پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، تو را به آنچه خدایت بدان فرمان داده راهنمایی می کند و زهد، راه ترا به سوی آن آسان می گرداند . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31
:بیخوابی 23 ساله مرد بلژیکی
 
  
راهم هوبن بلژیکی که براثر یک سانحه رانندگی فلج شده 23 سال نخوابیده است.
واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی : این مرد 46 ساله که در همه این سالها بیدار بوده است ، هم اکنون می تواند با یک انگشت و یک رایانه کوچک که با انگشت دستش لمس می کند خواسته هایش را منتقل کند.

پزشکان از این مساله اطلاع نداشتند تا اینکه اخیرا با استفاده از یک شیوه پیشرفته اسکن مغزی این واقعیت روشن شد و سبب بهت پزشکان و خانواده این مرد بلژیکی شد، البته امیدی به بهبود وضع این مرد بلژیکی نیست .

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:23 عصر | نظرات دیگران()
روایت قاسمی از عاملان کشتار حجاج ایرانی
به گزارش ایرنا، حاج سعید قاسمی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس،‌ در همایش قبلتین با موضوع شهادت حجاج و کشتار شیعیان یمن اظهار داشت: علاوه بر تمام خیانت های سعودی ها، در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عربستان و امارات کلاس های آموزشی دایر کردند تا بتوانند NGOها را برای حضور در نارآرامی های خیابانی تهران فعال کنند.
حاج سعید قاسمی با اشاره به کشتار خونین حجاج ایرانی در سال 66 گفت: مسوول عملیات کشتار، ژنرال "اولریش ویگنر" یک یهودی آلمانی تبار بود که در عربستان به او مسوولیت داده شد.

به گزارش ایرنا، حاج سعید قاسمی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس،‌ در همایش قبلتین با موضوع شهادت حجاج و کشتار شیعیان یمن اظهار داشت: علاوه بر تمام خیانت های سعودی ها، در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عربستان و امارات کلاس های آموزشی دایر کردند تا بتوانند NGOها را برای حضور در نارآرامی های خیابانی تهران فعال کنند.

نئوصهیونیست های وطن فروش به عربستان گزارش می دهند

قاسمی با بیان اینکه نئوصهیونیسم های وطن فروش به عربستانی ها می گویند که تحمل داشته باشید دولت احمدی نژاد سرنگون می شود و ما به زودی سر کار می آییم، گفت: این آقایان به عربستان چراغ سبز نشان می دهند.

سردار قاسمی یادآور شد: بعد از 13 آبان امسال مشخص شد که دیگر همه چیز تمام شده و اکنون دیگر هدایت فتنه ها در دست مسعود رجوی و ولیعهد است، چرا که دیگر مخالفان شعار می دهند نه احمدی نه موسوی جانم فدای پهلوی.

21 سال از کشتار حجاج ایرانی گذشت

این استاد دانشگاه با اشاره به گذشت 21 سال از فاجعه کشتار حجاج بیت الله الحرام افزود: امسال دومین سالی است که مراسمی هر چند بسیار محدود در مکانی همچون دانشکده فنی برگزار می شود. این درحالی است که درسالگرد حادثه یاد شده، هیچ سخنی درهیچکدام از رسانه های کشور مطرح نمی شود.

وی با بیان اینکه کشتار حجاج بر امام (ره) بسیار سخت گذشت، اظهارداشت: به تعبیری می توان گفت این حادثه، رحلت حضرت روح الله خمینی را یک دهه جلو انداخت.

سردار قاسمی ادامه داد: متاسفانه چنین موضوعاتی در کشور ما حتی با این عظمت، دستخوش جریانات سیاسی شده است به گونه ای که مسایل را متناسب با جریانات روز، محو یا برجسته می کنیم که از جمله آن می توان به کشتار حجاج ایرانی بیت الله الحرام در سال 66 اشاره کرد.

وی در خصوص این واقعه توضیح داد: کشتار حجاج ایرانی در یک سال آخر جنگ اتفاق افتاد و بیش از 500 تن توسط یک فرمانده یهودی آن هم در جایی که کسی حق ندارد حتی بر خود خراش کوچکی وارد کند و در این صورت باید دیه بپردازد، به شهادت رسیدند.



عملیات کشتار حجاج را چه کسی انجام داد؟

سردار قاسمی با اشاره به تاریخ کشتار حجاج گفت: مسوول عملیات کشتار، ژنرال "اولریش ویگنر" یک یهودی آلمانی تبار بود که در عربستان به او مسوولیت داده شد.

وی توضیح داد: ویگنر قبل از عملیات طبس هم در قالب خبرنگار شبکه ZDF آلمان کل مسیر طبس را شناسایی کرده و عملیات را به دست "چارلی بکویث" فرمانده عملیات طبس سپرد.

این استاد دانشگاه گفت: ویگنر به عنوان مسوول هماهنگی امنیتی شهر مکه از سوی عربستان منصوب شده بود و همزمان به طراحی عملیات کشتار حجاج می پرداخت. وی روز درگیری با حجاج، کنار هلیکوپتر درباز نشسته و از بالا کل عملیات را هدایت می کند.

سردار قاسمی در ادامه سخنان خود به خاطره ای از حج اشاره کرد و گفت: برای حج به مکه رفته بودم که یک نیجریه ای به من گفت هنگامی که 15 ملوان انگلیسی را دستگیر کردید، ما در کشورمان سه روز جشن و پایکوبی برپا کردیم، ما می دانیم که این کار تنها از ایران بر می آید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دیگران به توانایی ما اعتقاد داشته و رفتار ما را در خور تحسین می دانند در حالی که ما کار خودمان را باور نداریم.

وی با اشاره به مناظره موسوی و احمدی نژاد گفت: یکی از نکاتی که موسوی در آن مناظره به عنوان انتقاد نسبت به احمدی نژاد مطرح کرد، این بود که چرا از این نظامیان انگلیسی خلع لباس نظامی کرده و کت و شلوار بر تنشان کردید. وی این مسئله را به عنوان نکته ای منفی توصیف کرد در حالی که باید گفت او با سطحی نگری به موضوع پرداخته و به اصل قضیه پی نبرده است. زیرا هنگامی که یک نظامی انگلیسی را خلع لباس کنید، نهایت خرد کردن شخصیت او به شمار می رود.

سکولاریسم و وهابیت در کنار هم علیه ایران

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی شاهد شکل گیری یک جبهه واحد شامل کشورهای غربی و مرتجع عربی با یکدیگر بودیم، تصریح کرد: آنها وارد اردو کشی شده و با دو جریان "سکولاریسم" و "وهابیت" به مصاف ما آمدند.

وی با بیان اینکه اگر چه بین وهابیت و سکولار تفاوت است، اضافه کرد: این دو، مانند دو تیغ قیچی برای مبارزه با تشیع به نتیجه و اتفاق نظر رسیدند چرا که انقلاب اسلامی آنها را غافلگیر کرد و پس لرزه هایش آنان را به وحشت انداخت.

وهابیت برای مقابله با شیعه راه افتاد

قاسمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وهابیت، جریان تند فرقه سنی است، اضافه کرد: آنها به این نتیجه رسیدند که نمی توانند با مدل آمریکایی به مبارزه با ما بیایند، به همین دلیل به دنبال جریانی انحرافی از جنس و کلام خودمان بودند تا آن را اشاعه داده و در مقابل ما جبهه ای قوی تشکیل دهند.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری روی وهابیت تصریح کرد: آنها در تمام محورهای مرزی ما و سیستان و بلوچستان اقدامات خود را توسعه دادند و با افراد خود در قالب شیخ و روحانی به صورت جذاب و فریبنده با پای پیاده از این روستا به آن روستا رفته و طرح های خود را پیاده می کردند.

قاسمی گفت: آنها در سیستان و بلوچستان در حال تزریق پول برای ترویج وهابیت و اسلام آمریکایی هستند.

ده هزارمین روز اسارت 4 دیپلمات ایرانی

قاسمی با اشاره به مصادف بودن 10 آذر با ده هزارمین روز اسارت 4 دیپلمات ایرانی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید این مسایل را زنده کنید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یک سال و نیم قبل از انقلاب، در عربستان طی کنفرانسی تصمیم گرفته شد که ایران را به هم بریزند، به همین دلیل، روی فرقه های گوناگون در نقاط مختلف کشور از جمله خلق عرب در خوزستان، گنبد، آذربایجان، شمال و کردستان کار کردند که تنها توانستند در کردستان موفق شده و به نتایجی دست یابند که مسایل آن تا به امروز نیز ادامه دارد.

خیانت سعودی ها

قاسمی با بیان اینکه یکی دیگر از خیانت های سعودی ها دادن چک سفید امضا به عنوان هزینه جنگ به صدام بود، اضافه کرد: آنها چک را داده و گفتند "پول از ما، سرباز از تو، مادام که خمینی سر کار است ما خواب نداریم."

وی ادامه داد: اما زمانی که عربستان از عراق مبلغ داده شده خود را طلب کرد، صدام نیز عصبانی شده و طی 6 ساعت کویت را به اشغال خود در آورد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ها و اتحاد بسیاری از کشورها در جنگ عراق علیه ایران گفت: جنگ تحمیلی جنگ با عراق نبود چرا که در این جنگ از 18 ملیت اسیر داشتیم.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:10 عصر | نظرات دیگران()
کشیش آمریکایی: باراک اوباما تجسم شیطان در کالبد انسان

یک کشیش آمریکایی باراک اوباما را یک "شیطان واقعی" و عامل جنایاتی در جهان دانست و اعلام کرد: بر اساس قانون اساسی آمریکا، او را فاقد مشروعیت برای اداره این کشور است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از "راشا تودی"، یک کشیش سیاه‌پوست آمریکایی در شهر نیویورک اعلام کرد که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا تنها توانسته با به بازی گرفتن اذهان جهانی نسبت به مسئله تبعیض نژادی، به کاخ سفید راه یابد و به چنین جنایاتی در جهان انجام دهد.

"جیمز دیوید" کشیشی که پیش از این طعم زندان را نیز تجربه کرده است، باراک اوباما را نه تنها شهروند آمریکایی ندانسته، بلکه او را یک "شیطان واقعی" می‌داند و بر اساس قانون اساسی آمریکا، او را فاقد مشروعیت برای اداره این کشور توصیف کرده است.

این کشیش در منطقه "‌هارلم" نیویورک همواره پیام‌های سیاسی صادر می‌کند و در برنامه‌های رادیویی نیز از طرفدارانی برخوردار است.

وی با بیان این که معتقد است که باراک اوباما یک "شیطان واقعی" است، اظهار داشت که از سوی پلیس و سرویس امنیتی به دیدار وی آمده‌اند و وی انتظار دارد به دلیل باورهای سیاسی خود بازداشت شود اگر چه این امر از نظر او نقض آزادی بیان است.

"خواهر الیزابت" همسر این کشیش نیز که خود یک راهبه است هیچ شکی در خصوص درستی صحبت‌های همسر خود ندارد و می‌گوید: من 100 درصد از او پشتیبانی می‌کنم و باور دارم که این سخنان صحیح و الهی هستند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40371

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:8 عصر | نظرات دیگران()
چرا کردان از لاریجانی‌خواست که به عیادتش نرود؟

اینکه چرا لاریجانی درمراسم تشییع دوست قدیمی و معاون سابق خود شرکت نکرد و در بیمارستان نیز به عیادت وی نرفت از سوال هایی است که تاکنون جوابی نیافته است.

به گزارش شبکه ایران، عدم حضور علی لاریجانی در مراسم تشییع دوست قدیمی و معاون سابق خود روز گذشته شایعات و اظهار نظراتی را به همراه داشت. خصوصا پس از آنکه لاریجانی پیام تسلیتش نیز با کمی تاخیر صادر شد.

اما امروز سایت پرچم با صحه گذاشتن بر یکی از این نظرات گزارش داد: چند روز قبل از سفر علی لاریجانی به عراق مرحوم علی کردان نامه ای خطاب به وی نوشته و از طریق یکی از دوستان مشترک به وی می رساند، در این نامه کردان به دلیل وقایعی که در جریان استیضاح بر وی گذشته بود از دوست سابق خود به شدت گلایه کرده و از وی خواسته بود که به عیادت کردان در بیمارستان نرود .

همچنین، وی از علی لاریجانی خواسته بود تا در مراسم تشییع و نیز مراسم ختم و تدفین وی نیز حاضر نشود. در این نامه کردان اسم شخص دیگری رانیز آورده و یاد آور شده که از وی و علی لاریجانی ناراحت می باشد. وی خطاب به لاریجانی نوشته بود: من فردای قیامت جلویت را خواهم گرفت آنجا باید پاسخگو باشی.

گفتنی است که افراد متعددی حتی ازمقامات دولتی واسطه شده بودند تا رئیس مجلس به عیادت کردان برود و حتی در جریان سفر دکتر لاریجانی به عراق وی از نجف قصد تماس تلفنی باکردان را داشته که پس از پاسخ منفی کردان برای برقراری ارتباط لاریجانی پیام می دهد که در نجف برای سلامتی کردان دعا می کند.


در حال حاضر رایزنی های بسیاری برای شرکت لاریجانی در مراسم بعدی کردان از سوی واسطه های متعددی انجام شده اما خانواده آن مرحوم نیز به شدت ناراحت بوده و از پذیرش این درخواست خودداری کرده اند.

طی ماه های گذشته در یکی از سایت های خبری سلسله مصاحبه هایی از کردان با عنوان ناگفته ها به چاپ رسیدکه در بخشی از آن و در مطالب مربوط به ماجرای استیضاح و دکتر لاریجانی آمده بود: « وقتی سوال از وزیر آموزش عالی می کنند، آقای لاریجانی این سوال را که می بیند، خودش می آید یک حکم می دهد به آقای دکتر عباسپور برای رسیدگی به موضوع. من رفتم به آقای لاریجانی گفتم: آقای لاریجانی تو چرا این کار را کردی؟ گفت: این ها دنبال شیطنت بودند، من می خواستم سوار موج بشوم و قضیه را حل کنیم. من به ایشان گفتم: آقای لاریجانی، این کار شما غیر قانونی است. شما با چه مجوز قانونی این حکم را داده اید؟ کدام آیین نامه به شما اجازه داده؟ اشکال ندارد، یک نماینده ای برایش یک سوالی وجود دارد، خوب سوال می کند. وزیر علوم هم می آید این جا پاسخ می دهد. از پاسخ اش قانع نمی شوند، سوال می رود به کمیسیون اصل نود. سوال کننده یا اقدام شدیدتری علیه وزیر علوم می کند یا اقدام شدیدتری علیه من می کند. به نظرم شما در این ماجرا وارد نمی شدید بهتر بود.

گفت: نه، شما نمی دانید من می خواهم جلوی یک توطئه را بگیرم. گفتم: به هر حال این کار قانونی نیست. حالا جلوی توطئه را می خواهید بگیرید یا هر چیز. تا اینکه خلاصه آقای عباسپور گزارششان را می دهند. ظاهراً در هیئت رئیسه مطرح می شود و هیئت رئیسه می گوید چون هیچ مجوز قانونی برای قرائت این گزارش در جلسه، چه به صورت علنی و چه به صورت غیرعلنی وجود ندارد، با قرائت گزارش مخالفت می کنند. ولی وقتی می روند درون جلسه، آقای لاریجانی می گوید گزارش را قرائت کنید.

....«آقای لاریجانی خودش می داند، که من سر اعتقاداتم با هیچ چیزی معامله نمی کنم. ایشون بهتر از همه می داند. »

...« بعد که بحث استیضاح مطرح شد، چند نفری که امضا می کنند می آیند پیش یکی از آقایان که امضا بکند، اون آقا برمی گردد اشاره می کند به آقای رئیس مجلس، می گوید: ببین، ما را وارد این بازی نکن. او اگر موافقه من امضا می کنم، اگر موافق نیست، امضا نمی کنم. اون کسی که نامه را آورده بوده می رود بالا با آقای لاریجانی صحبت می کند و می آید پایین بهش می گوید او موافق است و امضا می کند.

در این فاصله که ما با آقای لاریجانی ملاقات می کردیم ایشون می گفت: شما که می دانی، این آقای مطهری خودش است. حرف گوش نمی کند و استیضاح را پس نمی گیرند و حالا من تلاش می کنم و فلان ....ولی حالا که شما که اون عذرخواهی را ندادید، من ترجیح ام این است که شما استعفا کنید. من گفتم: نه! برای چه استعفا کنم؟»
http://rajanews.com/detail.asp?id=40367


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:7 عصر | نظرات دیگران()
هفت فیلم عید قربان از تلویزیون پخش می‌شود

فیلم‌های بره‌ کشون، میش، پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند، درخت چشمه، مزاحم، سیگار ممنوع و اولین ستاره، روز شنبه هفت آذر به مناسبت عید قربان از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش رجانیوز، فیلم تلویزیونی "بره کشون" شنبه هفت آذر ساعت 16 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی ساخته شده و در آن شهره سلطانی، ارژنگ امیرفضلی، رابعه اسکویی، افشین سنگ‌چاپ، احمدرضا اسعدی و سارینا مبینی بازی کردند و داستان درباره بره‌ای است که متعلق به یک دختر روستایی ا‌ست. این بره به اشتباه همراه دیگر گوسفندان به شهر آورده می‌شود، ورود این بره به خانواده‌های مختلف ماجراهایی را به دنبال دارد.

فیلم تلویزیونی "میش" شنبه هفت آذر ساعت 18:20 از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی مجید صالحی، نویسندگی حجت قاسم‌زاده اصل و تهیه‌کنندگی محمدرضا تختکشیان تهیه شده و در آن سعید آقاخانی، امیر جعفری، مهران غفوریان، علی صادقی، مهران رجبی، مصطفی راد، ساعد هدایتی، امیر غفارمنش، علی صالحی و امیر نوری بازی می‌کنند. داستان فیلم "میش" درباره افسری است که قرار است گوسفندی را از روستایی برای تولد فرزندش ببرد، اما در این راه مسائل و اتفاقات مختلفی برای او رخ می دهد ...

فیلم تلویزیونی"پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند" شنبه هفت آذر ساعت 10 صبح از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی شاهداحمدلو و با نقش‌آفرینی محمد کاسبی، اکرم محمدی، سیاوش خیرابی، کیانوش گرامی و ... تهیه شده و داستان درباره پسری به نام نیما است که برای فرار از سربازی و معافیت تمام راه‌ها را امتحان می‌کند، اما وقتی موفق نمی‌شود، تصمیم می‌گیرد تا پدر و مادرش از هم جدا شوند تا به بهانه کفالت مادر معاف شود.

فیلم تلویزیونی "درخت چشمه" شنبه هفت آذر ساعت 22:15 از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی محسن تربیت‌دوست تهیه شده و در آن علی نصیریان، فرهاد بشارتی، رضا فیض‌نوروزی و حسین توشه بازی می‌کنند و داستان درباره پیرمردی است که در شرف عزیمت به سفر حج قرار دارد و برای کسب حلالیت از مردم روستای محل زندگی‌اش سفر کوتاهی را آغاز می‌کند.

فیلم کمدی "مزاحم" شنبه هفت آذر ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی ادوار مولینارو و نقش‌آفرینی لینو ونتورا، ژاک برل، کارولین سلیه و ژان - پی‌یر دارا محصول مشترک فرانسه و ایتالیا هستند. ونتورا در این فیلم نقش رالف میلان یک آدمکش حرفه‌ای را بازی می‌کند که برای به قتل رساندن یک شاهد مهم به مونتپلیه می‌رود. او در یک هتل اقامت می‌کند تا از پنجره آن به شاهد شلیک کند، اما همسایه دیوار به دیوار او درهتل مردی ناامید و خسته از زندگی است که نامزدش او را ترک کرده و ...

فیلم سینمایی "اولین ستاره" شنبه هفت آذر ساعت 13:30 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این فیلم محصول فرانسه را لوسین ژان‌باتیست سال 2009 با نقش‌آفرینی خودش، فرمین ریچارد، آنه کانسگنی و جیمی وها ساخت. فیلم "اولین ستاره" روایتگر زندگی مردی سیاه‌پوست است که با زنی سفیدپوست ازدواج می‌کند و حاصل این ازدواج دختر و پسری خردسال به نام‌های لودو و مانو و یک پسر نوجوان به نام یان است.

فیلم سینمایی "سیگار ممنوع" شنبه هفت آذر ساعت 21:30 از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم محصول آمریکا را جیسون ریتمن سال 2005 با نقش‌‌آفرینی جان لاندن، اریک هابرمن، آرون اکهارت، مری جو اسمیت و تاد لوئیزو ساخت. داستان فیلم "سیگار ممنوع" درباره کارمند مرکز تحقیقات توتون است. او باید افراد مختلف را مجاب کند که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر نیست.
http://rajanews.com/detail.asp?id=40342


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:6 عصر | نظرات دیگران()

هر CD هزار و پانصد تومان
عرضه سریال «لاست» در شبکه نمایش خانگی

 

منبع: خبرآنلاین

محمدمهدی جعفری، مدیر موسسه فرهنگی هنری قرن 21، درباره عرضه مجموعه پرطرفدار «لاست» در شبکه نمایش خانگی سخن می گوید.

جعفری، اعلام می کند که در صورت آماده سازی 30 قسمت از مجموعه، این اثر پرطرفدار از اسفندماه وارد بازار می شود تا این بار مخاطبان علاقمند به این مجموعه آمریکایی، امکان تماشای نسخه دوبله فارسی آن را به دست بیاورند. جعفری درباره مراحل آماده سازی این مجموعه سخن می گوید.

تاکنون چقدر از کارهای مربوط به آماده سازی مجموعه «لاست» برای عرضه در شبکه نمایش خانگی انجام شده است؟

هشت قسمت اول فصل اول مجموعه دوبله شده و کارهای مربوط به پوشش آن انجام شده است و برای دریافت مجوز پخش به ارشاد ارائه شد و مجوز دریافت کرده است.

کارهای مربوط به پوشش؟

بله، برای اینکه مجموعه با کمترین میزان حذف مواجه شود و مخاطب در درک و دنبال کردن داستان دچار مشکل نشود، با استفاده از امکانات نرم افزاری پوششی مناسب برای بازیگران طراحی می کنیم.

نتیجه کار چطور است؟

این تجربه در مورد مجموعه «فرار از زندان» هم صورت گرفته بود و راه خوبی است برای اینکه بتوانیم هرچه کمتر کار را کوتاه کنیم. نتیجه هم رضایت بخش بوده است.

هزینه مربوط به این کار چقدر بوده است؟

برآورد ما این است که برای تمامی 100 قسمت، 100 میلیون تومان هزینه این بخش از کار شود.

گفتید که این روش، امکانی برای کمتر کوتاه شدن مجموعه به وجود می آورد، حذفیات قسمت هایی که آماده شده، چقدر بوده است؟

حذفیات هر یک از هشت قسمتی که اکنون آماده نمایش شده، کمتر از یک دقیقه بوده است، که مطمئناً این مساله برای تماشاگران کار رضایت بخش خواهد بود.

رایت عرضه فیلم را در شبکه نمایش خانگی ایران از پخش کننده جهانی آن خریداری کردید؟

شیوه خرید رایت فیلم در ایران برای عرضه آثار در شبکه نمایش خانگی به این ترتیب است که از سوی انجمن ویدئو رسانه برای خرید رایت ها از یکی از واسطه های موجود در ترکیه و یا لبنان اقدام می شود و هریک از موسسات به صورت مستقل این کار را انجام نمی دهد.

به رقم خرید رایت می توانید اشاره کنید؟

نه، متاسفانه این ارقام چون جنبه بازرگانی دارد، نمی تواند به عنوان خبر مطرح شود.

به هزینه هایی که برای آماده سازی آن صرف می شود، چطور؟

100 میلیون تومان هزینه پوششی است و 80 میلیون تومان هزینه ای است که برای دوبله مجموعه در نظر گرفته ایم. علاوه بر این ها برای برخی از قسمت های مجموعه که شاید درک آن کمی دشوار باشد، از منتقد و کارشناسی دعوت خواهیم کرد تا در مورد آن توضیحاتی ارائه کند و این توضیحات در ابتدای هر یک از قسمت ها قرار می گیرد. این بخش های کار نیز هزینه هایی خواهد داشت و همه این ها غیر از هزینه ای است که برای مراحل فنی آماده سازی صرف می شود.

قیمت CDها همان 1500 تومان خواهد بود؟

CDها از طرف موسسه 850 تا 900 تومان به فروش می رسند اما قیمتی که به دست مخاطبان می رسد 1500 تومان است که در مورد CDهای مجموعه «لاست» هم به این ترتیب خواهد بود.

هر CD شامل چند قسمت است؟

هر دو CD 75 دقیقه خواهد بود که سه قسمت از مجموعه می شود. تلاش ما بر این است که به واسطه دسته بندی صورت گرفته در هر دو CD فاصله گذاری مربوط به قسمت های مختلف اتفاق بیافتد.

تصور می کنید مجموعه «لاست» که توسط دوستداران آن حتماً دیده شده، در عرضه شبکه نمایش خانگی مخاطب داشته باشد؟

در مورد مجموعه «فرار از زندان» این تجربه صورت گرفت و کار مورد توجه قرار گرفت. تصور می کنم «لاست» با استقبال گسترده ای مواجه شود زیرا حتی کسانی که نسخه زیر نویس آن را دیده اند علاقمند هستند که دوبله شده مجموعه را هم ببینند و همچنین تغییراتی که به لحاظ پوششی روی مجموعه صورت گرفته موجب می شود تا بسیاری از خانواده هایی که به دلیل این مساله امکان تماشای آن را در فضای خانواده نداشتند بتوانند کار را ببینند.

گویندگان شخصیت های اصلی مجموعه چه کسانی هستند؟

منوچهر والی زاده به جای شخصیت جک، زهره شکوفنده به جای شخصیت کیت و سعید مظفری به جای شخصیت جیمز سخن می گویند.

مجموعه چه زمانی وارد بازار می شود؟

قصد ما این است که بتوانیم هر هفته سه قسمت از مجموعه را وارد بازار کنیم و به این دلیل زمانی کار به بازار می آید که تقریباً 30 قسمت آن آماده پخش شده باشد. بنابراین یا از ابتدای اسفند ماه و یا از ابتدای سال آینده مجموعه وارد بازار خواهد شد.

http://tabnak.com/nbody.php?id=16133


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:6 عصر | نظرات دیگران()
سفر مادر بزرگ اوباما به حج با هزینه یک اماراتی

روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت: ماما سارا، مادر بزرگ اوباما که در کنیا زندگی می کند با هزینه یک اماراتی برای نخستین بار در سن 86 سالگی "حاجیه خانم " می‌شود.

به گزارش فارس، روزنامه الوطن چاپ کویت همچنین نوشت: مادر بزرگ پدری باراک حسین اوباما رئیس جمهوری آمریکا که در کنیا زندگی می کند، پیش از این از سوی سفیر عربستان برای ادای مراسم حج دعوت شد اما تغییر سفیر باعث برخی ناهماهنگی ها و لغو این برنامه شده بود.

پس از این اتفاق مادر بزرگ اوباما معروف به "ماما سارا " خواستار کمک مسلمانان برای رفتن به حج شده بود چرا که نوه‌اش یعنی اوباما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در صورت کمک ممکن بود با واکنش شدید مخالفانش در آمریکا مواجه شود.

در پاسخ به این تقاضا یک بازرگان میلیاردر اماراتی به نام دکتر سلیمان الفهیم شخصاً به منزل ماما سارا در منطقه کوفیلو در کنیا رفت و به او پیشنهاد داد به همراه پسرش و با هزینه وی به حج بروند.

ماما سارا نیز این پیشنهاد را پذیرفت بدین ترتیب مادر بزرگ اوباما برای نخستین بار در سن 86 سالگی "حاجیه خانم " می‌شود.
http://rajanews.com/detail.asp?id=40361


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:5 عصر | نظرات دیگران()
جشن طلاق در انگلیس
البته این عروسک های زن و شوهر با آنهایی که در جشن عروسی است تفاوت دارد . آنها چمدان هایی به دست دارند و حتی در بعضی موارد چاقو یا انواع دیگر سلا ح سرد در پشت آنها فرو رفته است . قیمت این کیک ها بسته به میزان تبحر قنادها در رساندن مفهوم طلاق بین صد تا یک هزار پوند است .
انگلیسی ها این روزها طلاقشان را هم جشن می گیرند.

به گزارش شبکه خبر ، روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا نوشت : زوج های انگلیسی که قصد طلاق دارند ، دوستان و آشنایانشان را به میهمانی دعوت می کنند.

اکنون هر انگلیسی که برای سفارش کیک به شیرینی فروشی می رود از او می پرسند برای طلاق است یا ازدواج . چون برای جشن طلاق هم کیک بسیار بزرگی لازم است که حتما باید مجسمه های زن و شوهری که از هم جدا می شوند روی آن قرار داشته باشد.

البته این عروسک های زن و شوهر با آنهایی که در جشن عروسی است تفاوت دارد . آنها چمدان هایی به دست دارند و حتی در بعضی موارد چاقو یا انواع دیگر سلا ح سرد در پشت آنها فرو رفته است . قیمت این کیک ها بسته به میزان تبحر قنادها در رساندن مفهوم طلاق بین صد تا یک هزار پوند است .

براساس جدیدترین نظرسنجی بسیاری از انگلیسی ها بیشتر از آن که طلاق را فاجعه بدانند آن را آغاز رابطه ای جدید و بهانه خوبی برای شب نشینی می دانند.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:51 عصر | نظرات دیگران()
فرزندمبارک:اگر شرف داری، به کشورت بازگرد
وی در پاسخ به مخالفت عذرخواهی سفیر الجزایر گفت: «من از سفیر الجزایر می‌خواهم تا به کشورش بازگردد و به او می‌گویم اگر کمی شرف داشتی به کشورت برمی‌گشتی و ما تمایل نداریم که تو در قاهره باشی».
جمال مبارک فرزند حسنی مبارک با اتخاذ موضعی جدید، تهدید کرد که از آن چه برای هواداران مصری در خرطوم پایتخت سودان اتفاق افتاد، به راحتی نمی‌توان گذشت. چهارشنبه‌ی گذشته تیم ملی فوتبال الجزایر با پیروزی یک بر صفر در برابر مصر به جام‌جهانی فوتبال راه یافت.

به گزارش پرس.تی.وی – بیروت، جمال مبارک در گفت‌وگو با تلویزیون مصر تصریح کرد: «آن کسی که فکر می‌کند این حادثه به این راحتی‌ها می‌گذرد، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و باید نتایج خشم مصری را تحمل کند».

صحبت‌های جمال مبارک در حالی مطرح شد که برادر بزرگتر او علاء مبارک دست به حمله‌ی لفظی شدیدی علیه کشور الجزایر زد و خواهان خروج عبدالقادر حجار سفیر الجزایر از مصر شد. علاء مبارک در دومین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها پس از غیبتی طولانی خواهان اتخاذ موضعی واحد در برابر تجاوزات و تهمت‌های الجزایر شد و بر ضرورت آن تاکید کرد.

همچنین علاء مبارک از روش تلویزیون الجزیره‌ی ورزشیU در کار بر ضد مصری‌ها انتقاد کرد و قصد این شبکه‌ی تلویزیونی را ناسالم دانست.

لازم به ذکر است که پس از پوشش خبری و انتقادات شبکه‌ی الجزیره از مصر نسبت به تحرک این کشور در جنگ غزه روابط میان قطر و مصر تیره گردید.

علاء مبارک در پاسخ به انتقادات روزنامه‌های الجزایر نسبت به صحبت‌هایش گفت: «این انقادات الجزایری‌ها برایم بی‌معنی است و من در اینجا به عنوان پسر رئیس جمهور حرف نمی‌زنم و فقط به عنوان یک شهروند مصری در این باره اظهارنظر می‌کنم و افکار عمومی مصر در حال جوشش است و این به دلیل تحریکات الجزایری است».

وی در پاسخ به مخالفت عذرخواهی سفیر الجزایر گفت: «من از سفیر الجزایر می‌خواهم تا به کشورش بازگردد و به او می‌گویم اگر کمی شرف داشتی به کشورت برمی‌گشتی و ما تمایل نداریم که تو در قاهره باشی».

این در حالیست که تظاهرات دانشجویی کماکان برای اخراج سفیر الجزایر در مصر ادامه دارد و منابع مصری و الجزایری گفته‌اند که سفیر الجزایر با مشکل گوشه‌نشینی و عزلتی مواجه شده که به وضع سفیر اسرائیل در قاهره شبیه است.

سفیر الجزایر همچنین فاش کرد که شهروندان متعصب مصری با تلفن همراه وی تماس گرفته و به او فحش داده و تهدید به مرگش کرده‌اند. حجار گفت: «این تماس‌ها پایانی ندارد و هر روز در حال افزایش است».

این در حالیست که یک وکیل مصری علیه سفیر الجزایر شکایت کرده و خواهان پرداخت 100 ملیون دلار به خاطر خسارت به اموال مصریان در الجزایر شده است.
همچنین ده‌ها وکیل طوماری را امضا کرده‌اند و از ابوالغیط وزیر خارجه‌ی مصر خواسته‌اند که در صورت عدم عذرخواهی رسمی دولت الجزایر از مردم مصر، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کند.

روز چهارشنبه‌ی گذشته در بازی پلی‌اف بین تیم‌های الجزایر و مصر، این الجزایر بود که موفق شد با نتیجه‌ی یک بر صفر به پیروزی برسد و پس از 24 سال جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند. این در حالیست که مسابقه‌ی دو تیم در قاهره با حواشی زیادی همراه بود و هواداران مصری با پرتاب سنگ به اتوبوس الجزایری‌ها باعث زخمی شدن سه بازیکن تیم ملی این کشور شدند.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()
روز پرتنش شورای شهر به‌خاطر توقیف همشهری و تاکسی‌رانی
چمران: شهرداری چندان روحیه بسیجی ندارد

دویست وسی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با اظهار نظرهای تند و متقابل اعضای این شورا در مسائلی همچون توقیف روزنامه همشهری، شرکت های تاکسیرانی خصوصی و بحث های مربوط به بودجه مترو، به یکی از روزهای پرتنش جلسات شورای سوم شهر تهران تبدیل شد.

به گزارش رجانیوز، مهدی چمران رئیس شورا در ابتدای این جلسه و به مناسبت هفته بسیج با انتقاد از تخلفات موجود در شهرداری تهران گفت: در شهرداری روحیه بسیجی به گونه‌ای که همه برای خدا کار کنند وجود ندارد.

چمران با اشاره به شکایات موجود از شهرداری تهران در دستگاه های نظارتی اضافه کرد: از سوی دستگاه‌های گوناگون شکایت‌های بی‌شماری از شهرداری می‌شود به همین علت باید روحیه بسیجی‌گونه در همه جای شهرداری از رئیس تا به پایین وجود داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه روحیه بسیجی در شهرداری به شدت مورد نیاز است تصریح کرد: این روحیه باید میان کارکنان شهرداری زیاد شود تا میزان شکایت‌ها کاهش یابد.

انتقاد سخنگوی شورا از سیطره بی چون و چرای شهردای بر "همشهری"

در بخشی از جلسه امروز شورای شهر تهران،‌ خسرو دانشجو سخنگوی این شورا با انتقاد از روند حاکم بر مدیریت و نظارت بر روزنامه همشهری با اشاره به این که شورای شهر تهران جایگاهی در مدیریت و برنامه‌ریزی‌ روزنامه‌ همشهری ندارد، اضافه کرد: همشهری ارگان شورا نیست و به شهرداری تعلق دارد و شهرداری هم به اندازه کافی از این رسانه حمایت می‌کند.

وی به مصوبه‌ای مبنی بر این که روزنامه‌ همشهری باید تحت نظارت و کنترل شورای شهر تهران باشد، اشاره و بیان کرد: تمام این قوانین وجود دارد، ولی همواره افراد دیگری بر این نشریه نظارت می‌کنند.

دانشجو با بیان این که همشهری تنها روی کاغذ، ارگان شورای شهر تهران بوده است، خاطرنشان کرد: فعالیت روزنامه‌ همشهری باید تحت نظارت و کنترل شورای شهر تهران باشد.

در این جلسه دبیر، مسجد جامعی، ابتکار، خادم طلایی و چمران نیز راجع به توقیف روزنامه همشهری، اظهاراتی را بیان داشتند..

علیرضا دبیر ـ عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ـ با بیان اینکه در چند روز آینده باید پنج هزارمین نسخه روزنامه‌ همشهری منتشر شود، افزود: روزنامه‌ همشهری بعد از کیهان و اطلاعات که پیش از انقلاب نیز منتشر می‌شدند و از پرسابقه ترین روزنامه‌های کشور است و نزدیک به 18 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد.

وی با تاکید بر این که وزیر ارشاد در موضوع توقیف موقت روزنامه همشهری دخیل نبوده است، تصریح کرد: روزنامه‌ همشهری، روزنامه‌ مدیریت شهری است و برای مدیریت شهری خبرهای آن بسیار موثر و مهم است. در عین حال همشهری یکی از روزنامه‌های خودکفای کشور است.

دبیر خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن افراد شاغل در چاپخانه و قسمت‌های فنی دیگر،‌ دو هزار نفر در این مجموعه مشغول به کارند که با خانواده‌هایشان تعداد آن‌ها به بیش از 10 هزار نفر می‌رسد و این تعداد به جز توزیع کنندگان و مسوولان شهرستان‌های این روزنامه‌ است.

احمد مسجد جامعی ـ عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران ـ نیز تصریح کرد: باید همانند صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان که در سال گذشته با همکاری شهرداری ایجاد شد، صندوقی نیز برای حمایت از روزنامه‌نگاران تشکیل شود.

وی تاکید کرد: در همه نظام‌ها نشریات یکی از ضروریات تامین فضای آزاد اطلاع‌رسانی است و شورا باید در هرگونه محدودیتی که خارج از قانون بوده و آزادی‌های اساسی را زیر سوال می‌برد، دخالت کند.

عضو فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که بالاترین نوع برخورد با یک رسانه، تعطیلی آن است، اضافه کرد: تجربه روزنامه‌نگاری بعد از انقلاب در روزنامه‌ همشهری تبلور یافته و بسیاری از افراد از کنار این روزنامه،‌ رسانه‌های دیگری را به وجود آورده‌اند و روزنامه‌ همشهری مادر همه روزنامه‌های دیگر است.

وی با بیان این که باید مبلغی را برای تاسیس صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران در نظر بگیریم، ادامه داد: این امر اقدامی جدی از طرف شورای شهر تهران برای حل مشکلات افرادی است که فضاهای کاری آن‌ها حذف می‌شود.

مرتضی طلایی ـ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ـ نیز با تاکید بر این که عملکرد همشهری در چاپ آرم یکی از فرقه‌های ظله، قابل قبول نیست، اضافه کرد: البته نوع برخورد با این موضوع هم صحیح نبوده و انتظار داریم که مسوولان فراتر از این مسایل موجود را هم ببینند‌، در واقع با این نحوه برخورد این فرقه و محل آن به همه معرفی شد.

در ادامه این جلسه معصومه ابتکار ـ رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ، با تاکید بر این که برای توقیف روزنامه‌ همشهری این آرم و تبلیغ ، نوعی بهانه محسوب می‌شود، گفت: توقیف یک روزنامه‌ به دلیل انتشار یک تصویر در قالب یک آگهی آن هم تصویری که مربوط به ایران نیست، کاملا یک بهانه است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه برخوردهای دوگانه با مطبوعات فضای اطلاع‌رسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: تعطیلی روزنامه‌های سرمایه، اعتماد ملی و فرهنگ آشتی در ماه‌های اخیر نمونه‌های کمی از نحوه برخورد با اطلاع‌رسانی در جامعه است.

ابتکار اضافه کرد: تعطیل شدن روزنامه‌ها و رسانه‌های منتقد دولت نگران‌کننده است و برخوردهای صورت گرفته با روزنامه‌ همشهری که روزنامه‌ای متعادل در فضای اطلاع‌رسانی است، سوال برانگیز است.

وی خواستار اتخاذ یک موضع قوی از سوی شهردار و شورای شهر تهران در مورد توقیف روزنامه‌ همشهری شد و یادآور شد: باز بودن فضای اطلاع‌رسانی سالم و فضایی که مردم بتوانند در جریان واقعیت‌ها باشند و به اخبار اعتماد کنند، بسیار ضروری است.

انتقاد چمران از همشهری

اما در ادامه جلسه مهدی چمران ـ رییس شورای شهر تهران ـ نیز خطاب به اعضا تاکید کرد: در جلسه امروز موضوع همشهری مطرح می‌شود و نمی‌توانیم در مورد رسانه‌های دیگر صحبت کنیم.

وی با بیان این که روزنامه‌های دیگر مسایل زیادی دارند، اضافه کرد: همشهری برای اولین بار مرتکب اشتباه نشده و بارها به این رسانه تذکر داده شده بود.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: این روزنامه‌ در گذشته هم عکس‌هایی را به صورت اشتباه چاپ کرده بود و کارهایی را نیز انجام داده که نباید صورت می‌گرفت و باید در مورد انتخاب عکس‌ها دقت صورت می‌گرفت.

در ادامه این جلسه همچنین رسول خادم ـ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ـ با انتقاد از توقیف موقت روزنامه‌ همشهری، خاطر نشان کرد: روزنامه‌ همشهری ارگان شورای شهر تهران است و وظیفه شوراست که از آن حمایت کند.

وی یادآور شد: روزنامه‌ همشهری از منابع شهری تامین می‌شود، توسط مدیریت شهری مورد حمایت قرار می‌گیرد و در شرایط توقیف نیز باید نسبت به این شرایط عکس‌العمل نشان دهیم.

اما خادم با انتقاد از عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات در جریان توقیف موقت روزنامه‌ همشهری، اضافه کرد: در مورد نحوه برخورد با روزنامه‌ همشهری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد وارد است.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین تبلیغ علیه فرقه ظله نحوه برخورد با روزنامه‌ همشهری است، چرا که این نوع برخورد باعث تبلیغ این فرقه شده است.

خادم در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا آگاهانه نسبت به این موضوع برخورد کند و در این رابطه تجدید نظر داشته باشد.

این در حالی است که دامنه انتقادات و اظهار نظرها پیرامون همشهری به بعد از جلسه و مصاحبه های اعضای شورای شهر با رسانه ها نیز کشیده شد.

انتقاد شورای شهر از عدم نظارت بر شرکت های تاکسی‌رانی خصوصی از جانب شهرداری

در بخش دیگری از این جلسه، نایب رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اعمال نظارت بر روی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی گفت: در حال حاضر به جای یک سازمان تاکسی‌رانی سی‌وهفت سازمان تاکسیرانی خصوصی در تهران وجود دارد.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز در مورد تشکیل شرکت‌های خصوصی تاکسی‌رانی و نبود نظارت بر این شرکت‌ها تاکید کرد: درآمد ماهانه این شرکت‌ها به صد میلیون تومان هم رسیده است این در حالی است که این مبالغ بر قالب حق شارژهای گزاف و مبالغ دیگری به هر عنوان از رانندگان گرفته می‌شود.

به گفته شکیب، پرسنل تاکسیرانی کم نشده اما زیادتر شده است و علاوه بر حق شارژ ودیعه‌های زیادی هم از رانندگان دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از قالیباف خواست تا در مورد تاکسیرانی توجه جدی داشته باشد و ادامه داد: چند ماه گذشته از شهردار تهران خواستیم تا در این موضوع دخالت کند و قول مساعد هم داده شده اما در حال حاضر هنوز اقدامی نشده است و تنها مدیرعامل را عوض کرده‌اند.

او افزود: این شرکت‌ها کارشان به جایی رسیده که پول‌دار شده‌اند و کسی هم با آنها کاری ندارد و دیگر پاسخگوی کسی هم نیستند؛ بهتر است سهام‌داران شرکت‌های خصوصی نیز مشخص شوند تا مردم و راننده‌ها هم بدانند که این همه پول به کجا می‌رود.

بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: شورای شهر از ابتدا نظارتی بر روی تاکسیرانی خصوصی اعمال نکردند و این شرکت‌ها بدون و داشتن آیین‌نامه مشخص کار خود را شروع کردند.

به گفته بیادی در حال حاضر به جای یک سازمان تاکسیرانی، سی و هفت سازمان مستقل و همه‌‌کاره داریم که اعمال نظارت بر روی آن‌ها سخت شده است.

گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در باره اعتبارات تخصیص داده شده به حمل و نقل شهری

در بخش دیگری از این جلسه رسول خادم در جریان بررسی طرح پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت تامین اعتبار مورد نیاز حمل و نقل و ترافیک (مترو، اتوبوس، مینی‌بوس) در شهر تهران در گزارشی مفصل اعتبارات اختصاص یافته به مترو از سال 66 تا آبان سال 88 را تشریح کرد و یادآور شد: شروع توسعه خطوط قطار شهری تهران و حومه از سال 66 آغاز شده و مجموع کمک‌های دولت به این بخش حدود 9 هزار و 115 میلیارد ریال و سهم شهرداری تهران از سال 79 که مدیریت شهری را بر عهده گرفته است، اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 438 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: این اعتبارات جدای از 15 هزار و 294 میلیارد ریال تسهیلات فاینانس است که در این سال‌ها اختصاص یافته است.

خادم تصریح کرد: در مجموع در سال‌های 66 تا 88 اعتباری بالغ بر 38 هزار و 200 میلیارد ریال برای احداث و توسعه متروی تهران هزینه شده است.

وی بدهی‌های دولت و شهرداری به سیستم بانکی جهت تامین اعتبارات خطوط مترو تهران را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بدهی دولت به سیستم بانکی حدود پنج هزار و 51 میلیارد ریال و بدهی شهرداری به سیستم بانکی حدود سه هزار و 400 میلیارد ریال است و طبق توافقات انجام شده آخرین پرداخت اقساط بدهی‌های دولت و شهرداری به نظام بانکی کشور از طریق تقسیط بدهی‌های مذکور توسط بانک‌های عامل قابل حل و فصل است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که 320 میلیارد ریال اعتبار برای حمل و نقل کل کشور در سال 88 پیش‌بینی شده است و از سهم متروی تهران بالغ بر چهار میلیارد و 60 میلیون تومان اختصاص یافته است، اضافه کرد: دولت در سال جاری حدود یک‌هزار و 612 میلیارد ریال در بخش عمران مترو اعتبار اختصاص داده و شهرداری نیز اعتباری بالغ بر یک هزار و 844 میلیارد ریال تا پایان آبان ماه سال جاری هزینه کرده است.

بر اساس طرح پیشنهادی مصوب امروز، مدیریت شهری اعتبارات مورد نیاز مترو تهران را در بخش تامین کسری بودجه جاری مترو به عنوان یارانه‌ بلیت که یک سوم هزینه بلیت سهم دولت است، را به مبلغ 546 میلیارد ریال برآورد کرده است.

همچنین برای تعهد و تامین کمک هزینه سرمایه‌ای مترو مبلغ هفت هزار و 772 میلیارد ریال از طریق دولت بابت یک دوم مبلغ بودجه عمرانی مترو به ویژه برای تامین واگن‌های مورد نیاز خطوط یک و دو و سه و چهار و پنج و تامین معادل مبلغ یاد شده توسط شهرداری تهران در لایحه بودجه سال 89 را پیشنهاد کرده است.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40314

 

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:47 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا