پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« گفتارها سپرده نزد نگهدار است » و « نهفته‏ها آشکار » ، و « هر نفس بدانچه کرده گرفتار » . و مردم ناقص عقل و بیمار ، جز آن را که خداست نگهدار . پرسنده‏شان مردم آزار و پاسخ دهنده‏شان به تکلف در گفتار . آن که رایى بهتر داند ، بود که خشنودى یا خشمى وى را بگرداند ، و آن که از همه استوارتر است از نیم نگاهى بیازارد یا کلمه‏اى وى را دگرگون دارد » . [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

 
 گزارش کامل آزمایش نسخه پیشرفته‌ موشک سجیل 

تل‌آویو: آزمایش موشک ایران یک جهش بزرگ است


گزارش کامل آزمایش نسخه پیشرفته‌ موشک سجیل



آزمایش موشک سجیل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا پیدا کرد و ده‌ها خبرگزاری، شبکه خبری، روزنامه و ... آن را از ابعاد مختلف تحلیل کردند.
کشورهای غربی سعی کردند بحث آزمایش موشکی ایرانی را به موضوع هسته‌ای و مذاکرات تهران و 1+5 گره بزنند.
گوردون براون نخست‌وزیر انگلیس جزو اولین کسانی بود که به این آزمایش واکنش نشان داد و ادعا کرد که این آزمایش برجسته کننده لزوم اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران است.
فرانسوی‌ها این آزمایش موشکی را حاوی یک سیگنال بد به جهان دانستند و سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که این آزمایش، می‌تواند مایه نگرانی جامعه بین‌المللی باشد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم ادعا کرد که این آزمایش موشکی حاوی هشدار است و بازسازی اعتماد جهانی را کمتر می‌کند.
منابع رژیم صهیونیستی با نگرانی از این آزمایش موشکی یاد کردند. یوزی روبین رئیس برنامه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با فاکس نیوز تأکید کرد: سجیل – 2 یک راکت دو مرحله‌ای است که می‌تواند تل‌آویو، نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و نقاطی فراتر از آن را هدف قرار دهد. البته ایرانی‌ها پیش از این هم این توانایی را داشتند، بنابراین این آزمایش به خودی خود تهدیدی برای جامعه بین‌المللی نیست، بلکه این آزمایش حاوی دو نکته است: اول اینکه نشان دهند نوعی جهش کوانتومی به سمت فناوری موشکی است. به گفته او توانایی موشکی ایران اکنون از کره شمالی نیز جلوتر افتاده است.


به گزارش فارس، روزنامه‌ها و رسانه‌های صهیونیستی به دنبال پرتاب موشک سجیل2 از سوی جمهوری اسلای ایران به بازتاب این خبر در سرزمین‌های اشغالی پرداختند.
روزنامه صهیونیستی "معاریو " طی گزارشی پرتاب موشک سجیل 2 از سوی ایران را تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی خواند و نوشت: تلویزیون ایران صبح دیروز از پرتاب موشک بالستیک سجیل 2 با برد بیش از 2000 کیلومتر خبر داد.
این رروزنامه تیتر اول خود را به پرتاب موشک سجیل2 اختصاص داد و نوشت: ایران موشکی را پرتاب کرد که تمام اسرائیل را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.
در گزارش معاریو ادعا شده است: جامعه بین‌المللی فشار زیادی در مسئله انرژی هسته‌ای ایران بر این کشور وارد کرده و این موضوع به یک بحران در این کشور تبدیل شده است. لذا ایران برای سرپوش گذاشتن بر این امر مدام در تلاش برای ایجاد مشکل و رقابت با غرب است.
روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت " نیز با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خود نوشت: ایران با این اقدامات توان نظامی خود در برابر غرب را نشان می‌دهد.
در ابتدای این گزارش آمده است: رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در گزارش خود از پرتاب این موشک تاکید کردند که موشک بالستیک ایران بردی بالغ بر 2000 کیلومتر دارد و می‌تواند کل منطقه اسرائیل را در بر گیرد.
البته این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که موشک ایرانی اصلا نشان از گسترش تکنولوژی ایران نیست.
یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به افزایش تنش بین ایران و کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای و قرار گرفتن در یک بن‌بست نوشت: مقامات ایران برای عرض اندام به غرب و نشان دادن توانایی خود اقدام به پرتاب موشک قاره‌پیمای سجیل 2 نمود.
روزنامه "هاآرتص " در گزارشی با عنوان "ایران به سمت خاور دور تغییر جهت داده است " نوشت: پرتاب این موشک و موشک‌های قبلی در واقع مقابله با تهدید اسرائیل، کشورهای اروپایی نزدیک به ایران و نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس است.
هاآرتص از سوی دیگر با اشاره به تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم بنزین ایران نوشت که این اقدام در راستای بازداشتن ایران از ادامه فعالیت های هسته‌ای است.
در گزارش دیگری که در هاآرتص به چاپ رسید نوشته شده که ایران در راستای آزمایش‌های موشکی خود این بار موشک دوربرد سجیل 2 را پرتاب کرد.
روزنامه "اسرائیل هیوم " نیز این خبر را پوشش داد. این روزنامه با اشاره به سخنان اخیر سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر اینکه در صورتیکه اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، تهران توانایی دارد تمام تاسیسات هسته‌ای اسرائیل را هدف قرار دهد، نوشت: پرتاب این موشک نشان داد که ایران توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای اسرائیل را دارد و این موشک تمام اسرائیل را پوشش می‌دهد.

http://bangdad.com/bangdad/pages/details.asp?id=78

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 8:59 عصر | نظرات دیگران()
 ترور حقیقت - احمد کارگر نجاتی شهید زنده ! 

احمد کارگر نجاتی شهید زنده : من نفر 18 لیست 72 نفره کشته شدگان انتخابات بودم


ترور حقیقت - احمد کارگر نجاتی شهید زنده !



احمد کارگر نجاتی - علت شهادت : بر اثر ضرب و شتم در بیمارستان جان باخته است - محل دفن : قطعه 213 ردیف 15 شماره 35

احمد کارگر نجاتی نفر 18 لیست کشته شدگان 72 نفره میرحسین موسوی 
وی پس از شهادت در دانشگاه امیر کبیر حاضر می شود و در میان دانشجویان حقایق تکان دهنده ای را افشا می کند .
احمد کارگر نجاتی در جمع دانشجویان گفت: آقای بهشتی من را در حالی در لیست 72 نفره کشتگان قرار داد که من هنوز زنده هستم. بعد از انتخابات حقیقت قربانی شد، وقتی که آقای موسوی در شب انتخابات خود را پیروز انتخابات می‌داند در حالی که مشاورانش به او گفته بودند که پیروزی از آن تو نیست نشان می‌دهد که حوادث بعد از انتخابات از قبل پایه‌ریزی شده بود.
من در روز شنبه بعد از انتخابات در میان جمعیت هزار و پانصد نفری که در میدان فاطمی بودند به طرف میدان حرکت می‌کردم. در شلوغی ناگهان به زمین خوردم و احساس کردم که از پایم به شدت خون می‌آید. پس از آن به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شدم.
وی اظهار داشت: پس از این که کمیته‌ای برای بررسی آسیب دیدگان و کشته شدگان در ستاد موسوی تشکیل شد یک روز نام خود را در لیست 72 نفره کشته شدگان در سایت نوروز دیدم.  نام من را در ردیف 18 به نام احمد کارگر نجاتی، علت مرگ ضرب و شتم، مکان بیمارستان، محل دفن بهشت زهرا، قطعه 213 دیدم. بعد از آن در وبلاگم مطلبی را به صورت طنز نوشتم، به این صورت که وبلاگ نویسی از دیار باقی با شما سخن می‌گوید.
وی در ادامه بیان کرد: برخی سایت‌های خبری این دروغ برملا شده جنبش سبز را بیان کردند و پس از آن سایت‌های سبز من را که تا دیروز برای آنها مرده‌ای بسیار خوب بودم به عنوان آدم کش مطرح کردند.
کارگر تاکید کرد: در همان شب بلافاصله صدا و سیما با من تماس گرفت و از وبلاگ من در برنامه بیست و سی تصویر نشان داده شد. من پس از آن در وبلاگم از آقای بهشتی این سوال را کردم چرا شما که فرزند مظلوم شهید بهشتی هستید لیستی را منتشر می‌کنید که هم نام 72 تن شهدای کربلاست؟
وی اظهار داشت: سپس آنان در سایت‌هایشان مدعی شدند که من دستیار ارشد معاون سیاسی وزارت کشور آقای ذوالقدر بوده‌ام در حالی که آقای ذوالقدر معاون امنیتی وزارت کشور بودند. همچنین من را خبرنگار فلان روزنامه معرفی کردند و نام مرا در کنار نام افرادی همچون منصور ارضی، برادران سیب سرخی و حسین سازور معرفی کردند. همچنین من را بازجوی خبرنگاران دوم خردادی دانستند. این سایت عکسی به دروغ از من منتشر کرد که من تا کنون این عکس را ندیده‌ام. آنها با داستان سرایی‌ها تلاش کردند ذهن مردم را منحرف کنند.



منبع | نویسنده : اختصاصی بانگداد

Print  پرینت صفحه

http://bangdad.com/bangdad/pages/details.asp?id=72

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 8:59 عصر | نظرات دیگران()
اطلاعیه موتلفه در خصوص اهانت به شهید اندرزگو

موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای اهانت به شهید سید علی اندرزگو را محکوم کرد.

به گزارش رجانیوز، حزب موتلفه اطلاعیه‌ای در خصوص اهانت به شهید سید علی اندرزگو به شرح زیر صادر کرد:

در پی دستگیری یکی از دانشجویان پسر که پس از ایجاد اغتشاش در دانشگاه در روز 16 آذر سال جاری قصد فرار از دانشگاه با لباس زنانه را داشت، پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و چند پایگاه خبری و وبلاگ دیگر در مطلبی ضمن تمجید از دانشجوی پسری که با لباس زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت، نسبت به کسانی که این اقدام را زیر سوال بردند اعتراض کرده و مدعی شد چطور این اقدام بد است ولی تغییر چهره و لباس شهید اندرزگو خوب است.

این پایگاه خبری علاوه بر تحلیل‌ها و مطالبی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشته و جا دارد مسئولان محترم قضایی پیگیری لازم را داشته باشند آورده است اگر فرار و تغییر چهره بد است، چرا به شهید اندرزگو ایرادی نمی‌گیرید و افتخار هم می‌کنید که این شهید بزرگوارتان چقدر در تغییر چهره و فرار از دست رژیم شاه مهارت داشت.

همان‌گونه که همگان مطلع هستند حزب موتلفه اسلامی در سال 1342 با دستور حضرت امام خمینی (ره) و در منزل ایشان تاسیس گردید و اعضای آن از همان موقع با هدف تحقق جامعه نمونه اسلامی فعالیت خود را آغاز کردند و در این مسیر شهدای بسیاری را نیز تقدیم نهضت انقلاب اسلامی کردند که شهید بزرگوار حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو از جمله این شهدا است.

شهید اندرزگو با تغییر چهره توانست 14 سال دستگاه ساواک رژیم پهلوی را به دنبال خود بکشاند و در این 14 سال نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف نهضت انقلاب را داشت.

او همواره در فعالیت‌های خود توجه به حدود شرعی را مدنظر داشت و در ارتباط منظم با امام راحل بود.

ارتباط او با خمینی (ره) به گونه‌ای بود که خبر شهادت شهید اندرزگو را امام (ره) به خانواده ایشان دادند و نکته قابل توجه درباره این شهید این است که شهید اندرزگو تغییر چهره بسیاری داد تا بتواند با فرار از دست ماموران رژیم پهلوی به مبارزه خود ادامه دهد، اما در این مسیر هیچ‌گاه از مردی خود پشیمان نشد و لباس زنانه به تن نکرد.

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره این شهید بزرگوار فرموده‌اند: «این مرد مسلمان مبارزه در طول 14 سال که مشغول مبارزه بود، 14 سال زندگی مخفی با نهایت شدت، دستگاه جهنمی ساواک را آنچنان حیران و سرگشته کرده بود که کارش معجزه آسا می‌نمود، برای خدا مبارزه کرد برای خدا از پیوستن به گروه‌های مدعی سرباز زد، برای خدا خطر ساواک و خطر بعضی از گروه‌هایی را که مایل بودند او را به طرف خود جذب کنند و حاضر نمی‌شد به آنها جذب شود، این خطرها را برای خدا تحمل کرد و برای خدا هم شهید شد.

ضمن اظهار تاسف از اینکه پس از اهانت به ساحت مقدس بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، اهانت به ساحت شهدای بزرگوار نهضت اسلامی در دستور کار اغتشاش طلبان و گروه‌های فتنه‌ها قرار گرفته است، حزب موتلفه اسلامی علاوه بر محکوم نمودن این اقدام، حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می‌داند.

همچنین از نمایندگی محترم ولی فقیه در دانشگاه‌ها و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تقاضا دارد تکلیف دانشجویان و تشکل‌هایی که در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی اینگونه علیه آرمان‌های مقدس نظام فعالیت می‌کنند را مشخص نمایند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41522

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 8:28 عصر | نظرات دیگران()
ارتش سایبر ایرانیان توییتر را هک کرد
سرویس توییتر توسط گروهی که خود را با نام"ارتش سایبر ایرانیان" معرفی کرده اند هک شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گروه طی پیامی که پس از هک توییتر در این سایت قرارداده اعلام کرده "ایالات متحده آمریکا فکر می کند که به واسطه دسترسی هایش درحال کنترل و مدیریت اینترنت است اما این طور نیست و ما با قدرتمان اینترنت را کنترل و مدیریت می کنیم، پس برای تحریک مردم ایران تلاش نکنید".



این گروه در پیام خود آورده "حالا کدام کشور در فهرست تحریم قرار دارد؟ ایران؟ ایالات متحده آمریکا! ما آنها را در فهرست تحریم قرار داده ایم".
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 8:27 عصر | نظرات دیگران()
ایران پر از فریاد عشق به خمینی شدموسوی کروبی این آخرین پیامه، ایرانی مسلمان آماده قیامه

موج انزجار از جسارت تعدادی از عناصر خودفروخته به امام راحل پس از گذشت 10 روز نه تنها فروکش نکرده است بلکه مردم ایران اسلامی امروز و پس از برگزاری نمازهای جمعه در تهران و شهرستان‌ها یکپارچه عشق به خمینی را فریاد کردند و از مسئولان خواستند عوامل این جسارت و فتنه‌های پس از انتخابات را شناسایی و مجازات کنند.

به گزارش رجانیوز، در تهران مردم پس از اقامه نمازجمعه در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند و شعارهای "حسین حسین شعار ماست خمینی افتخار ماست"، "روح منی خمینی بت شکنی خمینی"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"،‌ "خمینی خمینی تو پیش حسینی"، "خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است"، "هیهات منا الذلة"،‌ "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "ابالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار" سر دادند.

راهپیمایان همچنین با هشدار به سران فتنه‌های پس از انتخابات و سردادن شعار "موسوی کروبی این آخرین پیامه، ایرانی مسلمان آماده قیامه" تأکید کردند این آخرین هشدار برای آن‌ها است و از این پس با خشم و برخورد انقلابی مردم مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اجتماع عظیم راهپیمایان تهرانی گفت: دستگاه قضا در ارتباط با کسانی که می‌خواهند به فتنه ادامه دهند باید طبق دستور خداوند به شدیدترین وجه ممکن برخورد کند.

رحیمیان، توهین به امام را هم‌صدایی با فرعون‌ها، ابولهب‌ها، یزیدها و علیه انبیاء و اولیاء الهی توصیف و خاطرنشان کرد: دوستان و دشمنان بدانند اگر در سال 56 یک توهین به امام موجب تسریع در سقوط نظام ستم‌شاهی و شکست همه پشتیبانان آن رژیم شد و باعث پیروزی انقلاب گردید امروز نیز توهین به امام اولا نام امام را احیا کرد و ثانیا چشم فتنه و فتنه‌گران را کور کرده و خواهد کرد.

وی افزود: باید یادمان باشد در زمان امام و در زمان حاضر یک عده انسان‌های شرور وجود داشته و دارند از آن افراد شرور که جرات جسارت به امام رخ داده، انتظاری نیست اما عواملی که زمینه آن را فراهم کرده و به فتنه دامن زدند و آتش فتنه را روشن کرده و به آنجا رساندند تا آن عده معدود و شرور که در ماه رمضان تظاهر به روزه‌خواری کردند، باید بدانند این کارها گناهش از پاره کردن عکس امام بالاتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شعار دادن علیه جمهوری اسلامی ایران و علیه فلسطین در روز قدس زیر پرچم سبزی که منافقان برداشتند گناهش بسیار است، اظهار داشت: از مواضع مقتدرانه و ارزشمند دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

رحیمیان با اشاره به اینکه باید در این جریانات از آیات قرآن الهام بگیریم، تصریح کرد: آنهایی که واقعا خط امامی هستند باید هر چه زودتر از جریان فتنه خود را جدا کنند.

وی به آیاتی از سوره نساء اشاره و بیان داشت: اگر این فتنه‌گرها آمدند و به دست خودشان آتشی برافروختند اگر بیایند و قسم جلاله بخورند و حساب خود را از آمریکا جدا کنند همانطور که قرآن می‌فرماید این مصداق جذب حداکثری است و باید به انقلاب و نظام برگردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دستگاه قضا در ارتباط با کسانی که می‌خواهند به فتنه ادامه دهند باید طبق دستور خداوند که می‌فرمایند اگر منافق‌ها از کار خود دست برندارند و به شایعه پراکنی‌ها و شاد کردن دل دشمنان ادامه دهند آنهایی که همچنان به دنبال تضعیف نظام و ولایت فقیهی که ستون نظام است دست پیغمبر را باز می‌گذاریم تا جایی که جمع دشمنان را متشتت کند و از آنان کسی باقی نماند و به بدترین وضع ممکن باید اعدام شوند.

در این میان راهپیمایان شعار دادند "موسوی موسوی این آخرین پیام است "و "سران فتنه سبز اعدام باید گردند ".

رحیمیان مقابله با براندازان را سنتی خدایی توصیف و خاطرنشان کرد: این سنت خداوند چه قبل از پیغمبر(ص) و چه بعد از پیغمبر و تا ابد بوده و خواهد بود.

را هپیمایان تهرانی همچنین در قطعنامه‌ای تاکید کردند: انتظار ما از اطرافیان و منتسبان امام این بود که در مقابل حرمت‌شکنی‌های اغتشاشگران در مناسبت‌هایی نظیر روز قدس، 13 آبان و 16 آذر به جای انکار اصل قضیه، به سکوت طولانی در قبال جفاها نسبت به آرمان‌های امام راحل پایان دهند.

متن این قطعنامه که در پایان تظاهرات اعتراض آمیز اقشار مختلف مردم تهران و نمازگزاران نسبت به هتک حرمت ساحت مقدس امام راحل و پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران قرائت شد بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
"فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمکث فی‌الارض "

اما (باطل چون) کف بیرون افتاده از میان می‌رود ولی، (حق چون) به مرم سود می‌رساند، ‌در زمین (باقی) می‌ماند... "

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه، یادگاری ارزشمند و میراثی گران‌سنگ است که بنای آن به دست معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، ‌حضرت امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شده و با ارائه الگویی نوین و جامع برای اداره جوامع بشری، جهان را در آستانه تحولی عظیم و بی‌بدیل قرار داده و روح بیداری اسلامی را در جهان اسلام جاری و ساری کرد.

انقلاب اسلامی به سرعت تبدیل به نقطه عطفی در روند موجود جهانی شد و مایه امیدواری مستضعفان جهان در مبارزه با استکبار جهانی گردید و از همین رو قدرت‌های سلطه‌گر و زورگوی دنیا از روز نخست تخریب و تضعیف اراده‌ی ملی و روحیه انقلابی ملت ایران و به فراموشی و غفلت سپردن آرمان‌های بلند و آزادی‌بخش رهبر کبیر انقلاب اسلامی را در سطح دنیا پیگیری کردند.

متاسفانه در وقایع چند ماه اخیر و اغتشاشات پس از انتخابات برخی از برادران سابق ما و کسانی که اسم و رسم‌شان را به برکت انقلاب اسلامی و حضرت امام روح الله (ره) به دست می‌آورند، از استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب گوی سبقت را ربودند و زمینه‌ساز و مشوق ظهور و بروز دشمنی و کینه‌توزی‌ استکبار جهانی نسبت به آرمان‌ها و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی شدند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: "کاری کردند که دشمن مایوس و نومید، جان تازه بگیرد و تشویق شود "

آخرین اقدام وقیحانه و شرم‌آور اغتشاش‌طلبان وفتنه‌گران، جسارت به حریم و ساحت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ‌بود که ‌عمق رذالت دشمنان قسم خورده انقلاب را نشان داد و خشم انقلابی امت حزب‌الله را در آستانه‌ آغاز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر برانگیخت.

اینک ما شرکت ‌کنندگان در این تظاهرات

اعلام انزجار و برائت از زمینه‌سازان و عاملین اهانت به ساحت قدسی امام راحل که با سوءاستفاده از نام دانشجو و محیط پاک دانشگاه صورت گرفت، با فریادهای رسا و یکپارچه‌ تکبیر مواضع خود را نسبت به استکبار جهانی و برخی فریب‌خوردگان و سرسپردگان داخلی آنها اعلام می‌داریم:

1- نام امام و راه امام از صحنه روزگار محو شدنی نیست و تلاش دشمنان این مرز و بوم و هم‌پیمانان داخلی آنها برای به فراموشی سپردن آرمان‌های امام عظیم الشان (ره) نتیجه‌ای جز ناکامی دوباره جبهه باطل در مقابل جبهه حق و حزب‌الله نخواهد داشت؛ چرا که امام راحلمان (ره)‌یک حقیقت همیشه زنده در قلب ملت ایران است.

2- اهانت اخیر به ساحت مقدس حضرت امام (ره) و تفکرات و اندیشه‌های پاک و زلال ایشان ادامه جسارت‌های دیروز است، همان جریانی که تظاهرات علیه خدا، انتقاد علیه معصومین و استیضاح کابینه ائمه هدی را تجویز می‌کردند، قیام کربلایی حسین بن‌علی (ع) را خشونت می‌نامیدند و افکار و اندیشه‌ حضرت امام (ره) را عامل عقب‌ماندگی ایران می‌دانستند و خواستار به موزه سپردن افکار ایشان بودند. پاره شدن عکس امام نتیجه زمینه چینی جریانی است که سال‌هاست تلاش خود را مصروف پاره کردن، ‌سوزاندن، تحریف و محو اندیشه‌های تابناک امام خمینی (ره) کرده‌اند. ما اعلام می‌کنیم ملت بزرگ ایران این افکار و سخنگویان آن را در خط مقدم مقابله با امام و آرمان‌های او می‌دانند.

3- انتظار ما از اطرافیان و منتسبان امام عزیزمان این بود که در مقابل حرمت‌شکنی‌های اغتشاشگران در مناسبت‌های اخیر نظیر روز قدس، سیزدهم آبان و شانزدهم آذر که به صورت سازماندهی شده و با پشتیبانی عناصر فتنه نسبت به اندیشه‌های امام صورت می‌گرفت موضع‌گیری نمایند و به جای انکار اصل قضیه، عمق فاجعه و دسیسه‌های دشمن را شناخته و به سکوت طولانی خود در قبال جفاهایی که نسبت به آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، پایان دهند.

4- حرکت‌های خودجوش مردمی و موج خشم و انزجار و نفرت اقشار مختلف مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران اسلامی، طولانی از ترس، وحشت و تردید را در دل‌های ناپایدار و لرزان مخالفین و معاندین این انقلاب برپا کرد و آنان را در رسیدن به اهداف خود با یاس و ناامیدی رو به رو ساخت. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن تشکر از این همه شور و شعور انقلابی - اسلامی آحاد و اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه به خصوص مراجع عظام تقلید، تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، ‌بازاریان واصناف، ‌کارگران، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اداری و سایر اقشار متدین ایران اسلامی به خاطر موضع‌گیری هوشمندانه و اعلام برائت و ابراز خشم و نفرت از این اقدام سخفیانه و ننگین، ازهمه علاقمندان و دلبستگان خمینی کبیر می‌خواهند که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ضمن حفظ آرامش به آگاه‌سازی و ایجاد بصیرت دینی و تعمیق بینش سیاسی در سطح جامعه بپردازند.

5- ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراض‌آمیز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که مسوولیت انقلابی خود را در افشای ماهیت حقیقی جریان فتنه و به نمیاش گذاشتن جلوه‌های دلبستگی عمیق ملت ایران به آرمان‌های امام (ره) را به نحو احسن انجام داد، تشکر کرده و این اقدام شجاعانه و از روی بصیرت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

6- در این ایام،‌گرد و غبار به هوا برخاسته‌ فتنه بزرگ دشمنان استقلال و آزادی ملت ولایت‌پذیر ایران رو به فروکش است و نقاب نفاق، تزویر و دروغ از چهره تو در توی چهره‌پردازان دغل‌کار و فتنه‌انگیزان سیه‌کردار یکی پس از دیگری کنار می‌رود و چهره واقعی آنان در پیشگاه ملت مسلمان ایران آشکار می‌شود و به زودی خواهیم دید که مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران و کسانی که با حق و حقیقت مخالفت می‌کنند در مقابل چشمان ملت مبارز و رشید ایران اسلامی نابود خواهند شد.

7- ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همراه با سایر آحاد و اقشار ملت موحد، انقلابی و همیشه در صحنه ایران از مسوولین قضایی کشور مصرانه می‌خواهیم مجرمین و عاملین اهانت به ساحت قدسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شناسایی و کسانی را که با اعمال و رفتار ضد انقلابی زمینه بروز این اقدام وقیحانه را پدید آورده‌اند بدون هیچ گونه اغماض و مماشات به مردم معرفی نموده و برخورد قانونی و قاطع با آنان انجام دهند.

8- ملت مسلمان و انقلابی ایران ضمن میثاق با آرمان‌های والای حضرت امام(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بار دیگر با ولی فقیه زمانه، رهبر حکیم و فرزانه، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید میثاق کرده و با صدای رسا شعار اساسی انقلاب اسلامی ایران را پرشکوه‌تر از همیشه فریاد بر می‌آورد: مرگ بر ضد ولایت فقیه.

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=41512


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 8:26 عصر | نظرات دیگران()
اظهارات جالب سومین متفکر جهان در مورد غیرت آذری موسوی
زهرا رهنورد: من و موسوی همیشه در خانه دست همدیگر را می گیریم!
رهنورد در حالی روابط عاشقانه خود و همسرش را به عرصه رسانه های عمومی کشانده که چند سطر پایین تر در توصیف غیرت زایدالوصف شوهرش به سایت توقیف شده کانون زنان ایران می گوید : "آقای موسوی به عنوان یک مرد ایرانی که به همسرش علاقه دارد به طور طبیعی درباره نمایش تصویر من در مناظره ناراحت شده بود . من فکر می کنم هر مرد ایرانی نسبت به همسرش متعهد است که از او حمایت کند . موسوی علاوه بر مرد ایرانی یک مرد آذری هم هست و خب حساسیت زیادی در این باره دارد .البته خیلی خوشحال بود که توانسته پاسخ مناسبی به ایشان بدهد
صراط - ژیلا بنی یعقوب سردبیر سایت کانون زنان ایرانی و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه لغو امتیاز شده سرمایه گفتگوی مفصلی را با زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی کاندیدای شکست خورده انتخابات که مردم را به اغتشاش دعوت کرد ترتیب داده است . این فعال سیاسی زن و همسرش از وابستگان به اصلاح طلبان به شمار رفته و در روزهای پس از انتخابات هر دو بازداشت می شوند اما ژیلا بنی یعقوب پس از چند روز آزاد شده و بهمن احمدی امویی همسر وی همچنان در زندان است .
به گزارش صراط رهنورد که از سوی مجله فارین پالیسی به عنوان سومین متفکر جهان شناخته شد در گفتگو با سردبیر سایت فیلتر شده ی کانون زنان ایران در مورد انتخابش از سوی این نشریه امریکایی گفت : "یک ماه قبل یک نوشته ای به زبان انگلیسی از فارین پالیسی به دست من رسید که به من اعلام کرده بودند :"شما جزو چند متفکربرجسته دنیا هستید. من این را خیلی جدی نگرفتم و یک تعداد سوال هم بود که می بایست جواب بدهم که راستش من اصلا پاسخی ندادم .. اما بعدا دیدم که در مطبوعات و رسانه ها به عنوان نفر سوم دنیا از لحاظ اندیشه اعلام شده ام"
این فعال زن در ادامه گفتگوی خود درمورد قربانی شدنش در زمان انتخابات چنین گفته است :‌"رهنوردی که مخالف این بود که موسوی در موضع قدرت قرار بگیرد با مقوله ای مواجه شده که موسوی به صحنه آمده و حالا که به صحنه آمده چه خیری برای مردم دارد ؟من در جمع بندی ام مطمئن بودم موسوی برای مردم بسیار مفید خواهد بود. اما در همین حال رئیس جمهور شدنش با علائق و سلیقه های من منطبق نبود. پس من خواسته شخصی خودم را قربانی کردم تا مردم سعادتمندتر و آزادتر زندگی کنند."
رهنورد در مورد حضورش دوشادوش موسوی در تبلیغات انتخاباتی و انداختن عکس تبلیغاتی در حالی که دستانش در دستان موسوی بود گفت " من و موسوی وقتی در خانه هم راه می رویم حتی اگر یک نیمچه پله ای هم مقابلمان باشد دست هم را می گیریم یعنی این کار برای ما یک رفتار طبیعی مثل سلام کردن است . ما از زمانی که با هم نامزد شدیم تا الان که نزدیک به 37 یا 38 سال از آن می گذرد ،هیچوقت راهی نبوده که ما دست یکدیگر را نگیریم و در آن گام بگذاریم چه آن مسیر خانه باشد یا بیرون از خانه "
 


روشنفکرترین زن ایران به تعبیر همسرش نه تنها به نقش موسوی در به آشوب کشیدن خیابانها بعد از اعلام نتایج اشاره نکرد بلکه در مورد کاندیداتوری رهبر جریان فتنه گفت :
" ما به این توافق رسیدیم که ایشان برای مردم ایران در این شرایط دشوار مفیدند . چون کار بلدند و من تفکرشان را می شناسم. هر دو به این نتیجه رسیدیم که وجود ایشان مفید است و علاقه های شخصی من در این میان باید قربانی شود ."
گفتنی است رهنورد در حالی روابط عاشقانه خود و همسرش را به عرصه رسانه های عمومی کشانده که چند سطر پایین تر در توصیف غیرت زایدالوصف شوهرش به سایت توقیف شده کانون زنان ایران می گوید : "آقای موسوی به عنوان یک مرد ایرانی که به همسرش علاقه دارد به طور طبیعی درباره نمایش تصویر من در مناظره ناراحت شده بود . من فکر می کنم هر مرد ایرانی نسبت به همسرش متعهد است که از او حمایت کند . موسوی علاوه بر مرد ایرانی یک مرد آذری هم هست و خب حساسیت زیادی در این باره دارد .البته خیلی خوشحال بود که توانسته پاسخ مناسبی به ایشان بدهد"

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 2:58 عصر | نظرات دیگران()
فرزند شهید مظلوم مطهری (ره) همصدا با سازمان سیا انقلاب مخملی را یک دروغ بزرگ خواند!
علی مطهری: درگیری ما با احمدی نژاد از روزی شروع شد که او پای احزاب را از دولت برید
علی مطهری که اکنون در محافل اصولگرایان به عنوان یکی از مخالفان تفکر نورانی شهید مطهری (ره) شناخته می شود ضمن حمله به احمدی نژاد به خاطر به بازی نگرفتن احزاب در قدرت اعتراف کرد که ریشه اختلاف امثال علی مطهری ها با دولت در سهم خواهی های حزبی از این دولت بوده است. وی در این باره به روزنامه "حیات نو" گفت: همه این اختلافات به سال 1384برمی گردد یعنی زمانی که آقای احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری و سپس رئیس جمهور شد و افراد و گروه‌های اصولگرا را به بازی نگرفت و تنها از یک گروه خاص استفاده کرد.متاسفانه (!) در این دوره هم ایشان همان راه را ادامه می‌دهد و اساسا ارزشی برای احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی اعم از اصول گرا و اصلاح طلب قائل نیست...
علی مطهری – فعال سیاسی اصلاح طلب - طی گفتگویی با روزنامه حیات نو – یک روز قبل از توقیف این روزنامه رادیکال اصلاح طلب – که سایت اصلاح طلب تابناک و روزنامه اصلاح طلب تر اعتماد زحمت درج آن را پس از توقیف "حیات نو" کشیدند، بار دیگر ادعاهای ضدانقلابیون مقیم لوس‌آنجلس مبنی بر اعمال خشونت شدید علیه جریان برانداز را تکرار کرد.

به گزارش صراط فرزند شهید مظلوم مطهری که با یکی از روزنامه های همصدا با بی بی سی، صدای آمریکا و رادیو اسرائیل گفتگو می کرد با بی تفاوتی نسبت به تجمعات غیرقانونی، حمله به پایگاهای بسیج، قتل و غارت اموال عمومی، اخلال در امنیت ملی، رودررویی آشکار با قانون اساسی، تکرار ادعاهای دروغین سازمان سیا مبنی بر تقلب در انتخابات، دفاع از آمریکا و اسرائیل، مبارزه با حامیان مردم مظلوم فلسطین، روزه خواری در ملاء عام و نهایتا هتک حرمت از امام راحل توسط پیاده نظام پروژه های سازمان سیا در ایران، همصدا با سازمان سیا گفت: از برخورد خشن بعد از انتخابات با مردم (!) غافلگیر شدم یعنی متوجه نشدم این همه خشونت چه لزومی داشت؟!
این نماینده مجلس که در انتخابات مجلس هشتم به اصرار جریان احمدی نژاد در لیست اصولگرایان قرار گرفته بود در ادامه با تکرار ادعاهای وابستگان به کودتای ناکام اخیر ضمن نفی تلاش جریان برانداز برای انقلاب مخملی افزود: بخشی از اصولگرایان که من هم همانند آنها فکرمی کنم احمدی‌نژاد و طرف خودی را در ایجاد زمینه این حوادث و تشدید آن مقصر می‌دانند و حوادث به وجود آمده را از پیش طراحی شده تلقی نمی‌کنند و انقلاب مخملی را یک دروغ بزرگ می‌دانند!

علی مطهری که اکنون در محافل اصولگرایان به عنوان یکی از مخالفین با تفکر نورانی شهید مطهری (ره) شناخته می شود ضمن حمله به احمدی نژاد به خاطر به بازی نگرفتن احزاب در قدرت اعتراف کرد که ریشه اختلاف امثال علی مطهری ها با دولت در سهم خواهی های حزبی از این دولت بوده است. وی در این باره به روزنامه اصلاح طلبان گفت: همه این اختلافات به سال 1384برمی گردد یعنی زمانی که آقای احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری و سپس رئیس جمهور شد و افراد و گروه‌های اصولگرا را به بازی نگرفت و تنها از یک گروه خاص استفاده کرد.متاسفانه (!) در این دوره هم ایشان همان راه را ادامه می‌دهد و اساسا ارزشی برای احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی اعم از اصول گرا و اصلاح طلب قائل نیست.
این نماینده اصلاح طلب مجلس که تلاش زیادی دارد تا خود را اصولگرا معرفی کند در پاسخ به این سوال "حیات نو" که؛ وقتی که احمدی‌نژاد خود را اصولگرا می‌داند چرا مستقل از این جریان عمل می کند؟ در حالی که سعی داشت اصولگرایی را مطابق دستورالعمل رسانه ای جریان برانداز، یک حزب معرفی نماید، نه یک جریان اصیل انقلابی اضافه کرد: احمدی‌نژاد در دوره نهم ریاست جمهوری که کاندیدا شده بود کاندیدای اصولگرایان نبود (!) بلکه کاندیدایی مستقل بود که به نام اصولگرایی وارد شد. ایشان نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب است بلکه روش مستقل و خاصی دارد . من در نامه‌ای که قبل از انتخابات ریاست جمهوری به ایشان نوشتم بر این نکته تاکید کردم و گفتم پیروزی یا شکست شما در انتخابات به معنای پیروزی یا شکست اصولگرایی نیست . از این رو اکنون دولت و حامیان آن یک جریان مستقل از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند اما متاسفانه (!) در بین مردم جا افتاده است که این دولت یک دولت اصولگراست.
http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=432

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 2:57 عصر | نظرات دیگران()
هاشمی در مشهد بنزین روی آتش ریخت
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس؛ مرتضی تمدن استاندار تهران امروز چهارشنبه در همایش واکاوی فتنه بعد از انتخابات با بیان اینکه بین سران فتنه اختلاف نظر جدی وجود دارد، افزود: جریان سبز اموی به جریانی بی‌سر تبدیل شده‌است لذا جریان‌هایی مانند سلطنت‌طلبان، منافقین وگروهک‌ها از این شرایط در جهت منافع خودشان استفاده کرده‌ و می‌کنند.

* در 16 آذر هیچ موبایلی قطع نشد

وی با اشاره به وقایع 16 آذر گفت: برخی‌ها می‌گفتند شما با انجام برخی کارها مانند " بگیر و ببندها " نمی‌گذارید مردم در این جریان حضور پیدا کنند، ما برای بالا بردن تمهیدات امنیت مردم پوشش موبایل‌ها را قطع می‌کردیم این در حالی است که در 16 آذر هیچ موبایلی قطع نشد و آنها کاملا از طریق SMS و شبکه موبایل به یکدیگر اطلاع‌رسانی کردند.
استاندار تهران با بیان اینکه ما در برخی مواقع مجبور بودیم برای تمهیدات امنیتی برخی ایستگاه‌های مترو را تعطیل کنیم، گفت: تعطیلی برخی ایستگاه‌های مترو برای آرامش بخشیدن به مردم بود و این افراد از مترو، ‌موبایل و غیره سوء استفاده می‌کردند اما در 16 آذر مترو آزادانه تردد ‌کرد.

* فراخوان از خانواده‌ها به مناسبت 16 آذر

تمدن ادامه داد: مسیرها و محیط دانشگاه علیرغم تمام سختی‌هایی که وجود داشت هیچ‌گونه منع رفت و آمدی در محیط دانشگاه ایجاد نشد چراکه آنها به هواداران خود گفته بودند که برای ایجاد ترافیک ، راه‌بندان ایجاد کنند تا راه عبور و مرور برای نیروهای انتظامی سخت شود.
وی به تبلیغات گسترده در 16 آذر اشاره کرد و گفت: در 16 آذر بیشترین تبلیغات را انجام دادند به دلیل آنکه در 13 آبان شکست سختی خوردند و برای جبران این ناکارآمدی تبلیغات خود را پررنگ‌تر کردند برای همین روز دانشجو را به هفته دانشجو تغییر دادند و هر گونه فضاسازی و جو سازی در دانشگاه‌ها که خواستند انجام دادند. این تبلیغات به گونه‌ای بود که حتی برخی دوستان انقلاب نیز ابراز نگرانی می‌کردند.
وی اضافه کرد: در جلسات شورای تامین برای پوشش امنیت دایره‌ای را ترسیم می‌کردیم چرا که این افراد به صغیر و کبیر رحم نمی‌کردند و برخی اطرافیان آن‌ها نیزافرادی خشن و خونخوار بودند و میخواستند تا آرامش مردم را به هم بزنند.
استاندار تهران اضافه کرد: آنها برای حضور در 16 آذر فراخوانی از خانواده‌ها انجام دادند و گفتند که در کنار دانشجویان حضور یابید تا به نظام دانشجویی آسیبی نرسد.
تمدن افزود: با توجه به همه این موضوعات باید از سران فتنه پرسید که حداکثر نیروهای آنها چند نفر بود؟ آنها معتقد بودند که جمعیت در خیابان‌ها به دانشجویان داخل دانشگاه متصل می‌شوند و از میدان انقلاب تا آزادی راهپیمایی می‌کنند اما به دلیل عدم حضور افراد این امر میسر نشد.
وی با تاکید بر اینکه حداکثر تعداد جریان سبز از 1500 نفر تجاوز نمی‌کرد، گفت: دانشگاه تهران چند دانشجو دارد که آنها توانستند از این مقدار بهره‌برداری کنند؟ آنها از کمتر از یک درصد از دانشجویانی که به قول خودشان بیشترین پایگاه‌ها را در دانشگاه دارند هم نتواستند ‌استفاده کنند.
استاندار تهران با طرح سوالی مبنی بر اینکه آنها از کدام پایگاه مردمی و جنبشی سخن می‌گویند؟ افزود: آنها معتقدند که پاره کردن عکس امام "تصویرسازی " صدا و سیما است اما اگر این اتفاق صورت گرفته چرا تلویزیون‌های بیگانه مانند BBC. CNN و صدای آمریکا لحظه به لحظه ازآنها به عنوان یک صحنه واقعی از آن استفاده کردند.

* سینه چاکان امام در پی این اهانت حتی از صدور یک بیانیه نیز طفره رفتند

تمدن گفت: مجمع روحانیون مبارز خود را مدعیان سینه چاک نزدیک به امام می‌داند، آن آقایی که به قول خودش زمانی که خبر فوت امام را شنید، می‌خواست بمیرد البته به دروغ حاضر نشد در این ماجراها حتی یک بیانیه بدهد و حالا خواهان راهپیمایی هستند و این راهپیمایی برای چیست؟ شما باید رسما یک بیانیه برای محکوم کردن این اهانت صادر کنید و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید اظهار بیزاری از این حرکت‌ها انجام دهید.
وی با بیان اینکه روند مجوز راهپیمایی باید راه حل قانونی خود را طی ‌کند، گفت: در روز جمعه فراخوانی انجام شده که هر حزبی که به امام اظهار وفاداری می‌کند در نماز جمعه شرکت کند و دیگر معنایی ندارد که هر حزبی به صورت جداگانه برای معرکه سازی و ایجاد فضا ناامنی در کشور راهپیمایی‌های خودسر و مخرب انجام دهد.

* "پاتوق‌سازی " روش جدید جریان فتنه در محرم

استاندار تهران در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی آنها در محرم تحت عنوان "پاتوق‌سازی " اشاره کرد و گفت: آنها پروژه‌ای مبنی بر پاتوق سازی راه‌اندازی کرد‌اند یعنی هر حسینیه و مسجدی هر کجا که هست باشد اما به صورت هدفمند نشانه بگیرید و نیروهای خود را در آنجا بگذارند ودر همانجا عزاداری کنند و این جایگاه دائمی شود یعنی آنکه یک مسجد ضرار ایجاد کنند.
تمدن ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد برای امام حسین عزاداری کند، سیاست پاتوق‌سازی چیست؟ اینها نتوانستند به قول خودشان توده‌های میلیونی که البته دوستان انقلاب نیز گول خوردند و موضوعاتی از این قبیل را مطرح کردند شکل دهند.

* برخی‌ها میخواهند به دست خودشان، خودشان را حذف کنند

وی خطاب به جریان فتنه خاطرنشان کرد: اینکه شما می‌خواهید پاتوق‌سازی کنید و در این ایام از فضای مردم در مناسبت‌های پیش رو سوء استفاده کنید نشاندهنده آن است که نمی‌خواهند با جریان انقلاب هماهنگ شوید و طبق فرمایش مقام معظم رهبری برخی‌ها میخواهند به دست خودشان، خودشان را حذف کنند.

* تلاش فتنه گران برای درگیری و دستگیری در جریانات دانشگاه

استاندار تهران به سوء استفاده رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و گفت: آنها می‌خواستند یک پیراهن خونین در جریانات دانشگاه پیدا کنند و آن را بهانه کنند و دستاویز قرار دهند و هر روز در این ماجرا به ما فشار می‌آوردند که نیروی انتظامی با آنها درگیر شود و یا اینکه بچه‌های انقلابی با آنها درگیر شده و یا یک پیراهن خونین به دست آورند و آن را توسط رسانه‌ها نشان دهند که به لطف خداوند متعال با هوشیاری نیروها و دانشجویان ایرانی و هوشیاری مسئولان باعث شد چنین بهانه‌ای به دست آنها نیفتاد و خون از دماغ کسی نریخت.
تمدن خاطرنشان کرد: روش مسئولین نظام و دست‌اندرکاران بر این است که حداکثر مدارا را انجام دهند و این رویه‌ای از قدیم بوده، آنها خیلی خوشحال می‌شوند که کسی از آنها دستگیر یا محاکمه شود که البته ما داغ این بهره‌مندی‌های جعلی را به دلشان می‌ گذاریم .
وی گفت: روحانیون و مسئولین باید این موضوعات را در سطح جامعه مطرح و این موضوعات را افشا کنند چراکه خود مردم آن‌ها را پس خواهند زد البته آنجایی که اینها موجب مزاحمت برای انقلاب شوند، قطعا مسئولان قضایی به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه آنها می‌خواهند این جریان فتنه را به شهرستان‌ها نیز بکشانند، افزود: آنها تمام تخم‌مرغ‌های خودشان را در یک سبد چیده‌اند و تمامی نیروهای خود را در تهران گذاشته‌اند و بحمدالله هیچ‌گونه مشکلی در شهرستانها وجود ندارد.

* اقدام هاشمی در مشهد بنزین روی آتش ریختن بود

استاندار تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بیانیه‌ای که آقای موسوی غروب 15 آذر صادر کرد و به قول خودش به صورت غافلگیرانه از این بیانیه استفاده کردند تا مردم در خیابان‌ها بریزند و جناب هاشمی نیز با سخنان بر این موضوع بنزین ریختند چراکه ایشان در آن جلسه گفته‌بود اگر نظام پول و نیرو دارد، آنها نیز قدرت بسیج توده‌های مردمی و دانشجویان را دارند و دانشجویان را نمی‌توان فریب داد

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 2:56 عصر | نظرات دیگران()
پس از انتشار نظر مشروط رهبر انقلاب بر وقف اموال دانشگاه؛
دلیل اصراردانشگاه‌آزاد بر وقف‌اموال باوجود مخالفت سازمان‌اوقاف چیست؟

با آنکه دبیر خانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای این دانشگاه، اصرار ویژه ای بر وجاهت قانونق وقف اموال دانشگاه آزاد دارند، مسئول قانونی امور وقف و موقوفات در گفتگویی، این اقدام را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.

به گزارش رجانیوز، در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی مهر ماه گذشته با صدور بیانیه ای از وقف اموال این دانشگاه ثروتمند یاد کرده و مبنای این تصمیم را کار کارشناسی کارشناسان حقوقی و استیذان از رهبر معظم انقلاب اسلامی و کسب نظر موافق ایشان دانسته است، اخبار دریافتی خبرنگار ما حاکی از موافقت مشروط معظم له بوده و این در حالی است که مسئولین اوقاف کشور نیز از غیر قانونی بودن این وقف خبر داده اند.

بر همین اساس هاشمی رفسنجانی نیز در سخنانی در جمع اعضای تیم مکاترونیک این دانشگاه اعلام کرده بود: "هیات موسس حق تصرف و اداره اموال این نهاد را طبق شرع و قانون به عهده دارد و نگرانی در خصوص آینده و حسادت‌ها و طمع‌هایی که به این دانشگاه می‌شد، هیات موسس را به این نتیجه رساند که مطمئن‌ترین راه برای مقابله با این معضلات وقف این دانشگاه است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بررسی‌های هیات امناء در مورد وقف دانشگاه و همچنین مشاوره و سوال از علمای دینی تاکید کرد: در این خصوص از مقام معظم رهبری نیز توسط اینجانب استفتا شد که ایشان در پاسخ به آن گفتند؛ می‌توانید."

اما این سخنان در حالی مطرح شده بود که نه تنها پیش از این یک مقام مسئول در دفتر مقام معظم رهبری ادعای دانشگاه آزاد مبنی بر موافقت رهبر معظم انقلاب با وقف اموال و دارایی‌های این دانشگاه را تکذیب کرده بود، بلکه اخبار منتشره از دیدار هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد نیز حاکی از آن بود که طبق استفتاء انجام شده، رهبر معظم انقلاب با اصل وقف همه مجموعه‌هایی که بصورت هیات امنایی اداره می شوند از جمله دانشگاه آزاد به صورت مشروط و به شرط آنکه مقام عالی نظارتی و در این مورد (شورای عالی انقلاب فرهنگی) با آن مخالف نباشد موافقت فرموده اند.

این در حالی است که تا کنون این اجازه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد داده نشده و هیچ اذنی هم توسط مقام معظم رهبری صادر نشده است.

اما در همین حال مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به عنوان متولی اصلی امور وقف در تهران نیز در سخنانی اعلام کرد که نه تنها تاکنون با این سازمان در مورد وقف اموال دانشگاه آزاد مشاوره یا مکاتبه ای نشده است، بلکه اعلام ناگهانی وقف اموال این دانشگاه نیز اقدامی مشکوک است.

یدالله شیرمردی افزوداین اقدام به هیچ عنوان مورد تایید کارشناسان حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه نیست. وی با اشاره به مشکوک بودن اعلام ناگهانی تصمیم هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی برای وقف گفت این مسئله کاملا دارای ابهام است به این صورت که در هر مسئله ای رجوع به اشخاص صاحب نظر یا نهادهای مرتبط لازم وعقلانی است ولی در این زمینه با سازمان اوقاف که شرعا و قانونا متولی امور مربوط به وقف است هیچ گونه مشاوره یا مکاتبه ای صورت نگرفته است و این نکته سوال برانگیز است .

ی با اشاره به شرایط خاص دانشگاه آزاد و غیر دولتی بودن آن افزود دو راهکار برای طی مراحل قانونی و شرعی وقف دانشگاه ازاد وجود دارد اول اینکه مستقیما از حاکم شرع یعنی مقام معظم رهبری استفتاء و نظر معظم له اجرا شود دوم اینکه با تنظیم لایحه و ارائه آن به مجلس و تصویب آن و تایید شورای نگهبان این مسئله به انجام برسد در غیر اینصورت مسئله وقف دانشگاه آزاد فاقد هر گونه وجاهت شرعی و قانونی خواهد بود.

با توجه به اظهار نظر هاشمی رفسنجانی پیرامون دلایل وقف اموال دانشگاه آزاد و برخی اظهار نظرهای مشابه، اصرار بر وقف اموال این دانشگاه را باید سیاسی و نه حقوقی دانست.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41452


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 2:49 عصر | نظرات دیگران()
آغاز راهپیمایی باشکوه در سراسر کشور
محکومیت اهانت به ساحت مقدس امام راحل از سوی اقشار مختلف مردم
راهپیمایی باشکوه اقشار مختلف مردم در اعتراض به اهانت به ساحت امام راحل آغاز شد.

به گزارش خبرنگاران ایسنا، مردم تهران پس از اقامه نماز جمعه با سردادن شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرییل خشم و انزجار خود را از اهانت‌کننگان به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی اعلام کردند.

همزمان با تهران در دیگر شهرهای کشورمان نیز تظاهرات مشابه درحال برگزاری است.

تظاهرات اعتراض‌آمیز ملت بزرگ ایران اسلامی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز جمعه 27 اذر مصادف با روز اول محرم‌الحرام ، روز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت میان حوزه و دانشگاه، در سراسر کشور و همزمان در تهران مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


در پی هتک حرمت نابخردانه جمعی از فرصت‌طلبان و اغتشاشگران نسبت به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام ننگین و شرم‌آور، این مصیبت عظمی را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و پیشگاه مقام معظم رهبری و آیات عظام، علمای اعلام و ملت ایران اسلامی به خصوص به شیفتگان و دلدادگان حضرتش ، تسلیت گفت و از عموم مردم ولایتمدار ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضوری معنوی، آگاهانه و هوشیارانه در مصلاهای نماز جمعه سراسر کشور و تظاهرات پس از آن ضمن تجدید میثاق با ولایت فقیه این میراث گرانقدر امام خمینی(ره) ، پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویان و اهانت کنندگان بدهند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از شور و شعور انقلابی ـ اسلامی آحاد و اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف مردمی و تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون علوم دینی، بازاریان، کسبه و اصناف بازار، کارمندان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اداری و سایر صنوف مردم متدین در موضع‌گیری‌ها و صدور بیانیه و قطعنامه‌ها و راهپیمایی‌های خودجوش مردمی طی هفته جاری در ابراز انزجار و خشم خود از این توطئه طراحی شده دشمن و اعلام حمایت و اطاعت همه‌جانبه از ولایت فقیه زمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای تشکر و همه اقشار و سلایق جامعه را به حضور مجدد در راهپیمایی روز جمعه در سراسر کشور فراخواند.

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=77679


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 2:48 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا