پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31
سگ، بازیگر هالیوودی را به دادگاه کشاند
جنیفر لوپز، خواننده و بازیگر آمریکایی به خاطر سگش به دادگاه فراخوانده شده است.

به نوشته روزنامه الرایه، میهماندار یک هواپیما از جنیفر لوپز و همسرش به دادگاه شکایت کرده و گفته سگ این زوج او را گاز گرفته است. شاکی خواستار 3 میلیون لیره غرامت شده است.

یکی از کارشناسان رفتار شناسی حیوانات در این باره گفت: این زوج می دانستند که سگشان در خطر‌ساز است و باید او را می بستند.
http://tabnak.ir/

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/9/5 و ساعت 8:46 صبح | نظرات دیگران()
وقتی نهضت آزادی در عقل سران آشوب شک می‌کند!

سردمداران ضدانقلابیگری و افراطی گری پس از 5 ماه تحرکات کور به تازگی به نتیجه جالبی رسیده اند و آن اینکه تندروی را جمهوری اسلامی تحریک می کند و افراد خود را داخل تجمعات آنها می فرستد تا به فضای تندروی و واکنش احساسی دامن بزنند!

کیهان نوشت:به دنبال صدور بیانیه ای با همین مضمون از سوی گروهک نهضت آزادی، رادیو فردا به سراغ مصاحبه با امیر خرم از اعضای گروهک مذکور رفت تا وی این ادعا را توجیه کند. خرم درباره «مواردی از افراد تحریک کننده» گفت: ما به مورد خاص برنخورده ایم اما اینکه حکومت برای کشاندن مبارزات به داخل یک رینگ پرخشونت، دست به چنین شیوه هایی بزند خیلی بدیهی است ]!؟[ طبیعی است که ما چنین پیش فرضی داشته باشیم که حکومت کسانی را به درون جمعیت بفرستد تا شعارهای تند بدهند و احساسات را تحریک کنند. ما مصداق نداریم اما احتمال بروز چنین رفتارهایی از سوی حاکمیت بدیهی است.

وی درباره اینکه آیا در طول 3 دهه گذشته مواردی از این دست بوده، اظهار داشت: اینکه مصداقی داشته باشیم که بتوانیم در این زمینه از فردی نام ببریم، خیر اما از نتایج و برآیند کلی می شود به این جمع بندی رسید که بله، در طول سه دهه گذشته مواردی بوده که در تجمعات آرام، کسانی شعارهای تند داده اند، تحریک کرده اند و همین بهانه سرکوب شده است.

این عضو گروهک نهضت آزادی روشن نکرد که گروهک متبوع وی مصداقاً کدام شعارهای ضدانقلابی را تند و رادیکال می داند. علت هم روشن است. برای مثال این گروهک از خط زدن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یا سر دادن شعارهایی علیه حضرت امام و ولایت فقیه- که دقیقاً خواسته آمریکایی هاست- استقبال می کند و حاضر نیست علیه این شعارها موضع بگیرد.

نکته دیگری که گروهک نهضت آزادی باید توضیح دهد این است که چرا پس از 5 ماه ضدانقلابی گری کور، تازه نگران شده و به یادش افتاده که این شعارها تند و رادیکال است و نباید سر داده شود. آیا غیر از این است که علت اصلی را باید در بی اعتنایی و بدگمانی قاطبه ملت و نمایان شدن پایگاه واقعی گروهک ها جست وجو کرد؟

مسئله سوم این است که نهضت آزادی برای فرار از مسئولیت، چند ده یا حداکثر چند صد نفر مهره میدانی خود را متهم به بلاهت، ساده لوحی و تحریک پذیر کرده در حالی که پیش از این از شعور در جنبش و رهبری خودکار و خودجوش آشوبگران حرف می زد و ادعا می کرد موسوی و کروبی، رهبرانی قراردادی و اخلاقی بیشتر نیستند. یعنی می شود نیروهای میدانی هم رهبران جنبش کذایی باشند و هم ساده لوح معرفی شوند؟!

نکته چهارم اینکه هیچ تردید در تأثیرپذیری گسترده گروهک منافقین (سازمان مجاهدین خلق، فرزندان معنوی مهندس بازرگان) از نهضت آزادی نیست و این گروهک متأثر از انحرافات نهضت آزادی با تحریک آنها علیه انقلاب و خیال باطل از قدرت خود وارد فاز ترور و خشونت و جنایت علیه نظام شد که مصداق روشنی از ردپای نهضت آزادی در خشونت طلبی و محاربه است. نشان به آن نشان که آنها همین امروز هم حاضر نیستند صراحتاً جنایات منافقین را محکوم کنند و صرفاً می گویند آن تحرکات، «مصلحت» نبود!

http://rajanews.com/detail.asp?id=40393


 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/9/5 و ساعت 8:46 صبح | نظرات دیگران()
توهین موسوی به بسیجیان در هفته بسیج

میرحسین موسوی در حالی از بسیج با عناوینی از جمله "جیره خوار"، "بی نیت"، "حزب سیاسی" و "سرانه بگیر" یاد کرده است که مراجع تقلید در روزهای گذشته از عملکرد بسیج تقدیر کردند و آن را سرمایه‌ای ارزشمند خواندند.

به گزارش شبکه ایران، مهندس میرحسین موسوی در پانزدهمین بیانیه خود، به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، بسیجیان را مورد فحاشی و اتهاماتی بی سابقه قرار داد.

وی در بخشی از آخرین بیانیه خود بسیج را "جیره‌خوار" دولت نامید و مدعی شد که بسیجیان در ازای دستگیر کردن مردم در اجتماعات پاداش سرانه می‌گیرند. او گفت: "افسوس بر بسیج اگر تا حد یک حزب سیاسی تنزل کند."

میرحسین موسوی همچنین با حمله به سازمان بسیج مستضعفین آن را دستگاهی "بی‌نیت" توصیف کرد که چشمانش را می‌بندد و دست ‌و پای خواهران و برادرانش را می‌شکند!

او در عین حال اغتشاش‌گرانی که تعداد آن‌ها در تجمع غیرقانونی روز 13 آبان به چند هزار نفر کاهش یافت را، "مردم" نامید.

میرحسین که بدون ارائه حتی "یک سند" تمام نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات دهم را به تقلب متهم کرده بود، "دروغگویی" را هم به مسئولان نظام نسبت داد اما در عین حال خود و حامیانش را "راستگویان" توصیف کرد و از بسیجیان خواست تا به آنان بپیوندند.

مهندس موسوی در بخش پایانی این بیانیه آنچه که "ایجاد هراس در مردم" می‌نامید را، تازه‌ترین راه‌برد بسیج دانست که از آن با عنوان "اقلیت اقتدار طلب" یاد کرد.

در همین راستا وی با بیان اینکه "کافی است مردم بترسند تا پای قدرت‌ها به مرزهای این بوم باز شود"، از افغانستان و عراق به عنوان مثال یاد کرد و اظهار داشت: "در هر دو آن‌ها نخست مردم ترسانده شدند و ترسیدند."

اما حمله موسوی به جایگاه بسیج و بسیجی در حالی در دستور کار قرار گرفته است که وی پیش از این در برنامه‌های تبلیغاتی خود و سخنرانی‌های انتخاباتی، برای گسترده‌تر کردن دامنه حامیانش خود را یک "بسیجی" می‌نامید.

حتی در همان زمان انتخابات برخی منابع خبری از تلاش ستاد موسوی برای جذب برخی از فرماندهان پایگاه های بسیج در ستاد انتخاباتی وی، در قبال پرداخت مبالغ میلیونی خبر دادند که البته با مخالفت بسیجیان همراه شد.

با این حال تناقض در ادعا و عمل موسوی باعث رویگردانی بسیجیان از وی شد و اینگونه بود که تخریب رسانه‌ای این نهاد در دستور کار رسانه‌های حامی مهندی موسوی قرار گرفت.

* مهندس و یک تناقض دیگر

اما هفته‌ای که گذشت فرصتی بود که مراجع و علما نظر خود را در مورد بسیج اعلام کنند و تناقض دیگری در ادعاهای موسوی که همواره از مراجع و علما دم می‌زند، ثبت شود.

موسوی در حالی از بسیج با عناوینی از جمله "جیره خوار"، "بی نیت"، "حزب سیاسی" و "سرانه بگیر" یاد کرده است که مراجع تقلید در روزهای گذشته از عملکرد بسیج تقدیر کردند و آن را سرمایه‌ای ارزشمند خواندند.

امروز نیز مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بسیجیان، فرمودند: تا هنگامی که بسیج است، هیچ تهدیدی متوجه نظام اسلامی نخواهد شد و این موضوع، یک رکن اساسی است.
http://rajanews.com/Detail.asp?id=40388


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/9/5 و ساعت 8:45 صبح | نظرات دیگران()
 هدیه 45 هزار دلاری اتوئو برای همبازی ها در تیم ملی

هدیه 45 هزار دلاری اتوئو برای همبازی ها در تیم ملی

حوادث  - سامی اتوئو مهاجم تیم اینتر میلان ایتالیا و تیم ملی کامرون به مناسبت صعود این تیم به مسابقات جام جهانی 2010 افریقای جنوبی به هریک از بازیکنان ساعتی به ارزش تقریبی 45 هزار دلار هدیه کرد .

این ساعتها طلاکاری شده و دارای نگینهای الماس است .کامرون در آخرین دیدار مرحله مقدماتی درروزشنبه گذشته با نتیجه دو بر صفر مراکش را شکست داد و در این میان نه گل از کل گلهای این تیم دردیدارهای مقدماتی توسط اتوئو به ثمر رسید.

او قبل از انجام این بازی به شبکه تلویزیونی  تله فوت فرانسه گفت :شما ساعتی را که به اوسین بولت در تابستان دادم به خاطر دارید؟اگر ما امروز صعود کنیم من به هر کدام از بازیکنان تیم یک ساعت مچی هدیه می دهم که پشت آن عبارتی از طرف من حک شده است .این نخستین بار نیست که اتوئو نقش حاتم طایی را در تیم بازی می کند و سابق براین هم از درآمد نجومی اش مبالغی را برای خرید کادوهای گرانقیمت برای بازیکنان تیم کامرون خرج کرده است .

برای مثال چهار سال قبل او پس از پیروزی 3-2 بر تیم ساحل عاج به هر کدام از آنها پاداشی 2000 دلاری داد .ساعتهای اهدایی از سری جواهرات و ساعتهایی است که از اواسط امسال تحت عنوان دنیای اتوئو به بازار عرضه شده است و به نظر می رسد او با این هدیه ها بیش از آنکه در پی تشکر از همبازیهایش باشد به دنبال بهانه ای بوده تا موضوع عرضه این سری ساعتهای لوکس را در رسانه ها مطرح کند.

http://khabaronline.ir/news-25650.aspx


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 8:36 عصر | نظرات دیگران()

تظاهرات علیه ایران در یمن

سیاست > دیپلماسی  - 
چند صد تن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، پایتخت یمن، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش رسانه های غربی این عده شعارهایی علیه جمهوری اسلامی می دادند و ایران را به مداخله در امور داخلی یمن و "توسعه طلبی" متهم می کردند.

این رسانه ها افزودند: دولت یمن، نهادها واشخاصی را در جمهوری اسلامی به حمایت از شورشیان شیعه زیدی در شمال یمن متهم کرده، اما ایران این اتهام را رد کرده است.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 8:35 عصر | نظرات دیگران()

سعودی‌ها جنازه‌های حجاج شهید را لگدمال و بر روی جنازه‌ها رقص و پایکوبی کردند

سیاست > چهره ها  - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از کشتار خونین حجاج در سال 66 در عربستان، سعودی ها جنازه های حجاج شهید را لگدمال کردند و بر روی جنازه ها رقص و پایکوبی می کردند.

به گزارش ایرنا، "علیرضا زاکانی" در نشستی از سلسله‌ نشست‌های اندیشه‌ای دفتر گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان «وهابیت؛ آتشی بر جان اسلام» با اشاره به اینکه در سال 66 از حجاجی بوده است که "مدینه بعد" بودند و در ابتدا به مکه رفتند گفت: سال 66 مصادف با 1307 هجری قمری وارد مکه شدیم؛ در آن زمان حضور کسانی که در مدینه بودند حاکی از این مساله بود که با مسلمانان در مدینه برخورد خوبی صورت گرفته است.

زاکانی که در آن زمان 22 ساله بوده است می گوید: بعد ازظهر ششم ذی الحجه بعد از خواندن نماز ظهر به راه افتادیم به جلوی بعثه که رسیدیم دیدیم که آقای کروبی که در آن زمان نماینده رهبری در امور حج بودند سخنرانی می کرد؛ برایمان جای تعجب داشت که در مسیر برخی اتومبیل های عبوری عمدا به داخل جمعیت می آمدند و سعی می کردند رعب و وحشت ایجاد کنند.

وی در ادامه گفت: در مسیری که به سمت بعثه می رفتیم این اتومبیل ها رعب و وحشت زیادی ایجاد کردند پس از رسیدن به بعثه احساس این بود که تقریبا خیابان ها خالی شده است ما این را خوب ارزیابی کرده بودیم و فکر می کردیم آنان تمهدیدات اندیشیده اند ولی متاسفانه آنان نیت دیگری داشتند.

وی گفت: یکی دیگر از اتفاقاتی که شک ما را رقم زد این بود در جایی که آقای کروبی سخنرانی می کرد از روبه رو به صورت وی آیینه می انداختند و نمی خواستند کروبی سخنرانی کند. حضور اتومبیل ها و این مساله باعث شد که ما مطمئن شویم که اتفاقی در حال روی دادن است.

زاکانی افزود: راهپیمایی ما مصادف با زمانی شد که وزیر شعار با شعارهای زیبایش مردم را به سمت جلو فرا می خواند و ناگهان خبر دادند که یکی از بالگردهای آمریکایی در خلیج فارس سقوط کرده است، به همین دلیل جمعیت شاد بودند.

وی با اشاره به اینکه در قسمت عقبی کاروان حضور داشت گفت: بعد از مدتی دیدیم که عده ای مجروح خونین به عقب می آورند. مردم می گفتند که از بالای پارکینگ به روی جمعیت سنگ و آهن می ریختند که عده ای مجروح شدند.

زاکانی افزود: من یکی از مجروحان را به سمت عقب بردم و با کمک 50 نفر از افراد چوب بدست گرفتیم و در عقب جمعیت ایستادیم تا مانع ورود شرطه ها و ضربه زدن آنان شویم. شرطه ها راه را طوری بسته بودند که جمعیت راه فراری نداشته باشد.

وی اظهار داشت: ما 50 نفر با چوب هایی که در دست داشتیم به آنان حمله می کردیم و آنان را عقب می راندیم آنها هم به سمت ما هجوم می آوردند و ما عقب می رفتیم که این حالت ادامه داشت. در آخر هنگامی که می دیدند کاری از دستشان ساخته نیست ، تیراندازی می کردند که یکی از افراد ایرانی در کنار من از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وی اظهار داشت: زمانی که می خواستیم به عقب بازگردیم جانباز ویلچری را دیدم که درخواست کمک می کرد من به کمکش رفتم متاسفانه چرخ ویلچر او به لبه خیابان گیر کرد و او با سر به زمین افتاد با کمک برادری او را بلند کردیم و به داخل جمعیت بردیم.

در آن زمان شرطه ها گازی را به داخل جمعیت انداختند که من دیگر هیچ چیز را ندیدم فقط از آب لجن مال شده زمین به صورت خود زدم.

وی گفت: جمعیت همچنان در حال حرکت بود که ناگهان مشاهده کردم درب هتل ها باز شد جمعیت به سمت هتل ها حرکت کرد.

زمانی که جمعیت وارد هتل ها شد زمان اذان بود ما برای اینکه آنان دیگر به کشتار خود ادامه ندهند به اقامه نماز ایستادیم بعد از اقامه نماز در جای خود نشستیم و تا ساعت 10 شب از جای خود تکان نخوردیم.

وی گفت: صدای داد و فغان زخمی ها به گوش می رسید آنان گفتند زخمی ها را بیرون بیاورید که زخمی ها از ترسشان از جایشان تکان نخوردند.

زاکانی گفت: در ساعت 10 شب به ما گفتند از گوشه خیابان می توانید برگردید ولی نباید به کشته ها نزدیک شوید.زمانی که بازمی گشتیم با جنازه های هموطنانمان رو به رو شدیم؛ کف خیابان پر از جنازه زنان و مردان بود. بیشتر این شهدا در اثر فشار و زیر پا ماندن خفه شده بودند.

زاکانی با اشاره به اینکه 402 نفر از زائران در این حادثه شهید شدند گفت: 275 نفر آنان ایرانی بودند.همچنین این حادثه 649 زخمی به جای گذاشت.

وی گفت: فردای آن روز سعودی ها با بردن نیرو به خیابان ها مانور می دادند که رعب و وحشت ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه به همراه چند نفر به سمت حرم رفتند گفت: راننده آن تاکسی که ما را به سمت حرم می برد بیان کرد که در آن شب آنجا بوده و پس از رفتن ما دیده که سعودی ها جنازه های مارا لگد مال می کردند و به رقص و پایکوبی روی آن می پرداختند.

زاکانی در ادامه گفت: زمانی که به مسجد رسیدیم فردی شیعی را دیدم که گفت من در آن زمان در هتل بودم و تمامی این صحنه ها را می دیدم او که نمی توانست به خوبی فارسی صحبت کند می گفت: عاشورا، عاشورا،عاشورا.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 8:34 عصر | نظرات دیگران()
ایران آماده همکاری با برزیل برای ایجاد نیروگاه های هسته ای

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فناوری هسته ای ایران بومی است نه وارداتی گفت: ما نیازی به واردات فناوری هسته ای نداریم اما می توانیم برای ایجاد نیروگاه های هسته ای با برزیل همکاری خوبی داشته باشیم.

 

به گزارش واحدمرکزی خبر،محمود احمدی نژاد در گفت وگو با تلویزیون ملی برزیل درپاسخ به این پرسش که آیا ایران آماده است از برزیل فناوری هسته ای وارد کند، افزود: فناوری هسته ای ایران برای تولید انرژی هسته ای است اما فناوری نیروگاه های هسته ای استفاده از انرژی هسته ای است و دو کشور در این زمینه می توانند همکاری خوبی داشته باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و برزیل حق استفاده از فناوری غنی سازی را دارند، تاکید کرد که هر دو کشور به استفاده از انرژی هسته ای در نیروگاه ها نیاز دارند.

رییس جمهور به مزاحمت های ایجاد شده برای برزیل در زمینه هسته ای ناشی از اندیشه سرمایه داری اشاره کرد و اظهار داشت: چند کشور می خواهند همه فناوری ها را در اختیار داشته باشند و کشورهای مستقل به این فناوری های پیشرفته دست نیابند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران به فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: در زمینه فناوری هسته ای مشکلی نداریم ، بنابراین نیازی به واردات آن از برزیل نداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: موضوعی که چند کشور علیه ایران در رابطه با انرژی هسته ای ایجاد کردند ، سیاسی بود اما از نظر ما تمام شده است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه برزیل از حق هسته ای ایران همواره حمایت کرده است، گفت: همکاری ، رایزنی و مشورت ها را با دوستان برزیلی همچنان ادامه می دهیم.

رییس جمهور افزود: کشورهایی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در نقطه دشمنی با ما بودند و در هر زمان بهانه ای می تراشیدند درچند سال اخیر بهانه آنها هسته ای بود و اگر این بهانه تمام شود حتما بهانه دیگری برای دشمنی با ملت ایران درست می کنند.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: ملت ایران یاد گرفته است که چگونه زندگی کند، بنابراین مواضع آن کشورها برای ما اهمیت ندارد و فاقد ارزش حقوقی است؛ آنها خودشان در حال سقوط هستند.

رییس جمهور در پاسخ به این سئوال آیا شما روی حمایت برزیل حساب می کنید؟ اظهارداشت: برزیل همواره در زمینه هسته ای از ما حمایت کرده و ما هم تشکر می کنیم اما الان مسئله حل شده است برای اینکه دشمنان ما از هرچه در توان داشتند، صدور قطعنامه ، تهدید نظامی و تبلیغات سیاسی استفاده کردند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز ملت ایران قوی تر شده و آنها ضعیف تر، خاطرنشان کرد: ایران با تاریخی چند هزار ساله بارها مورد هجوم قرار گرفته است اما آنچه بعداز هر هجوم باقی مانده ، ملت بانشاط ایران بوده است و در این 30 سال علی رغم فشارها بسرعت پیشرفت کرده است.

رییس جمهور تصریح کرد: ما فکر می کنیم دوره آنها تمام شده و دوره ملت ها بویژه دو ملت ایران و برزیل شروع شده است.

دکتر احمدی نژاد گفت: ملت برزیل بسیار بزرگ ، با فرهنگ ، صمیمی و عدالت خواه است و در صد سال اخیر این ملت چقدر تحت فشار از ناحیه همین کشورها بوده و چه مقدار از سرمایه ها و ثروت این ملت را غارت کردند اما امروز هم می خواهند در مقابل پیشرفت جهشی ملت برزیل مانع ایجاد کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه برزیل غنی تر از کشورهای مشابه در آمریکاست، به درآمد چند برابر درآمد سرانه مردم کشورهای مشابه برزیل در آمریکا اشاره کرد و افزود:این حاصل معادلات غیرعادلانه گذشته است.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: حالا که مردم برزیل می خواهند در جایگاه بالا و حق خودشان قرار بگیرند ، آنها مخالفت می کنند.

رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش " آقای لولا رییس جمهوری برزیل با شما رابطه بسیار خوبی دارد و روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری به شما تبریک گفت؛ اما اطلاع دارم از شما خواسته تا درباره برخی اظهارات قبلی تان درخصوص هولوکاست تجدید نظر کنید، پاسخ شما چیست؟" گفت: ما از پیام تبریک رییس جمهور برزیل تشکر کردیم، البته اولین دیدار ما که با یکدیگر دوست هستیم به چهار سال قبل باز می گردد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: من و آقای لولا برای پیشرفت و سعادت ملت هایمان تلاش می کنیم ؛ هر دو ، دو ملت بزرگ را نمایندگی می کنیم و علاقه مند به توسعه روابط هستیم ،پس طبیعی است که دیدگاه های ما نزدیک باشد.

رییس جمهور تاکید کرد: درست است که ما دو کشور دوست هستیم یعنی در فضای دوستانه دیدگاه هایمان را مطرح و سعی می کنیم به دیدگاه مشترک برسیم اما دلیل ندارد در همه موضوعات دو دوست یکجور فکر کنند، مهم این است که اصولی را به رسمیت بشناسند.

دکتر احمدی نژاد اظهارداشت: ما و آقای لولا رییس جمهوری برزیل با بی عدالتی مخالفیم اما ممکن است در تشخیص مصداق نیازمند همفکری باشیم دو طرف با سلطه یک کشور دیگر ، تحمیل مقررات یکجانبه به ملت ها و با استفاده از زور در مناسبات بین المللی مخالفیم اما با آزادی ، استقلال و حق پیشرفت ملت ها موافقیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بین او و همتای بزریلی اش در اصول مهم اشتراک نظر وجود دارد، گفت: گفتگوها و مراودات دو کشور باید ادامه پیدا کند و حوزه های مشترک را توسعه دهیم زیرا ایران و برزیل بدنبال سلطه بر دیگران نیستند، قصد دو کشور پیشرفت ملت هایشان است و هر دو ملت ها را دوست داریم و درصدد تحقق صلح در سراسر جهان هستیم.

دکتر احمدی نژاد افزود: می دانیم که مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان است و هر دو از ظلمی که به ملت فلسطین می شود ، ناراحتیم اما آن موضوع (هولوکاست) که مطرح کردم بسیار روشن است. من دو سئوال روشن پرسیدم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: سئوال اول این بود، اگر ماجرای هولوکاست اتفاق افتاده ، در کجا اتفاق افتاده است؟ البته روشن است اگر اتفاق افتاده در اروپا بوده است و سئوال دوم درباره ارتباط مردم فلسطین با آن ماجراست، چرا مردم فلسطین، مردمی که گناه ندارند و شصت سال است کشته می دهند باید هزینه آن را بپردازند؟

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: در اروپا ادعا می کنند که جنایتی اتفاق افتاده است اما چرا مردم فلسطین باید تنبیه شوند و سرزمین فلسطین در ازای آن جنایت اشغال شود؟

رییس جمهور اظهار داشت:سیاستمداران چرا به این موضوع تاریخی علاقه مند شده اند در حالیکه آنان به مسائل و موضوعات تاریخی معمولا بی علاقه هستند، چرا این حساسیت ایجاد شده تا جاییکه می گویند درباره هولوکاست حتی نباید سئوال شود، این موضوع قرار است برای بشریت چه نتیجه داشته باشد که امروز گفته می شود اجازه سئوال درباره آن وجود ندارد.

دکتر احمدی نژاد گفت: با موضوعات تاریخی کاری نداریم ، آنچه که در شرایط امروز مهمتر است ، پاسخ به این سئوال روشن است، اگر در اروپا کسانی جنایتی کرده اند، خودشان باید تاوان بپردازند، اما چرا مردم فلسطین؟

رییس جمهور افزود: کسانی که نمی خواهند پاسخ روشنی به این سئوالات بدهند، مسیر را تغییر می دهند و ما این مسائل را برای رییس جمهوری برزیل توضیح دادیم.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: هر انسانی می تواند این سئوالات روشن را از جمله اینکه چرا کسانی باید به بهانه هولوکاست مردم بی گناه فلسطین را بمباران و موشکباران کنند،مطرح کند، باید به این سئوالات روشن جواب بدهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه " ما خواهان حل صلح آمیز مسئله فلسطین هستیم"، اظهار داشت: فکر می کنیم، جنگ و محاصره مردم فلسطین راه حل نیست.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: الان نزدیک به سه سال است که مردم غزه در خانه خودشان در محاصره هستند و از غذا و آب محرومند چرا و به چه گناهی 5 هزار تن موشک سرشان ریخته شد وبیش از 1300 زن و کودک و کهنسال شهید شدند.

رییس جمهور تصریح کرد: اگر به این سئوالات روشن پاسخ بدهند مسئله فلسطین بطور عادلانه حل خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد گفت: پیشنهاد دادیم مردم فلسطین بطور آزادانه رفراندوم برگزار کنند، این از حقوق اولیه آنان است اما کسانی با دروغگویی موضوع را منحرف می کنند.

رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا می خواهید برزیل نظر خود را در این زمینه تغییر دهد؟،گفت: ما نمی خواهیم در تصمیم گیری های دولت مستقل برزیل دخالت کنیم اما گفت وگوها را ادامه می دهیم و هر یک از طرفین استدلال های خود را مطرح می کند.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: توسعه روابط ایران و برزیل تحت تاثیر این موضوع نخواهد بود و دو کشور روابطشان را بطور مستقل ادامه می دهند.

رئیس جمهور خواستار گسترش روابط ورزشی ایران و برزیل بویژه در زمینه فوتبال شد.

دکتر احمدی نژاد با ابراز خرسندی از حضور چند بازیکن برزیلی در باشگاه های فوتبال ایران گفت: ملت ایران سبک فوتبال برزیل را خیلی دوست دارند.

رییس جمهور تصریح کرد: برخی از قهرمانان فوتبال برزیل جزو محبوبان جوانان ایرانی هستند.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: خوشبختانه تبادل و مراودات ورزشی ایران و برزیل در حال رشد است و این خوب است اما ما می خواهیم بیشتر گسترش پیدا کند.

رئیس جمهور در بخش آخر این گفت وگو به درخواست مجری برنامه در پیامی خطاب به ملت برزیل گفت: سلام بر ملت برزیل ، ما مردم برزیل را خیلی دوست داریم ، همه ملت ها و بخصوص ملت هایی را که بدنبال عدالت هستند و در گذشته تحت ظلم و بی عدالتی بوده اند.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: بسیاری از ویژگی های مردم برزیل برای ما مطلوب است و ما برای مردم برزیل آرزوی سلامتی ، پیشرفت و افتخار داریم.

رییس جمهور با بیان اینکه ما از پیشرفت های ملت ها در هر نقطه از جهان خوشحال می شویم، افزود: فکر می کنیم اعضای جامعه جهانی ، اعضای یک پیکرند و باید در غم و شادی یکدیگر شریک باشند،باید مکمل هم باشند و با کمک یکدیگر دنیایی سرشار از صلح ، دوستی و زیبایی برپا کنندو این آرزوی همه بشریت در طول تاریخ بوده است.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: فکر می کنم ملت های ایران و برزیل می توانند در ایجاد چنین دنیایی نقش مهمی ایفا کنند.

رییس جمهور در واکنش به این جمله مجری برنامه "از صداقت شما تشکر می کنم" گفت: انشاء الله در آینده با شما گفت وگو و از صلح ، پیشرفت های ملت های جهان و از خبرهای شادی آفرین برای ملت ها صحبت می کنیم.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=206803


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:26 عصر | نظرات دیگران()
ایران خبر:سبقت تغییر اسم پسران از دختران
 
 
به گزارش "ایران خبر"، اگرچه طی چند سال اخیر، بسیاری از آمارهای اجتماعی مربوط به دختران کشور به پسران منتقل شده و چندی پیش نیز گزارشی از سازمان بهزیستی منتشر شد که بر اساس آن، تعداد پسران فراری بیش از دختران فراری است، بررسی‌ها از یک سبقت پسرانه دیگر خبر می‌دهد.

بر اساس یک تحقیق آماری جمعی از دانشجویان رشته جامعه شناسی و حقوق که از طریق حضور در دادگاهها و ارائه درخواست رسمی، جمع آوری شده است، تعداد پسرانی که متقاضی تغییر اسم خود هستند، قریب 30 درصد از دختران بیشتر شده است.

با اینکه اکثر اسامی این پسران، اسامی قابل قبول جامعه بوده، اما آنها متقاضی تغییر نام کوچک خود به اسامی به اصطلاح شیک امروزی هستند.

جالب اینکه تنها 2 مورد از این افراد، آنهم به خاطر اسامی شبیه نام های دخترانه و یک مورد به خاطر معنای نسبتا نامناسب خود، مجوز تغییر اسم را از دادگاه دریافت کرده‌اند و دیگر پسران، بیهوده به دنبال پرداخت هزینه دادرسی و پیگیری این موضوع هستند.

همچنین برخی از افراد سودجو نیز با درج اگهی‌هایی مبنی بر آشنایی با شیوه تغییر نام، در اطراف مجتمع‌های قضایی پرسه می‌زنند و پولهای جوانان ساده را به جیب می‌زنند.

بیان هشدار درباره راهکار بسیار سخت قانونی و اطلاع‌رسانی مناسب، می‌تواند جلوی این اپیدمی اجتماعی را هرچه زودتر بگیرد.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:26 عصر | نظرات دیگران()
سلامتیران:تعدادواقعی مبتلایان انفلوآنزایA
 
  
وزیر بهداشت با اعلام اینکه واکسن آنفلوانزای A تا 10 روز دیگر وارد کشور می‌شود، گفت: تعداد واقعی مبتلایان به آنفلوانزای A بالای میلیون نفر است و وزارت بهداشت فقط آمار موارد آزمایش شده را اعلام می‌کند.

سلامتیران به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی، امروز در نشست خبری آنفلوانزای نوع A در وزارت بهداشت که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، افزود: آماری که در کشور به عنوان آمار مبتلایان واقعی به آنفلوانزای A اعلام می‌شود، حدسی است پیش بینی ما این است که طی دو سال آینده بین 30 تا 50 درصد جمعیت کشور و مردم دنیا به این بیماری مبتلا شوند، حتی در موادی تا 80 درصد جمعیت کشورها نیز نیز این تخمین بوده است.

وزیر بهداشت گفت: بر اساس آ‌خرین آمار ثبت شده تاکنون 3 هزار و 672 نفر در کشور مبتلا شده و 140 نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند، که از این تعداد 28 نفر هفته گذشته فوت شدند و 12 نفر نیز فوت شدگان هفته‌های قبل بودند که آزمایش ‌آنها هفته گذشته تأیید شد.

وزیر بهداشت گفت: ‌با توجه به سرد شدن هوا و ورود حجاج با موج بعدی آنفلوانزای A مواجه می‌شویم و باید با آموزش همگانی و همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه ها و افزایش تجهیزات و امکانات برای این بیماری که حداقل تا دو سال آینده در کشور ما ماندگار است آ‌ماده باشیم.

وی افزود: تمام حجاج در فرودگاه‌ها هم در عربستان و هم در کشور معاینه و غربالگری می‌شود، افراد سالم که به خانه می‌روند، افراد مشکوک آزمایش می‌شوند و افراد بد حال در کشور به بیمارستان منتقل خواهند شد.

وزیر بهداشت گفت:‌ پیش بینی ما این است که برای هر پرواز 12 هزار و 500 نفر به استقبال حجاج بروند.خواهش ما این است که مردم به استقبال حجاج نروند و حجاج نیز بعد از یک هفته مهمانی بدهند.

وی افزود: میزان مرگ و میر بیماری آنفلوانزای A در کشور ما نسبت به حتی کشورهای پیشرفته نیز زیاد نیست، در کشور 70 میلیونی ما تاکنون 140 مرگ داشته‌ایم اما در کشور آمریکا با 300 میلیون جمعیت تاکنون 4 هزار مرگ بر اثر این بیماری را اعلام شده است.
http://parcham.ir/vdcf.edmiw6deegiaw.html
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:25 عصر | نظرات دیگران()
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از بسیجیان:
فضای تهمت زنی و شایعه بر ضد مسئولان در جهت خواست دشمن است/ تا بسیج هست هیچ تهدیدی متوجه نظام نخواهد شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از فضای تهمت زنی و شایعه سازی بر ضد مسئولان کشور تأکید کردند: اینگونه کارها در جهت خواست دشمن است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، بسیج را رمز پایداری، ماندگاری، و عزت ملی دانستند و ضمن توصیه مؤکد به همه رسانه ها، فعالان سیاسی، و مسئولان برای پرهیز از اختلافهای جزئی و غیراصولی، تأکید کردند: امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راههای مقابله با این تهاجم، حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید کامل به آینده، و مراقبت جدی در تشخیص ها است.
رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را یک استثناء و حادثه ای بی نظیر در کشور خواندند و افزودند: اینکه در یک کشور، مردم با همه وجود و با بهترین و مؤمن ترین عناصر خود از یک نظام بدون هیچ چشم داشتی و با همه توان دفاع کنند، فقط مخصوص انقلاب اسلامی ایران است که دل نورانی امام بزرگوار (ره) توانست به این حقیقت بزرگ دست پیدا کند و با کمک الهی آنرا تحقق بخشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش آفرینی و امتحانهای بزرگ بسیج در صحنه های مختلف انقلاب خاطرنشان کردند: یکی از این صحنه ها، عرصه دفاع از استقلال و عزت کشور بود که اگر حضور بسیج در دوران دفاع مقدس شکل نمی گرفت، امروز سرنوشت قطعاً بگونه ای دیگر بود.
ایشان تأکید کردند: بعد از پایان جنگ نیز بسیج همواره خط شکن و پیشرو بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در تثبیت اقتدار و ایستادگی سیاسی، در عرصه های فرهنگی و سازندگی، و در عرصه های علمی افزودند: امروز افتخارات گوناگون کشور نتیجه حضور انسانهای خدوم، توانا، و بی نام و نشان در صحنه های گوناگون است که اگر این حقایق بدرستی شناخته نشود، ظلم به بسیج است.
حضرت آیت الله خامنه ای، بسیج را فراتر از قالبها و سازمانهای نظامی دانستند و خاطرنشان کردند: اگرچه بخشهای نظامی از بهترین بسیجی ها هستند اما بسیج در واقع، حضور فراگیر، مقتدر، و تمام نشدنی قشرهای مختلف مردم است، که هیچ وابستگی به پول، جاه و مقام، و دستور از بالا، ندارد و معیار او هم بصیرت و ایمان است.
ایشان با تأکید بر اینکه سازمان فعلی بسیج با خصوصیات منحصر بفرد خود قابل تکرار و تقلید در هیچ مجموعه دیگری نیست، افزودند: بسیج واقعیتی نافذ و تأثیرگذار است که در عین اقتدار و قدرت، مظلوم هم واقع شده است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مظلومیت به معنای ضعف نیست همانگونه که انقلاب اسلامی در عین حالی که جزو مقتدرترین و نافذترین پدیده های معاصر است، مظلوم هم است و یا شخص امام بزرگوار (ره) که با وجود اقتدار و قدرت روحی از مظلوم ترین انسانهای دوران خود بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم تقویت و تعمیق اثرگذاری بسیج افزودند: تا هنگامی که بسیج است، هیچ تهدیدی متوجه نظام اسلامی نخواهد شد و این موضوع، یک رکن اساسی است.
ایشان، آسیب شناسی، شناخت نقص ها و آفت ها، و همچنین پیش بینی های لازم بمنظور پیشرفت بیشتر را برای بسیج یک ضرورت دانستند و تأکید کردند: با توجه به شکست استکبار در مواجهه سخت با نظام اسلامی در دهه اول انقلاب، اکنون دشمن، جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده و امروز اولویت اصلی مقابله با جنگ نرم است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین جنگ نرم افزودند: دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحاد مردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، قضایای بعد از انتخابات ریاست جمهوری را نمونه ای از این شیوه دانستند و خاطرنشان کردند: در این قضایا، به بهانه انتخابات، ایجاد تردید و اختلاف کردند تا دلهای مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به مسئولان چرکین شود و در چنین فضای مشوش و شلوغی، عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را برای کارهای اخلال گرانه وارد صحنه کنند اما به دلیل بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند.
ایشان با تأکید مجدد بر موضوع بصیرت، افزودند: علت تأکیدهای مکرر من بر لزوم بصیرت در جامعه در شرایط حاضر، به این دلیل است که مردم بدانند چه اتفاقی می افتد و بتوانند صحنه گَردان اصلی قضایا، و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخیص دهند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هر اقدامی که موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به یکدیگر بدبین و مردد کند، به ضرر کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من اصرار دارم که آحاد مردم و جریانات مختلف سیاسی، همه با یکدیگر متحد، در مقابل آن افراد معدودی باشند که مخالف اصل انقلاب و استقلال کشور هستند و هدف آنها تقدیم کشور به امریکا و استکبار است.
ایشان با تأکید بر لزوم جداسازی میان توده عظیم مردم اعم از خواص و عوام با معدود عناصر خودفروخته و تفاوت قائل شدن میان این دو، خاطرنشان کردند: نباید با برخی اظهارات و حرفها، فضا را بگونه ای مغشوش کرد که مردم سردرگم، و نسبت به یکدیگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبین شوند، این کار درستی نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی مطبوعات، رسانه ها و دستگاهها که دائماً به دنبال ایجاد اختلاف، بدبینی و شایعه سازی هستند افزودند: به کسانی که بدنبال مصالح کشور هستند، توصیه می کنم، از این اختلافهای جزئی، و غیراصولی صرفنظر کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از فضای تهمت زنی و شایعه سازی بر ضد مسئولان کشور تأکید کردند: اینگونه کارها در جهت خواست دشمن است، زیرا مسئولان کشور اعم از رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همه کسانی هستند که زمام کشور را بدست دارند و مردم باید به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند.
ایشان با اشاره به تردیدافکنی های بعد از انتخابات در عملکرد مسئولان رسمی انتخابات اعم از وزارت کشور، و شورای نگهبان افزودند: این تردیدافکنی ها بسیار مضر است و دشمن هم، همین را می خواهد.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان بسیجی را به تقویت ایمان و بصیرت، و رعایت موازین و معیارها در تشخیص ها فراخواندند و خاطرنشان کردند: نمی شود هر فردی را به دلیل یک خطا، منافق نامید و همچنین نمی توان، هر فردی را بدلیل اختلاف نظر و دیدگاه، ضدولایت فقیه خواند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: توصیه من به فرزندان بسیجی ام این است که ضمن حفظ پرقدرت انگیزه ها، ایمان، و امید به آینده، در تشخیص ها و مصداقهای مختلف، بشدت مراقبت کنند زیرا بی دقتی در مصداقها، برخی اوقات ضررهای زیادی در پی خواهد داشت.
ایشان تنوع عرصه های بسیج را مهم خواندند و افزودند: رویکرد اخیر توجه به علم، نوآوری علمی، و کارهای فرهنگی در بسیج بسیار مبارک و پسندیده است زیرا کشور نیازمند کارهای مختلفی است که جز با روحیه بسیجی محقق نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تا زمانی که بسیج و روحیه صدق و صفا، و خدمت بی مزد و منت در میان مردم و بویژه جوانان وجود دارد، دشمن نمی تواند هیچگونه لطمه ای به کشور، انقلاب و نظام اسلامی را وارد کند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کسانی هم که با اشاره، تشویق، و لبخند دشمن، می خواهند با نظام اسلامی، قانون اساسی، و حرکت عظیم مردمی مواجه شوند، بدانند که سر به سنگ می کوبند و تلاش آنان بیهوده است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام، دوران آن امام را دوران سربرآوردن حیات دوباره جریان اصیل اسلامی در مقابله با تحریف ها خواندند و با اشاره به نزدیکی اعیاد قربان و غدیرخم افزودند: این دو عید بزرگ اسلامی، دو مقطع مهم درخصوص موضوع امامت است زیرا در عید قربان حضرت ابراهیم (ع) بعد از امتحانهای سخت به مقام امامت نائل می شوند و در روز عیدغدیر خم هم حضرت علی (ع) بعد از امتحانهای بزرگ به منصب والای امامت می رسند.
در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش بسیج و بسیجیان در مراحل مختلف انقلاب و مقابله با توطئه های سیاسی، نظامی و فرهنگی دشمنان و همچنین دستاوردهای بزرگ علمی دانشمندان جوان بسیجی کشور تأکید کرد: بسیج و بسیجیان در همه صحنه های مختلف بویژه عرصه های جهاد علمی و خدمت به مردم همچون گذشته حضوری مقتدرانه، آگاهانه، و هوشمندانه خواهند داشت.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=810900
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:24 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا