل امت اسلامى نهاده

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره عظیم حج، همه مسلمانان و حج گزاران را به استفاده از این فرصت گرانبها و مغتنم و بازشناسی وظیفه و نیاز اصلی فراخواندند و تأکید کردند: امروز مهمترین وظیفه امت اسلامی، مستحکم کردن الفت، برادری، و پیوندها، مقاومت در مقابل دیو چند چهره استعمار، و برائت از مشرکان در قول و عمل است.
متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم
موسم حج، فصل بهار معنویت و درخشش توحید در آفاق جهان است؛ و آئین حج، چشمه‏ى زلالى است که میتواند حج‏گزار را از آلودگیهاى گناه و غفلت، پاک سازد و نورانیتِ فطرت خداداد را به جان و دل او باز گرداند. رها کردن لباس تفاخر و تمایز در میقات حج و درآمدن به لباس همگانى و یکرنگ احرام، نشانه و نماد یکرنگىِ امت اسلامى و فرمان نمادین اتحاد و همدلى مسلمانان در همه جاى جهان است. شعار حج از سوئى: فَالهُکُم اِلهٌ واحِدٌ فَلَه اَسِلموا وَ بَشِّرِ المُخبِتین است، و از سوئى؛ و المَسجِدِ الحَرامِ الَّذى جَعَلنه لِلنّاسِ سَوآءَ العاکِفُ فیهِ وَ الباد. و چنین هست که کعبه، افزون بر نمایندگىِ کلمه‏ى توحید، مظهر توحید کلمه و برادرى و برابرى اسلامى نیز هست.

مسلمانانى که از چهارگوشه‏ى جهان در اینجا به شوق طواف کعبه و زیارت حرم رسول اعظم صلى‏اله علیه و آله گرد آمده‏اند باید این فرصت را براى مستحکم کردن پیوندهاى برادرى میان خود که درمان بسیارى از دردهاى بزرگ امت اسلامى است مغتنم شمارند. امروزه آشکارا مى‏بینیم که دست بدخواهان دنیاى اسلام، بیش از گذشته در کار تفرقه‏افکنى میان مسلمانان است. و این در حالى است که امت اسلامى امروزه بیش از گذشته به انسجام و همدلى نیازمند است. امروز پنجه‏ى خونین دشمنان در جاى جاىِ سرزمینهاى اسلامى بطور نمایان در کار فاجعه‏آفرینى است؛ فلسطین در سیطره‏ى خباثت صهیونیستها در رنج و محنت روزافزون است؛ مسجد الاقصى در معرض خطر جدى است؛ مردم مظلوم غزه پس از آن نسل کشى بى‏سابقه همچنان در سخت‏ترین شرائط به سر مى‏برند؛ افغانستان در زیر چکمه‏ى اشغالگران، هر روز دچار مصیبتى تازه است؛ ناامنى در عراق، آرامش و راحت را از مردم سلب کرده است؛ برادرکشى در یمن داغى تازه بر دل امت اسلامى نهاده است.

مسلمانان سراسر جهان بیندیشند که فتنه‏ها و جنگها، انفجارها و ترورها و کشتارهاى کور که در سالهاى اخیر در عراق و افغانستان و پاکستان به راه افتاده است، چگونه و کجا تدبیر و طراحى مى‏شود؟ چرا تا پیش از ورود تحکّم‏آمیز و مالکانه‏ى ارتشهاى غربى به سرکردگى آمریکا به این منطقه، ملتها شاهد این همه مصیبت و محنت نبودند؟ اشغالگران از سوئى نهضتهاى مقاومت مردمى در فلسطین و لبنان و دیگر نقاط را تروریست مینامند و از سوئى تروریسم وحشى فرقه‏ئى و قومى را میان ملتهاى این منطقه سازماندهى و رهبرى میکنند. منطقه‏ى خاورمیانه و شمال آفریقا در دورانى طولانى و بیش از یک قرن، به دست دولتهاى غربى انگلیس و فرانسه و دیگران و سپس به دست امریکا استثمار و اشغال و تحقیر شدند؛ منابع طبیعى آنان غارت و روحیه‏ى آزادگى در آنان سرکوب شد و ملتهاى آنان گروگان طمع‏ورزى بیگانگانِ متجاوز شدند، و پس از آن که بیدارى اسلامى و نهضتهاى مقاومت ملتها، ادامه‏ى آن وضع را براى ستمگران بین‏المللى ناممکن ساخت و مسأله‏ى شهادت و عروج الى‏اللَّه و فى‏سبیل‏اللَّه همچون عاملى بى‏بدیل در صحنه‏ى جهاد اسلامى بار دیگر ظاهر شد، متجاوزانِ منفعل به شیوه‏هاى مزوّرانه روى آوردند و استعمار جدید را جایگزین روش گذشته کردند. ولى امروز دیو چند چهره‏ى استعمار، همه‏ى توانائیهاى خود را براى به زانو در آوردن اسلام به عرصه آورده است؛ از نیروى نظامى و مشت آهنین و اشغال صریح تا زنجیره‏ى اهریمنى تبلیغات و به کارگیرى هزاران سامانه‏ى دروغ پراکنى و شایعه‏سازى، و از سازماندهى دستجات ترور و آدمکشى بیرحمانه تا گسترش دادن ابزارهاى فساد اخلاقى و تکثیر و ترویج مواد مخدّر و تخریب عزم و روحیه و اخلاق جوانان، و از تهاجم همه جانبه‏ى سیاسى به مراکز مقاومت تا برانگیختن نخوتهاى قومى و تعصبهاى فرقه‏ئى و ایجاد دشمنى میان برادران.

اگر میان ملتهاى مسلمان و میان فرقه‏هاى اسلامى و اقوام مسلمان با یکدیگر، محبت و حسن‏ظن و همدلى، جاى بدگمانى و بدبینى را که خواسته‏ى دشمنان است بگیرد، بخش اعظم توطئه و تدبیر بدخواهان را خنثى خواهد کرد و نقشه‏هاى شوم آنان را براى سیطره‏ى روزافزون بر امت اسلامى عقیم خواهد ساخت.

حج یکى از برترین فرصتها براى این هدف والا است.

مسلمانان با همکارى و تکیه بر مبانى مشترکى که قرآن و سنت بدان ناطق است قدرت خواهند یافت که در برابر این اهریمن چندچهره بایستند و آن را مغلوب اراده و ایمان خود سازند. ایران اسلامى با پیروى از درسهاى امام خمینى کبیر، نمونه‏ى بارز این مقاومتِ موفق است. آنان در ایران اسلامى شکست خورده‏اند. سى‏سال ترفند و توطئه و دشمنى از کودتا و جنگ تحمیلى هشت ساله، تا تحریم و مصادره‏ى اموال، و از جنگ روانى و تبلیغاتى و صف‏بندى رسانه‏ئى تا تلاش براى جلوگیرى از رشد علمى و دستیابى به دانش‏هاى نوین و از جمله دانش هسته‏ئى، و حتى تحریک و دخالت آشکار در ماجراى پرشکوه و پرمعناى انتخابات اخیر، همه و همه به صحنه‏هائى از شکست و انفعال و سرگردانى دشمن تبدیل شد و آیه‏ى: انّ کیدالشیطان کان ضعیفاً در برابر چشم ایرانیان بار دیگر مجسّم گشت. در هر نقطه‏ى دیگر نیز که مقاومتِ برخاسته از عزم و ایمان، مردم را به مصاف مستکبران پرمدعا کشانید، پیروزى نصیب مؤمنان و شکست و رسوائى سرنوشت حتمى ستمگران شد. فتح‏نمایان 33 روزه در لبنان و جهاد سرافراز و پیروز غزه در سه سال اخیر، شاهد زنده‏ى این حقیقت است.

توصیه‏ى مؤکد اینجانب به عموم حاجیان سعادتمند و بخصوص به علماء و خطباء کشورهاى اسلامى که در این میعاد الهى حضور یافته‏اند و به خطباء جمعه‏ى حرمین شریفین، آن است که با فهم درست مسأله، وظیفه‏ى امروزى و فورى خود را باز شناسند. با همه‏ى توان، توطئه‏ى دشمنان اسلام را براى مستمعان خود باز گویند و مردم را به الفت و اتحاد فرا خوانند. از هر آنچه به سوءظن مسلمانان به یکدیگر مى‏انجامد، به جِدّ بپرهیزند و هرچه انگیزه و فریاد دارند بر سر مستکبران و دشمنان امت اسلامى و رأس فتنه‏ها یعنى صهیونیسم و امریکا فرو ریزند. و برائت از مشرکین را در قول و عمل به ظهور رسانند.

از خداوند متعال هدایت و توفیق و کمک و رحمتش را براى خود و همه‏ى شما متضرعانه مسألت میکنم.

والسلام علیکم
سیدعلى حسینى خامنه‏ اى
سوم ذى‏ الحجةالحرام 1430

http://rajanews.com/detail.asp?id=40412


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/7 و ساعت 12:40 عصر | نظرات دیگران()
حاشیه‌های جشن اخراجی‌ها؛ تا سه نشه بازی نشه

جشن تجلیل از عوامل فیلم سینمایی "اخراجی‌ها ‏2‏" که پنج‌شنبه شب در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.

نویسنده و کارگردان اخراجی‌ها ‏1‏ و ‏2‏ که اکنون قصد دارد اخراجی‌های ‏3‏ را جلوی دوربین ببرد، در بخشی از این مراسم درباره جانبازان و ایثارگران گفت: فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا دولت‌مردان‌شان به این زودی قهرمانان خود را فراموش کنند، البته مردم آن‌ها را فراموش نکرده اند.

وی گفت: اخراجی‌های یک را تقدیم به شهدا و رزمندگان و اخراجی‌های ‏2‏ را تقدیم آزادگان و اسیران جنگ تحمیلی کرده ام.

ده‌نمکی به رشیدپور مجری برنامه گفت: فکر نکنم پولی که آقای رشیدپور برای اجرای مراسم می‌گیرد، حلال باشد که رشیدپور هم به شوخی جوابی داد. ده‌نمکی افزود: شماها هستید که در تلویزیون پول می گیرید بگویید فلانی بد است و فلانی خوب، ما این طور نیستیم.

اگرچه کارگردان اخراجی‌ها گفت شوخی کرده و دلیل این شوخی ظرفیت بالای رشیدپور است اما این شوخی لفظی با استقبال و سوت و کف حاضران در مراسم همراه شد.

ده‌نمکی گفت: برای انتخاب بهترین بازیگران اخراجی‌ها که در این جشن از آن‌ها تقدیر شد، از مردم نظرسنجی شده است.

وی با این حال آمار دقیقی از جامعه آماری این نظرسنجی ارایه نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای مراسم با نقل این ضرب‌المثل که "تا سه نشه بازی نشه" حمایت خود را از ساخت اخراجی‌ها ‏3‏ ابراز کرد.

در این مراسم، محمد رضا شریفی‌نیا بازیگر سینما که در اخراجی‌ها علاوه بر ایفای نقش، وظیفه مجری طرح و انتخاب بازیگران را بر عهده داشت، گفت: در فیلم اخراجی‌ها به اجبار سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری در سینمای ایران با یک خطر همیشگی مواجه است، آنچه از درآمد این سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود، به اضطراب آن نمی‌ارزد زیرا ممکن است مثلاً با قاچاق سی‌دی فیلم با شکست مواجه و همه چیز پایمال شود.

شریفی‌نیا گفت: یک فیلم معمولی حدود 250‏ میلیون تومان هزینه دارد اما هزینه کاری مثل اخراجی‌ها، 10‏ برابر بود.

در پایان این مراسم، براساس آماری که ده‌نمکی از نظرسنجی ارایه داد، از شهره لرستانی به‌عنوان بهترین بازیگر زن و از اکبر عبدی به‌عنوان بهترین بازیگر مرد تقدیر شد. البته عبدی در این مراسم حضور نداشت.

مهراوه شریفی‌نیا، شیلا خداداد و نگار فروزنده به ترتیب در جایگاه دوم، سوم و چهارم بهترین بازیگران زن قرار گرفتند.

سید حسام نواب صفوی، امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد رضویان و ارژنگ امیرفضلی هم به ترتیب در رده‌های پس از عبدی قرار گرفتند.

هدیه ویژه به این بازیگران سفر به مالزی اعلام شد که هزینه آن را یک شرکت گردشگری بر عهده گرفته است. ده‌نمکی هم گفت: این 10‏ نفر را به حج عمره می فرستد.

در این مراسم همچنین از همه عوامل دست اندرکار ساخت اخراجی‌ها تقدیر و به آن‌ها هدایایی اهدا شد.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40459


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/7 و ساعت 12:39 عصر | نظرات دیگران()

گزارشگر تلویزیون تبریز در بازی روز گذشته تراکتورسازی تبریز و پاس همدان، علاوه بر اشتباهات زیادی که در کار گزارش داشت، به بازیکنان تیم فوتبال پاس نیز توهین کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، گزارشگر دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پاس همدان علاوه بر اشتباهاتی که در ارائه گزارش بازی داشت، در چند مرحله با به کار بردن اصطلاحات عجیب و غریب و غیر متعارف موجبات تعجب بینندگان را فراهم کرد.

وی در دقایق ابتدایی بازی، پس از به هدر رفتن ضربه پنالتی مهرداد اولادی با خطاب قرار دادن بازیکنان پاس گفت: «حالا همدانی‌های رنگ رو پریده به بازی بر می‌گردند» و سپس جاسم کرار بازیکنان تراکتور سازی را مفقود‌الاثر خطاب کرد.

گزارشگر تلویزیون تبریز که مشخص بود بعد از هفته‌ها تعطیلی لیگ برتر حسابی احساسی شده است در تائید ارتباط خوب تراکتورسازی با هوادارانش گفت: «رابطه بازیکنان و هواداران تراکتورسازی مانند رابطه عاشق و معشوق است».

وی در ادامه به مهاجمان تراکتورسازی لقب آنتی گل (ضد گل) داد و در زمانی که یدالله اکبری پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفته بود، گفت: «حالا یدالله اکبری ژست می‌گیره که ضربه را بزند».

وی در خصوص شوت از راه دور پولادی نیز اظهار داشت: «یک ضربه دور برد از مهرداد پولادی» و فاصله ضربه پیمنتا با تیر دروازه پاس را «میکرو میلیمتری» دانست.

وی کارت زرد مجید حیدری را به نام مجید غلام نژاد ثبت کرد و در مورد نتیجه نگرفتن‌های تراکتورسازی گفت: «تراکتور شخم می‌زند اما تیم‌های دیگر درو می‌کنند!».

گزارشگر تبریزی، اهوازی‌ها را هم از صحبت‌هایش بی‌نصیب نگذاشت و برای تعریف از تعداد هواداران تراکتورسازی گفت که شهرهایی هستند که تیم‌هایشان قهرمان لیگ برتر شده اما یک هزار هوادار هم ندارند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40476


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/9/7 و ساعت 12:38 عصر | نظرات دیگران()
آخرین تحلیل‎های افشاگرانه از جنگ یمن

حجت الاسلام مهدیطاب درگیری های یمن را توطئه صهیونیسم و یهودیان جهت انحراف افکار عمومی از جنایات اسرائیل دانست.

حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با رسا ضمن تحلیل اتفاقات و درگیری های کشور یمن گفت: در اینجا چند بحث است که باید به آن توجه کرد. اینکه رسانه ها اعلام می کنند شیعیان در یمن مورد تعرض قرار گرفته اند غلط است زیرا شیعه به کسی اطلاق می شود که 12 امام را قبول داشته باشد.

وی افزود: افرادی که در یمن مورد تعرض و هجمه قرار گرفته اند زیدی مسلک و از دایره شیعه بیرون هستند.

استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل خود از هدف استکبار جهت رسانه ای شدن این اتفاقات نیز گفت: رسانه ایو یا جنگ نمایی بین شیعه و سنی است.

وی بیان داشت: رسانه های بین الملی، آمریکایی و صهیونیستی با بزرگنمایی این حوادث می خواهند جریانات اسرائیل و جنایات این رژیم در غزه که دنیا به سمت محکوم کردن آن می رفت تحت شعاع قرار دهند و افکار عمومی دنیا را مشغول حوادث دیگری بکنند.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: آنها به نحوی می خواهند پای ایران را در داستان صعده باز کنند در حالی که این مساله یک موضوع فرعی است.

وی ادامه داد: آنها با استفاده از احساسات و عواطف مردم ما می خواستند موضوع را از مبارزه با اسرائیل و خطر این رژیم به نقطه ای ببرند که اصولا اهمیت چندانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اختلاف عربستان و یمن یک اختلاف مرزی است و ربطی به شیعیان ندارد، تاکید کرد: ا کردن این موضوع و القا آن به شیعیان توسط خبرگزاری های تحت سلطه صهیونیسم نوعی ایجاد جنگ گر قرار بود اختلاف این دو کشور شیعیان باشند، شیعیان دوازده امامی که در مناطق شرقی عربستان زندگی می کنند باید در اولویت مقابله باشند در حالی که ما هیچ گونه تقابلی در آنجا نمی بینیم.

وی بیان داشت: این مسائل یک بازی سیاسی است که راه انداخته اند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: صهیونیست ها معمولات قضایایی را که می خواهند بواسطه آن ذهن دنیا را مشغول کنند، در محدوده یمن انجام می دهند و معمولا ناوهای آمریکا نیز در این محدوده مورد هدف قرار می گیرند و بعد هم اعلام می کنند که القاعده این کار را کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صهیونیست ها، عربستان و یمن را سرکار گذاشته اند گفت: ما از دید انسانی که یک عده انسان بی گناه در این حوادث کشته می شوند از مردم یمن دفاع می کنیم اما نباید بازی این جریانات را بخوریم.

حجت الاسلام طائب در بخش دیگری از سخنانش خواستار هوشیاری و دقت بیشتر رسانه ها جهت انعکاس رویدادهای کشور یمن شد و گفت: ما در اطلاع رسانی و انعکاس این اتفاقات نباید بازی جریانات خبری دنیا را بخوریم.

وی تاکید کرد: رسانه ملی نیز اگر می خواهد اخبار این حوادث را منعکس کند باید توجه کامل به قضایا داشته باشد و اگر خبرنگار خودشان حوادث را دید نسبت به نقل و انعکاس آن اقدام کند نه اینکه ترجمه اخبار را از شبکه های بین المللی بگیرد و بعد از مدتی معلوم شود که بازی خبری خورده ایم

http://rajanews.com/detail.asp?id=40390


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/9/5 و ساعت 7:49 عصر | نظرات دیگران()
سردار قاسمی خبر ایلنا را تکذیب کرد

حاج سعید قاسمی خبر، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) را تکذیب کرد و گفت: این خبرگزاری به نقل از من نوشته که دیپلماسی احمدی نژاد ذلیلانه است.

"حاج سعید قاسمی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سخنرانی اش در همایش قبلتین چند روز قبل در دانشگاه علوم پزشکی یزد، افزود: بنده گفتم اگر دیپلماسی ذلیلانه بوده و قوی نباشد، اینگونه خواهد شد که امارات هر گاه بخواهد برای ما خط و نشان می کشد.

وی با بیان اینکه مطلب تحریف شده از وی در روزنامه های اندیشه نو و اعتماد تیتر شده است، اظهار داشت: من همواره تاکید کرده ام که مواضع احمدی نژاد، تفکر و اندیشه های امام را احیا کرد و خط بطلانی بر تفکر معامله با آمریکایی ها کشید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مردم به دلایل متعدد و به خاطر همین مواضع احمدی نژاد، او را در داخل و خارج از کشور دوست دارند.

قاسمی با اشاره به فتنه های بعد از انتخابات اضافه کرد: سعودی ها و شبکه تلویزیونی العربیه در اقدامات شیطنت آمیز پیشتاز دامن زدن به ناآرامی ها بودند که اگر با آنان به طور قوی برخورد نکنیم، رفتار نادرست خود را تکرار می کنند.

این استاد دانشگاه گفت: ما از رییس جمهور می خواهیم که با مصر، یمن و عربستان انقلابی برخورد کند.

قاسمی در پایان تصریح کرد: البته این نخستین بار نیست که این رسانه های اصلاح طلب دست به تحریف سخنان بنده می زنند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40381


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/9/5 و ساعت 7:46 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا